Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:21

tja het meisje/model kan er uiteraard niets aan doen, dit word door de mode industrie verlangd/geeist..en ja je wilt wel in trek blijven als model dus dan val je inderdaad maar af. Je wilt wel immers je geld blijven verdienen. Dus uit dat oogpunt snap ik het volkomen en de modellen zelf treft in mijn ogen ook geen enkele blaam.

De schuld is puur en alleen de mode industrie die het vaak (niet altijd) de normaalst zaak van de wereld te vind om levende kleerhangers te propaganderen en dit ook te eisen van hun modellen.

En ja wellicht ongenuanceerd, dit doet mij inderdaad denken aan concentratie kampen, daar waren mensen ook zo uitgemergeld en brood brood mager.

Ik vind het dus ook heel goed dat ze eisen aan het postuur van de meisjes gaan stellen om iig te proberen de mode industrie naar een wat gezonder en realistischer niveau te krijgen.

Om ook zo het gezondheids niveau van de modellen op een beter peil te houden,want zo extreem mager zijn (al dan niet door eetstoornis, dat staat er los van) is gewoon ongezond.

Te dik is ongezond maar te dun absoluut ook.

Het zou leuk zijn om een een wetenschappelijk onderzoek te houden onder dit cohort..ben heel benieuwd wat daar uitkomt
Laatst bijgewerkt door orkaan op 05-06-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:22

Vind het nogal bot om mensen die zo dun zijn te vergelijken met mensen in concentratiekampen. Sommige mensen komen van nature wat makkelijker aan en sommige mensen hebben van nature gewoon een snelle stofwisseling of zijn niet zulke grote eters. Niet alle modellen moeten op een superstrak regime om af te vallen. Kijk maar naar Cara Delevigne.. Een van de bekendste modellen van het moment en het enige wat ze op instagram zet is hoe ze burgers, bacon etc eet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:23

:n je weer niet wat je zegt. Dat hoop ik tenminste.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:25

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:28

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:51

Oef wat een topic! De meeste van de reacties allemaal erg logisch, want de gemiddelde mens is nu eenmaal niet 'dun'.

Maar er is uiteraard een verschil :) Ik heb zelf mijn hele leven al last van ondergewicht, mijn moeder had dat ook, mijn vader, en mijn broer ook. Kortom, genetisch.. Daar kan je gewoonweg niks aan doen. Daar komt ook nog bij dat ik lang ben, dus mijn uiterlijk valt niet verre van het uiterlijk van het meisje vd foto. Gelukkig heb ik wel iets meer benen dan dat :)

Ja, ook ik vind haar dun, maar om nou te claimen dat ze ongezond is en ondermaats eet? Dat kan gewoon niet.. Sommige mensen zijn nu eenmaal zo dun (en dunne mensen vinden dat vaak helemaal niet leuk en hebben liever wat meer spek op de botten).. Ik kan je namelijk vertellen dat ik eet als een paard :Y) Misschien zei ook wel.. dat weet je niet..

Nog zo'n voorbeeld is keira knightley.. Altijd dun geweest, echter nooit annorexia gehad in tegenstelling tot wat de media claimed.

De mode wereld mag imo ook wel eens wakkergeschud worden.. Want het klopt inderdaad, de meeste modellen zijn niet van nature dun en moeten dus dieeten om op het 'juiste gewicht' te komen. Dat vind ik ronduit slecht! Dat kan niet meer in deze tijd.. Die verandering zal echter vooral vanuit de modellen zelf moeten komen.. zolang zei blijven accepteren en blijven dieeten, dan zal er niet zo veel veranderen bij de modehuizen.. Hun kleding word toch wel verkocht...De keuze voor dunne modellen heeft denk ik vooral een economische achtergrond.. Het kost nu eenmaal minder stof om al je modellen in maatje 34 te heisen voor de catwalk, dan in maatje 38 :')

Ik hoop dat er verandering in komt, maar volgens mij hanteren de meeste modehuizen nog steeds maat 34 voor de catwalks.. En in dat geval ben ik dus al 'te dik' met mijn 36..triest..

