De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:16

Jillsil schreef:
ThirzaXinge schreef:
wat ben ik blij dat ik 14 ben, ik heb al een hekel aan dit land en dan moet ik er ook nog voor vechten, ja dikke doei :(

wat een achterlijk idee zeg, we leven in 2015 niet in de middeleeuwen.
nu zou ik zoiezo afgekeurd worden doordat ik soms kortsluiting krijg als iets echt moet, maar ook als ik dat niet had zou ik het voor geen miljoen doen.

Zoals je nu overkomt zou ik bijna zeggen; Jij bent de eerst die een uitnodiging krijgt :=

Als je echt zo'n hekel hebt aan het land waar je nu woont moet je heel hard gaan leren, een goede baan vinden en emigreren naar een ander land. Of je schouders eronder zetten en eens zien hoe positief Nederland is en hoeveel goed dit land je al gebracht heeft (school, zorg, etc)

Nederland is in geen opzichte positief geweest voor mij helaas, en dat allemaal omdat ik toevallig niet met iedereens mening meeging....
ook met mijn amandels ben ik laten zitten en school is al helemaal een ramp, ( momenteel thuis omdat ik er letterijk ziek van werd )

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:17

_San87_ schreef:
BaileyMix schreef:
Het gaat er meer om dat de overheid van ons verwacht dat wij ons inzetten voor de maatschappij, terwijl zij zelf totaal niks nada doet voor wie dan ook in de maatschappij. Ouderen, zieken, jonge gezinnen, studenten, werkelozen krijgen niks geen hulp meer, leger wegbezuinigd, iedereen betaald zich driedubbel blauw en wat krijgen we aan het eind van de rit te horen? Een half jaar dienstplicht, 'want je moet eens iets overhebben voor de maatschappij'. Nee, dank je, gekkies.

Dit is wel heel erg zwart-wit :). En ook niet waar, trouwens.

Kun je je nader verklaren?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:17

BaileyMix schreef:

Nou ja, heel simpel :+ Wat je zegt klopt gewoon niet.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:19

Mijn man is toendertijd nog opgekomen voor zijn nummer en is daar na nog een aantal jaar bij de lucht mobiele brigade geweest.
Hij is niks minder van geworden.
Ik vind het wel een goed plan, ze mogen het van mij wel opnieuw invoeren.
Ik denk dat het voor veel mensen best wel eens positief kan zijn.
Daarnaast krijg je gewoon salaris en zijn er genoeg mogelijkheden om een opleiding te kunnen volgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:21

BaileyMix schreef:
_San87_ schreef:

Dit is wel heel erg zwart-wit :). En ook niet waar, trouwens.

Wat moet ik nader verklaren :)? Wat je zegt klopt gewoonweg niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:22

hittepit_12 schreef:
Mijn man is toendertijd nog opgekomen voor zijn nummer en is daar na nog een aantal jaar bij de lucht mobiele brigade geweest.
Hij is niks minder van geworden.
Ik vind het wel een goed plan, ze mogen het van mij wel opnieuw invoeren.
Ik denk dat het voor veel mensen best wel eens positief kan zijn.
Daarnaast krijg je gewoon salaris en zijn er genoeg mogelijkheden om een opleiding te kunnen volgen.

Wat jij zegt staat ook gewoon in de OP voor wat betreft salaris, vakantiegeld e.d.. Maar het is makkelijker te schreeuwen dan goed te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:23

ThirzaXinge schreef:
[

Nederland is in geen opzichte positief geweest voor mij helaas, en dat allemaal omdat ik toevallig niet met iedereens mening meeging....
ook met mijn amandels ben ik laten zitten en school is al helemaal een ramp, ( momenteel thuis omdat ik er letterijk ziek van werd )

Omdat je school een ramp is, is dit land een rotland? Juist... Volgens mij heb je nog een hele hoop te leren want het hele leven is oneerlijk.

Als Nederland zo negatief is.. Je weet dat er nog heel veel andere landen zijn waar je met alle liefde en plezier ook kan vertoeven toch?

Dienstplicht vergelijken met de middeleeuwen... Gekkie...

Tis maar goed dat je pas 14 bent, jij wordt dan gelukkig nog helemaal niet per direct opgeroepen (maar wat mij betreft ben je op je 18e inderdaad de eerste).

