Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Dat gevoel van die muur herken ik.
Oh nu is de media gekleurd.
Het is benoemd omdat dat de aanleiding is van het voor de rechter staan. Omdat ze niet kon omdat het voor hun een feestdag was.
Niet meer niet minder.
Als je daarvoor de media aan gaat vallen ben je net zo blind.
Ik vroeg het eerder al.
Kom met links over hindoes of wat ook in Nederland met ook een zelfde soort problemen die daarvoor de rechter opzoeken.
Ik wacht.
Murthul schreef:Sorry, maar ik vind je bericht echt onbegrijpelijk..
Zeker is het zo dat als mevrouw een ander geloof had gehad dan zou er anders op gereageerd zijn.. Het is nu eenmaal een feit dat er veel te doen is rondom moslims op het moment in nederland. Maar ik kan me voorstellen dat precies hetzelfde gebeurd zou kunnen zijn vlak voor de 2e wereldoorlog, toen waren joden het pispaaltje en sprongen mensen erbovenop..
Nogmaals; probeer je eens in te denken hoe het zou zijn als je in haar schoenen zou staan? Met kinderen die er duidelijk ontzettend van balen dat ze niet op de foto staan.. Ik zou ook naar de directie toestappen met een klacht en erop aandringen dat er in het vervolg rekening mee gehouden moet worden. Zoveel moeite is het toch niet? We zijn immers met zn allen een samenleving, laten we er dan met z'n allen voor zorgen dat we rekening houden met elkaar..
Blue_Eyes schreef:Booooo schreef:Ach Bruintje staat er nogal bekend om op bokt
Speel aub op de bal, niet op de man (m/v). Ik ben het absoluut niet eens met wat Bruintje schrijft, maar dit soort opmerkingen is niet lekker voor een discussie.
ilayda schreef:Vind het echt zo een onzin, wij vieren ook offerfeest. En stel dat het bij ons op dezelfde dag zou vallen zou ik daar geen problemen mee hebben. Dan is het aan mij de keus of ik mijn kids effe snel breng of niet.
Shenavallie schreef:Tegen de tijd dat ik alle pagina's gelezen heb, is het ver na middernacht. Ik weet dus niet of het al genoemd is, maar: tegenwoordig is men zo handig met photoshoppen... Dan maak je toch een aparte foto van dat kind en prop je dat er digitaal tussen?
Boras schreef:RoyceMack schreef:En dit bevestigd eigenlijk alleen maar weer de hebzucht van 'buitenlanders'.
makkelijk geld verdienen.
Misselijke, domme, ongenuanceerde opmerking dit.
Electra63 schreef:Ik krijg de indruk in dit soort topics dat je alleen Nederlander kan zijn als je Jan Smit heet en blank bent.![]()
Palmera schreef:Electra63 schreef:Ik krijg de indruk in dit soort topics dat je alleen Nederlander kan zijn als je Jan Smit heet en blank bent.![]()
En dít is nét zo'n aanname als 'alle moslims zijn profiteurs'.
Uiteindelijk doet klaarblijkelijk iedereen dat. Ongeacht blank/zwart, rechts/links en moslim/atheïst.
Is er dan ook iemand die wil uitleggen waarom er over sommige bevolkingsgroepen wél en zonder enige schroom aannames mogen worden gedaan en over anderen absoluut niet, want dan gaan we direct door naar de noemer discriminatie?
Palmera schreef:Ik heb het topic doorgelezen. Maar ik vind bijvoorbeeld jouw mening en die van een aantal anderen weinig verschillen in aannames dan die van de door jou genoemde groep bokkers.
Enig verschil is op wie die aannames gericht zijn, maar aannames zijn er.
Delphi schreef:Shenavallie schreef:Tegen de tijd dat ik alle pagina's gelezen heb, is het ver na middernacht. Ik weet dus niet of het al genoemd is, maar: tegenwoordig is men zo handig met photoshoppen... Dan maak je toch een aparte foto van dat kind en prop je dat er digitaal tussen?
Dat zal vast ook niet professioneel genoeg zijn volgens moeder.
De school heeft aangeboden dat ze de kinderen die offerfeest vierden 's ochtends even snel langs konden komen voor de foto en daarna lekker verder feesten.
Ook heeft de directeur na de officiële schoolfoto zelf nog een schoolfoto gemaakt waar wel alle kinderen op stonden. Deze foto hebben de ouders gratis gehad.
Gewoon een gevalletje lui geld zoeken over de rug van je kind heen
Amburtjoz schreef:Moslims gaan naar de moskee Lowara, niet naar een kerk![]()
Ik vind het ook ongelooflijk bizar. Absoluut met moeder (en school) eens dat het niet handig gepland is, echt niet, want ze hadden hier rekening mee moeten en/of kunnen houden. Het had anders had gekund maar er is een oplossing geboden. Moeder zegt dat het niet eens om het geld draait maar om het principe, waarom eis je dan een schade vergoeding? Die ene schoolfoto, ja het is vervelend, maar als kind ziek is op de schoolfoto dag dan sta je er ook niet op. Mensen moeten zich niet zo druk maken en niet continu teruggrijpen naar racisme en discriminatie. School zal echt niet bewust de schoolfotograaf op de dag van het offerfeest hebben laten komen hoor.