5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:09

tweebelgen schreef:
Dat was noodzakelijk, er was vroeger geen sterilisatie/castratie van katten en honden. Ben je daarom een dierenbeul of gestoord ? Neen toch, er was geen andere optie.
Wat deden de jongens vroeger met een kikker, hem opblazen met een rietje, toen was dat een spelletje ? Ze wisten gewoon niet beter.
Maar nogmaals, ik keur helemaal niet goed wat het jongentje gedaan heeft, integendeel, het is afgrijselijk. Maar veroordeel die jongen niet zo vlug, we kennen zijn achterban niet

Uhm... Ja. En toen (en nu) had dat ook heen spel mogen zijn. Maar we evolueren. Tenzij je het nu ook oke vindt als we weer gaan onthoofden en vierendelen en martelen doet 'vroeger' niet ter zake. Vroeger hadden ze deze jongen een hand af gekapt gezien die de hond technisch gezien gestolen heeft.

tweebelgen

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:30

Inderdaad we evolueren, maar blijkbaar niet iedereen, er worden nog altijd handen afgekapt.
Het hele verhaal wordt te veel in de media gebracht, zowel het verhaal van de moeder en de dochter als het verhaal van het jongentje. Hoe gaat het gewoonlijk, iedereen maakt op het einde een eigen verhaal ervan. Laat later, binnen 10 jaar die jongen en dat meisje al die verhalen eens lezen......Ze kruipen in de grond van schaamte.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:44

gohya schreef:
Ailill schreef:
En wat dit meisje heeft meegemaakt is geen trauma?

Ja dat meisje heeft ook een trauma mee gemaakt en nu nog.Maar zij krijgt een behandeling,de seriemoordenaars kregen dat niet.
Dit is natuurlijk de omgedraaide wereld. Dat het meisje hulp gaat krijgen staat nog helemaal niet vast, het jongetje overigens wel (al dan niet gedwongen).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:00

Ailill schreef:
Ja dat meisje heeft ook een trauma mee gemaakt en nu nog.Maar zij krijgt een behandeling,de seriemoordenaars kregen dat niet.
Dit is natuurlijk de omgedraaide wereld. Dat het meisje hulp gaat krijgen staat nog helemaal niet vast, het jongetje overigens wel (al dan niet gedwongen).[/quote]

Volgens mij had Gohya het niet over dit geval maar massamoordenaars uit het verleden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:25

Idd. sallandval Laat ik het anders zeggen dan.Het meisje kán een behandeling krijgen,de massamoordenaars konden dat niet en kregen dat ook niet.Miss. is het zo wat duidelijker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:38

maar gaat dat kind hulp krijgen dan?Aan de reactie van de ouders,die het niet zo heel schokkend vinden allemaal...denk ik het niet.De ouders moeten eerst onderkennen dat het kind een probleem heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:44

geerke schreef:
maar gaat dat kind hulp krijgen dan?Aan de reactie van de ouders,die het niet zo heel schokkend vinden allemaal...denk ik het niet.De ouders moeten eerst onderkennen dat het kind een probleem heeft.

Ik denk in dit geval dat de ouders (moeder) en het kind verplicht hulp aan moeten nemen. Er speelde al het een en ander en er is melding gemaakt bij jeugdzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:44

Dat kind staat nu hoog op de radar van jeugdzorg gok ik. Juist doordat er zoveel aandacht aan wordt besteed.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:57

tweebelgen schreef:
Vreselijk voor het meisje en voor de jongen, hij krijgt alle zonden van de wereld over zich heen. En ja, waarschijnlijk heeft hij begeleiding nodig.
Maar wat deed men vroeger met nest jonge katjes of een nest jonge hondjes die niet gewenst waren? Juist, men verzoop ze of sloeg ze dood. Waren die mensen dan ook gestoord?

Eeuh Ja dan ben je gestoord!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:22

geerke schreef:

Vast wel geerke,daar zorgt Jeugdzorg wel voor,of de ouders het nou willen of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:33

tweebelgen schreef:
Inderdaad we evolueren, maar blijkbaar niet iedereen, er worden nog altijd handen afgekapt.
Het hele verhaal wordt te veel in de media gebracht, zowel het verhaal van de moeder en de dochter als het verhaal van het jongentje. Hoe gaat het gewoonlijk, iedereen maakt op het einde een eigen verhaal ervan. Laat later, binnen 10 jaar die jongen en dat meisje al die verhalen eens lezen......Ze kruipen in de grond van schaamte.

Maar HIER wel, dus tenzij je zijn hand wil af kappen moet je je ook niet beroepen op "vroeger". :)
Ik hoop van harte dat die jongen dan op de grond kruipt van schaamte. Dat zou een teken zijn dat de therapie succesvol geweest zijn en hij een functionerend mens geworden is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:00

Bambi1995 schreef:
tweebelgen schreef:
Vreselijk voor het meisje en voor de jongen, hij krijgt alle zonden van de wereld over zich heen. En ja, waarschijnlijk heeft hij begeleiding nodig.
Maar wat deed men vroeger met nest jonge katjes of een nest jonge hondjes die niet gewenst waren? Juist, men verzoop ze of sloeg ze dood. Waren die mensen dan ook gestoord?

