Bewerkt vlees en kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:07

Omdat het wel nodig is.
Waarom anders supplementen voor vele?

MarlindeRooz

Re: Bewerkt vlees en kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:08

Ik slik zelf vitamines bij omdat ik moeite heb met gevarieerd eten, dat heeft niks te maken met vlees eten. Wel met gemakzucht, lastige eter zijn en liever geen vreemde dingen eten. :o

Maar het is niet nodig als je gewoon gevarieerd en gezond eet, dat lukt velen wel hoor.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:09

MarlindeRooz schreef:
Wat nou, als bij een gevarieerd voedingspatroon vlees helemaal niet nodig is?

Wat nou, als mensen bepaalde voeding niet verdragen of opnemen en helemaal niet tot een 'gevarieerd' (en volwaardig) voedingspatroon kunnen komen zonder dierlijke producten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:11

Ik word een beetje bang van sommige mensen hier... wat een enge, vreemde wereldbeelden... :wow:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:14

Darah3 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat nou, als bij een gevarieerd voedingspatroon vlees helemaal niet nodig is?

Wat nou, als mensen bepaalde voeding niet verdragen of opnemen en helemaal niet tot een 'gevarieerd' (en volwaardig) voedingspatroon kunnen komen zonder dierlijke producten?

Dat zijn uitzonderingen, maar de meeste mensen hebben geen vlees nodig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:16

Die mening deel ik niet.
Mensen hebben vlees nodig.
Nee geen kilo's in de week. Maar bij een gevarieerd eet patroon hoort vlees.
Staat ook op elke niet Vega voedings pagina.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:17

MarlindeRooz schreef:
Je bent beter voor het milieu, je snapt best welke context ik bedoel. :Y) Ik vind jouw reacties in dit topic erg irritant en conflict zoekend.

Ik eet geen vlees omdat dat beter is voor het milieu maar ook omdat ik me er niet prettig bij voel (sielugh) want ik was 10 toen ik het besloot. Dat nu blijkt dat het ook echt slecht is voor je gezondheid verbaast me niks en dat bevestigd mijn mening alleen nog maar meer.

Dat gevoel is geheel wederzijds.

Dat jij geen vlees eet is jouw goed recht maar dat er mensen zijn die wél vlees willen eten is ook hun goed recht.
En nee niet iedereen kán zonder vlees. Die uitzonderingen zouden wel eens minder uitzonderlijk kunnen zijn dan jij denkt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 14:20

Laten we even terug meer richting het onderwerp.

Je zou toch ook gewoon minder vlees kunnen eten. Ik bedoel 70 gram vlees per dag is heel veel...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:22

Terug naar het onderwerp is dat de media het bericht uit de op heeft opgeblazen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:23

bruintje123 schreef:
Die mening deel ik niet.

Ga naar de eerste de beste voedingsdeskundige en ze zullen je vertellen dat je prima zonder vlees kan als je gevarieerd eet. Wel zeggen de meeste artsen en deskundigen dat je B12 moet slikken, maar verder kan een gezond persoon prima zonder vlees.
Je moet dan inderdaad wel genoeg groene groenten en noten en peulvruchten enzo eten.
Er zijn heel veel vleeseters met tekorten, dus vlees eten wil zeker niet zeggen dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:28

Veulen84 schreef:
Laten we even terug meer richting het onderwerp.

Je zou toch ook gewoon minder vlees kunnen eten. Ik bedoel 70 gram vlees per dag is heel veel...

70 gram is echt niet veel hoor.. Dat is nog niet eens een halve slavink bij wijze van..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:29

Ik ben dus bij een voedings deskundige geweest.
Ik at geen vlees en is me aangeraden wel te doen. Zoals ik eerder al schreef.

En juist dat aangeraden wordt b12 te slikken geeft aan dat vlees nodig is.

Begrijp me goed.
Dat iemand geen vlees wil eten respecteer ik.
Dat iemand onzin verkondigd niet.
De schijf van 5 bestaat nog altijd uut vlees en vis erbij. Ja een vervanger mag ook. Maar die vervanger is dus om anders verkregen te korten op te vangen. Die zou niet nodig zijn als we het vak vlees konden doorstrepen.

Zo simpel is het gewoon.
Nogmaals eet rustig uit overtuiging geen vlees maar kom niet aan met dat het niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:35

8nnemiek schreef:
bruintje123 schreef:
Die mening deel ik niet.

