Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:01

Cinnepin schreef:
1 vleugel boven, andere beneden..dus gekanteld zeg maar

Jee dan schrik je je rot...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:02

Piloten hebben langer dan 12 minuten zuurstof.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:09

Captain schreef:

Oh hè, ik was even vergeten dat jij in de vliegwereld zit :+ Dan heb ik niets gezegd natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:15

Captain schreef:

Ik heb net de aflevering Ghost Plane gezien... Hoe zit dat dan als ze die klep (valve) open laten staan?
Was niet het geval, beide kabels waren doorgebrand begreep ik, waardoor de klep bleef open staan...

Siesjuh

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:21

Ja wat een mega ramp! Ongelooflijk, en de zoveelste in korte tijd. 16 kids van het gymnasium in Haltern am See...zomaar ineens van de kaart geveegd. Ongelooflijk en niet voor te stellen hoe dat voor de nabestaanden is.
De berging is inmiddels begonnen, er wordt vanuit gegaan dat er geen overlevenden zijn. 148 mensen, in 1 klap weg. Zo erg :(.
Duitse media bericht dat er vanmiddag waarschijnlijk al info is over de oorzaak van de crash...ik ben benieuwd...

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:32

Ik weet niet of het al verteld is, maar er is 1 Nederlandse omgekomen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:40

Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:42

Wow... Als het echt waar is en hij/zij leeft nog dan zou je het volgens mij gerust een wonder kunnen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:43

Ja, ik had dat gister gelezen... vroeg me ook af wat daarvan waar is.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:44

Bij andere berichten zouden zowel het vliegtuig als de slachtoffers verpulverd zijn, dus dat zijn wel twee erg tegenstrijdige berichten?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:45

borderjay schreef:
Hebben jullie gister ook gehoord in de berichtgevingen op tv dat ze zeiden dat ze een slachtoffer hadden zien bewegen???
Ik vond dat zo raar! Ook vreselijk voor de nabestaanden...krijg je toch weer sprankje hoop door.

huh???tussen al die kleine stukjes?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:47

Zal wel een stuk stof (shirt) zijn geweest wat opwaaide door de wind. Lijkt me stug dat iemand dat overleefd kan hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:04

borderjay schreef:

Freaky, lijkt me sterk... zag vanochtend een interview met een hulpverlener/onderzoeker die aangaf dat de stukjes zo klein waren dat hij ons alleen maar een hint gaf van hoe de lichamen er aan toe zijn. Euh... "I'll let you imagine what the bodies look like." Was de Engelse vertaling van de frans sprekende hulpverlener/onderzoeker.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:05

Janine1990 schreef:
Ik heb net de aflevering Ghost Plane gezien... Hoe zit dat dan als ze die klep (valve) open laten staan?
Was niet het geval, beide kabels waren doorgebrand begreep ik, waardoor de klep bleef open staan...

Welke klep? De zuurstoftank van de piloten staat niet in verbinding met die tot de passagiers, of dit bij elk toestel het geval is durf ik niet te zeggen. Dat zou ik even op moeten zoeken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:07

Net werden foto's van de gevonden zwarte doos getoond. Helemaal verbogen en open gescheurd..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:07

Jeetje, wat moet er dan wel niet gebeurd zijn.. Dat materiaal is zo ontzettend sterk.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:09

Ik zag laatst nog een aflevering van Air Crash toen was een vliegtuig ook ergens op geklapt een soort schuine helling en daar brak tijdens de crash de staart af en sloeg over de rest van het vliegtuig heen voor de rest was het vliegtuig in tact. Inderdaad wat zal er gebeurd zijn? Vooral als het een 'normale' daalsnelheid had..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:10

Ja he, ik was echt verbaasd. Maar ze hadden het al eerder gezegd; De doos is kapot, maar nog wel bruikbaar.

Maar zo erg...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:12

Captain schreef:
Janine1990 schreef:

Welke klep? De zuurstoftank van de piloten staat niet in verbinding met die tot de passagiers, of dit bij elk toestel het geval is durf ik niet te zeggen. Dat zou ik even op moeten zoeken.

Geen idee, zit op het paneel dat de co-piloot moet checken en zit onder de staart als ik me goed kan herinneren uit de ACI aflevering. Gaat om Helios 255 augustus 2005.
Ze zouden de schuif op het paneel waarschijnlijk wel hebben omgezet, maar doordat de bedrading was doorgebrand (en de back up ook niet werkte) sloot de klep niet. Hierdoor kregen de piloten al snel een hypoxie en begrepen het alarm niet. Mogelijk is de piloot opgestaan om het alarm uit te zetten, omdat er verder geen meldingen waren. De passagiers kregen allemaal een zuurstofmasker omlaag en hebben deze opgezet. Zelfde met de crew. Een van de crew members heeft een poging gedaan om het vliegtuig onder controle te krijgen dat al vanaf Cyprus (?) op de automatische piloot vloog. Luchttorens kregen al tijden geen contact met het vliegtuig en hebben daarop een straaljager de lucht in gestuurd. Die zag iemand in de cabine worstelen met het vliegtuig, wat achteraf dus een steward was. Hij nam ook een zuurstoftankje mee om van achter uit het vliegtuig naar voren te lopen, de passagiers hadden alle zuurstof al opgebruikt en waren bewustloos. De piloten waren dat ook al een poosje.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:15

De tweede doos is ook gevonden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:18

Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.

Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.
Dan moeten ze toch ergens om hulp gevraagd hebben????

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:20

borderjay schreef:
Dat las ik idd ook..tweede doos gevonden, maar zwaar beschadigd en zonder memory card.

Ik las ook dat er net voor de crash een Franse straaljager naar het toestel was gevlogen ter ondersteuning omdat het toestel in de problemen zat...die kwam echter te laat.

of misschien dan toch hetzelfde als de ghostplane. ..

Keet

Luchtsverkeersleiding had alarm geslagen ;)

Steef

Las net inderdaad ook verklaring van een herder die idd zei dat er een gevechtsvliegtuig bij vloog..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:22

borderjay schreef:

What the hell is daar gebeurd...

Als dat toestel in 18 minuten (volgens de nieuwsberichten vanochtend) er over heeft gedaan om van +/- 11 km naar 2700m te gaan, kom ik op een snelheid van amper 30km per uur...
En volgens de animatie die van de franse tv komt vanochtend, zou hij ook nog redelijk gelijkmatig naar beneden zijn gegaan...