Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siesjuh schreef:Dat is inderdaad zo, de getuige heeft hem gevolgd, is hem uit het oog verloren en vervolgens heeft de politie de verdachte opgepakt aan de hand van een persoonsbeschrijving.
Maar waarom die verdachte dan zo moeilijk heeft gedaan tijdens het verhoor is mij een raadsel
Edit: Ik ben bang dat dit hele verhaal nog een staartje gaat krijgen...
Siesjuh schreef:Dat is inderdaad zo, de getuige heeft hem gevolgd, is hem uit het oog verloren en vervolgens heeft de politie de verdachte opgepakt aan de hand van een persoonsbeschrijving.
Maar waarom die verdachte dan zo moeilijk heeft gedaan tijdens het verhoor is mij een raadsel
Edit: Ik ben bang dat dit hele verhaal nog een staartje gaat krijgen...
Janneke2 schreef:Citaat:Precies.
En hoe gekleurd is de media
TV en krant worden voornamelijk door links betaald toch.
Bron...??
NPO 'wordt door ons allemaal' betaald, we hebben geen links kabinet - klopt niet.
Commerciële zenders zijn hetzij zelf een bedrijf, of in handenvan een bedrijf. "Bedrijfsmensen hebben de neiging VVD te stemmen" (en ach, daar is die partij ook voor).
Wordt dus ook niet door links betaald.
(In theorie zouden we een teevee zender van een linkse rijke filantroop kunnen hebben, maar ik weet niet van het bestaan van die zender.)
Krant: de linkstste van het stel heet Trouw. Kranten worden door een combinatie van abonnees en adverteerders betaald - niet iedereen is welkom om in Trouw te adverteren, dat klopt. Maar laat ik Trouw nu niet alleen erg links, maar ook zeer gedegen vinden.
Klopt dus ook niet.
Verder moet mij van het hart dat schrijfster tegelijkertijd
* kritiek heeft (wat zijn ze gekleurd!)
....wat naar mijn mening ook idd niet zo hoort te zijn.
*...stelt (ik parafraseer) "dat ze zo gekleurd zijn omdat ze door links betaald zouden worden"
* en dus nul onderbouwing.
Ik vind dat geen prettige manier van discussiëren.
Janneke2 schreef:Tja, in het huidige klimaat word je als Pakistani, buitenlander en waarschijnlijk islamiet gearresteerd.
Stel, je bent gevlucht nadat je bent gemarteld door de politie in je eigen land.
De Duitse politie vertelt jou keurig grundsatzgefähig of hoe t heten mag dat je wordt verdacht van die zojuist gepleegde aanslag...
....waarvan jij net zo hard gruwelt "als ieder ander redelijk denkend mens", en waarbij je zojuist ook nog het schietgebedje pleegde "Oh, laat dit alsjeblieft dear God de verdeeldheid niet verder aanwakkeren..."
Iik heb blond haar, spreek steenkolenduits en abn, heb een EU paspoort - zou ik op diezelfde verdenking worden gearresteerd, zou ik. totaal anders tegenover mijn arresteerders staan.
Ik zou vast wel een beetje bang zijn, maar ook half lachen 'ben ik in een slechte B film beland ofzo'..? En tamelijk zakelijk: "dit gaan we uitzoeken". Ik ben staatsburger, ik heb rechten, ik wil een tolk svp en dan komen we er wel. In mijn ervaring maakt de politie wel eens fouten, maar doen ze niet aan martelen en zijn ze ook niet omgekocht zodat 'Janneke in de cel' het grote doel op zich is.
Ik heb geen idee waaruit zijn "moeilijk doen" bestond.
Een van de 'stille getuigen' dingen die moest worden uitgezocht was of hij kruit aan zijn handen had.
En of er DNA van hem in de truc lag.
Die beide zaken kosten tijd.
Willl65 schreef:Ravelli helemaal mee eens hoor, ik ben eerder verbaast dat er mensen zijn die de staats televisie als onpartijdig zien. Het is tenenkrommend om te zien hoe erg het gesteld is.
Ik neem die zenders allang niet meer serieus
NatasjavE schreef:Willl65 schreef:Ravelli helemaal mee eens hoor, ik ben eerder verbaast dat er mensen zijn die de staats televisie als onpartijdig zien. Het is tenenkrommend om te zien hoe erg het gesteld is.
Dan zou ik toch eens wat vroeger opstaan. Want het ochtend nieuws is toch echt ondergedompeld in een rechts sausje.(WNL)
Citaat:Prima, mag jij vinden
Wat betreft onderbouwing:
Je hoeft maar naar 'Pauw' of 'DWDD' te kijken en je weet weer genoeg.
Citaat:Als je vanuit een rechtse hoek denkt of je mening geeft word je a publiek of tig keer onderbroken ( hoe onbeschoft) of neergezet als een brainloze Frans Bauer fan (?).
Om maar wat kleine voorbeelden van de afgelopen tijd te noemen.
Tenenkrommend.
Citaat:Ieder zijn mening, ik vind de media wel links.
Willl65 schreef:Ravelli helemaal mee eens hoor, ik ben eerder verbaast dat er mensen zijn die de staats televisie als onpartijdig zien. Het is tenenkrommend om te zien hoe erg het gesteld is.
rapido schreef:Ze hebben een identietijds bewijs gevonden in de vrachtwagen van de vermoedelijke dader...toevallig dat ze die altijd verliezen tijdens het plegen van een aanslag!
Klopjacht is aan de gang