verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:16

Daks schreef:
vuurneon schreef:
Is ook de reden waarom veel mensen het maar lieten geworden dat de Joden werden benadeeld, ze waren gemanipuleerd om ze te zien als 'dat soort', heel langzaam dat ze het zelf niet merkten. Zie je op Facebook ook en zelfs op bokt... Mensen die zo gemanipuleerd zijn door thuis en rechtse kant dat ze vluchtelingen niet meer zien als volwaardige mensen. Dat is toch zorgwekkend?

Ik hoop van harte dat ik mijn kind een gezondere mindset mee ga geven en dat hij/zij open zal blijven staan voor de medemens,

Ze werden niet gemanipulleerd maar onderdrukt. Dat is een verschil.

Nee hoor, de gewone Duitser werd gemanipuleerd met zeer zorgvuldige propaganda :) waardoor veel al voor de oorlog begon al Joden zagen als minderwaardig.
Waar rechts ook heel goed in is nu :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:17

En als ze er tegen in gingen werden ze vermoord.
Dat is toch iemand je wil op leggen.

90% wist beter maar durfde er niet vooruit te komen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:18

Even een greep uit het 20:00 journaal.....

De vluchtelingen zijn gaan lopen dwars door Hongarije langs de snelweg omdat ze perse naar Duitsland willen. :\ :n

Flink gedoe geweest daar, met de mensen die de trein niet wilden verlaten.

En de rest van Europa? 'de leiders'...
Ja eh....die gaan weer praten..........

Urielle

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:20

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:20

Daks schreef:
En als ze er tegen in gingen werden ze vermoord.
Dat is toch iemand je wil op leggen.

90% wist beter maar durfde er niet vooruit te komen.

Ik heb het over voor de oorlog :) Dat proces begon echt jaren eerder namelijk. Vergis je er niet in hoe makkelijk mensen te manipuleren zijn als je precies weet hoe je het moet doen. Toen ook, slechte economie en als je dan je vinger wijst naar een bepaalde groep (met overtuigende berichten) plant je een zaadje die rap groeit als je bewatert met je juiste propoganda.

Toen leefde de burger namelijk nog niet in angst van oorlog en was er alleen nog maar een economische crisis.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:21

R12312 schreef:
elenaMM77 schreef:
ik wilde nog even een toevoeging doen aan de opmerking
dat het 'vol' raakt..

ja 1800 mensen per dag is veel.
zeker als je geen referentiekader hebt..

want wat is veel en wat is weinig.

als 1800 vluchtelingen veel is. Die je hebt over een relatief korte periode, want voorheen was het minder en ook deze stroom zal op den duur weer afnemen.

Dan vind ik om heel eerlijk te zijn het geboortecijfer van de Nederlandse bevolking ook gewoon schrikbarend.. met 480 kinderen die geboren worden per dag, in de wetenschap dat dit cijfer in de afgelopen twintig jaar nog nooit zo laag is geweest. .

480 kinderen is veel te weinig om onze pensioenen straks te betalen. Vergrijzing is een groot probleem in Nederland,

dat is een ander issue..

en die vergrijzing is de babyboom van na de tweede wereldoorlog, de vergrijzing is het probleem van de midden zware piramide.. Deze is over 40 jaar grotendeels uit zichzelf weer verdwenen omdat dan de babyboomers er niet meer zijn en juist de generatie na de babyboom verstandiger omgaat met het wel of niet aan kinderen beginnen..

maar zoals ik zei dat is een hele andere discussie.

ik zet het aantal geboorten af tegen het aantal vluchtelingen..
als we 1850 per dag voor een korte periode niet acceptabel vinden (waarvan dus minder dan 10% waarschijnlijk defnitief zal mogen blijven in de long run)..

waarom vinden we meer dan 278.000 nieuwe Nederlanders per jaar dan wel acceptabel (kinderen uitpoepen om pensioenen te betalen is een heeeeeeeeeeeel slecht argument overigens), waarbij dit aantal in tegenstelling tot vluchtelingen op zeer laag aantal staat in verhouding tot de voorgaande decennia.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:22

Electra63 schreef:
vuurneon schreef:
Ik vind een deel van de 'anti vluchteling' mentaliteit in eigen land nog zorgwekkender dan de toestroom van de vluchtelingen...

