Sammie schreef:Lusitana zegt dat het al erger is geworden met de homohaat in Nederland. Dat de kwaliteit van leven wel langzaam aan steeds meer bedreigd [wordt].. Dat klopt niet.. Daarvoor is een landelijke onderzoek die dat onderbouwt.
Dreiging is niet te meten in een onderzoek naar acceptatie, Sammie. Wat ik bedoelde is dat een en ander zo om kan slaan als anti LGBT gelovigen met de vuist op tafel gaan slaan, zoals ze dat bv in de VS doen. Men moet echt wel alles in die richting in de kiem smoren.
Er heerst echt wel haat onder jongeren die er in mijn middelbare schooltijd (flowerpower) in elk geval niet was. Dus de stijgende acceptatie is maar net met welk jaar je het vergelijkt en het onderzoek vergelijkt met recentere jaren, maar daarvoor is het al achteruit gegaan in mijn ogen.
Verder, het feit dat homo´s meer geaccepteerd worden wil niet zeggen dat er geen haat bestaat!
Er zijn nog steeds mensen die niet hand in hand over straat durven.
En ga eens lezen wat er op social media rondgaat ten tijden van de Pride. Daar wordt je echt niet vrolijk van als LGBT.
Maar, ik wil best mijn uitspraak bijstellen en zeggen dat het feit dat het wellicht meer geccapteerd is dan voorgaande jaren, het nog steeds niet zo is dat alle LGBT´s veilig zijn en er geen homo haat meer bestaat.
Als je zelf LGBT bent let je op andere berichten dan als je het niet bent en er zitten best alarmerende tussen.
Het feit dat ik niet in Nederland woon heeft er niks mee te maken, via social media bereiken die berichten mij ook.
Maar de boodschap was dat MEN MOET WAKEN dat het niet verder achteruit gaat. Dat kan ik ook wel even omzetten in WAKEN DAT HET NIET ACHTERUIT GAAT.
Door dingen uit hun verband te halen door de focus te leggen op acceptatie die vooruit is gegaan, ga je voorbij aan de boodschap.
Als (gelovige) mensen maar lang en hard genoeg roepen dat homosexualiteit slecht is, kunnen ze een stem krijgen die echt niet gewenst is.
Ze hebben dan wel vrijheid van geloof, maar ik vind niet dat ze vrijheid moeten krijgen tot haat zaaien/ondersteunen naar LGBT mensen.
Zoals deze klojo.
http://www.pinknews.co.uk/2016/05/11/eu ... er-claims/
Hoewel ik niet geloof dat de angst, de werkelijke homofobie, zoals die in sommige staten van de VS heerst, zo groot is onder de Nederlandse gelovigen. Ik schat ze slimmer in.
Maar nogaals, ik denk wel dat we er voor moeten waken dat het zover komt.
En daarom steigert de hele LGBT gemeenschap als er zo´n fimpje naar buiten komt.
(Hoewel, nogmaals, ik die nog mild vind)