Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Ik sta ook open voor andere mensen, andere culturen,... zolang het mij niet schaad.
Nogmaals ik werk samen met mensen die aan de ramadan meedoen, mijn schoonbroer doet er aan mee. Allemaal geen probleem, mijn marokaanse collega doet juist hetzelfde als dat ze wel eet, dus waarom zou ik daar wel problemen mee hebben?
Binnen 2 weken is het het verjaardagsfeestje van mijn zoontje, mijn schoonbroer komt niet mee, door de ramadan, daar heb ik alle respect voor en zal een stuk taart meegeven voor wanneer hij wel mag eten.
Maar bepaalde dingen gaan voor mij te ver, zoals het in ons land geen hand willen geven, dat schaad mij en dat wil en kan ik niet begrijpen.
chanel1985 schreef:Ik sta ook open voor andere mensen, andere culturen,... zolang het mij niet schaad.
Nogmaals ik werk samen met mensen die aan de ramadan meedoen, mijn schoonbroer doet er aan mee. Allemaal geen probleem, mijn marokaanse collega doet juist hetzelfde als dat ze wel eet, dus waarom zou ik daar wel problemen mee hebben?
Binnen 2 weken is het het verjaardagsfeestje van mijn zoontje, mijn schoonbroer komt niet mee, door de ramadan, daar heb ik alle respect voor en zal een stuk taart meegeven voor wanneer hij wel mag eten.
Maar bepaalde dingen gaan voor mij te ver, zoals het in ons land geen hand willen geven, dat schaad mij en dat wil en kan ik niet begrijpen.
Lusitana schreef:Je wordt dan neergezet als niet goed genoeg of vies.
chanel1985 schreef:Omdat dat voor mij een vorm is van geen respect hebben voor mij. Die persoon wil mij geen hand geven, erkend mij niet.
Ook al is dat in hun geloof anders, hier wordt wel een hand gegeven. Net zoals ik mij zal aanpassen als ik naar een islamitisch land zou gaan.
chanel1985 schreef:Omdat dat voor mij een vorm is van geen respect hebben voor mij. Die persoon wil mij geen hand geven, erkend mij niet.
Ook al is dat in hun geloof anders, hier wordt wel een hand gegeven. Net zoals ik mij zal aanpassen als ik naar een islamitisch land zou gaan.
lifaya schreef:chanel1985 schreef:Ik sta ook open voor andere mensen, andere culturen,... zolang het mij niet schaad.
Valt je hand eraf als ze die niet schudden ofzo? Komop zeg... Je moet niet alles persoonlijk opvatten.
Ik ben ook niet van het knuffelen en kusjes geven. dat heeft niks te maken met de persoon in kwestie die wilt knuffelenwe hebben het hier nu over het niet aanraken van het andere geslacht, zij het wel of niet tijdens ramadan. Als zij zich er niet prettig bij voelen vanwege hun religie, is dat hun recht. Ik zelf heb het overigens nog nooit ervaren hoor, mijn mannelijke moslim collega's hebben allemaal mijn hand geschud
verootjoo schreef:Omdat je je dan enorm minderwaardig voelt... Ik snap dat helemaal hoor. Heb het ook wel eens meegemaakt. Iedereen kreeg een hand (mannen) en ik niet. Nou, dan voel je je echt banketstaafalsof je niet meetelt.
En idd, in een islamitisch land stel je je erop in en vind ik het minder erg. Maar hier in NL hoor je je gewoon te houden aan de geldende fatsoensnormen.
Yunomi schreef:chanel1985 schreef:Omdat dat voor mij een vorm is van geen respect hebben voor mij. Die persoon wil mij geen hand geven, erkend mij niet.
Ik vind eerder dat jij geen respect hebt voor hun gebruiken dan.
En in het islamitisch land vind je het dan niet erg dat je geen hand kunt geven? Net of je je gebruiken ineens kwijt raakt onderweg naar een ander land..
chanel1985 schreef:Yunomi schreef:
En in het islamitisch land vind je het dan niet erg dat je geen hand kunt geven? Net of je je gebruiken ineens kwijt raakt onderweg naar een ander land..
Voor u hetzelfde, waar is hun respect dan voor mijn gebruik om wel een hand te geven en te ontvangen?
Lusitana schreef:Niet om het een of ander, mijn zus heeft dit meegemaakt met gewoon nietgelovige nederlanders, dat ze geen hand kreeg en ze was daarvan wel van streek. Het doet je iets als je niet geaccpteerd wordt, want daar komt het op neer.
En diezelfde zus kreeg in Egypte scheldwoorden naar haar hoofd, werd bespuugd en met de bezem tegen haar benen geslagen omdat haar enkels niet bedekt waren.
En dat wimpelde ze gewoon weg. Valt onder "kun je verwachten in zo´n land".
Maar in een land waar handschudden een fatsoenlijke begroeting is- en dat is heel wat anders dan knuffels en kusjes- en erbij hoort als je bv zaken doet, hoor je niet uitgesloten worden omdat je een vrouw bent.
xniieeenke schreef:Ik snap het wel. Een cultuur mag van mij zijn hoe het is maar om dan sommigen wel en sommigen biet mee te laten doen is discriminatie, en dan ben ik er ook flink op tegen. Ik ga weer onder m'n steentje.
Yunomi schreef:chanel1985 schreef:Omdat dat voor mij een vorm is van geen respect hebben voor mij. Die persoon wil mij geen hand geven, erkend mij niet.
Wederzijds respect zou de wereld een stuk mooier maken.
Lusitana schreef:Niet om het een of ander, mijn zus heeft dit meegemaakt met gewoon nietgelovige nederlanders, dat ze geen hand kreeg en ze was daarvan wel van streek. Het doet je iets als je niet geaccpteerd wordt, want daar komt het op neer.
En diezelfde zus kreeg in Egypte scheldwoorden naar haar hoofd, werd bespuugd en met de bezem tegen haar benen geslagen omdat haar enkels niet bedekt waren.
En dat wimpelde ze gewoon weg. Valt onder "kun je verwachten in zo´n land".
Maar in een land waar handschudden een fatsoenlijke begroeting is- en dat is heel wat anders dan knuffels en kusjes- en erbij hoort als je bv zaken doet, hoor je niet uitgesloten worden omdat je een vrouw bent.
Lusitana schreef:lifaya schreef:dat maak je er dan zelf van.
Maak er eens wat anders van?
Andersom:
Wat is er zo verschrikkelijk aan het aanraken van een vrouw?