Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:47

bruintje123 schreef:
Sandra kun jij overdrijven zeg.

Ja er komen regels als mensen zich niet meer kunnen gedragen.
Ik kwam vroeger echt nooit IN een restaurant honden tegen. Nee nu ook niet. Door het verbod. Een verbod omdat mensen zelf geen fatsoensnormen meer hebben.

En omdat er dadelijk een paar kindervrije restaurants gaan komen ga jij overdrijven dat kinderen nergens meer mogen komen.
Laat ik het idee hebben dat er meer dan genoeg plekken over blijven voor kinderen hoor.

En mocht het ooit zo zijn dat bijna elk gewoon restaurant dat in gaat voeren dan is het zeker dat de ergernis wel erg hoog geweest en de klandizie wel erg verplaatst naar kindvrij.

Dat zou dan ook te denken moeten geven.

Kom jij al heel je leven op de plekken waar ik kom? Denk het niet, dus dat wel/niet vroeger is echt een onzinnige discussie.
En wat begint met een paar plekken waar iets, in dit geval kinderen, niet meer toegelaten is, groeit heel vaak tot een totaal verbod, omdat klagers altijd maar meer zeuren en zich niet bij hun kleine overwinning tevreden zullen stellen. En dat doe jij nu toch ook met de honden. In 8/10 restaurants zijn ze niet welkom, die 2 waar ze nog wel binnen mogen zijn een doorn in je oog, dus die moeten ook maar het roer om gooien. Dat noem ik dan onverdraagzaam zijn. Wat houdt je tegen om hondenbaasjes die 2 te gunnen als jij in alle anderen kan komen? En wat ga je doen als de kindvrije restaurants er zijn, ga je je dan ook ergeren aan kinderen als je naar een kinderen welkom restaurant gaat en daar een paar onopgevoede kinderen zijn? Want hé, mensen met kinderen mogen niet in de kindvrije restaurants, maar jij kan wel lekker naar alle gaan. En dan zeg jij, als het overal verboden zou worden, is daar een reden voor. Ja daar zal een reden voor zijn, de mensen die anderen niets gunnen zullen blijven zeuren tot zij overal kunnen komen zonder last te hebben van de dingen die zij ergerlijk vinden. Blijf gewoon weg van de plekken waar mensen met kinderen/honden komen eten, probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:00

In een stad ga je veel minder snel een plek tegenkomen waar een hond binnen mag. Op een terrasje daarentegen vind ik het geen probleem, als ie zich maar gedraagt. Heb een pesthekel aan honden die om niks plots grommend en blaffend naar andere honden of voorbijgangers uithalen.

Zelfde met kinderen. Zijn er veel kindvriendelijke plekken, dan zal je veel minder snel overlast hebben, de meeste gaan daar immers naartoe. Hier heb je alleen dus de mac, en bijgevolg kom je in elke eetgelegenheid kinderen tegen. Er is gewoon niks anders als die mensen een hapje willen eten. Dan kom je dus ook sneller in aanraking met ongemanierde exemplaren.

In de meeste restaurantjes gaat de keuken ook dicht om 22u. En vanaf 18u zit alles vol. Kom je om 20u binnen, dan is er ofwel geen plek meer, ofwel kan je alleen nog hoofdschotel en voorgerecht of dessert krijgen, want de keuken gaat sowieso dicht en om 23u sluit de zaak. Wil je toch rustig en iets uitgebreider tafelen, dan moet je dus om 18u gaan. Wanneer iedereen met kids ook gaat.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:16

Shadow0 schreef:
Uiteindelijk heeft die situatie niets meer met kinderen te maken en alles met de keuze van die mensen om zich gewoon asociaal op te stellen. En het restaurant pikt dat vervolgens ook. Het zijn niet alleen de ouders die geen grenzen stellen - het zijn ook al die andere mensen (met name de horeca in deze situatie) die geen grenzen durft te stellen.

En dat zie je dan steeds. Omdat we niemand meer aan durven te spreken op gedrag (waar het om gaat) verzinnen we allemaal abstracte regels over dingen die helemaal het punt niet zijn, zodat niemand meer eens een eigen inschatting moet maken of eens een grens aan moet geven. Alles anoniem en abstract. Maar echt oplossen doet dat niets. Uiteindelijk raken we alleen nog maar verder van elkaar vervreemd.

Dit dus. Muren bouwen, groepen scheiden, aparte ruimtes creëren, het lost niks op. Het maakt het probleem alleen maar groter. En het is een glijdende schaal, eenmaal in beweging gezet bijna onmogelijk weer te stoppen.

