Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Bij zulke verhalen als die van Tillie hierboven haak ik af, dat vind ik zo respectloos. Een ander maar leeghoofdig noemen omdat ze er anders over denken dan jij.
Tillie20 schreef:Iedere dag lekker het goedkoopste lapje vlees op je bord, dat ís gewoon leeghoofdig, dan kan je ook niet beweren dat je respect hebt voor ze. Er zijn zoveel alternatieven... Gewoon lekker wat minder vlees eten, maar dan wel biologisch![]()
Eet je 1x of 2x per week verantwoord vlees, dan vind ik het een heel ander verhaal.
vuurneon schreef:Iemand leeghoofdig noemen vanwege de keus voor el cheapo vlees is nooit een feit natuurlijk, hoe geweldig je het ook kan onderbouwen; het is een mening en vooroordeel.
Tillie20 schreef:Ok. Dus ik heb maar behoefte aan 1 of 2x per week vlees. Ik heb keuze uit biologisch vlees, vlees van de boer, of 'normaal vlees'. Ik weet dat vlees eten slecht is ivm het broeikaseffect, watertekort en honger. Ik weet dat die dieren een vreselijk, onnatuurlijk leven hebben. Ík, als consument kan kiezen of ik vlees pak van dieren die een goed leven hebben gehad, of vlees van een plofkip. Wat kies ik dan: in plaats van dat ik 2x per week vlees van de boer koop, of bijvoorbeeld 3x per week biologisch, eet ik iedere dag plofkip. Waarom? Omdat het lekker smaakt. Dat is gewoon niet logisch, of wel dan?
Hoe je dit dan ook noemt, dat is een mening inderdaad. Maar hoe dan ook was het een negatief woord geweest, hoe moet je anders een conclusie eraan knopen? Leeghoofdig zou ik ook niet persoonlijk gebruiken, maar het toont wel aan dat als je bovenstaand doet(zoals 95%(dit is een écht cijfer overigens) van Nederland) je er niet echt na over hebt gedacht, of dat je gewoon egoïstisch in dat opzicht bent.
Kinke schreef:Oh please….
Jij gaat ook iedereen bij langs die bij een productiebedrijf werkt? Je spreekt iedereen aan die auto rijdt, die met het vliegtuig gaat, die z'n afvalcontainer bij de weg zet??? Of misschien werk je zelf wel bij een bedrijf die vieze luchtjes uitstoot?
Het is nogal moeilijk voor je blijkbaar, beseffen dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij. Ik geef ook de voorkeur aan een eigen kipje maar ik snap het prima wanneer iemand dat wel met smaak eet.