+1

Plus nog een. Ik was vandaag behoorkijk geschrokken van de mentaliteit in dit topic dat ik niet wist hoe te reageren (de eerste pagina's telde flink veel i don't care berichten).
Zijn we inderdaad onze oorlog en de uitroeiing van de joden vergeten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:23

F_Orumster schreef:
(quote) ="Electra63"
vuurneon schreef:
Ik vind een deel van de 'anti vluchteling' mentaliteit in eigen land nog zorgwekkender dan de toestroom van de vluchtelingen...

+1
Plus nog een. Ik was vandaag behoorkijk geschrokken van de mentaliteit in dit topic dat ik niet wist hoe te reageren (de eerste pagina's telde flink veel i don't care berichten).
Zijn we inderdaad onze oorlog en de uitroeiing van de joden vergeten?

maakt er +10 van
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-09-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:24

vuurneon ik had het ook over de oorlog.

Toen wisten de mensen ook al wat er echt achter zat.
en niet allemaal maar wel meer dan we denken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:24

Weet je, bij de musical soldaat van oranje staat een expositie: "wat zou jij toen in oorlogstijd?". Zeer confronterende vragen waar je eigenlijk geen goede keuze kan maken. Ik raad een aantal mensen aan eens door deze expositie te lopen...

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:25

Ik kwam een verhaal tegen en ik weet helaas uit naast omgeving dat dit de realiteit is omdat het meen aantal keer me eigen ogen heb gezien en mede mee beleefd. Zolang dit niet opgelost is ben ik het er niet mee eens dat we wel de vluchtelingen willen helpen maar de mensen in eigen land laten stikken.

