IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:56

Gelukkig hebben we geen Nederlandse mensenhandelaars en mensensmokkelaars. Nederlanders zijn echt de meest betrouwbare mensen +:)+

Behalve die uit Eindhoven dan...

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:56

Ariannee schreef:
Zo zie je maar weer dat ze niet te vertrouwen zijn Waren ze toch al niet

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2450 ... n=facebook

Jammer dat de Telegraaf het weer heeft over 'Syriërs' in plaats van criminelen met een Syrische afkomst, of iets in die trant. Zo wordt er helaas weer een negatieve link gelegd tussen criminele activiteiten en mensen uit een bepaald land, dat vind ik treurig.

Zelf ben ik het erg met Sammie, Elena en Vuurneon eens. Chapeau voor het duidelijk onderbouwen van jullie meningen!

Ik ben een stille meelezer en hoop erg dat de discussie nu weer op een normaal niveau verder kan gaan, want ik vond het tot een paar pagina's terug ontzettend interessant om te volgen :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:03

verootjoo schreef:
Gelukkig hebben we geen Nederlandse mensenhandelaars en mensensmokkelaars. Nederlanders zijn echt de meest betrouwbare mensen +:)+

Zeg, ik geef toe dat het hier in Eindhoven goed raak was vandaag, maarreeeeh.... >;) >;) >;) :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:05

Blue_Eyes schreef:
verootjoo schreef:

Zeg, ik geef toe dat het hier in Eindhoven goed raak was vandaag, maarreeeeh.... >;) >;) >;)

Het staat toch in de telegraaf??? :7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:07

Oh ja. Nee, dan laat maar, dan ben ik uitgel*ld... Ik ga terug in mijn hok cel... :\ O:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:34

verootjoo schreef:

en de regering... :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:42

Cioccolato schreef:
Grenzen sluiten. We gaan hele grote problemen krijgen ben ik bang.. Als wij het niet zijn, zijn het onze kinderen wel.
Ik denk dat ik over het algemeen bang ben voor wat er komen gaat door alles wat er nu gebeurd.

En de kinderen van de vluchtelingen dan? Mogen die maar sterven? Waarom zijn 'onze' kinderen belangrijker dan anderen? Alleen maar omdat er ooit door oorlogen een grensje, een lijntje, is getekend wat het land uiteindelijk tot Nederland heeft gemaakt.

Een mensenleven is een mensenleven. Een kind is een kind... Er zijn geen grenzen daarin.

Grenzen sluiten? En vanuit onze mooie woonkamertje toekijken hoe die mensen buiten de grenzen en hulp zoeken lijden...

Waarom denken wij meer recht te hebben dan een ander, alleen maar omdat we het toeval, het geluk hebben gehad binnen deze (Europese) grenzen te worden geboren.

Verwerpelijk...

Ariannee

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:38

jullie weten dondersgoed dat ik het over die vluchtelingen heb ga nu niet achterlijk doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:55

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:10

http://news.sky.com/story/1553360/refug ... to-germany

"Take my kid to Germany. And I will go back to Syria" - Klinkt dat als een terrorist? Een gelukszoeker? Een egoïstisch persoon? "I want my kid to go to school. It's a simple right." Is dat iemand die geen hersenen heeft? Deze vrouw staat met vele anderen voor de hekken in Hongarije, te wachten in de kou, hopend dat het land zijn grenzen weer opent, zodat ze naar Duitsland of een ander Europees land kunnen om veilig te zijn.

Ik schaam me voor de Nederlanders die zeggen 'grenzen sluiten'. Die zeggen 'ik ben voor Wilders'. Die zeggen 'Er zitten ISIS strijders onder de vluchtelingen'. Die zeggen 'Het zijn allemaal criminelen.' 'Het zijn allemaal moordenaars.' 'Het zijn allemaal terroristen.'
Ziet zij eruit als een terrorist? Is het 6 jarige meisje dat voor haar zit een terrorist?
Schaam je als je durft te zeggen grenzen sluiten; eigen land eerst; we moeten eerst de armoede oplossen.

Armoede hier is een uitkering, voedselbank, in de schuld zitten die in vijf jaar worden afbetaald door schuldhulpverlening, alsnog een abonnement hebben op een smartphone, kleren, desnoods kleding van het Leger des Heils. En ja, daar weet ik alles van, ik kom van een uitkeringsgezin, ik heb een zus die een uitkering heeft, een vriendin die loopt bij de voedselbank, een vader met een klein AOW. Ik weet als geen ander wat armoede is in Nederland.. En dat is erg.

Armoede daar is sterven van de honger.