Er verandert op het moment wel meer hoor in de modewereld.. zo is het ook alom bekend dat het enorm slecht voor je voeten is om op hoge hakken te lopen (zoieso, welke vrouw loopt er nou iedere dag van de week op naaldhakken? ik niet kan ik je vertellen).. Chanel heeft bij mijn weten afgelopen seizoen een show gegeven op platte schoentjes :o

Laten we hopen dat deze verandering ook door gaat zetten!

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:57

studiemiep schreef:
En ja wellicht ongenuanceerd, dit doet mij inderdaad denken aan concentratie kampen, daar waren mensen ook zo uitgemergeld en brood brood mager.

Let aub een beetje op wat je zegt! Ik neem aan dat je ook niet op straat aan dunne mensen gaat vragen of ze uit een kamp komen? Je hebt nogal lef als je gaat vergelijken met zo'n zwarte periode uit de geschiedenis.. beetje respect aub

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:16

Zolang je geen modellencarriere ambieert dan maakt het toch niets uit dat je geen catwalkmaatje hebt?
Je kan je ook teveel willen aantrekken.

Zoals bedrijven het zo mooi kunnen omschrijven "Je past dan niet binnen het profiel van het bedrijf."
Je laat ook geen blinden een vliegtuig besturen, hoe graag ze dat ook zouden willen :)

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:29

minikatje schreef:
Zolang je geen modellencarriere ambieert dan maakt het toch niets uit dat je geen catwalkmaatje hebt?

Zoals bedrijven het zo mooi kunnen omschrijven "Je past dan niet binnen het profiel van het bedrijf."
Je laat ook geen blinden een vliegtuig besturen, hoe graag ze dat ook zouden willen :)

Gewicht heeft toch niks te maken met het kunnen werken van een model? Iemand die maat 40 heeft kan net zo goed een catwalk lopen als iemand met 34 toch? No way dat ik ooit modellen werk zou ambiëren :') Dat een blinde geen vliegtuig kan besturen is vrijwel logisch.. verkeerde vergelijking

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:30

Loba1 schreef:
minikatje schreef:

Gewicht heeft toch niks te maken met het kunnen werken van een model? Iemand die maat 40 heeft kan net zo goed een catwalk lopen als iemand met 34 toch? No way dat ik ooit modellen werk zou ambiëren :')

Nee, catwalk / fashion model maat is 32-36 en andere maten worden + size genoemd ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:34

Loba1 schreef:
studiemiep schreef:

Let aub een beetje op wat je zegt! Ik neem aan dat je ook niet op straat aan dunne mensen gaat vragen of ze uit een kamp komen? Je hebt nogal lef als je gaat vergelijken met zo'n zwarte periode uit de geschiedenis.. beetje respect aub

dit dus. Een heel Groot deel van mijn familie bestaat niet, door concentratie kampen. Ik kan je wel vertellen, dat deze opmerking wel wat Meer is Dan 'ongenuanceerd' Meer in de richting van 'belachelijk' 'ondoordacht' en 'ik hoop heel heel erg hard dat je niet weet waar je over praat'. Deze meisjes zijn niet uitgemergeld, en hebben NIETS weg van concentratie kamp slachtoffers. Denk even na voor je wat zegt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:40

Loba1 schreef:
minikatje schreef:

Gewicht heeft toch niks te maken met het kunnen werken van een model? Iemand die maat 40 heeft kan net zo goed een catwalk lopen als iemand met 34 toch? No way dat ik ooit modellen werk zou ambiëren :') Dat een blinde geen vliegtuig kan besturen is vrijwel logisch.. verkeerde vergelijking

Blijkbaar hoort er toch een andere jobbeschrijving bij, het gaat namelijk niet om het lopen zelf in principe ;)

Samplesizes worden allemaal gemaakt op 1 type bouw met een beetje speling, dat scheelt enorm in de kosten en is gemakkelijk met passen. Hoewel vet erg kneedbaar is zijn vrouwen met meer curves niet echt allemaal hetzelfde te noemen. Time is money, honey.
Qua bikiniwear zijn modellen met meer vorm wel weer gewild, maar de stukken stof die moeten passen zijn dan ook kleiner
En dan is er het type vrouw met weinig vorm en ellenlange benen dat prima geschikt is voor dit soort werk.

