Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 15:43

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:53

Zeeuwtje68 schreef:
Hoe naief kan je zijn om te denken dat er in zeeuws vlaanderen geen azc zijn kom op zeg ja die zijn er dus wel en gelukkig word nl steeds meer wakker en gaat beseffen dat we die mensen terug moeten sturen en de grenzen dicht moeten doen!!!

Top idee +:)+
Weer urenlang bij de grens staan voor we weg kunnen.
En vergeet de verslechtering van de economie niet... handel gaat immers moeilijker en als je makkelijker producten uit Duitsland kan halen dan, waarom niet?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:36

Van de 2 slechte opties is grenzen dicht momenteel de minst slechte...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:37

Wat denk je overigens dat dit opendeuren beleid voor de economie gaat doen op langere termijn? Ook niet veel goeds hoor.
Een economie stort echt niet binnen een of 2 maanden in als de grenzen tijdelijk dicht gaan vanwege de asieltsunami.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:38

Esther28 schreef:
Wat denk je overigens dat dit opendeuren beleid voor de economie gaat doen op langere termijn? Ook niet veel goeds hoor.

_/-\o_
het punt is dat ik de mensen graag wil helpen, maar als het een enorm nadeel is voor ons als land en onze economie, dan kan dat niet en moeten we een andere oplossing zoeken idd,
maar welke, geen idee :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:45

Rusland is begonnen met bombarderen van Syrië en is. Eindelijk een land die het probleem bij de kern aanpakt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:46

Vandaag Purny?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:47

purny schreef:
Rusland is begonnen met bombarderen van Syrië en is. Eindelijk een land die het probleem bij de kern aanpakt

En de onschuldige mensen daar dan? Poetin denkt te massaal

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:48

Bij de stroom vluchtelingen vallen ook onschuldige doden. Ze moeten het probleem in Syrië aanpakken.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:49

purny schreef:
Bij de stroom vluchtelingen vallen ook onschuldige doden. Ze moeten het probleem in Syrië aanpakken.

Dat is waar _/-\o_
Vind ik ook maar stel we doen dat, komt de hele terror onze kant op om ons onze karma even te geven, daar denk ik aan :') :?
Achja rusland heeft kernbommen zat om de wereld 3x te laten ontploffen dus zij kunnen wel wat :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:07

purny schreef:

Top :j

Dan maar Assad aan de leiding. Het is een keuze tussen allerlei wreedheden, maar Assad lijkt me dan echt de beste... Gezien de situatie nu.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:12

xniieeenke schreef:
Esther28 schreef:

_/-\o_
het punt is dat ik de mensen graag wil helpen, maar als het een enorm nadeel is voor ons als land en onze economie, dan kan dat niet en moeten we een andere oplossing zoeken idd,

Er is blijkbaar geld voor de vluchtelingen. Was het 1 miljard? Dar is op de jaarrekening niet enorm veel. Hiervan gaat de economie niet insorten.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:21

EskeGirl schreef:
xniieeenke schreef:

_/-\o_

Er is blijkbaar geld voor de vluchtelingen. Was het 1 miljard? Dar is op de jaarrekening niet enorm veel. Hiervan gaat de economie niet insorten.

Tja, maar de maatschappij en alle sociale en culturele verschillen? problemo :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:50

vibabu schreef:
Tcm62 schreef:
Die vrouwen en kinderen zijn nu sexslavin geworden....in een streng moslimland kun je als vrouw alleen niet leven..

Kom jij dan eens met feiten waarin je kan onderbouwen dat het allemaal niet zo is?

Ik merk steeds meer dat als je vluchtelingen negatief neerzet dat je met bronnen moet komen maar degene die met liefkozende dingen komen hoeven niet met bronnen te komen? Dus kom maar op met die betrouwbare bronnen! :)

Naar mijn mening is er een verschil als een artikel of interview wordt geplaatst door een neutraal medium als Volkskrant, NRC, Telegraaf, AD, RTL, NPO. Sommigen zullen als "links" of "rechts" worden beschouwd, maar zij proberen het nieuws onafhankelijk te brengen en als goed journalistiek met hoor en wederhoor, voor- en tegenstanders. Dat artikelen soms wat gekleurd zijn, neem ik voor lief. Iedereen is namelijk toch beïnvloed door omgeving, hoe men is opgegroeid, wat men heeft meegemaakt en karakter.
Het doel is onafhankelijk nieuws brengen, dat kan soms wat gekleurd zijn, maar dat is de reden van het bestaan.

De berichten die hier, maar ook op FB soms worden verspreid, zijn niet van onafhankelijke media, als je doorklikt, zit er vaak een (ultra-) rechtse, nationalistische groep of persoon achter. Het enige doel is haat zaaien. In ieder geval worden berichten verdraaid en gemanipuleerd.
In USA was vorige week op het nieuws een filmpje met stoelen gooiende Syriërs. Echter waren het hooligans in Groningen. Zo ook het bericht asielzoekers € 4000 netto per maand ontvangen. Die berichten circuleren op FB al een aantal jaar in ieder land en zijn pertinent onwaar. En zo kan je nog vele filmpjes en berichten ontleden.

