Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:02

Waarom vind ik dit topic nu pas? :')
Ik ben al best wel een tijd lid van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster.

Vero

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:07

Ik durf het bijna niet te vragen maar; echt? Waarom?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:12

Vero schreef:

Ja, echt.

En waarom niet? Ik vind het een mooi geloof en vind het fijn dat er geen strenge regels zijn.
Waarom zijn mensen christelijk, of moslim? Waarom worden daar geen vraagtekens bij geplaatst?
De FSM is net zo'n echt geloof als het christendom, jodendom of de islam. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:13

Eens met hierboven :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:34

Ja oke, daar heb je gelijk in. :) Maar het klinkt gewoon 'anders' door de naam voor mij haha.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:38

Vero schreef:
Ja oke, daar heb je gelijk in. :) Maar het klinkt gewoon 'anders' door de naam voor mij haha.

Het is nieuw, ja. Het christendom klonk ook heel raar toen het net begon :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

Merula123 schreef:
Vero schreef:

Ja, echt.

En waarom niet? Ik vind het een mooi geloof en vind het fijn dat er geen strenge regels zijn.
Waarom zijn mensen christelijk, of moslim? Waarom worden daar geen vraagtekens bij geplaatst?
De FSM is net zo'n echt geloof als het christendom, jodendom of de islam. :)

Waarom niet? Omdat het FSM alleen maar verzonnen is om geloven te parodiëren en mensen bevat die het stom vinden dat moslima's met een hoofddoek op de pasfoto mogen en zij niet met een vergiet. :+
Echt... Het christendom was nog logischer toen het begon.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:21

Ik vind het wel grappig. Maar vooral heel kinderachtig. Misschien blijf je wel jong door dit geloof.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:25

verootjoo schreef:
Waarom niet? Omdat het FSM alleen maar verzonnen is om geloven te parodiëren en mensen bevat die het stom vinden dat moslima's met een hoofddoek op de pasfoto mogen en zij niet met een vergiet. :+
Echt... Het christendom was nog logischer toen het begon.

Lekker hypocriet. Het FSM is verzonnen maar het christendom is wel 100% waar?

Gelijkheid van geloof is erg belangrijk, zo ook hiermee. Iedereen is vrij om zijn/haar geloof te uiten. :)

Serieus? Een man die over water kan lopen en zogenaamd het kind van een god is? Dat vind je wel logisch? :+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:28

Nies_ schreef:
Ik vind het wel grappig. Maar vooral heel kinderachtig. Misschien blijf je wel jong door dit geloof.

Ik vind het juist totaal niet kinderachtig. Ik vind dit een mooie manier om aan anderen te laten zien dat hun geloof net zo raar kan zijn als dat zij de onze vinden. Gelovigen gebruiken vaak het argument: "bewijs jij maar eens dat mijn god NIET bestaat." en verplaatsen hiermee de bewijslast. Inderdaad, we kunnen niet zomaar aantonen dat iets niets bestaat, dus het is een beetje hypocriet als bijvoorbeeld christenen meteen zeggen dat het FSM niet bestaat. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:29

De bijbel is net zo goed verzonnen dus geen argument waarom het FSM niet kan bestaan.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:32

Mars schreef:
De bijbel is net zo goed verzonnen dus geen argument waarom het FSM niet kan bestaan.
Dit dus. Alle argumenten die christenen gebruiken om aan te tonen dat hun god echt bestaan, kunnen wij net zo goed gebruiken.
Het christendom en de FSM hebben evenveel bewijs, en daar mogen mensen zelf hun conclusie uit trekken :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:33

Hmm, ik moet wel eerlijk zeggen dat de bijbel nog een beetje ergens op gebaseerd is en het FSM wel compleet verzonnen is hè?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:38

Bijbel is om een andere reden verzonnen. Waarvan ik overigens niet zeg dat het een betere reden is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:40

Oke ik moet dingen gaan bijstellen geloof ik :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:30

Vero schreef:
Hmm, ik moet wel eerlijk zeggen dat de bijbel nog een beetje ergens op gebaseerd is en het FSM wel compleet verzonnen is hè?

Welk bijbel heb je het over?

Deel 2 is gebasserd op een verhaal over een Jood welke diens godsdienst wilde verbeteren.

Deel 1 is de verzameling onzinnige parabels in de trant van Guliver's reizen van DIE betreffende godsdienst.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:00

Ik had het over deel 2 maar ik denk dat ik mijn informatie even moet bijschaven of me er meer in moet verdiepen haha.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:56

Vero schreef:
Ik had het over deel 2 maar ik denk dat ik mijn informatie even moet bijschaven of me er meer in moet verdiepen haha.

Het is een goed basisprincipe om je ergens in te verdiepen voor je er een mening over ventileert. Anders is het een ongefundeerde mening welek alleen maar illustreert dat je niet weet waar je het over hebt.
Helaas 'werken' zowel religies als democratie op het sturen van ongefundeerde meningen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:58

Oh het is niet zo dat ik er niets over weet hoor, ben zelf naar een christelijke school gegaan en christelijk opgevoed maar heb er verder niks mee dus het kan zijn dat ik veel dingen vergeten ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:06

Vero schreef:
Oh het is niet zo dat ik er niets over weet hoor, ben zelf naar een christelijke school gegaan en christelijk opgevoed maar heb er verder niks mee dus het kan zijn dat ik veel dingen vergeten ben.

Euh, dat is een HEEL goed voorbeeld van hoet het 'werkt'; NIET werkt met gefundeerde mening.

Je bent gehersenspoeld door de aanhangers van een religie en denkt dat je geinformeerd bent.
Welnu; dan ben je geMISinformeerd; erger dan onbenul: Denken dat je wat weet terwijl de inhoud ervan eenzijdige propaganda is, is VEEL onwetender dan weten dat je niets weet.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:10

Bedankt voor het mededelen dat ik gehersenspoeld ben :')

Als ik gehersenspoeld zou zijn zou ik het geloof nu wel helemaal geweldig vinden, niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:13

Vero schreef:
Bedankt voor het mededelen dat ik gehersenspoeld ben :')

Als ik gehersenspoeld zou zijn zou ik het geloof nu wel helemaal geweldig vinden, niet?

Succes met het najagen van die konijnengang.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:18

Naja je moet zelf weten wat je er van vindt. Maar ik vind niet dat er echt iets te manipuleren/hersenspoelen valt. Uiteindelijk heb jij zelf nog hersenen met eigen gedachtes en kan je zelf bepalen of je je bij hun wilt aansluiten of niet. Ik heb gekozen van niet, iedereen heeft dat geaccepteerd dus ja.

Maar goed ik laat het onderwerp maar voor wat het is nu want het gaat nu over de kerk van het vliegend spaghetti monster en niet over alle andere geloven die er zijn :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:12

Ik neem toch aan dat je wel snapt dat je op een christelijke school niet leert dat het maar een verzinsel is :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:14

Nee maar dat leer je op openbare scholen toch ook niet :? Je kan niemand dwingen ergens in te geloven maar als je het belangrijk vind dat je kind er wat over leert snap ik echt niet wat er erg aan is je kind zo op te voeden als wat jij goed vindt voor hem :)
Hersenspoelen is het sowieso niet, dan kan je elke opvoeding wel hersenspoelen noemen want iedereen leert z'n kind toch wat hij denkt dat goed is? Of leer je je kind helemaal niks en laat je het alles maar uitzoeken als ie 18 is?