Ik denk gewoon dat jij niet wilt inzien welk punt ik probeer te maken, maar dat is ook prima :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:55

xCarpediem schreef:
Persoonlijk zie ik liever dit meisje dan de deelnemers van Obese in een blaadje. :j
Sneu dat dit meisje zo afgebrand wordt zonder dat mensen de achtergrond weten. Er zijn ook mensen die simpelweg niet aan kúnnen komen.

Ben ik met je eens.:j
Ik vind dat een dun persoon,zoals dit model, gelijk zo gauw wordt gezien als verkeerd en ongezond, terwijl juist deze personen gezond leven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:05

GerenGer schreef:
xCarpediem schreef:
Persoonlijk zie ik liever dit meisje dan de deelnemers van Obese in een blaadje. :j
Sneu dat dit meisje zo afgebrand wordt zonder dat mensen de achtergrond weten. Er zijn ook mensen die simpelweg niet aan kúnnen komen.

Ben ik met je eens.:j
Ik vind dat een dun persoon,zoals dit model, gelijk zo gauw wordt gezien als verkeerd en ongezond, terwijl juist deze personen gezond leven.

jaaa...modellen leven heel gezond :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:07

minikatje schreef:
[ Afbeelding ]

en een 18+shoot, omdat mensen blijkbaar naakt beter kunnen beoordelen ;)
http://www.portraitsofgirls.com/kiki-wi ... -magazine/

Pas op 18+! Bloot, naakt en tepels!

Als mensen dit niet mager vinden :x .Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn dochter er zo uit zag ik er mee naar de dokter ging.Op alle foto's die ik tot nu toe gezien heb doet ze me aan een drugsverslaafde denken.En als er mensen zijn die haar echt niet mager vinden,dan wil dat in mijn ogen zeggen dat de foto terecht geband is.Dat vind ik dus echt wel zorgwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:09

geerke schreef:

Mede door de overweldigende negatieve reacties op de modewereld de laatste tijd ligt er bij veel bureau's een grote focus op gezonde modellen. Natuurlijk eten deze meiden minder dan de gemiddelde Nederlander, anders zouden ze immers geen model zijn. Maar gezond eten en sporten wordt absoluut behoorlijk op aangedrongen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:12

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:

Mede door de overweldigende negatieve reacties op de modewereld de laatste tijd ligt er bij veel bureau's een grote focus op gezonde modellen. Natuurlijk eten deze meiden minder dan de gemiddelde Nederlander, anders zouden ze immers geen model zijn. Maar gezond eten en sporten wordt absoluut behoorlijk op aangedrongen.

Sorry, nu loop je echt te liegen.
Als een model niet genoeg eet dan zie je botten overal, als een model wel goed eet dan krijg je spiermassa en die prachtige Doutzen buik.
Ze eten goed & gezond en trainen heel hard om zo mooi mogelijk te zijn, dat ze lijnen is gewoon pure bullshit :')
Nederlandse bureaus zijn beter dan de meeste buitenlandse bureaus hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:16

Martinklok schreef:
Emmaa_ schreef:

Sorry, nu loop je echt te liegen.
Als een model niet genoeg eet dan zie je botten overal, als een model wel goed eet dan krijg je spiermassa en die prachtige Doutzen buik.
Ze eten goed & gezond en trainen heel hard om zo mooi mogelijk te zijn, dat ze lijnen is gewoon pure bullshit :')
Nederlandse bureaus zijn beter dan de meeste buitenlandse bureaus hoor.

