Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 06:34

Indestal schreef:
Benieuwd of Trump nog een ander staaltje communicatie in huis heeft als hij tegen over een kopstuk uit de opec landen zit...of hij zijn fatsoen kent om deze mensen in hun wijze van lichaamstaal en gebruiken met respect het gesprek in weet te gaan..of dat hij zo lomp en onbeschoft al bij voorbaat de discussie die nog moet gaan beginnen vermoord heeft en een nieuw probleem heeft laten geboren.

...

Het elan van Obama, die onberispelijke netheid uitstraalt, mist hij...ook Clinton zie ik niet als gesprekspartner met ieder land, ook zij komt mij niet sterk charismatisch over die deuren opent.

Trump heeft zijn "presidentiële" ontmoeting al gehad in Mexico en hij en Pena Nieto leken het redelijk goed met elkaar te kunnen vinden. Bovendien is Trump al jaren een zakenman en heeft dus al genoeg ontmoetingen op hoog niveau gehad. Blijkbaar heeft hij 2 gezichten: een in meetings en een als hij op een podium staat.

Hetzelfde trouwens met Hillary: ze is natuurlijk Secretary of State geweest met voldoende ontmoetingen met wereldleiders. Ook zij kan dat spelletje dus blijkbaar goed spelen.

Maar ik ben het wel met je eens, ik zou als Amerikaan ook mijn hart vasthouden als Trump of Hillary een belangrijke ontmoeting met een wereldleider heeft. En dat terwijl ik geen moment zou twijfelen over hun kunnen voor het moddergooien voor de verkiezingscampagne begon. Wat de uitslag ook gaat worden, het beeld dat stemmers van deze 2 mensen hebben is drastisch veranderd omdat de hele campagne op de persoon is gespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 06:41

LindyH schreef:
Dat vind ik mooi om te lezen Drifter, dat je van mening veranderd bent. Dat is een teken van een ruime blik en een flexibele geest. (Vind ik altijd mooi, ongeacht in welke richting er veranderd is). Het zou mooi zijn als meer mensen zich durven te laten overtuigen door (nieuwe) feiten, en altijd kritisch blijven, in plaats van zich in te graven in hun mening.

Helemaal mee eens.

Veel mensen lijken een stelling in te nemen (Trump of Hillary) om vervolgens de tegenstander zwart te maken terwijl ze een oogje dichtknijpen voor wat hun kandidaat zegt en doet. En vervolgens natuurlijk iedereen die de tegenstander prefereert over hun keuze belachelijk maken, uitmaken voor racist en vervolgens geen argumenten geven.

Zelf vind ik Trump een verschrikkelijke man, maar in mijn ogen is Hillary erger. Ik zal Trump's acties en uitspraken dus ook niet verdedigen (zoals al eerder aangegeven) omdat ik denk dat zijn stellingen vaak niet te verdedigen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 06:53

Dani schreef:
Overigens maak je een denkfout door te zeggen: zwarten plegen meer misdrijven en komen daardoor vaker in aanraking met de politie. Dat kan ook andersom zijn: omdat ze veel vaker worden gecontroleerd worden er meer misdrijven ontdekt. Als zwarte jongens bij elke autorit worden aangehouden is de kans groot dat, als ze toevallig eens wiet bij zich hebben, dit ook gepakt wordt. Als blanke jongens bij één op de 30 ritten worden gecontroleerd is de kans veel kleiner dat ze betrapt worden. Dan lijkt het dus of de zwarten vaker wiet bij zich hebben, waardoor de controles verscherpen, waardoor er nóg meer gepakt worden - terwijl de blanke jongens misschien exact even vaak wiet in hun auto's hebben liggen.

Dat is een goed argument; als je meer controles uitvoert binnen een bepaalde groep dan neemt de pakkans toe maar dat wil niet betekenen dat ze meer overtredingen begaan.

Alleen in de voorbeelden die ik gaf (assault, moord, overvallen) gaat de redenatie niet op want daar kan je simpelweg afgaan op videobeelden, ooggetuige verklaringen en aangiftes. In dat geval heeft het dus niets met de pakkans of het aantal controles te maken.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:43

Ik vind het zeker wel een argument als een witte man 2 politieagenten vermoordt en recht heeft op een rechtszaak, maar een zwarte 'verdachte' man eindigt met een volledig patroon in zijn borstkas. Imo zitten er institutionele fouten binnen de politie in Amerika waar echt wel scherp over nagedacht mag worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:02

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Daar heb je gelijk in. Vrijgesproken en dus onschuldig. Net als....OJ Simpson?

