Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:57

Ik geloof dat mijn mechel momenteel gevaarlijker is voor mens en dier dan die wolf :')

Alleen verschil is mechel loopt momenteel nog vast.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:58

Collie2008 schreef:
Goh HC ben het voor het eerst in mijn bokt.nl leven volledig met je eens

Goh Collie, er is hoop voor je :P

Collie2008

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:00

Laten we het gewoon maar over wolven hebben dan :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:02

Banjer ik denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft dat hij daar niet goed zit, anders vlucht je niet weg. Ik gok dat hij momenteel al weer ergens anders zit hoor. Check even zijn route, hij legt veel km af.

Collie2008: die mensen waren hem niet aan het opjagen, die kwamen hem tegen tijdens het autorijden :) Voor zover ik zie valt het opjagen dus wel mee gelukkig, mensen zijn vooral bang :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:18

Ik kan wel huilen als ik het dier zie… ondanks mijn enorme angst (ja, ik geef het toe… ik ben bang!) voel ik heel veel medelijden met het dier… hoe bang en gestressed moet het dier zijn… http://rtvnoord.nl/gemist/videogemist.a ... size=groot

Op fb gaat een foto rond van een vermiste Saarloos Wolfshond… moet zeggen dat die ook wel heel erg op deze wolf lijkt… (daarom zal hij waarschijnlijk ook wolfshond heten :P )

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:25

Moet dan wel weer lachen hoor. Moeder met kind flink geschrokken maar maak nog wel even een foto terwijl het "wilde" beest op een paar meter van jou en je kind staat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:40

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:43

Air schreef:
Banjer ik denk dat hij dat zelf ook wel doorheeft dat hij daar niet goed zit, anders vlucht je niet weg. Ik gok dat hij momenteel al weer ergens anders zit hoor. Check even zijn route, hij legt veel km af.

Collie2008: die mensen waren hem niet aan het opjagen, die kwamen hem tegen tijdens het autorijden :) Voor zover ik zie valt het opjagen dus wel mee gelukkig, mensen zijn vooral bang :+

Ik heb denk ik wel 100den reacties gelezen van mensen met 'ohhh gaaf' ik ga ook kijken. Dat filmpje van dat hij door het dorp rende is dan geen letterlijk opjagen geweest, heel Nederland zit hem wel degelijk op z'n hielen.

Beest is in de war, gestresst en bang. Prachtige natuur hoor

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:46

Ik blijf het raar vinden dat hij overdag zo actief is en door open stukken loopt en totaal geen schrik lijkt te hebben voor de mens, dt is geen normaal wolvengedrag... Normaal zie je ze niet eens en nu ziet opeens heel Nederland deze wolf voorbijlopen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:47

Wat me nog het meest verontrust is dat deze massa stemrecht heeft; met hun perceptie van wat massamedia voert stemt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:54

Och, dat laatste filmpje... hij is echt bang en we blijven hem maar opjagen met dat stomme gefilm.
Ik snap het wel, zou denk ik zelf ook mijn camera pakken als ik hem tegen was gekomen, maar hij is zo onrustig en lijkt echt de weg kwijt te zijn.
Volgens mij heeft hij weinig besef voor gevaar, zoals hij voor die auto langs loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:19

Air schreef:

Arm dier.. Hij leek bang en gestrest, ja vind je het raar, hij word aan alle kanten opgejaagd en krijgt niet eens de kans om rustig naar voedsel te zoeken.
Ik vind het echt heel sneu dat hij zo klem zit aan alle kanten nu, als het zo gaat met alle wolven zie ik ze hier liever niet, voor de dieren zelf.
Er zijn landen waar beren, tijgers en leeuwen dicht bij de bevolking leven en wij maken ons druk om 1 wolf die zo word opgejaagd dat hij geen kant meer op kan, triest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:24

Arm dier..... en hij heeft meer van ons te vrezen als wij van hem... snap niet dat er zoveel mensen zo negatief reageren.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:48

Huertecilla schreef:
Het vormt alleen een gevaar voor zichzelf daar.

Het recept:
- stop met die massahysterie
- luchtbuks met verdovingspijl
- plaats het in een wolvenopvang en zoek uit waar het der vandaan komt

Trek er lessen uit voor de toekomst, want OEFFFF wat een ontluisterend drama.