Dit is het verhaal wat ik bedoel.
Helaas de Werkelijkheid,

Paar dagen geleden zijn wij gevlucht uit Nederland, de Nederlandse regering heeft ons flink te pakken gehad.
Wij een ouder echtpaar van bijna 69 jaar woonde in een huurhuisje ergens hier in Nederland. Wij hebben ons hele leven hard gewerkt en Nederland na de oorlog ook geholpen om het land weer op te bouwen sparen konden we niet omdat we niet genoeg verdiende maar we redden het wel om de maand door komen. Nu we eindelijk van onze rust konden genieten gooit de Nederlandse regering roet in ons leven. We krijgen een AOW nu en een klein pensioentje waar we maar net van konden leven, de huren zijn sinds dien enorm gestegen, ziektekosten konden we net betalen alleen de basisverzekering, eigen bijdragen ziektekosten konden we niet betalen omdat we dan niet te eten hadden. We hielden ons hart vast als een van de twee ziek werk en we ons eigen bijdragen moesten betalen, Sinds de huurprijzen enorm zijn gestegen en alles maar duurder wordt hebben we eigenlijk maar net genoeg voor een sobere maaltijd. Geld voor kleding hebben we niet onze meubels stammen nog af uit de vorige eeuw met gelukkig wel degelijk gemaakt.
Op een gegeven moment werd toch een van de twee ziek en toen begon alle ellende de rekeningen van de eigen bijdrage konden we niet betalen ook de medicijnen die we nodig hadden ook niet anders hadden we geen eten. Binnen de kortste keren zaten we in de schulden en dat hebben nog nooit in ons leven gehad, we hebben gerekend waar we nog meer op konden bezuinigen maar het kon nergens meer op. Ook moest die degene speciale dingen hebben voor de ziekte die konden we dus ook niet betalen.
We hebben instanties afgebeld aan aangeschreven om ons te helpen maar daar werden we overal afgewezen. Ook zijn we naar de Gemeente gegaan en die konden ook niets doen voor ons.
Ondertussen was het ene gat naar het andere gat vullen ook kregen we huur achterstand omdat de rekeningen van de Ziektekosten verzekering betaald moest worden. Omdat we al zo weinig geld hebben kregen we ook geen lening en ook niet omdat je al op leeftijd bent. Er zijn dagen dat we geen eten hadden en naar de Supermarkt gingen om te stelen gelukkig zijn we nooit gepakt.
Toen we eens bij een bijeenkomst van het clubhuis waren hoorden ook verhalen van ouderen en gezinnen die ook het zelfde hebben als bij ons weinig geld en geen eten, bij een paar gezinnen die ook niet werden geholpen en overal werden afgewezen gingen de kinderen zonder eten naar school de kinderen kregen per dag een maaltijd als ze daar geld voor hadden anders niet. Ook de ouderen hebben we gesproken die niet genoeg geld hadden om van te leven en leden ook honger en hadden schulden.
Ook bij ons in de straat werden veel huisuitzettingen gedaan mensen die niet weten waar ze naar te moesten, wel viel het op dat er steeds meer Buitenlanders in de legen huizen kwamen wonen. Dan kwam er een vrachtwagen aan met spullen en werd het hele huis ingericht we stonden met verbazing te kijken. Later heb we die Buitenlandse personen aan gesproken en ze vertelde in gebrekkig Nederlands dat ze waren gevlucht voor de oorlog en nu ze hier woonde een bestaan konden opbouwen. Ook vertelde ze dat ze geld kregen en hele mooie spullen van de Nederlandse regering en natuurlijk gunde wij ze een goed bestaan. Maar wij vroegen ons af wie dat allemaal betaald ze hebben toch ook vasten lasten en een zorgverzekering, wij kwamen er achter dat de Nederlandse regering betaalde van ons belastinggeld en wij hadden ook door dat deze mensen heel veel hulp kregen en eten.
Wij zijn toch maar weer naar de Hulpinstanties gaan bellen of we hulp konden krijgen omdat door de ziekte van een van ons heel diep in de schulden waren beland net zoals de vorige keer we werden niet geholpen.
Ondertussen bij ons in de straat kwamen er meer buitenlanders wonen heel veel mensen ouderen en gezinnen waren uit hun huis gezet en daar kwamen buitenlanders voor in de plaats was ineens best druk in de straat.
Ook kwamen er meer auto's in de straat die waren van de buitenlandse mensen, op zaterdag zag je ze heen en weer rijden en kwamen vol met boodschappen terug. Wij konden met pijn en moeite een brood kopen en soms wat aardappels en we leden erg veel honger.
Ook zagen we veel mensen van Instanties die kwamen kijken bij de buitenlanders of ze nog meer hulp nodig mochten hebben en wij Nederlanders dan wij hebben het ook moeilijk wij worden NIET geholpen.
Tot de dag kwam dat wij ook het huis werden uitgezet omdat we onze rekeningen niet meer konden betalen, we mochten nog een paar dingen meenemen dat hebben we in een plastic tasje gedaan en zijn de straat op gegaan maar ja Waar naar toe. met ons 69 jaren we zijn maar naar een parkje gegaan hier in de buurt waar wij woonden en hebben de nacht op een bankje door gebracht dat hebben we enkele weken zo vol gehouden wat was dat zwaar. Wij zijn later nog terug gegaan naar ons huisje en we zagen dat er ook al Buitenlanders in woonde we hebben even stiekem door het raam gekeken het was prachtig ingericht met mooie spullen iets waar wij alleen van konden dromen, zouden die ook van de regering hebben gehad wij hadden een vermoedde van wel. Het werd snel donker en we moesten weer opzoek gaan naar een slaapplaats waarom wij Nederlanders op straat moeten slapen en de Buitenlanders lekker in onze huizen.
Op een gegeven moment hebben we in die tijd meer dakloze ontmoet en bijna iedereen kwam met het zelfde verhaal Niemand werd geholpen door de Nederlandse regering en bij huisuitzetting kregen de buitenlanders hun huizen toe gewezen en helemaal ingericht en nog een fijne uitkering toe.
Wij als dakloze hebben de handen bij een geslagen en we hebben een plan gemaakt we gaan de oversteek maken naar Amerika misschien is dat wat en wij zijn met ze allen naar de haven gegaan om te kijken of we daar een bootje konden jatten en dat kon verder moesten we ook nog voedsel hebben voor onderweg na enkele dagen hadden we alles bij elkaar en konden beginnen met de grote oversteek we zouden eerst nog Engeland aan doen en van daar uit de Oceaan oversteken.
Dus wij zijn midden in de nacht naar de haven gegaan hebben we een bootje gestolen en zijn toen aan ons reis begonnen, echt stabiel was het bootje niet eerder wat gammel.
We hopen dat we het overleven wij laten Nederland achter met onze schulden, Nederland waar wij als echte Nederlanders niet geholpen worden waar armoede heerst zonder dat al te veel mensen dat weten, Nederland waar je wordt kaal geplukt omdat ze weer geld nodig hebben voor een of andere Bonus voor iemand of ze sturen geld voor naar het Buitenland, echte Nederlanders worden niet gehoord moeten alles maar pikken wij hopen dat we het halen om nog in een ander land te mogen genieten van ons leven.