"Kortsluiting als je iets moet" is trouwens een hele nare aandoening, daar heeft een heel groot deel van de Nederlanders last van en daar ga je dan denk ik nog wel heel erg vaak tegenaan lopen; dat noemen ze werken in loondienst.. Moet ook verplicht.. Anders heb je geen centjes ;)

Nogmaals.. Dienstplicht/oproepplicht staat niet gelijk aan 'hier, een volautomatisch wapen en ga maar lekker knalluh jonguh!'

Denk dat een hoop al goed gebaat zouden zijn bij eens een keer een voorlichtingsavond bijwonen van de natres ofzo.... Merk je snel genoeg dat je heus geen godzilla of orang oetang hoeft te zijn die de marathon kan lopen.
Ik ben (helaas) op de medische keuring afgekeurd bij de natres, vind het doodzonde want ik had het echt wel tof gevonden maar zit er helaas niet in om ook daadwerkelijk actief mee te doen, maar vind het wel belangrijk dat er wat meer over nagedacht wordt. Vind het eigenlijk bijna jammer dat ze de dienstplicht er niet doorheen gaan krijgen..

Jillsil

ThirzaXinge schreef:
wat ben ik blij dat ik 14 ben, ik heb al een hekel aan dit land en dan moet ik er ook nog voor vechten, ja dikke doei :(

wat een achterlijk idee zeg, we leven in 2015 niet in de middeleeuwen.
nu zou ik zoiezo afgekeurd worden doordat ik soms kortsluiting krijg als iets echt moet, maar ook als ik dat niet had zou ik het voor geen miljoen doen.

Zoals je nu overkomt zou ik bijna zeggen; Jij bent de eerst die een uitnodiging krijgt :=

Als je echt zo'n hekel hebt aan het land waar je nu woont moet je heel hard gaan leren, een goede baan vinden en emigreren naar een ander land. Of je schouders eronder zetten en eens zien hoe positief Nederland is en hoeveel goed dit land je al gebracht heeft (school, zorg, etc)[/quote]

ook met mijn amandels ben ik laten zitten en school is al helemaal een ramp, ( momenteel thuis omdat ik er letterijk ziek van werd )[/quote]

Dus jij hebt geen dak boven je hoofd? Hebt geen medische zorg gehad in je leven?
Je hebt de mogelijkheid om naar school de gaan maar je kiest daar zelf voor om niet te gaan. Er zijn werelddelen waar kinderen en dan met name vrouwen niet eens naar school mogen. Zij moeten thuis blijven en trouwen met mannen die soms 30 jaar ouder zijn. Bij medische klachten komt er een stamhoofd met een wonderpoedertje wat niet werkt. Ze moeten uren lopen voor een beetje water wat ze dan waarschijnlijk ook nog moeten delen met 12 broertjes en zusjes.

Hoe slecht Nederland ook voor je geweest is, zo slecht kan het nooit zijn. Je hebt namelijk de kans om thuis te zitten, er is niemand die jou komt ophalen en je afranselt omdat je thuis zit.
Probeer in alle negatieve dingen eens het positieve te zien en maak er zelf wat van. Voor niemand is het leven altijd leuk maar je moet er zelf wat van maken.

Sunnda

Thirza...je bent 14...wat heb jij nu met dit land van doen gehad?? Je amandelen en je bent gepest? dat heeft niets met NL te maken...

BaileyMix

Eulogy schreef:
BaileyMix schreef:

:') Leg uit, leg uit! Wát dan niet? Allicht iets theatraal betreffende het 'helemaal geen hulp' meer?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:24

Maar als je je zo'n zorgen maakt om de dreiging, waarom investeer je dan dat geld niet in de opleiding van beroepsmilitairen ipv dat je de dienstplicht weer invoert. Wat heb je aan die mensen als de pleuris eenmaal uitbreekt? Als het dan puntje bij paaltje aankomt op vechten lopen ze alleen maar in de weg.

Ik denk dat je het wel aan zou kunnen bieden, maar op vrijwillige basis. Zodat je daar met mensen zit die graag iets willen leren/doen dan met een stel ongemotiveerde mensen die daar alleen zitten omdat een kamerlid zich niet veilig voelt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:25

Ook dat ja. Al ga ik in dienstplicht, als er eenmaal oorlog uitbreekt en ik zou werkelijk mee moeten vechten, denk ik niet dat ik Nederland voor veel ellende kan behoeden :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:27

BaileyMix schreef:
Eulogy schreef:

:') Leg uit, leg uit! Wát dan niet? Allicht iets theatraal betreffende het 'helemaal geen hulp' meer?