Waarom denken mensen meer recht te hebben omdat ze per toeval binnen de grenzen van Nederland en de grenzen van de EU zijn geboren.

De mensen van buiten de EU zijn ook mensen, wat voor afkomst, taal of kleur ze ook hebben. En ja, er zitten goede en slechte mensen tussen, dik, dun, oud, zwart, blank, pimpelpaars... Net zoals in ons eigen land.

En nee we kunnen niet iedereen hier opvangen, maar we moeten opvangen wat we opvangen kunnen. We moeten samen met alle EU landen zo goed mogelijk de stroom vluchtelingen te verdelen over de landen, zodat één land niet overvol stroomt en niet voor ze kan zorgen omdat er geen plaats meer is of omdat het financieel niet haalbaar is.

De EU moet eens gaan handelen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:35

amen Eline,

veel mensen hebben geen idee van hoe goed we het in Nederland nog hebben,
met vele sociale vangnetten, met voedselbank, met uitkeringen, met een woa en oaw..
er zijn genoeg landen in de wereld waar je, als je te oud bent of iets mankeert waardoor je niet meer kunt werken, op de zak van je familie moet teren en als die het niet kan dragen dan zit je langs de kant van het verkeer met je hand omhoog.. gelijk als kleine kinderen wiens ouders niet voldoende binnenbrengen om hun kinderen te eten te geven, kinderbijslag? vergeet het maar, ook dat is welvaart.

ja, ook hier hebben we daklozen, maar hier hebben we er nog vele opvangmogelijkheden voor en zodra je hulp accepteert (en met de billen bloot gaat), dan sta je nog relatief snel weer op eigen benen.. Nee dan heb ik het niet over een landhuis met paardenstal, maar over een piepklein appartementje, met een bed, een tafel, een bank en een lamp.. zelfs voor inboedel zijn potjes, ja van de kringloop. maar in menig land hoef je dat niet te verwachten.

ik heb mogen rondreizen in Indonesië en Maleisie gedurende drie maanden, ik kan het iedereen aanraden, je komt een stuk dankbaarder voor wat je hebt terug. Een paar stappen de verkeerde kant af van de markt in Jakarta en daar stonden huisjes, zo klein en scheef dat de daken elkaar over het smalle steegje heen bijna raakten (hingen nog net niet van armoede tegen elkaar aan). ik heb het dan echt over een footprint van een paar vierkante meter en daar 'leefde' dan een heel gezin. althans leven, ze leefden op straat, naar binnen ging men alleen om de matrasjes plat te leggen en te slapen. De kinderen speelde in relatief schoongeveegde straatjes met lege waterflesjes en dopjes, vaak in niets meer dan een verschoten boxertje of katoenen korte broekje. toilet? vergeet het maar, 1 gezamelijk toiletje (sta toilet, met een emmertje naspoelen) en als je nodig moest en er stond een rij, dan kniel je op de vuilnisbelt (heb dat helaas gezien vanuit het Nederlandse Fort er vrij dicht naast).
geld verdienen, dat deden ze op de vismarkt, met vis die in kleine onbetrouwbare bootjes gevist werd en de kindertjes sleten hun dagen met flesjes water verkopen, die kochten ze in het supermarktje ernaast en hoopten dat ze een centje extra konden vangen bij de mensen uit de haven die niet naar de supermarkt wilde lopen.

dat is armoede. Maar wel heel behulpzaam om ons weer de juiste weg te wijzen en hele families werden erbij gehaald om op de foto te mogen (werden statieportretten, zo'n bijzondere gelegenheid was het om op de foto te mogen, zelfs als ze hem niet kregen).

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 01:42

Net bij RTL late net was er wel een goed interview met Frans Timmermans over de vluchtelingen crisis. Ik ben nooit fan van deze man geweest maar ik kon wel een eind mee komen in zijn verhaal. Nu maar hopen dat het niet bij woorden blijft maar dat men nu echt eens actie gaat ondernemen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:07

Eline ik weet niet wat ik hier op moet zeggen, dit is precies wat ik bedoel maar ik ben zó dom in uitleggen.
Laatst ook een filmpje gezien met Engels (favo docente) over vluchtelingen, dat een man zijn kind aan een wildvreemde geeft omdat hij wil dat het kind een goed leven heeft. Dat vind ik gewoon om te janken, dat wij die vaders / moeders hun kind moeten zien weggeven, ipv dat we ze bij elkaar houden en ze hier een veilig thuis geven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:12

Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.

Al dat "we moeten iets doen" is helemaal prima, maar het 'wat' moet óók ingevuld worden. En dat mis ik een beetje in bovenstaande reacties. Laten we het er over eens zijn dat er iets moet gebeuren, maar dan zit je nog steeds met wat, waar en hoe qua ruimte, geld, werk etc.. Iemand daar een antwoord op?

