Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lillith24 schreef:Dat is inderdaad heel erg belangrijk en zou altijd zo moeten zijn dat dit dan bij iedereen gebeurd.dan dus ook direct te stoppen en mij uit de herbeleving te halen.
pien_2010 schreef:Lillith24 schreef:Dat is inderdaad heel erg belangrijk en zou altijd zo moeten zijn dat dit dan bij iedereen gebeurd.dan dus ook direct te stoppen en mij uit de herbeleving te halen.
Lillith24 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar toch zeker wel een paar reacties van mannen en dan word ik toch boos.
Huertecilla schreef:Ja, empathie is een groot goed,
Shadow0 schreef:Huertecilla schreef:Ja, empathie is een groot goed,
Wellicht dat we het dan wat centraler kunnen stellenLost denk ik al veel op.
Citaat:Seks is geen juridisch spelletje, maar het delen van een heel intieme ervaring, sociaal, fysiek, emotioneel.
Lillith24 schreef:Ik denk dat we wat stelliger moeten zijn (iedereen dus). Houd je geen rekening met diegene die op/onder/naast/voor/achter/boven je ligt? Dan ook geen seks. Seks is een menselijke interactie en inderdaad net als in het verkeer dien je rekening met elkaar te houden. Geen zin in? Dan ook geen seks hebben. Je gaat niet uit van trauma's maar als een op de vijf vrouwen een nare ervaring heeft met seks dan wordt het al wat lastiger... Van te voren even door laten lichten door een psycholoog dan? Als je geen zin hebt in "gezeik"?
Maar goed nogmaals allemaal randuitspraken, het gaat hier in principe om de harde cijfers en dat vereist gewoon een strenge aanpak. Geen gejank over waar mannen allemaal wel of niet rekening mee moeten houden als ze een potje willen rampetampen.
Lillith24 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar toch zeker wel een paar reacties van mannen en dan word ik toch boos.
Huertecilla schreef:Dat heb ik soort van met de reacties van sommige vrouwen.
Lillith24 schreef:Nee niet gelezen maar weet wel zeker dat je gelijk hebt pien_2010! Daar weet je alles van natuurlijk door die vereniging, heel goed dat je je daar zo voor inzet.
Emmaa_ schreef:Dat kan je natuurlijk van twee kanten bekijken. Ik vatte de zin van tamary meer op als 'iemand moet in staat zijn de boodschap te ontvangen' en dus niet katjelam zijn oid.
Imo zou 'zou je dat niet willen doen' dezelfde lading hebben als 'nee' of 'stop'.. Kort en bondig gaat imo dus niet altijd op.
pien_2010 schreef:Lillith heb je het topic gelezen? Dan ook echt alle posts?
Ik denk als je dat leest je kunt inschatten dat het percentage waarschijnlijk vele male hoger ligt. Eerlijk? Ik zelf ken geen vrouw die niet in meerdere of mindere mate seksueel geweld helaas heeft ervaren ooit in haar leven.
Het is al heel lang geleden maar ooit heb ik met een groep vrouwen, Vrouwen tegen verkrachting (VTV) opgericht in Den Bosch. Ook me toen echt in dit onderwerp verdiept en de cijfers van ervaren seksueel geweld waren schrikbarend en als vrouwen werkelijk gaan praten, schrik je jezelf kapot. Dan hebben we het hier nog niet eens over kindermisbruik. Die cijfers heb ik er dan nog buiten gelaten.
Helaas Lillith ben je in heel goed gezelschap als het gaat om echt zwaar trauma op dit gebied. Jij hebt de moed om daar voor uit te komen, maar de meeste vrouwen houden hun mond daarover. Is gewoon te pijnlijk.
anjali schreef:Helaas is het nog steeds zo dat sommige vrouwen niet durven te vertellen als ze misbruikt zijn omdat ze dan als niet meer ongerept beschouwd worden.