Voor mij geldt overigens hetzelfde voor ultra links. ;)

Ik probeer het nieuws te volgen via verschillende media, afhankelijk en onafhankelijk. Maar ik neem niet alles klakkeloos aan.

Ik werk gewoon, dus mijn tijd is beperkt, ik kan dus niet altijd reageren. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:55

Telegraaf kun je wel schrappen uit dat lijstje :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:56

Zeeuwtje68 schreef:
Hoe naief kan je zijn om te denken dat er in zeeuws vlaanderen geen azc zijn kom op zeg ja die zijn er dus wel en gelukkig word nl steeds meer wakker en gaat beseffen dat we die mensen terug moeten sturen en de grenzen dicht moeten doen!!!

Ik heb eens gegoogled, in Zeeuws Vlaanderen zijn nog geen AZC's. :D
Jij bent dus volkomen veilig ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:57

Sammie schreef:
Telegraaf kun je wel schrappen uit dat lijstje :=

Ik ben geen fan van Televaag, maar je wilt die toch niet vergelijken met artikelen van bronnen die hier af en toe zijn geplaatst?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:00

Oh nee dat ook niet, maar van dat lijstje van onder naar boven.. staat telegraaf ergens onderaan, dan een hoop blanco en dan de rest.

Ik meen trouwens dat ZV wel een azc heeft, die lijstjes komen wel eens op het nieuws voorbij en daar staat een stipje bij Goes en een op het eiland eronder?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:10

Goes ligt niet in Zeeuws-Vlaanderen ;)

Ik weet het niet, ik kom niet dagelijks daar. Maar ik heb het gegoogled en toen waren er maar 2 in heel Zeeland. In Goes en nog een dorp daar in de buurt.

Maar misschien inmiddels wel, maar als het niet op Google staat, dan zal je in ZV niet overspoeld worden door vluchtelingen. Sowieso zijn daar niet veel allochtonen, want er is daar werkelijk niets :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:17

Nee Goes ligt idd niet in Zeeuws Vlaanderen. Dat weet ik heel goed.. Maar ik zou zweren dat ik op de kaart wel degelijk een stip daar hebben zien staan. Naast het stipje in Goes. Geen stipje op schouwen Duiveland en niet een op Goeree Overflakkee (zuid Holland). Maar wel Goes en ZV dus.

Dat stipje in de buurt van Goes is Middelburg.

Edit ik kom ook alleen Middelburg en Goes tegen, dus dan zal ik Middelburg wel in de war gehaald hebben met ZV :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:27

Sammie schreef:
Nee Goes ligt idd niet in Zeeuws Vlaanderen. Dat weet ik heel goed.. Maar ik zou zweren dat ik op de kaart wel degelijk een stip daar hebben zien staan. Naast het stipje in Goes. Geen stipje op schouwen Duiveland en niet een op Goeree Overflakkee (zuid Holland). Maar wel Goes en ZV dus.

Dat stipje in de buurt van Goes is Middelburg.

Edit ik kom ook alleen Middelburg en Goes tegen, dus dan zal ik Middelburg wel in de war gehaald hebben met ZV :+

Ik heb een Zeeuwse dochter, vroeger in Zeeland gewerkt en wedstrijden gereden. O.a. op Zeeuws-Vlaanderen, dus ik ben altijd geïnteresseerd in Zeeland. Maar geen AZC daar, al heb ik eerder al eens aangegeven, dat het misschien voor Zeeland niet zo slecht zal zijn. Was laatst een reportage over Zeeland, het loopt leeg. Veel hoogopgeleiden keren na hun studie in het land, niet terug naar hun eigen provincie. Dus er is weinig mantelzorg en daarom misschien wel werkgelegenheid in de toekomst in Zeeland. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:29

Dan zouden ze Zeeuws Vlaanderen eerst meer aantrekkelijk moeten maken. Ik ben er opgegroeid maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om nog terug te gaan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:34

purny schreef:
Dan zouden ze Zeeuws Vlaanderen eerst meer aantrekkelijk moeten maken. Ik ben er opgegroeid maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om nog terug te gaan

Daarom stroomt het leeg. Misschien daar dan toch maar de vluchtelingen heen sturen, dan heb je er geen last van ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:39

Kunnen die Zeeuwen dat wel aan... Al die allochtonen aan hun bed.... Toen ik er op de basisschool zat was ik al de enige blanke :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:28

Zv heeft altijd wel last gehad van het gebrek aan een fatsoenlijke verbinding met de rest van Nederland. Nederland is erg randstad gefixeerd logisch dat mensen voor werk daar heen trekken maar als er geen werk is is dat er ook niet voor allochtonen. Die in de rest van zeeland ook niet veel voorkomen op Vlissingen en Middelburg na wellicht. Ik kom er graag.