Behalve die uit Eindhoven dan...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariannee schreef:Zo zie je maar weer dat ze niet te vertrouwen zijnWaren ze toch al niet
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2450 ... n=facebook
Blue_Eyes schreef:verootjoo schreef:Gelukkig hebben we geen Nederlandse mensenhandelaars en mensensmokkelaars. Nederlanders zijn echt de meest betrouwbare mensen![]()
Behalve die uit Eindhoven dan...
Zeg, ik geef toe dat het hier in Eindhoven goed raak was vandaag, maarreeeeh....![]()
![]()
Cioccolato schreef:Grenzen sluiten. We gaan hele grote problemen krijgen ben ik bang.. Als wij het niet zijn, zijn het onze kinderen wel.
Ik denk dat ik over het algemeen bang ben voor wat er komen gaat door alles wat er nu gebeurd.
Sammie schreef:Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Als er nou 5 miljoen besluiten naar Nederland of Duitsland te gaan. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.
Al dat "we moeten iets doen" is helemaal prima, maar het 'wat' moet óók ingevuld worden. En dat mis ik een beetje in bovenstaande reacties. Laten we het er over eens zijn dat er iets moet gebeuren, maar dan zit je nog steeds met wat, waar en hoe qua ruimte, geld, werk etc.. Iemand daar een antwoord op?
Sammie schreef:Maar waarom moet dat perse hier? Heb je daar al eens over nagedacht? En dit is nog maar het topje, er zijn dik 20 miljoen Syriërs. Waar zouden wij 1 miljoen mensen (voor het gemak houd ik even het aantal aan wat geraamd dit jaar naar West Europa gaat komen) moeten huisvesten bijvoorbeeld.
Al dat "we moeten iets doen" is helemaal prima, maar het 'wat' moet óók ingevuld worden. En dat mis ik een beetje in bovenstaande reacties. Laten we het er over eens zijn dat er iets moet gebeuren, maar dan zit je nog steeds met wat, waar en hoe qua ruimte, geld, werk etc.. Iemand daar een antwoord op?
Ik ga RTL Late nog eens bekijken. Ik vind Timmermans wel te pruimen, dus ben benieuwd wat ie te zeggen had.
ElineS schreef:http://news.sky.com/story/1553360/refug ... to-germany
"Take my kid to Germany. And I will go back to Syria" - Klinkt dat als een terrorist? Een gelukszoeker? Een egoïstisch persoon? "I want my kid to go to school. It's a simple right." Is dat iemand die geen hersenen heeft? Deze vrouw staat met vele anderen voor de hekken in Hongarije, te wachten in de kou, hopend dat het land zijn grenzen weer opent, zodat ze naar Duitsland of een ander Europees land kunnen om veilig te zijn.
Ik schaam me voor de Nederlanders die zeggen 'grenzen sluiten'. Die zeggen 'ik ben voor Wilders'. Die zeggen 'Er zitten ISIS strijders onder de vluchtelingen'. Die zeggen 'Het zijn allemaal criminelen.' 'Het zijn allemaal moordenaars.' 'Het zijn allemaal terroristen.'
Ziet zij eruit als een terrorist? Is het 6 jarige meisje dat voor haar zit een terrorist?
Schaam je als je durft te zeggen grenzen sluiten; eigen land eerst; we moeten eerst de armoede oplossen.
Armoede hier is een uitkering, voedselbank, in de schuld zitten die in vijf jaar worden afbetaald door schuldhulpverlening, alsnog een abonnement hebben op een smartphone, kleren, desnoods kleding van het Leger des Heils. En ja, daar weet ik alles van, ik kom van een uitkeringsgezin, ik heb een zus die een uitkering heeft, een vriendin die loopt bij de voedselbank, een vader met een klein AOW. Ik weet als geen ander wat armoede is in Nederland.. En dat is erg.
Armoede daar is sterven van de honger.
Waarom denken mensen meer recht te hebben omdat ze per toeval binnen de grenzen van Nederland en de grenzen van de EU zijn geboren.
De mensen van buiten de EU zijn ook mensen, wat voor afkomst, taal of kleur ze ook hebben. En ja, er zitten goede en slechte mensen tussen, dik, dun, oud, zwart, blank, pimpelpaars... Net zoals in ons eigen land.
En nee we kunnen niet iedereen hier opvangen, maar we moeten opvangen wat we opvangen kunnen. We moeten samen met alle EU landen zo goed mogelijk de stroom vluchtelingen te verdelen over de landen, zodat één land niet overvol stroomt en niet voor ze kan zorgen omdat er geen plaats meer is of omdat het financieel niet haalbaar is.
De EU moet eens gaan handelen!
Citaat:The resumption of the repression of Kurds in Turkey is nothing more than a consequence of the impossible task of implementing the Juppé-Wright plan of 2011. While it was easy to deploy Daesh in the Syrian desert and the provinces of Niniveh and d’al-Anbar (Iraq), which are mostly Sunnite, it proved to be impossible to take control of the Kurdish populations of Syria. In order to realise his dream of a Kurdistan outside of Turkey, Recep Tayyip Erdoğan has no other choice but civil war.
Citaat:While the European media arouse emotion by showing photographs of a drowned child and reports of crowds of refugees crossing the Balkans on foot, Thierry Meyssan demonstrates that these images have been fabricated. It’s certain that they serve the purposes of the head of the Federation of German Industries, Ulrich Grillo, and also NATO. But they do not show the phenomenon in its totality, which leads the Europeans to offer inadapted responses.
Collie2008 schreef:Geerke heb het filmpje etc bekeken en ook wat rond gegoogled, mainstream vind je er niets over, maar krijg er wel een heel onbehaaglijk gevoel bij. Ergens ben ik zo bang dat er binnen enkele maanden een vette oorlog losbarst
En dan denk ik heel simpel, hoe ga ik m'n paard reddenKan moeilijk met trailer en al vluchten
ik weet het...m'n hoofd slaat even op hol, maar vind het vreselijk vervelend dat er van alles ettert, maar dat we niet weten wat er echt speelt.