Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:33

Ach Bruintje staat er nogal bekend om op bokt :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:43

bruintje123 schreef:
Dat gevoel van die muur herken ik.

Oh nu is de media gekleurd.
Het is benoemd omdat dat de aanleiding is van het voor de rechter staan. Omdat ze niet kon omdat het voor hun een feestdag was.
Niet meer niet minder.
Als je daarvoor de media aan gaat vallen ben je net zo blind.

Ik vroeg het eerder al.
Kom met links over hindoes of wat ook in Nederland met ook een zelfde soort problemen die daarvoor de rechter opzoeken.

Ik wacht.

Hindoestanen houden alle sores en problemen binnenshuis. Zelfmoordcijfers onder Hindoestaanse jonge meiden/vrouwen is hoog.

Maar ik begrijp eigenlijk het probleem niet? Kijk eens naar de Rijdende Rechter en er gaat een wereld voor je open waar mensen een conflict over kunnen hebben en een rechter voor inschakelen.

Het is aan de Rechter om te bepalen of deze mevrouw in haar recht staat.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:46

Booooo schreef:

En gelukkig heeft zij dat recht ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:47

Booooo schreef:

Speel aub op de bal, niet op de man (m/v). Ik ben het absoluut niet eens met wat Bruintje schrijft, maar dit soort opmerkingen is niet lekker voor een discussie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:51

LadyMadonna schreef:
:n.....
Tijd om het topic te verlaten merk ik...

Hou de deur even open voor me......thanks.

iirrssjjee

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:54

Ik vind het belachelijk... ruim van te voren bekend wanneer die foto gemaakt word. Dus ga in overleg met die school. Ook dat gehuil, mn kind vraagt waarom ze niet op de foto staat, hoe leg je dat nou uit aan n kind van 5?
Is niet moeilijk hoor. Zeggen dat ze op die dag niet op school was ivm het offerfeest....?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:54

Vind het echt zo een onzin, wij vieren ook offerfeest. En stel dat het bij ons op dezelfde dag zou vallen zou ik daar geen problemen mee hebben. Dan is het aan mij de keus of ik mijn kids effe snel breng of niet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:55

Doeiii sluit je de deur goed af. Tijd van touwtje is al enige tijd voorbij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:02

Murthul schreef:
Sorry, maar ik vind je bericht echt onbegrijpelijk.. :n
Zeker is het zo dat als mevrouw een ander geloof had gehad dan zou er anders op gereageerd zijn.. Het is nu eenmaal een feit dat er veel te doen is rondom moslims op het moment in nederland. Maar ik kan me voorstellen dat precies hetzelfde gebeurd zou kunnen zijn vlak voor de 2e wereldoorlog, toen waren joden het pispaaltje en sprongen mensen erbovenop..

Nogmaals; probeer je eens in te denken hoe het zou zijn als je in haar schoenen zou staan? Met kinderen die er duidelijk ontzettend van balen dat ze niet op de foto staan.. Ik zou ook naar de directie toestappen met een klacht en erop aandringen dat er in het vervolg rekening mee gehouden moet worden. Zoveel moeite is het toch niet? We zijn immers met zn allen een samenleving, laten we er dan met z'n allen voor zorgen dat we rekening houden met elkaar..

Als ik in haar schoenen zou staan vond ik het misschien jammer dat mijn kids niet op de foto stonden, maar had ik het echt niet in mijn hoofd gehaald om hiervoor 10.000€ te eisen, niet eens om naar een rechter te stappen.
En als ik zoveel waarde hechtte aan onderwijs wat rekening houdt met de feestdagen die voor mij belangrijk zijn, had ik mijn kind niet op een openbare school gezet, maar een school gezocht die aansluiting heeft bij mijn geloof. :)

Dit gaat gewoon buiten alle proporties, ongeacht of de school er wel of geen rekening mee had kunnen houden. Ja, dat had gekund, hebben ze helaas niet gedaan. Balen, maar er zijn ergere dingen in het leven :7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:02

Blue_Eyes schreef:
Booooo schreef:

Speel aub op de bal, niet op de man (m/v). Ik ben het absoluut niet eens met wat Bruintje schrijft, maar dit soort opmerkingen is niet lekker voor een discussie.

Is niet erg, kan er wel tegen. Daar hoeft niet op getemd te worden.
Ik weet ook wel dat ik er een beetje om vraag.
Maar geeft juist wel aan dat andere niet socialer zijn dan ik betreft reacties al denken ze zelf van wel ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:07

Misschien komt mevrouw geld tekort aangezien ik weet in welke wijk die school staat en de huizen daar erg prijzig zijn? :+
Ik hoop dat haar eis niet word ingewilligd aangezien dit een manier zou zijn dat meer mensen op zo'n manier geld los willen peuteren

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:15

Tegen de tijd dat ik alle pagina's gelezen heb, is het ver na middernacht. Ik weet dus niet of het al genoemd is, maar: tegenwoordig is men zo handig met photoshoppen... Dan maak je toch een aparte foto van dat kind en prop je dat er digitaal tussen? *-:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:44

ilayda schreef:
Vind het echt zo een onzin, wij vieren ook offerfeest. En stel dat het bij ons op dezelfde dag zou vallen zou ik daar geen problemen mee hebben. Dan is het aan mij de keus of ik mijn kids effe snel breng of niet.