Ga naar de eerste de beste voedingsdeskundige en ze zullen je vertellen dat je prima zonder vlees kan als je gevarieerd eet. Wel zeggen de meeste artsen en deskundigen dat je B12 moet slikken, maar verder kan een gezond persoon prima zonder vlees.
Je moet dan inderdaad wel genoeg groene groenten en noten en peulvruchten enzo eten.
Er zijn heel veel vleeseters met tekorten, dus vlees eten wil zeker niet zeggen dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt.

Sommige mensen kunnen echt niet zonder vlees. Er zijn bepaalde eiwitten in vlees die inderdaad ook in bijvoorbeeld noten voorkomen. Maar wat als je zoals mijn broer in het ziekenhuis ligt na het eten van één nootje? Heel fijn dat jij zonder vlees kan, anderen kunnen dat niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:39

jasz schreef:
De meeste vegans/vegetariërs zijn dat vaak om dezelfde redenen. Dus ik vroeg me af wat een echte grote, algemene reden is voor vlees eten. Dan is gezondheid een voor jou een heel goede reden, maar dat zal vast niet voor iedereen zo zijn.

Mijn ouders en broers eten ook allemaal vlees, evenals mijn vriend. Maar zij hebben, vind ik, nooit een betere reden gegeven dan dat ze het lekker vinden.

Dat lijkt me ook echt een hele prima reden!
Waarom eis jij dat ze met een (in jouw ogen) betere reden komen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:48

Vervangers zijn niet zo zeer tegen tekorten, maar simpelweg om het stukje vlees te vervangen, psychisch, omdat mensen gewoon aardappel-groente-vlees gewend zijn, en anders de structuur en smaak van vlees missen.
Er zijn hele beschavingen die veganistisch eten zonder tekorten te krijgen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:56

Daar zijn vervangers óók voor.
Kijk op niet Vega sites en overal staat dat vlees hoort bij gevarieerd eten.

Er zijn ook mensen die nooit fruit eten en nooit ziek zijn.
Maar dan is het nog niet goed.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:58

kijk naar alle mensen die kerngezond 100 jaar geworden zijn. mijn god waar maakt iedereen zich druk om.. vind deze hele discussie werkelijk nergens op slaan. je krijgt tegenwoordig overal kanker van.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:00

bruintje123 schreef:
Daar zijn vervangers óók voor.
Kijk op niet Vega sites en overal staat dat vlees hoort bij gevarieerd eten.

Er zijn ook mensen die nooit fruit eten en nooit ziek zijn.
Maar dan is het nog niet goed.

ik eet weinig tot nooit fruit (laatste tijd iets vaker) maar ik ben nooit ziek. ben in de afgelopen 2 jaar nog niet ziek geweest, denk dat je eetgewoontes minder invloed hebben op je gezondheid als iedereen denkt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:43

En daarom sterven meer dan 100 mensen per dag in nederland aan hart en vaatziekten.. Dat komt echt alleen door ons dieet.. En kanker ook voor een groot deel en dat is doodsoorzaak nummer 1 in westerse landen..
Mensen die gezond eten leven langer, dat is al lang en breed bewezen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:50

8nnemiek schreef:
En daarom sterven meer dan 100 mensen per dag in nederland aan hart en vaatziekten.. Dat komt echt alleen door ons dieet.. En kanker ook voor een groot deel en dat is doodsoorzaak nummer 1 in westerse landen..

Was het maar zo simpel.....ik heb afgelopen 2 jaar dag in dag uit in het ziekenhuis gelopen
en niemand heeft garantie op een goede gezondheid en langer leven :\ dat is de ware realiteit....

Gezond eten en niet roken, drinken, flink sporten...de hart/longafdeling lag vol met dit soort mensen.

Persoonlijk ken ik in mijn omgeving helaas meerdere mensen met kanker (zelfs jong), allemaal gezonde levenstijl....
Plus ik ken er heel veel die er op los geleefd hebben, maar zonder ellende over de 80 worden, tja dus zeg het maar!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:02

8nnemiek schreef:

Daarom dat ik met een relatief gezonde levensstijl constant in het ziekenhuis zit en mijn broer die niet sport, altijd vettige troep eet en rookt gezond is zeker. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:11

8nnemiek schreef:

dat moet je in mijn familie vertellen..
wij hebben erfelijke hart en vaatziekten..

mijn tante is er reeds aan overleden, mijn neef geopereerd..
met name mijn neef leeft zo gezond als je je maar kan indenken..
daarnaast waart kanker ook rond in de familie..

vind het nogal cru om een soort eigen schuld kaart uit te delen en te beweren dat hart en vaat ziekten alleen maar door verkeerd eten komen en kanker ook voor een groot deel..

dacht ik dat longkanker veel voorkwam onder rokers
En onder mensen die met verf en asbest hebben gewerkt
En ook nog een groot aantal militairen die om de een of andere vage reden met een verhoogde kans op kanker terugkwamen uit iraq.