Eeuh Ja dan ben je gestoord!

dan ben je volwassen en weet je wat je doet....nee,leuk is het niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:10

Off-topic:
Ik vraag me trouwens ineens af wat kinderen van hartnekkige kattenmeppers leren.
Die horen natuurlijk vanaf dat ze baby zijn dat katten rotbeesten zijn en dat je ze dood maakt.
Vanaf wanneer komt een kind dan tot het besef dat niet alles wat je ouders zeggen perse goed is?
Is dat vergelijkbaar aan de leeftijd waarop je hoort dat sinterklaas nep is?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:13

gohya schreef:
Idd. sallandval Laat ik het anders zeggen dan.Het meisje kán een behandeling krijgen,de massamoordenaars konden dat niet en kregen dat ook niet.Miss. is het zo wat duidelijker.
Dat staat toch los van dit verhaal?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 04:32

Sizzle

Jij Wilt nu eigenlijk off topic toch gaan beweren dat het jongetje on topic door de ouders geleerd is dat dieren doden normaal is?
En zelfs geleerd heeft dar verzuipen daar goed bij werkt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:42

Ailill schreef:
gohya schreef:
Dat staat toch los van dit verhaal?

Als je terug leest,zie je dat dit over dit verhaal gaat. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:27

bruintje123 schreef:
Sizzle

Jij Wilt nu eigenlijk off topic toch gaan beweren dat het jongetje on topic door de ouders geleerd is dat dieren doden normaal is?
En zelfs geleerd heeft dar verzuipen daar goed bij werkt?

Nee hoor helemaal niet, vroeg het me ineens gewoon af omdat het laatst weer in het nieuws was dat er honden en katten vergiftigd werden.
Bedacht me toen nav dit topic wat voor uitwerking dat zou hebben op een gezin.
Daarom schreef ik ook off-topic. Leek me overdreven om daar gelijk een nieuw toic over te maken.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:26

Het is misschien kort door de bocht.. en totaal nirt gepast maar..

Die paardenbeul die nu los loopt..
Was misschien vroeger ook wel een kleine dierenbeul(en).. waarbij de hand boven het hoofd gehouden werd omdat hij 'slechte opvoeding' of "iets meegemaakt heeft".

Als je deze man betrapt bij je paard. Vraag je hem dan vriendelijk te vertrekken?
Of schiet je toch even uit je slof?

Deze man/mensen zijn ooit ook begonnen bij kleine dieren martelen.
Dit is dus het GEVOLG van hoe iets kleins kan uitgroeien tot iets groots.

Of verwachten wij dat het een volwassenen zou zijn hij/zij weten hoe ze zich moeten gedragen en rekenen wij ze daar op af?
Ze mishandelen daarintegen bewust onze paarden.
Waarom worden we daar wel boos om en moet een kind maar alleen "hulp" krijgen.

Jong geleerd oud gedaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:17

Klinkt miss. ongeloofwaardig,maar ik zou niet uit me slof schieten.Ik zal rustig blijven en snel politie waarschuwen en zoveel mogelijk info noteren van de man.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:21

gohya schreef:
bruintje123 schreef:
Gohya ik ga er maar vanuit dat je me gelijk geeft omdat de wereld verrot is.
Niet om mij als persoon.
Dan mag er mod er wel eens naar kijken

Klopt! idd.omdat de wereld zo verrot is.En ik vind dat eigenlijk wel een heel verstandig besluit.
Maar ieder heb zijn/haar eigen keuze.Het is niet zo dat je geen kinderen op deze wereld mág zetten,omdat die zo verrot is.

Knakker,het gaat nu heel goed met hem,hij is ondertussen alweer 28 jaar oud.
Het is al heel lang geleden,maar hij vergeet het nooit meer.Hij vind het nog steeds zó erg dat hij toen toen als 2 jarige deed.

Oh gelukkig, alles is goed gekomen, fijn hoor!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:24

gohya schreef:
Klinkt miss. ongeloofwaardig,maar ik zou niet uit me slof schieten.Ik zal rustig blijven en snel politie waarschuwen en zoveel mogelijk info noteren van de man.

Ik bedoelde tijdens het 'bezig' zien met je paard. Dan zou ik niet rustig blijven iig. Maar daar gaat het hier verder niet om.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:28

Musiess schreef:
gohya schreef:

Ik bedoelde tijdens het 'bezig' zien met je paard. Dan zou ik niet rustig blijven iig. Maar daar gaat het hier verder niet om.

Snap ik wel,dat bedoelde ik ook.Ik zei voorheen ook altijd:ik steek hem met de riek vast in de grond.Maar ik denk dat je gewoon in shock bent op dat moment en pas later heel boos word.
Toen hij hier was geweest,was ik eerst ook heel erg boos,maar later kreeg ik medelijden met die man.Heb dat ook gezegd tijdens de t.v.opname over de beul hier bij mijn paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:31

knap dat je zo kunt denken....als ik hem betrap bij mijn paarden ben ik bijna zeker dat ik out ga...
Gelukkig hebben ze in Frankrijk het recht çrime passionel :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:33

Ik kan er niks aan doen dat ik zo denk,maar wil natuurlijk niet zeggen dat ik het allemaal goed keur wat hij doet.Ik vind natuurlijk ook dat hij gepakt moet worden!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:34

Ayasha, wat voor flauwe praat, ik wil helemaal niemand zijn hand afkappen.
Maar alles wordt zo opgeblazen, wij horen maar één versie en dat is die van de moeder en haar dochtertje. En is dat wel de juiste versie? Jullie doen net alsof die jongen een grote misdadiger is. Het was misschien maar een ongelukje en had de jongen de intentie niet om het hondje te doden.
Weet je, een goed pak voor zijn broek, was misschien wel een goede oplossing. Maar dat mag natuurlijk niet, dat is kindermishandeling.
Het hondje is dood, meisje heeft al een nieuw hondje en is zeer waarschijnlijk haar vorige hondje al vergeten. Kinderen vergeten vlug.