Nou inderdaad dit dus! Mogelijkheden genoeg! Het ruikt nu gewoon naar lui geld binnen proberen te harken over de rug van je kind.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/doch ... vergoeding

Blijkbaar hebben ze aangeboden gekregen om 's ochtends de foto te nemen zodat alle islamitische kinderen even gebracht konden worden en daarna verder konden feesten. Een net aanbod en als ze ruim op tijd in gesprek was gegaan met de school, hadden ze vast een passend tijdstip kunnen vinden.

De advocaat noemt het zelfs een schoolvoorbeeld van discriminatie :( Sorry, maar het offerfeest is simpelweg geen wettelijke Nederlandse feestdag. Het is erg netjes dat ze daar gewoon officieel vrij voor krijgen! Ze zou daar blij mee moeten zijn met hoe de Nederlandse maatschappij zich daaraan aanpast.

Daarbij heeft ze zelf gekozen voor een openbare school, waar geloof dus geen grote rol speelt. Ik vind dan echt niet dat je kunt verwachten dat een openbare school continue rekening gaat houden met niet-Nederlandse feestdagen. Wie weet hoeveel andere nationaliteiten er nog op die school zitten, met allemaal hun eigen feestdagen.

Neem je verantwoordelijkheid als ouder en neem tijdig contact op met school als je ziet dat dit soort dingen samenvallen. Wellicht kun je er gewoon samen uitkomen.

Overigens is dit al in 2015 voorgevallen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:47

Shenavallie schreef:
Tegen de tijd dat ik alle pagina's gelezen heb, is het ver na middernacht. Ik weet dus niet of het al genoemd is, maar: tegenwoordig is men zo handig met photoshoppen... Dan maak je toch een aparte foto van dat kind en prop je dat er digitaal tussen? *-:)

Dat zal vast ook niet professioneel genoeg zijn volgens moeder.

De school heeft aangeboden dat ze de kinderen die offerfeest vierden 's ochtends even snel langs konden komen voor de foto en daarna lekker verder feesten.
Ook heeft de directeur na de officiële schoolfoto zelf nog een schoolfoto gemaakt waar wel alle kinderen op stonden. Deze foto hebben de ouders gratis gehad.

Gewoon een gevalletje lui geld zoeken over de rug van je kind heen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:00

Belachelijk. Ik snap sowieso niet waarom er voor dit en van alles en nog wat wordt vrijgegeven. Die kinderen missen dan toch gewoon 7 uur school?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:06

Voor dit en van alles en nog wat is één dag in het jaar..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:18

Boras schreef:
RoyceMack schreef:
En dit bevestigd eigenlijk alleen maar weer de hebzucht van 'buitenlanders'.
makkelijk geld verdienen.

Misselijke, domme, ongenuanceerde opmerking dit.

nee, een misselijke, domme en ongenuanceerde opvatting.
Als je de gehele post leest (en eventueel ook mijn andere posts) zou je daaruit kunnen proeven dat ik absoluut niets heb tegen buitenlanders.
De strekking van mijn quote hier is dat men het over het algemeen niet zo prettig vind dat veel 'buitenlanders' een dikke BMW rijden waarvan ze weten dat ze niet werken en een uitkering krijgen.
Dat er veel hangjeugd is en overlast van bepaalde bevolkingsgroepen.
Mij maakt het weinig uit, ik heb er weinig last van en weet dat er overal rotzakken zijn.
Vandaar dat ik 'buitenlanders' tussen aanhalingstekens zijn. Want je moet tegenwoordig ook oppassen met dat woord en wat je daarover zegt,, want anders wordt direct gezegd dat je een misselijke, domme, ongenuanceerde opmerking maakt.. en gedacht dat je iets tegen buitenlanders hebt.

Ik vind veel buitenlanders een aanwinst voor Nederland en hardwerkende mensen die graag hier willen wonen en daar hun best voor doen, zijn meer dan welkom.
Dat is mijn visie. Ik ben tegen bankhangers, tegen uitkeringtrekkers , criminelen en tegen luie mensen bij wie het aan moet komen waaien...in het algemeen. Nederlander op niet.
Dus niets ongenuanceerd, zo heb jij het opgevat maar die aanhalingstekens staan er niet voor niks en als je de post goed had gelezen (plus mijn andere posts) zou je weten wat mijn visie is. Maar die weet je nu alsnog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:24

Ik heb altijd wat moeite met het woord: buitenlanders. Deze moeder is misschien wel een geboren Nederlandse of een 3e generatie.
Ik krijg de indruk in dit soort topics dat je alleen Nederlander kan zijn als je Jan Smit heet en blank bent. ;) ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:40