Wij zijn verdreven door deze inhalige regering die niets geven om hoe hard je ook hebt gewerkt voor je eigen land.
Het ga jullie goed in Nederland.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:26

Daks, en vooral keek men toen vooral de andere kant op, struisvogelig kop in het zand... net als sommigen hier in het topic.

ravellie schreef:

De vluchtelingen zijn gaan lopen dwars door Hongarije langs de snelweg omdat ze perse naar Duitsland willen. :\ :n

Ik zat hier ook al naief te denken of we geen actie in het leven kunnen roepen dat we met bussen daarheen gaan om mensen een lift aan te bieden.

elenaMM77

Daks schreef:

de periode voor de oorlog waar vuurneon het over heeft..

toen werd je nog niet afgemaakt om je reden, zelfs niet vervolgd..

nee dat was de tijd dat je voorzichtig aan opgehitst werd.
net zo lang bepraat tot een groot deel van de bevolking werkelijk geloofde dat er gevaren waren en zich in sommige gevallen zelfs nog vrijwillig aansloot ook..

Die propaganda, die haatzaaierij en die papagaaien van toen.. hebben er voor gezorgd dat de impact uiteindelijk zo groot was..

Blue_Eyes

Daks schreef:

En toen konden ze niet meer terug. Maar de indoctrinatie van mensen dat het allemaal de schuld van de joden was, is echt al vele jaren eerder begonnen. Lees bv eens 'Het lot van de familie Meijer'.

abbycootje

Daks schreef:
Zo'n man hebben we hier niet maar dat is mijn mening. Hij moord niet mensen uit puur om een ander geloof of een andere mening. Hij heeft verkeerder dingen gezegd en is daar later op terug gekomen.
Hij waarschuw wel voor iets waar vele mensen bang voor zijn. Hij zegt wat vele mensen niet durven te zeggen.. Maar dat mag niet.

Abbycootje wat vind jij menselijke omstandigheden. Wil jij elk individu een eigen onderkomen schenken?
Dan red je het niet met bovengenoemde rekening hoor. En oorlogsvluchteling betekend voor langere tijd maar niet onbepaald. Je moet immers terug als het veilig is.
Ik vind dan dat je blij moet zijn waar je ook bent ook al betekent dat met 5 man in een riante tent met elke dag goed voedsel en ja openbare toiletten(is niet erg mits ze bijgehouden worden)

Of hij niet door zal gaan in moorden zal pas ondervonden worden als hij aan de macht komt en het te laat is maar dat is mijn mening.

Elke dag goed voedsel??! voedsel is enkel beschikbaar voor de aller armste, die dan 60% van de normale voedingsstoffen binnen krijgen.

Met een paar duizend man een toilet moeten delen valt natuurlijk niet te onderhouden.

Leuk al die festivals, waar geklaagd worden over de stank van dixi toiletten, maar die mensen zitten er langer aan vast dan wij tijdens een dagje op een festival ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:30

haffylover schreef:
Ik kwam een verhaal tegen en ik weet helaas uit naast omgeving dat dit de realiteit is omdat het meen aantal keer me eigen ogen heb gezien en mede mee beleefd. Zolang dit niet opgelost is ben ik het er niet mee eens dat we wel de vluchtelingen willen helpen maar de mensen in eigen land laten stikken.

