Ik ben al best wel een tijd lid van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vero schreef:Ik durf het bijna niet te vragen maar; echt? Waarom?
Merula123 schreef:Vero schreef:Ik durf het bijna niet te vragen maar; echt? Waarom?
Ja, echt.
En waarom niet? Ik vind het een mooi geloof en vind het fijn dat er geen strenge regels zijn.
Waarom zijn mensen christelijk, of moslim? Waarom worden daar geen vraagtekens bij geplaatst?
De FSM is net zo'n echt geloof als het christendom, jodendom of de islam.
verootjoo schreef:Waarom niet? Omdat het FSM alleen maar verzonnen is om geloven te parodiëren en mensen bevat die het stom vinden dat moslima's met een hoofddoek op de pasfoto mogen en zij niet met een vergiet.
Echt... Het christendom was nog logischer toen het begon.
Nies_ schreef:Ik vind het wel grappig. Maar vooral heel kinderachtig. Misschien blijf je wel jong door dit geloof.
Mars schreef:Dit dus. Alle argumenten die christenen gebruiken om aan te tonen dat hun god echt bestaan, kunnen wij net zo goed gebruiken.De bijbel is net zo goed verzonnen dus geen argument waarom het FSM niet kan bestaan.
Vero schreef:Hmm, ik moet wel eerlijk zeggen dat de bijbel nog een beetje ergens op gebaseerd is en het FSM wel compleet verzonnen is hè?
Vero schreef:Ik had het over deel 2 maar ik denk dat ik mijn informatie even moet bijschaven of me er meer in moet verdiepen haha.
Vero schreef:Oh het is niet zo dat ik er niets over weet hoor, ben zelf naar een christelijke school gegaan en christelijk opgevoed maar heb er verder niks mee dus het kan zijn dat ik veel dingen vergeten ben.