Nou nou nou, tandje minder mag ook wel. Ga jij me wijsmaken dat professionele (!!) modellen hetzelfde eten als de gemiddelde Nederlander? Elke avond een bord met aardappels, groente en vlees? Elke ochtend 2 saucijzenbroodjes als ontbijt? Dat ga ik toch echt niet geloven namelijk :+ Als je even had gelezen dan had je gezien dat ik aangeef dat modellen de laatste tijd veel beter eten en meer sporten dan ooit, maar dat er nog steeds een verschil zit tussen de gemiddelde NL'er die van tijd tot tijd ook een lekker borrelhapje pakt en lekker biertjes/wijntjes wegtikt en een professioneel model. Modellen leven van hun lichaam, hun lichaam is niet alleen hun visitekaartje maar ook nog eens hun bron van inkomsten. Natuurlijk gaan die er anders mee om..

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:20

2 broodjes worst in de morgen is ook heel slecht, en ik ben niet van mening dat de gemiddelde Nederlander zo slecht eet.
Ook eten en drinken ze gewoon een drankje en hapje hoor, er zijn feesten zat waar ze voor uitgenodigd worden... Echter letten ze wel op hun lichaam.
Dus ze sporten alles wat ze op feestjes binnenkrijgen er gewoon weer af, als ze eruit vliegen zijn ze werkeloos... :j

Hun lichaam is hun werk, dat klopt, maar ze ontzeggen zichzelf heus niet alles :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:21

En dat weet jij hoe als ik vragen mag?

Ik ken een hele rits modellen en die ontzeggen zichzelf alles. Als we uitgaan drinken ze alleen pure sterke drank en houden ze het op 1 glaasje, en daar gaat echt geen patatje in hoor.. Dit zijn meiden die trainen om op shows te lopen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:22

Ik ben het met je eens hoor dat vast een hoop Modellen niet gezond eten.
Maar de gemiddelde Nederlander in de ochtend 2 saucijs broodjes?
Dat is ook niet gemiddeld hoor. :)

minikatje

Dan zeg ik Dream on Martin klok.
Je wilt niet weten hoe sommige mensen ontbijten ;)

saddledancer

@Emmaa_ ik ken niet zoveel mensen die elke avond groente vlees en aardappelen eten, en ik denk niet dt ik 1 persoon ken die saucijzenbroodjes als ontbijt eet eerlijk gezegd!
wel ken ik heel veel mensen die erg gezond eten, en ook die zijn niet allemaal dun, het hangt ook heel erg van lichaamsbouw af. Borrelhapjes eet ik ook niet, doe mij maar lekker groentesticks met humous <3
En ik kan je wel vertellen dat de modellen die ik ken (heb een vriend die ontwerpt en een vriend die zelf model is, en via via kom je dan nog welleens mensen tegen op feestjes) allemaal best wel een wijntje weg tikken hoor ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:24

beatje schreef:
minikatje schreef:
[ Afbeelding ]

en een 18+shoot, omdat mensen blijkbaar naakt beter kunnen beoordelen ;)
http://www.portraitsofgirls.com/kiki-wi ... -magazine/

Pas op 18+! Bloot, naakt en tepels!

Als mensen dit niet mager vinden :x .Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn dochter er zo uit zag ik er mee naar de dokter ging.Op alle foto's die ik tot nu toe gezien heb doet ze me aan een drugsverslaafde denken.En als er mensen zijn die haar echt niet mager vinden,dan wil dat in mijn ogen zeggen dat de foto terecht geband is.Dat vind ik dus echt wel zorgwekkend.

Dan ben ik heel blij dat je niet mijn moeder bent, ik zou het namelijk heel erg vinden als mijn moeder zo had gereageerd toen ik 18 was. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:25

Citaat:

minikatje schreef:
Dan zeg ik Dream on Martin klok.
Je wilt niet weten hoe sommige mensen ontbijten ;)

Nog nooit van gehoord. Gatverdamme :')

Geef mij maar een boterham met kaas ofzo :')