Dit is het verhaal wat ik bedoel.
Helaas de Werkelijkheid,

Paar dagen geleden zijn wij gevlucht uit Nederland, de Nederlandse regering heeft ons flink te pakken gehad.
Wij een ouder echtpaar van bijna 69 jaar woonde in een huurhuisje ergens hier in Nederland. Wij hebben ons hele leven hard gewerkt en Nederland na de oorlog ook geholpen om het land weer op te bouwen sparen konden we niet omdat we niet genoeg verdiende maar we redden het wel om de maand door komen. Nu we eindelijk van onze rust konden genieten gooit de Nederlandse regering roet in ons leven. We krijgen een AOW nu en een klein pensioentje waar we maar net van konden leven, de huren zijn sinds dien enorm gestegen, ziektekosten konden we net betalen alleen de basisverzekering, eigen bijdragen ziektekosten konden we niet betalen omdat we dan niet te eten hadden. We hielden ons hart vast als een van de twee ziek werk en we ons eigen bijdragen moesten betalen, Sinds de huurprijzen enorm zijn gestegen en alles maar duurder wordt hebben we eigenlijk maar net genoeg voor een sobere maaltijd. Geld voor kleding hebben we niet onze meubels stammen nog af uit de vorige eeuw met gelukkig wel degelijk gemaakt.
Op een gegeven moment werd toch een van de twee ziek en toen begon alle ellende de rekeningen van de eigen bijdrage konden we niet betalen ook de medicijnen die we nodig hadden ook niet anders hadden we geen eten. Binnen de kortste keren zaten we in de schulden en dat hebben nog nooit in ons leven gehad, we hebben gerekend waar we nog meer op konden bezuinigen maar het kon nergens meer op. Ook moest die degene speciale dingen hebben voor de ziekte die konden we dus ook niet betalen.
We hebben instanties afgebeld aan aangeschreven om ons te helpen maar daar werden we overal afgewezen. Ook zijn we naar de Gemeente gegaan en die konden ook niets doen voor ons.
Ondertussen was het ene gat naar het andere gat vullen ook kregen we huur achterstand omdat de rekeningen van de Ziektekosten verzekering betaald moest worden. Omdat we al zo weinig geld hebben kregen we ook geen lening en ook niet omdat je al op leeftijd bent. Er zijn dagen dat we geen eten hadden en naar de Supermarkt gingen om te stelen gelukkig zijn we nooit gepakt.
Toen we eens bij een bijeenkomst van het clubhuis waren hoorden ook verhalen van ouderen en gezinnen die ook het zelfde hebben als bij ons weinig geld en geen eten, bij een paar gezinnen die ook niet werden geholpen en overal werden afgewezen gingen de kinderen zonder eten naar school de kinderen kregen per dag een maaltijd als ze daar geld voor hadden anders niet. Ook de ouderen hebben we gesproken die niet genoeg geld hadden om van te leven en leden ook honger en hadden schulden.
Ook bij ons in de straat werden veel huisuitzettingen gedaan mensen die niet weten waar ze naar te moesten, wel viel het op dat er steeds meer Buitenlanders in de legen huizen kwamen wonen. Dan kwam er een vrachtwagen aan met spullen en werd het hele huis ingericht we stonden met verbazing te kijken. Later heb we die Buitenlandse personen aan gesproken en ze vertelde in gebrekkig Nederlands dat ze waren gevlucht voor de oorlog en nu ze hier woonde een bestaan konden opbouwen. Ook vertelde ze dat ze geld kregen en hele mooie spullen van de Nederlandse regering en natuurlijk gunde wij ze een goed bestaan. Maar wij vroegen ons af wie dat allemaal betaald ze hebben toch ook vasten lasten en een zorgverzekering, wij kwamen er achter dat de Nederlandse regering betaalde van ons belastinggeld en wij hadden ook door dat deze mensen heel veel hulp kregen en eten.
