Killerclowns: Steeds dichterbij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:23

Ik ben benieuwd hoeveel er nou echt zijn en hoeveel er 'waarschijnlijk' 'gelezen' 'gehoord' 'het schijnt' 'misschien' gezien zijn..
massahysteria in the making hierzo.. :')

Iemand een paar pagina's terug zei heel terecht "don't feed the troll".. maar dat werkt gewoon niet meer in deze moderne tijd denk ik...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:28

Ik moest net met de fiets naar het werk, moet altijd een stuk door een bos wat niet zo fijn fietsen is, en onze eigen straat is ook nogal afgelegen, maar dat bos is zo eng dat ik denk dat de clown eerder van mijn aanwezigheid zal schrikken dan ik van hem :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:30

Er liep in een plaats verderop een clown. Is mijn oud buurmeisje hem in de nek gesprongen en is op hem in gaan beuken :')
Politie erbij, heeft ze op haar flikker gekregen dat ze dat niet mocht doen..
Ik vind haar een held :D

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:37

Ik vind deze hele "hype" belachelijk!
Ik hoop ook dat ik zo'n persoon niet tegenkom...
mijn dochter van 10 is er erg mee bezig, bij mijn zoon( puber...) is vanavond een Halloween feest, ja leuk joh laten we als killerclown gaan..

Op school bij mijn jongste komen de cliniclowns vaak, het optreden is voor nu geannuleerd.. triest toch?
(Dochter zit op speciaal onderwijs)

Hopelijk waait het weer over, maar ik hoop zo'n mafkees niet tegen te komen...

Wat wel lachen was; zegt mijn dochter, mam dan laat je de hond los!
Ik; ja joepie deze likt en knuffelt zo'n clown wel plat..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:49

Het annuleren van de cliniclown vind ik echt van de gekke. Die ziet er echt heeeel anders uit dan de zogenaamde killerclowns (wat een achterlijke naam ook echt) ... en ik vind het sneu voor de kinderen die dan geen leuke clown op visite krijgen...
Verkeerde vorm van braafstejongetjevandeklaszijn en lekker meedoen met je laten sturen door de mediahype want een eigen mening in 2016, en ergens voor staan, is ver te zoeken..

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:55

Ik snap de annulering wel, nu is alles wat er een beetje als clown uit ziet eng...

Social media zorgt natuurlijk ook voor een enorme hype, en daar zullen altijd mensen( pubers?) gevoelig voor zijn.
Het is vrees ik wachten tot het een keer echt mis gaat...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:56

sureido schreef:
Ik vind het gek dat het in Eindhoven nog niet voorgekomen is :')

Eigenlijk wel eah :') Niet dat ik het erg vind, heb liever dat ze hier wegblijven.

Ik geloof dat er vorig jaar of een aantal jaar geleden wel eentje was gezien in Eindhoven maar weet dat niet zeker.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:01

Cer schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel er nou echt zijn en hoeveel er 'waarschijnlijk' 'gelezen' 'gehoord' 'het schijnt' 'misschien' gezien zijn..

Echt: 5%, van horen zeggen/verzonnen 95%? Maar dat schijnt ook niet (meer) van belang te zijn.

Cer schreef:
massahysteria in the making hierzo.. :')

Laat dat 'in the making' maar weg. Ik zit nu al een paar dagen met stomme verbazing om me heen te kijken.

Cer schreef:
Iemand een paar pagina's terug zei heel terecht "don't feed the troll".. maar dat werkt gewoon niet meer in deze moderne tijd denk ik...

Nope....tegenwoordig moet je meerennen met de massa.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:02

Gisteren zei een leerling van me: "Ik ben wel een horrorclown, die doen namelijk ook een beetje maf". 8)7

Piuni

Ook hier in Nijmegen is er een clown gespot, gelukkig opgepakt... De media moet eens gaan stoppen om hier aandacht aan te geven. Hierdoor worden mensen op ideeen gebracht en mensen bang gemaakt.

Cer

watnou1 schreef:
Ik snap de annulering wel, nu is alles wat er een beetje als clown uit ziet eng...

Dat ligt er helemaal aan wat de kinderen, bij wie de cliniclown op visite zou gaan, dat ook vinden...

@cowboy55: Ja en het houdt ook niet op, dat vind ik zo verbazingwekkend... Zou dat een stukje degeneratief gen zijn ofzo?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:06

Cer schreef:
watnou1 schreef:

Dat ligt er helemaal aan wat de kinderen, bij wie de cliniclown op visite zou gaan, dat ook vinden...