Ik vind het in- en intriest waar we met deze samenleving, of eigenlijk apartleving, naar toe aan het gaan zijn. Voor alles moeten regeltjes komen, want zelf iets regelen, zelf nadenken, zelf overleggen en compromissen sluiten, dat kunnen we blijkbaar niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:38

Lalidan schreef:
Shadow0 schreef:
Uiteindelijk heeft die situatie niets meer met kinderen te maken en alles met de keuze van die mensen om zich gewoon asociaal op te stellen. En het restaurant pikt dat vervolgens ook. Het zijn niet alleen de ouders die geen grenzen stellen - het zijn ook al die andere mensen (met name de horeca in deze situatie) die geen grenzen durft te stellen.

En dat zie je dan steeds. Omdat we niemand meer aan durven te spreken op gedrag (waar het om gaat) verzinnen we allemaal abstracte regels over dingen die helemaal het punt niet zijn, zodat niemand meer eens een eigen inschatting moet maken of eens een grens aan moet geven. Alles anoniem en abstract. Maar echt oplossen doet dat niets. Uiteindelijk raken we alleen nog maar verder van elkaar vervreemd.

Dit dus. Muren bouwen, groepen scheiden, aparte ruimtes creëren, het lost niks op. Het maakt het probleem alleen maar groter. En het is een glijdende schaal, eenmaal in beweging gezet bijna onmogelijk weer te stoppen.

Ik vind het in- en intriest waar we met deze samenleving, of eigenlijk apartleving, naar toe aan het gaan zijn. Voor alles moeten regeltjes komen, want zelf iets regelen, zelf nadenken, zelf overleggen en compromissen sluiten, dat kunnen we blijkbaar niet meer.

Jullie verwoorden perfect hoe ik erover denk :j

Mungbean

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:42

Ik ben nu wel benieuwd naar een pol.

In mijn leven ben ik namelijk nog nooit lastig gevallen door kinderen in een restaurant. En ik ben toch echt bijzonder allergisch voor hoog gegil en gejammer.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:45

ik ook heb zelf ook bijna nooit last gehad van gillende kinderen in een restaurant.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:46

Kindvrije horeca hoeft van mij niet, als je niet naar buffetrestaurants of pannekoekenrestaurants gaat valt dat met de overlast wel mee.

Kindvrije vluchten of iig een kindvrij gedeelte in het vliegtuig zou ik wel een moord voor doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:50

Als ik dan toch een hinderlijke doelgroep moet aanwijzen zijn het groepen volwassenen die zich nog in hun studententijd wanen, die kramen luidruchtig dronken de ene na de andere onzin uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:56

Ik heb dan weer zelden last van kinderen als ik naar een buffetrestaurant ga, en meestal zit ik toch wel dicht bij het eten.

Die volwassenen kan je eruit zetten of er op aanspreken. Dat wordt veel meer geaccepteerd dan dat je iemands kind aanpreekt op storend gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:01

Varekaj schreef:
Die volwassenen kan je eruit zetten of er op aanspreken. Dat wordt veel meer geaccepteerd dan dat je iemands kind aanpreekt op storend gedrag.

Als dat het probleem zou zijn zou je de ouders kunnen aanspreken op het gedrag van hun kinderen.

Maar in de praktijk hebben we dus veel moeite met dat aanspreken, en nog meer moeite om het door te zetten. Als mensen asociaal blijven, accepteren we dat meestal (als in, we ergeren ons kapot maar nemen geen stappen om het te veranderen.) Dat geldt zowel voor ouders die niet ingrijpen als voor groepen die overlast veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:07

Veel mensen zijn ook op hun tenen getrapt als je ze aanspreekt, daar niet van. Niemand krijgt graag een opmerking van een vreemde. Wat best te begrijpen is. Alleen reageren ouders veel heviger als je hen aanspreekt over het gedrag van hun kind, laat staan als je je tot het kind zelf richt.

Ik heb onlangs ontslag genomen van een job waarbij ik op bepaalde dagen tot 300 personen/dag zag. Daar zaten met regelmaat dus ook kinderen tussen. Ik heb alles gezien, van doodbraaf tot eentje die onder je desk stiekem je veters aan elkaar probeert te knopen (OK, die vond ik wel geinig, gelukkig tijdig betrapt :') ) tot exemplaren die bovenop een vuilnisemmer gaan staan springen, het raam van de wachtzaal aflikken en hun snot uitsmeren waar ze het denken. En de 1e ouder die vriendelijk reageerde als je er wat van zei, die moet ik nog tegenkomen. Meestal bleef het bij een boze blik en laten ze je achter met de viezigheid (zoals een volgescheten pamper -O- ) en helaas meermaals uitgemaakt voor prutsmuts want "mag ie nog spelen ja".