Laat ik zeggen dat jij niet zou kunnen studeren als de overheid niet bij zou leggen, dat als eerste. Daarnaast zouden wij de zorg niet meer kunnen betalen als de overheid dat niet zou reguleren. Ook zou Mien van op de Hoek niet in het bejaardentehuis verzorgd kunnen worden als de overheid niet voor die gelegenheden had gezorgd. Je zou zelfs over zandweggetjes moeten hobbelen, wegen leggen zichzelf niet aan :o.

Nederland is niet perfect. Maar in Nederland heb je nog wel mogelijkheden tot studeren (hoewel ik zeker ook tegen het leenstelsel ben, begrijp me niet verkeerd) en wordt zeker wel hulp geboden waar dat nodig is. Het gaat niet altijd van een leien dakje, maar hè, probeer eens een land met miljoenen inwoners goed te besturen ;).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:31

_San87_ schreef:
BaileyMix schreef:

Laat ik zeggen dat jij niet zou kunnen studeren als de overheid niet bij zou leggen, dat als eerste. Daarnaast zouden wij de zorg niet meer kunnen betalen als de overheid dat niet zou reguleren. Ook zou Mien van op de Hoek niet in het bejaardentehuis verzorgd kunnen worden als de overheid niet voor die gelegenheden had gezorgd. Je zou zelfs over zandweggetjes moeten hobbelen, wegen leggen zichzelf niet aan :o.

Nederland is niet perfect. Maar in Nederland heb je nog wel mogelijkheden tot studeren (hoewel ik zeker ook tegen het leenstelsel ben, begrijp me niet verkeerd) en wordt zeker wel hulp geboden waar dat nodig is. Het gaat niet altijd van een leien dakje, maar hè, probeer eens een land met miljoenen inwoners goed te besturen ;).

Aha. Dat ben ik dus niet met je eens. Let wel, ik heb het echt over het huidige kabinet, de lui die nú aan de macht zijn. Daar zou ik geen moeite voor willen doen.
Zij zijn namelijk degene die er langzaam maar zeker op aansturen dat een studie inderdaad niet meer te betalen is, dat de zorg inderdaad niet meer te betalen is, dat Mien van de Hoek inderdaad niet meer verzorgd kan worden en we hebben geluk dat een ander kabinet al wegen aangelegd heeft.
Andere woorden, het huidige kabinet pist even flink over alles wat voorgangers opgebouwd hebben en spoelt het vervolgens door de wc. Nee, voor dát kabinet weiger ik iets te doen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:33

BaileyMix schreef:
Aha. Dat ben ik dus niet met je eens. Let wel, ik heb het echt over het huidige kabinet, de lui die nú aan de macht zijn. Daar zou ik geen moeite voor willen doen.
Zij zijn namelijk degene die er langzaam maar zeker op aansturen dat een studie inderdaad niet meer te betalen is, dat de zorg inderdaad niet meer te betalen is, dat Mien van de Hoek inderdaad niet meer verzorgd kan worden en we hebben geluk dat een ander kabinet al wegen aangelegd heeft.
Andere woorden, het huidige kabinet pist even flink over alles wat voorgangers opgebouwd hebben en spoelt het vervolgens door de wc. Nee, voor dát kabinet weiger ik iets te doen.

Tja, geld dat er niet is kun je niet uitgeven. Wat stel jij voor dat er gebeurt dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:38

BaileyMix schreef:

Allereerst dacht ik dat je het over de overheid in het algemeen had, dus van toen tot nu. Verkeerd begrepen, excuses.

Maar alsnog, zelfs met het leenstelsel betaal je nog maar een fractie van de eigenlijke kosten van een opleiding. Al vind ik zeker de overheid de verkeerde kant op gaat met het leenstelsel. Maar het is nu eenmaal feit dat er niet meer uitgegeven kan worden dan er in komt.

Verder ben ik het wel met je eens dat het huidige kabinet steken laat vallen, zeker. Maar beweren dat de overheid niks voor haar inwoners doet klopt gewoon niet. De zorgverzekering is nog steeds te betalen (het moet inderdaad niet duurder worden qua eigen risico en uitdunning basispakket) en de meeste bejaarden hebben nog steeds een dak boven hun hoofd, al is daar ook nog veel te behalen qua verzorging, er zijn meer dan genoeg voorzieningen in NL voor wat betreft zorg (geestelijk en lichamelijk), scholing, vermaak, veiligheid en financiën :).