HC, bijna helemaal met je eens. In ieder geval met je oplossing. Of het dier al dan niet gevaarlijk is voor de mens, weet men niet (er lopen zat honden rond in dit land, waarbij de eigenaar een wapenvergunning zou moeten hebben om met zo'n dier rond te lopen).

Verder geloof ik niet in "tamme" wolven. Het dier is óf
- een wolf, met daarbij duidelijke behoeften als zijnde roofdier, maar beroofd van zijn (terechte) angst voor mensen, waardoor het dier onvoorspelbaar is.
- niet een wolf, maar een een gedomesticeerde hond die sterk op een wolf lijkt. Ook in dat geval hoort het dier niet zomaar los rond te lopen.

Ik kan me nog een goede discussie met je herinneren, waarbij je stelde dat een wolf altijd kilometers weg blijft bij mensen, wat in Nederland simpelweg niet mogelijk is door de dichte bevolking. Deze blijft dus niet kilometers weg en is geen gewone wolf.

Maar goed, wie weet is dit wel een verre nazaat van de wolvin die Romulus en Remus heeft opgevoed :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:55

Ach, deze wolf heeft nu een rondje Drenthe/Groningen gedaan, morgen is hij terug in Duitsland. Kan hij zijn kameraden vertellen dat ze hier maar rare bossen en weiden hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:02

En vooral achterlijke mensen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:06

nynke55 schreef:
Ach, deze wolf heeft nu een rondje Drenthe/Groningen gedaan, morgen is hij terug in Duitsland. Kan hij zijn kameraden vertellen dat ze hier maar rare bossen en weiden hebben.

Precies -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:10

joostvangestel schreef:
Ik kan me nog een goede discussie met je herinneren, waarbij je stelde dat een wolf altijd kilometers weg blijft bij mensen,

Perceptie is realiteit maar je verminkt wat ik schreef behoorlijk en ook nog zonder context.
Je illustreert hoe zinloos informeren is tegen een roodkapje-syndoom in.

@Collie: Yep.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:12

lifaya schreef:
Ik blijf het raar vinden dat hij overdag zo actief is en door open stukken loopt en totaal geen schrik lijkt te hebben voor de mens, dt is geen normaal wolvengedrag... Normaal zie je ze niet eens en nu ziet opeens heel Nederland deze wolf voorbijlopen?

Als hij geen veilige plek kan vinden om zich te verstoppen is in beweging blijven de beste optie. Die veilige plek komt immers niet naar hem toe. En met al het achterna gejaag zal geen enkele plek meer veilig voelen. Komt bij dat dit een druk bevolkt land is, grond nog erg nat (weinig droge plekjes dus) en het net eindelijk weer mooi weer begint te worden en alles naar buiten gaat. Had die wolf hier rondgelopen in een week met veel regen vraag ik me af of er meldingen gekomen waren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:14

Je zou verwachten dat er in Drenthe genoeg bosjes zijn waar hij kan rusten, hij blijft nu gewoon doorrennen :(:) Groningen is ook behoorlijk plat toch? Dan begrijp ik het wel. ik denk dat het beste is om hem dicht bij de grens van Duitsland te plaatsen, dan kan hij zelf kiezen wat hij gaat doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:17

In Groningen en hier in Hoogezand zeker ook genoeg plek om zich te verschuilen.
Er is een Facebookpagina over vermiste huishonden en die verschuilen zich al regelmatig zo goed dat ze niet te vinden zijn, dus dit gedrag van deze wolf is dan helemaal apart te noemen.

Hij is langs onze paarden geweest waarbij achter hun wei een groot gebied is zonder huizen en aan de voorkant van de wei zit je ook in ruig terrein met genoeg verstop en schuilplekken... hij had keuze genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:18

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:20

Voorbijgangers die deze ochtend nabij de Kerketuinenweg waren hebben een wolf gesignaleerd in de berm, ter hoogte van de rotonde van de Dedemsvaartweg en de Kerketuinenweg. Hij heeft zelfs nog even op de middenberm gestaan

Weet dus niet of die opgezet is haha zou een stunt zijn !