Wij zijn toch maar weer naar de Hulpinstanties gaan bellen of we hulp konden krijgen omdat door de ziekte van een van ons heel diep in de schulden waren beland net zoals de vorige keer we werden niet geholpen.
Ondertussen bij ons in de straat kwamen er meer buitenlanders wonen heel veel mensen ouderen en gezinnen waren uit hun huis gezet en daar kwamen buitenlanders voor in de plaats was ineens best druk in de straat.
Ook kwamen er meer auto's in de straat die waren van de buitenlandse mensen, op zaterdag zag je ze heen en weer rijden en kwamen vol met boodschappen terug. Wij konden met pijn en moeite een brood kopen en soms wat aardappels en we leden erg veel honger.
Ook zagen we veel mensen van Instanties die kwamen kijken bij de buitenlanders of ze nog meer hulp nodig mochten hebben en wij Nederlanders dan wij hebben het ook moeilijk wij worden NIET geholpen.
Tot de dag kwam dat wij ook het huis werden uitgezet omdat we onze rekeningen niet meer konden betalen, we mochten nog een paar dingen meenemen dat hebben we in een plastic tasje gedaan en zijn de straat op gegaan maar ja Waar naar toe. met ons 69 jaren we zijn maar naar een parkje gegaan hier in de buurt waar wij woonden en hebben de nacht op een bankje door gebracht dat hebben we enkele weken zo vol gehouden wat was dat zwaar. Wij zijn later nog terug gegaan naar ons huisje en we zagen dat er ook al Buitenlanders in woonde we hebben even stiekem door het raam gekeken het was prachtig ingericht met mooie spullen iets waar wij alleen van konden dromen, zouden die ook van de regering hebben gehad wij hadden een vermoedde van wel. Het werd snel donker en we moesten weer opzoek gaan naar een slaapplaats waarom wij Nederlanders op straat moeten slapen en de Buitenlanders lekker in onze huizen.
Op een gegeven moment hebben we in die tijd meer dakloze ontmoet en bijna iedereen kwam met het zelfde verhaal Niemand werd geholpen door de Nederlandse regering en bij huisuitzetting kregen de buitenlanders hun huizen toe gewezen en helemaal ingericht en nog een fijne uitkering toe.
Wij als dakloze hebben de handen bij een geslagen en we hebben een plan gemaakt we gaan de oversteek maken naar Amerika misschien is dat wat en wij zijn met ze allen naar de haven gegaan om te kijken of we daar een bootje konden jatten en dat kon verder moesten we ook nog voedsel hebben voor onderweg na enkele dagen hadden we alles bij elkaar en konden beginnen met de grote oversteek we zouden eerst nog Engeland aan doen en van daar uit de Oceaan oversteken.
Dus wij zijn midden in de nacht naar de haven gegaan hebben we een bootje gestolen en zijn toen aan ons reis begonnen, echt stabiel was het bootje niet eerder wat gammel.
We hopen dat we het overleven wij laten Nederland achter met onze schulden, Nederland waar wij als echte Nederlanders niet geholpen worden waar armoede heerst zonder dat al te veel mensen dat weten, Nederland waar je wordt kaal geplukt omdat ze weer geld nodig hebben voor een of andere Bonus voor iemand of ze sturen geld voor naar het Buitenland, echte Nederlanders worden niet gehoord moeten alles maar pikken wij hopen dat we het halen om nog in een ander land te mogen genieten van ons leven.