En een broertje van een vriendinnetje in de bloei van zijn leven, vega en wel. die op zijn 16e aan een zeldzame bloedkanker overlijd.

aan alle kinderen die de strijd tegen leukemie verliezen.

tegen alle vrouwen die baarmoederhalskanker hebben, hebben gehad.

Vind je erg kort door de bocht en zie geen enkele bron die je bewering onderstreept.

tegen mensen met bijvoorbeeld couliakie, die ondanks hun strenge dieet en gezonde leefwijze altijd een verhoogde kans op darmkanker zullen houden.

tegen alle andere chronisch zieken, die een ziekte hebben waar een verhoogde kans op kanker een gevolg is.

huidkanker, volgens mij veroorzaakt vooral door overmatige blootstelling aan uv straling.. waar komt voeding daar dan weer om de hoek zeilen?

vertel het de mensen in de buurt van Tjernobyl maar, dat het door voeding komt en niet door straling, kijken hoe ze reageren?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:02

elenaMM77 schreef:
8nnemiek schreef:

dat moet je in mijn familie vertellen..
wij hebben erfelijke hart en vaatziekten..

mijn tante is er reeds aan overleden, mijn neef geopereerd..
met name mijn neef leeft zo gezond als je je maar kan indenken..
daarnaast waart kanker ook rond in de familie..

vind het nogal cru om een soort eigen schuld kaart uit te delen en te beweren dat hart en vaat ziekten alleen maar door verkeerd eten komen en kanker ook voor een groot deel..

dacht ik dat longkanker veel voorkwam onder rokers
En onder mensen die met verf en asbest hebben gewerkt
En ook nog een groot aantal militairen die om de een of andere vage reden met een verhoogde kans op kanker terugkwamen uit iraq.

En een broertje van een vriendinnetje in de bloei van zijn leven, vega en wel. die op zijn 16e aan een zeldzame bloedkanker overlijd.

aan alle kinderen die de strijd tegen leukemie verliezen.

tegen alle vrouwen die baarmoederhalskanker hebben, hebben gehad.

Vind je erg kort door de bocht en zie geen enkele bron die je bewering onderstreept.

tegen mensen met bijvoorbeeld couliakie, die ondanks hun strenge dieet en gezonde leefwijze altijd een verhoogde kans op darmkanker zullen houden.

tegen alle andere chronisch zieken, die een ziekte hebben waar een verhoogde kans op kanker een gevolg is.

huidkanker, volgens mij veroorzaakt vooral door overmatige blootstelling aan uv straling.. waar komt voeding daar dan weer om de hoek zeilen?

vertel het de mensen in de buurt van Tjernobyl maar, dat het door voeding komt en niet door straling, kijken hoe ze reageren?

Een vega vriendin van me is ook overleden aan kanker... zelfs toen ze al ziek was en verzwakt, en ze eigenlijk vlees moest eten, vonden haar vega kinderen het nóg niet goed als ze daarom vlees ging eten... -O-
En ik ken inmiddels al meer 'gevallen" van gezond eten, veel bewegen en dan toch gesloopt worden door de kanker en voor het pensioen sterven...

Ik weet zelfs van "natuurgenezers" die gestopt zijn met dat werk (hadden een natuurgezondheidscentrum met oa Bach Bloesem zooi) nadat perfect gezond etende en perfect gezond levende kennissen aan kanker doodgingen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:03

Hebben jullie Forks over Knives en Sick, Fat and nearly Dead inmiddels al gekeken?

Tuurlijk is gezond eten geen garantie dat je nooit kanker krijgt. Dat beweert ook niemand. Alleen dat de kans een heel stuk lager is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:22

Radionx schreef:
@Vuurneon Natuurlijk door het fokken en selecteren zal het ene ras sowieso meer leggen dan een ander ras, maar als je het "gewone" kippenvoer geef dan zullen ze inderdaad bijna elke dag een ei leggen, want dit zelfde voer wordt ook door de industrie gebruikt. Laat je ze natuurlijk hun voer zoek dan lukt dit echt niet. Dan is de dooier lichtgeel en niet oranje tot rood e.d.

Mijn Lakenvelders vraten alles wat er in de tuin groeide en rondkroop... en ze legden (bijna) iedere dag een ei. (Met een gele dooier).
Lakenvelders worden trouwens vrijwel nooit broeds, dat zal schelen met de leg.