Maar goed, dit gaat over dienstplicht :9.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:41

Eulogy schreef:
BaileyMix schreef:

Tja, geld dat er niet is kun je niet uitgeven. Wat stel jij voor dat er gebeurt dan?

Lastig, ik heb daar geen goede kijk op denk ik. Maar ik heb dan ook geen ambities om een land te leiden. Al was het maar het tonen van goede wil. Bijvoorbeeld die koning van Jordanïe o.i.d. , die vecht verdorie letterlijk zelf mee in de oorlog tegen ISIS. Zie jij Rutte aan de frontlinie staan als het eenmaal zo ver is? Of zie je hem oude mensen verzorgen for that matter?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:44

BaileyMix schreef:
Eulogy schreef:

Lastig, ik heb daar geen goede kijk op denk ik. Maar ik heb dan ook geen ambities om een land te leiden. Al was het maar het tonen van goede wil. Bijvoorbeeld die koning van Jordanïe o.i.d. , die vecht verdorie letterlijk zelf mee in de oorlog tegen ISIS. Zie jij Rutte aan de frontlinie staan als het eenmaal zo ver is? Of zie je hem oude mensen verzorgen for that matter?

Ik denk wel dat Rutte iemand kan zijn die zich inzet als de nood aan de man is. Maar die nood is er (nog) niet, dus sja, lastig inschatten of hij de handen letterlijk uit de mouwen zou steken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:48

Hm nee dat denk ik echt niet. We zullen zien als het ooit zover komt wat 'ie doet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:58

BaileyMix schreef:

Nee, maar dat is in principe ook niet zijn taak natuurlijk :+ Ik ben niet per se fan van dit kabinet maar zoals ik al zei: geld dat er niet is, kun je ook niet uitgeven. Je kunt moeilijk van andere landen verwachten dat ze zichzelf kapot bezuinigen (want in principe moet je natuurlijk helemaal niet bezuinigen in een crisis) en dan zelf wel geld uit blijven geven.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:59

Eulogy schreef:
BaileyMix schreef:

Nee, maar dat is in principe ook niet zijn taak natuurlijk :+ Ik ben niet per se fan van dit kabinet maar zoals ik al zei: geld dat er niet is, kun je ook niet uitgeven. Je kunt moeilijk van andere landen verwachten dat ze zichzelf kapot bezuinigen (want in principe moet je natuurlijk helemaal niet bezuinigen in een crisis) en dan zelf wel geld uit blijven geven.

Hoe bedoel je dit?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:06

BaileyMix schreef:
Hoe bedoel je dit?

Nou ja, je kunt moeilijk gillen dat landen als Griekenland zich aan het 3% begrotingstekort moeten houden en dat vervolgens zelf niet doen. Dus ja, dan moet je wel bezuinigen.
En dat dat eigenlijk niet slim is in een periode van laagconjunctuur, tja...

Maar goed, dit is niet helemaal ontopic meer :+

LiannePuthzy

Re: De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:08

Annelien92

Re: De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:21

Nou hup, probleem opgelost.. Kunnen we nou weer vredelievende bokkers zijn die elkaar aardig vinden.. Zodat als t ooit zover komt dat we iig, hand in hand kunnen gaan vechten..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:25

_San87_ schreef:

Het probleem is dat de visie wel degelijk aan het verschuiven is. Van 'hoe regelen we samen de dingen goed' naar 'hoe kost het de overheid het minst ongeacht de gevolgen.' Mensen worden toch in toenemende mate gezien als de groep die je met wantrouwen en dwang moet behandelen. Door ze af te luisteren, of door ze voortdurend te laten bewijzen dat ze toch geen fraudeurs zijn bv, en als een groep die de hele tijd getraind en gedwongen moet worden en heel hard gestraft als ze een keer een fout maken. (En gek genoeg doet het me erg aan het voormalige oostblok denken.)
En ook wordt er steeds meer de waarde berekend. Zijn mensen nog nuttig? Verdienen ze nog genoeg? Zijn ze wel zielig en aardig genoeg om geholpen te worden? Zo nee, laat maar barsten...

Op zich is dat wel een zorgwekkende ontwikkeling. En in de meeste gevallen is het allemaal niet nodig.