@cowboy55: Ja en het houdt ook niet op, dat vind ik zo verbazingwekkend... Zou dat een stukje degeneratief gen zijn ofzo?

Lijkt erop. Ik zie ook steeds meer dat mensen zich niet van hun mening laten afbrengen door zoiets triviaals als feiten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:08

Cowboy55 schreef:
Lijkt erop. Ik zie ook steeds meer dat mensen zich niet van hun mening laten afbrengen door zoiets triviaals als feiten.

Dat soort mensen beschouwen hun mening dan ook vaak als de enige waarheid. Zolang je daar van overtuigd bent dan moet iemand van goede huize komen om je van je stuk te brengen.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:12

@cer , cliniclowns komen op speciaal onderwijs school voor kinderen met chronische ziekte/ epilepsie /aangeboren afwijkingen.
Daar zitten kids met normaal/hoog IQ op maar ook kinderen die verminderd IQ hebben.
Velen krijgen via de media de hysterie mee rondom die pokke clowns() en hebben schrik.. overigens zijn sommige kinderen ook van te voren al bang..

Ach, hopelijk snel over en gaan we naadloos over op Mariah Carey's All I want for christmas....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:17

Maar krijgen die kinderen dat zelf mee, of wordt die mediahype aan ze doorgegeven??
Ik vind het zo sneu dat die kids geen bezoek meer krijgen van de cliniclowns.. die zien er toch anders uit dan de zgn killerclown? Of zijn ze ook zo overstuur rond Halloween of na het zien van een stukje slechte film ofzo?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:23

@cer sommige zijn inderdaad snel bang.
Maar bv mijn dochter, deze is 10 jaar, leest ook gewoon Facebook en kijkt jeugdjournaal .
De cliniclowns komen strakjes wel weer, maar nu even niet.

Kinderen beleven dingen toch anders als wij volwassenen, ik doe er ook zo luchtig mogelijk over... mijn dochter zegt zelf; mam ik sla ze slap ... hahaha en dat vind ik wel grappig maar ik heb liever dat ze wegloopt mocht ze er een tegen komen..

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:32

Gisteravond bij ons in Velp (gelderland) ook 3 tieners staande gehouden met clownsmaskers op, wellicht niet zo spannend als al die andere maar toch.
Als de media er maar eens niet zoveel aandacht aan zou schenken, dan is het lolletje er zo vanaf. :roll:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:37

Jolien87 schreef:
Gisteren zei een leerling van me: "Ik ben wel een horrorclown, die doen namelijk ook een beetje maf". 8)7

Mijn vader deed idioot tegen mijn kinderen (doet ie vaker :roll: )
Dus nu is hij horror opa :')

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:00

Ik denk dat de massahysterie zich wel eens tegen de clowns zou kunnen keren en er enkelen ongelukkig worden gemept door een angry mob :+ ~~}>

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 09:50

Joy_Mennings schreef:
sureido schreef:
Ik vind het gek dat het in Eindhoven nog niet voorgekomen is :')

Eigenlijk wel eah :') Niet dat ik het erg vind, heb liever dat ze hier wegblijven.

Ik geloof dat er vorig jaar of een aantal jaar geleden wel eentje was gezien in Eindhoven maar weet dat niet zeker.

Ik hoorde van een lerares het verhaal dat iemand die ze kende aan het oppassen was, dat dat kindje tot drie keer toe kwam vertellen dat er een clown in haar kamer zat, en dat ze toen ging kijken bleek dat er iemand weg was gelopen uit een psychiatrische instelling en dat die in die kamer zat verkleed als clown.
Was in Eindhoven haha, al lang geleden.

Of het waar is: Geen idee.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:18

sureido schreef:
Ik hoorde van een lerares het verhaal dat iemand die ze kende aan het oppassen was, dat dat kindje tot drie keer toe kwam vertellen dat er een clown in haar kamer zat, en dat ze toen ging kijken bleek dat er iemand weg was gelopen uit een psychiatrische instelling en dat die in die kamer zat verkleed als clown.

Ooh dat is wel echt eng zeg!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:26

Ben ik nou de enige die (alle dus ook klini)clowns sowieso al eng vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:29

sureido schreef:
Joy_Mennings schreef:

_O- Dat verhaal is al zo oud als de weg naar Rome, en oorspronkelijk een Amerikaans horrorverhaal.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:22

sallandval schreef:
Ben ik nou de enige die (alle dus ook klini)clowns sowieso al eng vind?

Nope, ik ben als de dood voor welke clown dan ook :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:32

Die vallen bij mij nog wel mee, Bassie kan ik ook naar kijken, maar het gaat gewoon om andere clowns dan "de kinderclowns" zeg maar :').