Gelukkig ook vele lieve kindertjes gezien :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:13

Tja, ik heb geen zin om tijdens een gezellig etentje ruzie te krijgen met een tokkie, dus ik zal er idd niets van zeggen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:17

Varekaj schreef:
Veel mensen zijn ook op hun tenen getrapt als je ze aanspreekt, daar niet van. Niemand krijgt graag een opmerking van een vreemde. Wat best te begrijpen is. Alleen reageren ouders veel heviger als je hen aanspreekt over het gedrag van hun kind, laat staan als je je tot het kind zelf richt.

Ik denk dat het de toon is die de muziek maakt.

Als iemand tegen mij zegt: Goh mevrouw,..uw kind staat bij mij tafeltje maar we zitten net zo gezellig samen te eten. Vind u het erg om er iets van te zeggen? (op een normale vriendelijke toon)
Dan grijp ik gelijk in.(als ik het zie zou ik dat uiteraard uit mezelf doen,...maar ik ben nu eenmaal geen superwoman)

Maar als iemand direct boos is en zegt: Zeg kunt u dat kind niet weghalen? Ja,..dan grijp ik ook in maar ik reageer dan ook sneller boos terug of in ieder geval minder vriendelijk.

Dat betekend niet dat ik geen kritiek op mijn kind (of mezelf) kan verdragen. Ik wil gewoon vriendelijk behandeld worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:20

Dat is inderdaad vaak het probleem ladyM.
Dat soort mensen is niet gediend ban commentaar.

Het is al heel anders als ouders tenminste proberen hun kind rustig te krijgen. Maar dat volk dat het maar normaal vind die geven hoogstens bek terug.

Die studenten kom ik dan weer weinig tegen.
Maar ik ga meestal niet eten in een studentenstad. Dat scheelt wellicht?

Sandra ik ben niet bang dat er overal een verbod gaat komen.
Is dat wel zo is dat omdat mensen het er zelf naar gemaakt hebben.

Dat er nu kindvrije restaurants bedacht worden geeft naar mijn idee toch wel wat aan. En nee niet de lager wordende tolerantie maar juist de meer aso mensen die geen rekening houden met ander. Als ze zelf hun pretje maar hebben.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:23

Sizzle schreef:
In mijn leven ben ik namelijk nog nooit lastig gevallen door kinderen in een restaurant. En ik ben toch echt bijzonder allergisch voor hoog gegil en gejammer.

Hier sluit ik me bij aan. Ik ben bepaald geen kindervriend, maar heb in een restaurant nooit overlast gehad. Is ook een beetje leven en laten leven, we wonen, leven en eten nou in een omgeving met veel andere mensen. Dan is het onvermijdelijk ook wat overlast van elkaar te hebben. Of dat nou is van kinderen, roken of iets anders, als we nou allemaal proberen rekening met elkaar te houden en wat tolerant te zijn hoeven we imo niet met een verbod te komen.

Shadow0

bruintje123 schreef:

'dat soort mensen' en 'dat volk' Het klinkt ook al zo respectvol.

Goof

NatasjavE schreef:
Ik denk dat het de toon is die de muziek maakt.

Als iemand tegen mij zegt: Goh mevrouw,..uw kind staat bij mij tafeltje maar we zitten net zo gezellig samen te eten. Vind u het erg om er iets van te zeggen? (op een normale vriendelijke toon)
Dan grijp ik gelijk in.(als ik het zie zou ik dat uiteraard uit mezelf doen,...maar ik ben nu eenmaal geen superwoman)

Maar als iemand direct boos is en zegt: Zeg kunt u dat kind niet weghalen? Ja,..dan grijp ik ook in maar ik reageer dan ook sneller boos terug of in ieder geval minder vriendelijk.

Maar jouw kind hoort toch sowieso al niet aan mijn tafel te staan? Lijkt mij dat dat gewoon voorkomen kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:27

bruintje123 schreef:
Dat is inderdaad vaak het probleem ladyM.

Het is al heel anders als ouders tenminste proberen hun kind rustig te krijgen. Maar dat volk dat het maar normaal vind die geven hoogstens bek terug.