Vrijgesproken wat wil zeggen dat er niet genoeg correct verkregen bewijs is om hem schuldig te verklaren en te straffen.

Ik snap wat je wilt doen met je vergelijking met OJ Simpson, maar het is geen sterk argument.

Ik wist niet dat er verschillende soorten vrijspraak in het Amerikaanse rechtssyteem zijn.......

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:48

Quebelle schreef:
NathalietjeB schreef:
Hier een trump stemmer al zou ik mogen stemmen.

Ik vind hillary net hele enge een robot met flinke fouten, met dr rare toevallen met rare schuddingen etc.
Ook is ze gek op foto en video bewerking, veel dingen zijn fake..
Hoe kun je stemmen op een vrouw die zo eng is als haar, i don't get it..

Dus je zou op iemand niet stemmen op de hand van uiterlijk etc.?

Ik stem op wat ik lees en zie, ik zie een hillary die gewoon iets mankeert.
En dat is niet mis as iemand als een soort robot, flinke storing in t circuit heeft zo nu en dan.

Daarbij vind ik haar een eng liegend bedriegend, bloed aan dr handen hebbend mens.
Dus geen haar op mijn hoofd, die op deze enge vrouw zou stemmen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:56

Edzino, maar ik doel op grote Moslimleiders met Arabische omgangsvormen, die heel erg verschillen van Westerse omgangsvormen, zeker als je de trotse houding niet mag beschamen, dat is dus weten wat je doet en zegt...en zijn houding naar de Moslimwereld met wat hij al allemaal heeft gezegd....een belediging bv wordt je nooit vergeven...

Ik zie hem dus als iemand die alles wat met veel moeite is opgebouwd, heel snel wordt afgebroken met 1 contact...wij Europeanen kunen hem wel hebben, zijn gewend aan lompe dombo's in de regering.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:15

NathalietjeB schreef:
Quebelle schreef:

Dus je zou op iemand niet stemmen op de hand van uiterlijk etc.?

Ik stem op wat ik lees en zie, ik zie een hillary die gewoon iets mankeert.
En dat is niet mis as iemand als een soort robot, flinke storing in t circuit heeft zo nu en dan.

Daarbij vind ik haar een eng liegend bedriegend, bloed aan dr handen hebbend mens.
Dus geen haar op mijn hoofd, die op deze enge vrouw zou stemmen

En vind een Trump die vrij openlijk delusional is (vooral over zijn eigen winst in de verkiezingen en successsen) en zeer vrouwonvriendelijk overkomt, zeer voor wapengebruik is niet eng? Dat je iemand eng vind overkomen okee, maar je moet als je stemt toch iets verder kijken naar "ik vind haar eng". Je stemt op een persoon, maar - als het goed is - meer op de standpunten van deze persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:42

Cowboy55 schreef:
Ik wist niet dat er verschillende soorten vrijspraak in het Amerikaanse rechtssyteem zijn.......

Ik ook niet.
Waar heb je dat idee verkregen?
(niet uit wat ik schreef hoop ik, want ik zie niet eens een hint die kant op wijzen)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:56

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:58

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:00

"Relatief veel" aka veel minder dan de helft :+ Echt weer zo'n typisch tenenkrommend slecht telegraaf stuk.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 06-11-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:01

Ik zag net dit bij Buitenhof:

https://www.buzzfeed.com/craigsilverman ... .ylQbb6Nwq

Omdat positief Trump-nieuws veel Amerikaanse bezoekers naar websites trekt en dus veel advertentie-inkomsten oplevert, wordt door Macedonische jongeren positief Trump-nieuws bedacht (wat dus niet waar is) en op hun sites gezet. Hiermee beïnvloeden ze wel sterk de Amerikaanse opinie rondom Trump.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:04

Nies_ schreef:
"Relatief veel" aka ruim minder dan de helft :+ Echt weer zo'n typisch tenenkrommend slecht telegraaf stuk.