Electra63 schreef:
Ik krijg de indruk in dit soort topics dat je alleen Nederlander kan zijn als je Jan Smit heet en blank bent. ;) ;)

En dít is nét zo'n aanname als 'alle moslims zijn profiteurs'. :)

Uiteindelijk doet klaarblijkelijk iedereen dat. Ongeacht blank/zwart, rechts/links en moslim/atheïst. :)

Is er dan ook iemand die wil uitleggen waarom er over sommige bevolkingsgroepen wél en zonder enige schroom aannames mogen worden gedaan en over anderen absoluut niet, want dan gaan we direct door naar de noemer discriminatie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:31

Palmera schreef:
Electra63 schreef:

En dít is nét zo'n aanname als 'alle moslims zijn profiteurs'. :)

Uiteindelijk doet klaarblijkelijk iedereen dat. Ongeacht blank/zwart, rechts/links en moslim/atheïst. :)

Is er dan ook iemand die wil uitleggen waarom er over sommige bevolkingsgroepen wél en zonder enige schroom aannames mogen worden gedaan en over anderen absoluut niet, want dan gaan we direct door naar de noemer discriminatie?

Nee hoor.... gewoon topic doorlezen en kijken hoe vaak er door verschillende bokkers wordt gezegd: buitenlander of allochtoon, ze moeten zich aanpassen, ik krijg hierdoor (nog) meer hekel aan buitenlanders, dan gaan ze maar terug enz. Vooral Bokkers die hun bericht beginnen met "Ik discrimineer nooit, Maar...." ;)
Terwijl er een grote kans is, dat deze dame hier geboren is. Alleen heeft ze een andere (moeilijke) achternaam. :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:37

Ik heb het topic doorgelezen. Maar ik vind bijvoorbeeld jouw mening en die van een aantal anderen weinig verschillen in aannames dan die van de door jou genoemde groep bokkers. :)

Enig verschil is op wie die aannames gericht zijn, maar aannames zijn er. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:52

Palmera schreef:
Ik heb het topic doorgelezen. Maar ik vind bijvoorbeeld jouw mening en die van een aantal anderen weinig verschillen in aannames dan die van de door jou genoemde groep bokkers. :)

Enig verschil is op wie die aannames gericht zijn, maar aannames zijn er. :)

Mijn mening is gebaseerd op de berichten die Bokkers plaatsen. Sommige Bokkers herken ik aan de schrijfstijl, zonder hun naam te zien :D Zo herkenbaar :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:15

Delphi schreef:
Shenavallie schreef:

Dat zal vast ook niet professioneel genoeg zijn volgens moeder.

De school heeft aangeboden dat ze de kinderen die offerfeest vierden 's ochtends even snel langs konden komen voor de foto en daarna lekker verder feesten.
Ook heeft de directeur na de officiële schoolfoto zelf nog een schoolfoto gemaakt waar wel alle kinderen op stonden. Deze foto hebben de ouders gratis gehad.

Gewoon een gevalletje lui geld zoeken over de rug van je kind heen -O-

Dat laatste is ook mijn vermoeden. Hoe vaak zijn (Nederlandse) kinderen bijvoorbeeld ziek of naar de tandarts op het moment dat er een schoolfoto gemaakt wordt? Moeten die ouders dan ook geld gaan eisen? Bovendien is zo'n foto een herinnering voor jezelf en niet verplicht. Sommige scholen bieden een tweede dag aan voor een schoolfoto, maar een klassenfoto wordt doorgaans maar één keer gemaakt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:52

Volgens mij laat de ene helft van de topicbezoekers zich voor een karretje spannen en beginnen te roepen dat het discriminatie is, terwijl de andere helft zich voor een ander karretje laten spannen en beginnen te roepen dat het de schuld van die buitenlanders en moslims is.

Terwijl het gaat om een hysterica die denkt dat ze gemakkelijk geld kan verdienen over de rug van haar kind. Ik hoop dus ook dat de uitspraak van de rechter is dat de school rekening moet houden met alle geloven van de kinderen op school zonder verdere straf en dat de moeder veroordeelt wordt voor de kosten van de rechtzaak.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:52

Amburtjoz schreef:
Moslims gaan naar de moskee Lowara, niet naar een kerk :(:)

Ik vind het ook ongelooflijk bizar. Absoluut met moeder (en school) eens dat het niet handig gepland is, echt niet, want ze hadden hier rekening mee moeten en/of kunnen houden. Het had anders had gekund maar er is een oplossing geboden. Moeder zegt dat het niet eens om het geld draait maar om het principe, waarom eis je dan een schade vergoeding? Die ene schoolfoto, ja het is vervelend, maar als kind ziek is op de schoolfoto dag dan sta je er ook niet op. Mensen moeten zich niet zo druk maken en niet continu teruggrijpen naar racisme en discriminatie. School zal echt niet bewust de schoolfotograaf op de dag van het offerfeest hebben laten komen hoor.

}:0 in mijn fanatiekheid verkeerd geschreven, whuhahaha :')