Die studenten kom ik dan weer weinig tegen.
Maar ik ga meestal niet eten in een studentenstad. Dat scheelt wellicht?

Sandra ik ben niet bang dat er overal een verbod gaat komen.
Is dat wel zo is dat omdat mensen het er zelf naar gemaakt hebben.

Dat er nu kindvrije restaurants bedacht worden geeft naar mijn idee toch wel wat aan. En nee niet de lager wordende tolerantie maar juist de meer aso mensen die geen rekening houden met ander. Als ze zelf hun pretje maar hebben.

Hmm, met de stelling dat er meer aso mensen zijn ben ik het wel eens. Alleen jammer dat die het altijd moeten verpesten voor zij die wel sociaal zijn.
Fijne avond nog bruintje :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:27

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:

'dat soort mensen' en 'dat volk' Het klinkt ook al zo respectvol.

Ik kan niet respectvol spreken over mensen die dat zelf op dat moment ook niet zijn.
Want ik heb geen respect voor mensen die andere lastig vallen en dat als normaal ervaren.

Wat ik al eerder aangaf. Ouders die het tenminste nog proberen heb ik heel wat minder moeite mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:31

Sandra daar heb je helaas gelijk in.
Die verpesten het voor een ander.

Maar helaas snap ik daardoor wel de steeds meer verboden.
Mensen lijken zonder dat zelf niet meer in te zien wanneer ze een last zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:41

Goof schreef:
Maar jouw kind hoort toch sowieso al niet aan mijn tafel te staan? Lijkt mij dat dat gewoon voorkomen kan worden.

Nee, want sociaal contact moet ten alle tijden vermeden worden. Dat kun je er maar beter vroeg instampen: vooral niet buiten de lijntjes treden, nooit een ander aankijken, never een praatje beginnen... Kinderen die dat nog niet begrijpen en nog de naiviteit hebben om gewoon contact met een ander te zoeken, die hebben nog niks in de buitenwereld te zoeken.

bruintje123 schreef:
Ik kan niet respectvol spreken over mensen die dat zelf op dat moment ook niet zijn.
Want ik heb geen respect voor mensen die andere lastig vallen en dat als normaal ervaren.

'Jamaarhunnie' en dan houden we dat gelukkig in stand.

Klinkt zo gezellig allemaal. Veel balken in andermans ogen, en niemand heeft een splinter.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:47

bruintje123 schreef:
Kan die plasticus dan ook een mute knopje inbouwen :+

Precies rekening met elkaar houden.
Maar ook graag aan de kant van juist de overlast gever.

Oh, dat muteknopje... daar zou ik op sommige dagen mijn linkerarm voor geven. ;)

Verder eigenlijk vooral eens met Shadow0. Goed omschreven ook.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:50

Shadow0 schreef:
Goof schreef:

Nee, want sociaal contact moet ten alle tijden vermeden worden. Dat kun je er maar beter vroeg instampen: vooral niet buiten de lijntjes treden, nooit een ander aankijken, never een praatje beginnen... Kinderen die dat nog niet begrijpen en nog de naiviteit hebben om gewoon contact met een ander te zoeken, die hebben nog niks in de buitenwereld te zoeken.

bruintje123 schreef:

'Jamaarhunnie' en dan houden we dat gelukkig in stand.

Klinkt zo gezellig allemaal. Veel balken in andermans ogen, en niemand heeft een splinter.

Ja, eigenlijk wel eens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:51

Als wij rustig zitten te eten shadow hebben wij weinig splinter op dat moment ja. Die zul je dan inderdaad elders mogen zoeken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:53

Ik ben opgevoed met een pak kaarten en een pakje potloden en een kleurplaat aan tafel. Als ik me niet koest hield mocht ik in de auto wachten tot de rest was uit gegeten.

Ik ben er nooit minder van geworden haha. Ik vind het niet meer dan normaal dat een kind van jongs af aan al leert dat het netjes aan tafel moet blijven zitten, of je nou thuis eet of niet. En een speeltje of kleurplaat is toch als ouder zijnde een kleinigheidje om je kind daarin te sturen?

Ik kan echt moe worden van het zoveelste kind dat gillend langs mijn tafeltje rent en ik heb er ook wel eens wat van gezegd. Een beetje lawaai vind ik prima zolang ze maar gewoon aan tafel blijven zitten. Ik bedoel grote groepen mensen en alcohol zorgen net zo goed voor overlast haha, maar ze blijven wel aan tafel zitten :))