Ik heb een hekel aan de Telegraaf maar het zal relatief veel zijn in verhouding met aanhangers van andere partijen, dus dan klopt dat wel gewoon.
Of het los van elkander "veel" is... minder dan de helft ja, maar daar ging het niet over. Vind de titel dan eerder clickbait :+ En mannen stemmen 3 x zo vaak voor Trump als vrouwen... maar alsnog is dat maar 19% :7
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-11-16 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:06

Ik zeg ook niet dat het niet klopt, alleen dat het een slecht stuk is. Oninteressant, niet informatief en puur gericht op aandacht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:07

True dat is de Telegraaf, alleen goed voor het aanmaken van je kacheltje :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:49

Voor de liefhebbers van de musical Hamilton:

Afbeelding

:D

En ik kwam ook de volgende quote tegen, naar aanleiding van het feit dat vier! ex-presidenten allemaal hun handen van Trump hebben afgetrokken: If George W Bush thinks something is a bad idea... it's probably a bad idea :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:59

Dat is een voordeel aan deze verkiezingen; alle standup komieken hebben voor hun komende shows meer dan genoeg materiaal :') Met twee zo'n bizar slechte kandidaten schrijven de grappen zich bijna vanzelf :+

Ik volg Southpark wel eens, nou echt briljant af en toe _O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:27

En wat is er precies zo "bizar slecht" aan Hillary Clinton?
Ze heeft een heel succesvolle politieke loopbaan sinds haar tienertijd, en toen haar man aan de macht was zei iedereen dat zij de drijvende kracht was...
Als er een bewezen heeft de baan aan te kunnen is zij het wel.

En vergis je niet, alles moet via Congres, het is niet alsof een president zomaar zelf beslissingen kan nemen die dan accuut uitgevoerd worden. Gelukkig, maar ook irritant omdat Congres bestaat uit zowel democraten als republikeinen die het erg nodig vinden elkaar tegen te werken zodat er maar weinig echt gedaan gekregen wordt...
Maar uiteindleijk makat het neit zoveel uit welk poppetje het gezicht van Amerika is. Tenzij dat poppetje helemaal geen plannen heeft, zoals Trump. Niks gehoord in elk geval over echte uitvoerbare plannen die ergens goed voor zullen zijn. Alles wat hi zegt is volkomen inhoudloos. Net als zijn volgers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:10

Hebben jullie deze al gezien? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:29

Heel waardevole info...... _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:29

Resistance dank je wel, ik ben gek op Zondag met Lubach. Deze had ik gemist maar dit is wel erg grappig.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:51

Maar eigenlijk is er volgens mij niks 'ergs' met Clinton. De enige echte fout van haar is dus dat ze een andere e-mail server heeft gebruikt. Eigenlijk wordt ze verder alleen maar zwart gemaakt.
Verder vind ik haar eigenlijk best wel president waardig. Trump weet eigenlijk helemaal niks van hoe alles werkt, dus dat zou echt een ramp worden. Maar Clinton heeft ook nog eens veel ervaring. Er werd ook beweert dat toen Bill Clinton president was eigenlijk zij alles op orde hield.
Dus ja, ik stem op Hillary. En bovendien vind ik Trump echt gestoord, dus wat dat betreft zou ik ook op haar stemmen.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:54

martine069 schreef:
Maar eigenlijk is er volgens mij niks 'ergs' met Clinton. De enige echte fout van haar is dus dat ze een andere e-mail server heeft gebruikt. Eigenlijk wordt ze verder alleen maar zwart gemaakt.
Verder vind ik haar eigenlijk best wel president waardig. Trump weet eigenlijk helemaal niks van hoe alles werkt, dus dat zou echt een ramp worden. Maar Clinton heeft ook nog eens veel ervaring. Er werd ook beweert dat toen Bill Clinton president was eigenlijk zij alles op orde hield.
Dus ja, ik stem op Hillary. En bovendien vind ik Trump echt gestoord, dus wat dat betreft zou ik ook op haar stemmen.

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:08

Tytonidae schreef:
martine069 schreef:

Niks ergs met Clinton? Heb jij de rest van het topic wel gelezen? Daar staan naast emoties namelijk ook wel daadwerkelijke feiten in hoor. Die niet in het voordeel van Hillary spreken.

Ik wil ook niet zeggen dat zowat alles goed aan haar is. ;) (excuses voor als dat zo lijkt)
Maar zover ik weet wordt ze meer zwartgemaakt dan dat dingen echt gebeurt zijn.
En ja, ik heb het hele topic gelezen en dit is mijn mening. :)