Wij zijn verdreven door deze inhalige regering die niets geven om hoe hard je ook hebt gewerkt voor je eigen land.
Het ga jullie goed in Nederland.

Dank u _/-\o_

Blue-eyes dat zeg ik toch?
Dat dat ook al jaren eerder gebeurd is.
Alleen we denken dat ze het niet wisten maar heel veel wisten het wel.

Forumster ja uit angst om voor hun mening uit te komen. En hetzelfde gebeurd hier nu weer.
Laatst bijgewerkt door Daks op 04-09-15 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:31

ravellie schreef:

Fijn, deze lopende vluchtelingen mogen toegelaten worden van Daks +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:31

Blue_Eyes schreef:
Daks schreef:

En toen konden ze niet meer terug. Maar de indoctrinatie van mensen dat het allemaal de schuld van de joden was, is echt al vele jaren eerder begonnen. Lees bv eens 'Het lot van de familie Meijer'.

Dat bedoelde ik inderdaad.

De rechtste kant is ook op die manier bezig, maken net als de Duitse regering toen, gebruik van de economische crisis om angst te kweken en vingers te wijzen. Handig gebruik van propaganda maakt dat aardig wat mensen de vluchtelingen al zien als minderwaardig en dat vind ik een zorgwekkende ontwikkling in de maatschappij.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:32

Maar wát maakt dit óns land.
Vluchtelingen hebben net zo hard al dan niet harder gewerkt en hebben zij hier om gevraagd nee.

Ik sta echt versteld wat een stel egoïsten Nederlanders eigenlijk zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:32

F_Orumster schreef:
Daks, en vooral keek men toen vooral de andere kant op, struisvogelig kop in het zand... net als sommigen hier in het topic.

ravellie schreef:

Ik zat hier ook al naief te denken of we geen actie in het leven kunnen roepen dat we met bussen daarheen gaan om mensen een lift aan te bieden.

Dat is helaas niet de oplossing.
Ik begrijp overgens niet dat alle pijlen op Europa staan.
De Ver. Emiraten en al die oliestaten daar bulken van geld, maar het gaat alleen maar over Europa.
En de vluchtelingen weten ook precies naar welke landen ze willen, want landen waar het veilig is, daar willen ze alleen maar dwars doorheen.

Snap soms echt niets van deze wereld met al zn brandhaarden :(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:33

Dat is gewoon stemmingmakerij. Alleen al dat stuk met dat bootje zegt genoeg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:33

haffylover..

leuk dat je dat stukje schrijft..

want nu weten mensen ook eens wat de term economische vluchtelingen nu inhoud.. In tegenstelling van wat sommigen denken gaat dat niet om rijkdom verkrijgen, maar om armoede te ontvluchten.

weet dat de meesten die dit topic lezen, dit echtpaar dus linea recta terug zou laten sturen.. want vluchten om er beter van te worden zonder dat je voor je leven hoeft te vrezen.. dat is foute boel.

Deze mensen vallen dan helemaal tussen wal en het schip..
want ze zijn nergens welkom als economische vluchteling
en dan heb je ook nog de mensen die vinden dat landen te vol zijn dus dat geen enkele nieuwkomer welkom is.

zo'n echtpaar als dat niet hier maar in syrië zou zijn geweest.. had volgens jouw eigen redenering beter onder een brug kunnen gaan slapen dan het land verlaten.. want je land verlaten is een no go.

dus daks.. ik zou niet zo bravo'en want volgens jouw eigen redenering zou dit soort mensen juist het aller grootste uitschot zijn dat aan je grenzen kan verschijnen.. immers ze hoeven niet voor hun leven te vrezen, ze willen er slechts economisch beter af komen..

vergeet niet, dat wat je op anderen projecteert, dan ook op jezelf en je eigen volk van toepassing is..

en wat van alle boeren die naar canada zijn gegaan om een beter leven op te bouwen? idem pakkie an.. foute boel.. hadden ze maar in nederland moeten oplossen..

als je zwart wit kijkt, moet je het ook allemaal op de zelfde zwart witte manier bekijken..
niet zoals je het zelf het beste uitkomt.

---

voor het geval het niet duidelijk was.. Dat stukje is in mijn ogen helaas gewoon geschreven door een Roeptoeter volger.. t druipt er aan alle kanten vanaf.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-09-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:34

Urielle open je ogen en lees tussen de sarcastische regels door.
Het gaat slechter dan je denkt in nederland en het word alleen maar erger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:35

Als de 'echte' Nederlander zo is als in dat stuk, dan schaam ik mij ervoor dat ik Nederlander ben :') Stelletje calimero's :=

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:35

Electra63 schreef:
ravellie schreef:

Fijn, deze lopende vluchtelingen mogen toegelaten worden van Daks +:)+

:') (om deze reactie).

Dát ze zijn gaan lopen is natuurlijk énorm triest.
En waarschijnlijk zullen hier ook weer kinderen of mensen de ''wandeling'' niet overleven :n