Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Darah3 schreef:MarlindeRooz schreef:Wat nou, als bij een gevarieerd voedingspatroon vlees helemaal niet nodig is?
Wat nou, als mensen bepaalde voeding niet verdragen of opnemen en helemaal niet tot een 'gevarieerd' (en volwaardig) voedingspatroon kunnen komen zonder dierlijke producten?
MarlindeRooz schreef:Je bent beter voor het milieu, je snapt best welke context ik bedoel.Ik vind jouw reacties in dit topic erg irritant en conflict zoekend.
Ik eet geen vlees omdat dat beter is voor het milieu maar ook omdat ik me er niet prettig bij voel (sielugh) want ik was 10 toen ik het besloot. Dat nu blijkt dat het ook echt slecht is voor je gezondheid verbaast me niks en dat bevestigd mijn mening alleen nog maar meer.
bruintje123 schreef:Die mening deel ik niet.
Mensen hebben vlees nodig.
Nee geen kilo's in de week. Maar bij een gevarieerd eet patroon hoort vlees.
Staat ook op elke niet Vega voedings pagina.
8nnemiek schreef:bruintje123 schreef:Die mening deel ik niet.
Mensen hebben vlees nodig.
Nee geen kilo's in de week. Maar bij een gevarieerd eet patroon hoort vlees.
Staat ook op elke niet Vega voedings pagina.
Ga naar de eerste de beste voedingsdeskundige en ze zullen je vertellen dat je prima zonder vlees kan als je gevarieerd eet. Wel zeggen de meeste artsen en deskundigen dat je B12 moet slikken, maar verder kan een gezond persoon prima zonder vlees.
Je moet dan inderdaad wel genoeg groene groenten en noten en peulvruchten enzo eten.
Er zijn heel veel vleeseters met tekorten, dus vlees eten wil zeker niet zeggen dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt.
jasz schreef:De meeste vegans/vegetariërs zijn dat vaak om dezelfde redenen. Dus ik vroeg me af wat een echte grote, algemene reden is voor vlees eten. Dan is gezondheid een voor jou een heel goede reden, maar dat zal vast niet voor iedereen zo zijn.
Mijn ouders en broers eten ook allemaal vlees, evenals mijn vriend. Maar zij hebben, vind ik, nooit een betere reden gegeven dan dat ze het lekker vinden.
bruintje123 schreef:Daar zijn vervangers óók voor.
Kijk op niet Vega sites en overal staat dat vlees hoort bij gevarieerd eten.
Er zijn ook mensen die nooit fruit eten en nooit ziek zijn.
Maar dan is het nog niet goed.
8nnemiek schreef:En daarom sterven meer dan 100 mensen per dag in nederland aan hart en vaatziekten.. Dat komt echt alleen door ons dieet.. En kanker ook voor een groot deel en dat is doodsoorzaak nummer 1 in westerse landen..
Mensen die gezond eten leven langer, dat is al lang en breed bewezen.
8nnemiek schreef:En daarom sterven meer dan 100 mensen per dag in nederland aan hart en vaatziekten.. Dat komt echt alleen door ons dieet.. En kanker ook voor een groot deel en dat is doodsoorzaak nummer 1 in westerse landen..
elenaMM77 schreef:8nnemiek schreef:En daarom sterven meer dan 100 mensen per dag in nederland aan hart en vaatziekten.. Dat komt echt alleen door ons dieet.. En kanker ook voor een groot deel en dat is doodsoorzaak nummer 1 in westerse landen..
dat moet je in mijn familie vertellen..
wij hebben erfelijke hart en vaatziekten..
mijn tante is er reeds aan overleden, mijn neef geopereerd..
met name mijn neef leeft zo gezond als je je maar kan indenken..
daarnaast waart kanker ook rond in de familie..
vind het nogal cru om een soort eigen schuld kaart uit te delen en te beweren dat hart en vaat ziekten alleen maar door verkeerd eten komen en kanker ook voor een groot deel..
dacht ik dat longkanker veel voorkwam onder rokers
En onder mensen die met verf en asbest hebben gewerkt
En ook nog een groot aantal militairen die om de een of andere vage reden met een verhoogde kans op kanker terugkwamen uit iraq.
En een broertje van een vriendinnetje in de bloei van zijn leven, vega en wel. die op zijn 16e aan een zeldzame bloedkanker overlijd.
aan alle kinderen die de strijd tegen leukemie verliezen.
tegen alle vrouwen die baarmoederhalskanker hebben, hebben gehad.
Vind je erg kort door de bocht en zie geen enkele bron die je bewering onderstreept.
tegen mensen met bijvoorbeeld couliakie, die ondanks hun strenge dieet en gezonde leefwijze altijd een verhoogde kans op darmkanker zullen houden.
tegen alle andere chronisch zieken, die een ziekte hebben waar een verhoogde kans op kanker een gevolg is.
huidkanker, volgens mij veroorzaakt vooral door overmatige blootstelling aan uv straling.. waar komt voeding daar dan weer om de hoek zeilen?
vertel het de mensen in de buurt van Tjernobyl maar, dat het door voeding komt en niet door straling, kijken hoe ze reageren?
Radionx schreef:@Vuurneon Natuurlijk door het fokken en selecteren zal het ene ras sowieso meer leggen dan een ander ras, maar als je het "gewone" kippenvoer geef dan zullen ze inderdaad bijna elke dag een ei leggen, want dit zelfde voer wordt ook door de industrie gebruikt. Laat je ze natuurlijk hun voer zoek dan lukt dit echt niet. Dan is de dooier lichtgeel en niet oranje tot rood e.d.