Ik ga RTL Late nog eens bekijken. Ik vind Timmermans wel te pruimen, dus ben benieuwd wat ie te zeggen had.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:13

Sammie schreef:
Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Als er nou 5 miljoen besluiten naar Nederland of Duitsland te gaan. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.

Al dat "we moeten iets doen" is helemaal prima, maar het 'wat' moet óók ingevuld worden. En dat mis ik een beetje in bovenstaande reacties. Laten we het er over eens zijn dat er iets moet gebeuren, maar dan zit je nog steeds met wat, waar en hoe qua ruimte, geld, werk etc.. Iemand daar een antwoord op?

Goeie vraag, ik ben 13 dus wat moet ik zeggen :')
Ik denk dat we moeten kijken hoe veel elk land in europa kan doen, en daar op gebaseerd een plan maken en mensen 'verdelen' :?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:20

Sammie schreef:
Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.

Ik ga RTL Late nog eens bekijken. Ik vind Timmermans wel te pruimen, dus ben benieuwd wat ie te zeggen had.

Als zelfs de politiek daar niet 1-2-3 een antwoord op weet, moeten wij dat dan wel weten? Ik snap je reactie helemaal en de mensen hier opvangen is natuurlijk een noodgreep en uiteindelijk niet houdbaar, want je zult het probleem moeten aanpakken. Maar dat is zo complex dat ik niet denk dat we daar hier uitgebreid over kunnen discussiëren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:09

Ik zeg ook niet dat je het moet weten, maar de boodschap die ik eigenlijk mee wil geven is dat er ook verder gedacht zal moet worden dan wat "Het is erg en laat ze allemaal maar komen" (evenzo goed als dat allemaal oprotten gewoonweg niet gezegd kan worden). Daar kan prima over gediscussieerd worden hoor. Een discussie is imo niet alleen succesvol door met een gezamenlijke oplossing te komen :D

En het is idd complex, maar het is een vraagstuk waarover politiek Europa zich moet buigen.. Waar wij nog de luxe hebben te zeggen ik weet het eigenlijk ook niet, anders dan wat erg/ik mot ze niet kan politiek Europa dat niet zeggen. Niet richting de vluchtelingen, niet richting de andere landen maar ook niet tegen de huidige inwoners. Maar ook op Europees niveau komen ze op dit moment niet verder dan een Nimby-reactie*. Behalve Hongarije dan. Die zegt gewoon duidelijk hier komen ze er sowieso niet in.

*not in my backyard

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:27

ElineS schreef:
http://news.sky.com/story/1553360/refug ... to-germany

"Take my kid to Germany. And I will go back to Syria" - Klinkt dat als een terrorist? Een gelukszoeker? Een egoïstisch persoon? "I want my kid to go to school. It's a simple right." Is dat iemand die geen hersenen heeft? Deze vrouw staat met vele anderen voor de hekken in Hongarije, te wachten in de kou, hopend dat het land zijn grenzen weer opent, zodat ze naar Duitsland of een ander Europees land kunnen om veilig te zijn.

Ik schaam me voor de Nederlanders die zeggen 'grenzen sluiten'. Die zeggen 'ik ben voor Wilders'. Die zeggen 'Er zitten ISIS strijders onder de vluchtelingen'. Die zeggen 'Het zijn allemaal criminelen.' 'Het zijn allemaal moordenaars.' 'Het zijn allemaal terroristen.'
Ziet zij eruit als een terrorist? Is het 6 jarige meisje dat voor haar zit een terrorist?
Schaam je als je durft te zeggen grenzen sluiten; eigen land eerst; we moeten eerst de armoede oplossen.

Armoede hier is een uitkering, voedselbank, in de schuld zitten die in vijf jaar worden afbetaald door schuldhulpverlening, alsnog een abonnement hebben op een smartphone, kleren, desnoods kleding van het Leger des Heils. En ja, daar weet ik alles van, ik kom van een uitkeringsgezin, ik heb een zus die een uitkering heeft, een vriendin die loopt bij de voedselbank, een vader met een klein AOW. Ik weet als geen ander wat armoede is in Nederland.. En dat is erg.

Armoede daar is sterven van de honger.

Waarom denken mensen meer recht te hebben omdat ze per toeval binnen de grenzen van Nederland en de grenzen van de EU zijn geboren.

De mensen van buiten de EU zijn ook mensen, wat voor afkomst, taal of kleur ze ook hebben. En ja, er zitten goede en slechte mensen tussen, dik, dun, oud, zwart, blank, pimpelpaars... Net zoals in ons eigen land.

En nee we kunnen niet iedereen hier opvangen, maar we moeten opvangen wat we opvangen kunnen. We moeten samen met alle EU landen zo goed mogelijk de stroom vluchtelingen te verdelen over de landen, zodat één land niet overvol stroomt en niet voor ze kan zorgen omdat er geen plaats meer is of omdat het financieel niet haalbaar is.

De EU moet eens gaan handelen!

de ''armoede'' in nederland is totaal iets anders dan niets meer hebben,huis opgeblazen,geen eten,en verkracht worden.
In Nederland ga je niet dood van de honger...en niet de nieuwste Iphone 6 of een Ipad kunnen kopen versta ik niet onder armoede.Wij zijn gruwelijk verwend.

En er komen wel degelijk IS aanhangers mee,en dat is inderdaad niet dat kind van 6.
Over het algemeen zijn de meeste vluchtelingen gezonde goed doorvoede mannen....de armsten zitten namelijk nog in Syrie te verhongeren.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:51

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:57

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:37

Wat mij betreft zijn ze welkom en dan bedoel ik de echte vluchteling. Die in eigen land niet meer veilig is.
Wat betreft de gelukszoeker, gewoon door dezelfde procedure als ieder ander die zich wil vestigenin een ander land.

ik heb bij de beeldendie ik zie wel mijn vraagtekens enik hoop dat mijn bedenkingen geen waarheid worden.

Voor de rest blijf ik van mening dat als eenieder recht heeft op hulp.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:42

ik vind het alleen jammer dat ik nu een beeld krijg wat ik eigelijk niet wil hebben.
Het is oorlog in Syrie,er vallen slachtoffers,er is honger....daar valt niets tegen in te brengen.
Maar als ik bepaalde beelden zie dan passen die daar niet bij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:46

Geerke heb het filmpje etc bekeken en ook wat rond gegoogled, mainstream vind je er niets over, maar krijg er wel een heel onbehaaglijk gevoel bij. Ergens ben ik zo bang dat er binnen enkele maanden een vette oorlog losbarst

En dan denk ik heel simpel, hoe ga ik m'n paard redden :+ Kan moeilijk met trailer en al vluchten

ik weet het...m'n hoofd slaat even op hol, maar vind het vreselijk vervelend dat er van alles ettert, maar dat we niet weten wat er echt speelt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:48

En nog een paar over analyses en geopolitiek achterkamertjes gekonkel :
Social Engineering 101: How to Make a Refugee Crisis
http://landdestroyer.blogspot.nl/2015/0 ... -make.html
An insane ambition which is turning into a civil war
Clinton, Juppé, Erdoğan, Daesh and the PKK :
http://www.voltairenet.org/article188337.html
Citaat:
The resumption of the repression of Kurds in Turkey is nothing more than a consequence of the impossible task of implementing the Juppé-Wright plan of 2011. While it was easy to deploy Daesh in the Syrian desert and the provinces of Niniveh and d’al-Anbar (Iraq), which are mostly Sunnite, it proved to be impossible to take control of the Kurdish populations of Syria. In order to realise his dream of a Kurdistan outside of Turkey, Recep Tayyip Erdoğan has no other choice but civil war.

The phoney « refugee crisis »
http://www.voltairenet.org/article188623.html
Citaat:
While the European media arouse emotion by showing photographs of a drowned child and reports of crowds of refugees crossing the Balkans on foot, Thierry Meyssan demonstrates that these images have been fabricated. It’s certain that they serve the purposes of the head of the Federation of German Industries, Ulrich Grillo, and also NATO. But they do not show the phenomenon in its totality, which leads the Europeans to offer inadapted responses.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:51

Collie2008 schreef:
Geerke heb het filmpje etc bekeken en ook wat rond gegoogled, mainstream vind je er niets over, maar krijg er wel een heel onbehaaglijk gevoel bij. Ergens ben ik zo bang dat er binnen enkele maanden een vette oorlog losbarst

En dan denk ik heel simpel, hoe ga ik m'n paard redden :+ Kan moeilijk met trailer en al vluchten

ik weet het...m'n hoofd slaat even op hol, maar vind het vreselijk vervelend dat er van alles ettert, maar dat we niet weten wat er echt speelt.

Ik ben er ook bang voor,ik ben ook bang dat de regering dit heel goed doorheeft maar de rust wil bewaren.Wat logisch is.
Overal worden grenzen tijdelijk gesloten,dit totaal tegen het schengenverdrag in.
Ik weet het niet hoor,ondertussen verhongeren er daar mensen.Terwijl er hier straks iets vreselijks uitbreekt.
Ik denk dat we de onderbuikgevoelens niet moeten onderschatten.