Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:21

quera schreef:
Het gaat over een gijzeling en jij maakt je druk om wie is de mol

Ik maak me er helemaal niet druk om, ik vraag het me alleen maar af :=

Authentic

Rintah schreef:
Wat betreft die brief, over de hackers: als die er echt waren geweest was die cyberaanval nu al wel begonnen. Hoop/denk dus dat die brief niet echt is gelukkig.

Misschien is het ook wel de bedoeling om Nederland op stang te jagen. Nou bij mij is het gelukt. Die beelden had ik niet moeten kijken. Ik hoop dat die NOS medewerker een beetje kan slapen de komende tijd. :(

Fira

Filmpje gekeken en naar mijn gevoel klopt er gewoon iets niet.
Kan niet echt mijn vinger erop leggen, maar de man is zo ontzettend kalm.
Geeft zich ook meteen over aan de politie.
Zou inderdaad best eens een afleidingsmanoeuvre geweest kunnen zijn voor iets veel groters...
Klinkt raar maar; dit ging iets 'te makkelijk.'

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Hulde voor de portier en voor de politie _/-\o_

Astaloca

Destination schreef:
Rubber_Duck schreef:
Destination dit is absoluut NIET gepast nee.

Nou ja, ik mag het me wel gewoon afvragen toch :?
Ik kijk het zelf niet eens...

Het gaat over een gijzeling en jij maakt je druk om wie is de mol

je druk maken vind ik wel een beetje overdreven. Ze vraagt het zich gewoon af.

ElineR

Rintah schreef:
Wat betreft die brief, over de hackers: als die er echt waren geweest was die cyberaanval nu al wel begonnen. Hoop/denk dus dat die brief niet echt is gelukkig.

Precies wat ik dacht, maar ik geloof dat we niet moeten denken dat alles zomaar over is.

MerleSimone

Ik vond zelf vooral dat hij duidelijk alleen zijn bericht door wilde geven. Hij wilde zendtijd en dan zou hij zich laten inrekenen zei hij. Dan mocht die portier ook gaan. Eerst de portier en dan ging hij zelf pas.. Ik vraag me af of hij dit zelf bedacht heeft. Als hij namelijk de enige was had hij wel gaan schieten als hij per se dit bericht moest vertellen. Ik weet wel dat ik flabbergasted ben..

En wat kun je je druk maken om een stom k*t programma als er landgenoten nu ontzettend geschrokken en bedreigd zijn. Ik denk nu vooral aan medemensen en niet aan je eigen plezier. Dat programma komt wel. Laat ze nu eerst eens uitzoeken of verdere dreiging uitgesloten is. Kan me echt boos maken..

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:22

denice schreef:
Ik krijg een beetje het gevoel alsof het allemaal nep en gespeeld is...

Ik ook... -O-

Fearlien

Dit is hoe ik de brief heb gelezen, voor wie wilt.. Niet heel goed perfect vertaald, neergezet hoe ik het zelf zag.

Wanneer u dit leest, raak dan niet in paniek. Ga niet schreeuwen en waarschuw uw collega’s ook niet. Doe alsof er niks aan de hand is. Ik ben zwaarbewapend. Als u gewoon netjes meewerkt, dan zal u niet overkomen. Besef dat ik niet in mijn eentje ben. Er zijn er nog vijf plus (…..) die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zwarre explosieven geplaatst die informatief materiaal bevatten. Als u mij, niet naar de studio brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op uw geweten hebben toch?

Wij zijn gegijzeld door zwaarbewapende mannen in studio 8. Er zijn er nog meer van hen in de rest van het land (?) en zij hebben 38 hackers klaar staan voor een cyberaanval. Ook zijn er acht zware explosieven in het land geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Zij willen een live uitzending doen om hun verhaal te kunnen houden. Als die live uitzending op enige manier verstoord wordt, zullen zij tot actie overgaan. Van buitenaf wordt in de gaten gehouden of de live uitzending in heel Nederland bekeken kan worden. Hun voorwaarden zijn daarom onder andere. 1. Dit gebouw wordt niet bestormd. 2. De live uitzending wordt niet vertraagd, geen enkele seconde onderbroken en niet bewerkt. 3. Voor de duidelijkheid wordt er dus geen informatiebalk en ook geen ondertiteling aan de live uitzending toegevoegd. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zullen wij vrij worden gelaten, ik zal het nog een keer herhalen. [herhalen]

LadyMadonna

Jongen schijnt *knip* te heten en zat op het novum in Voorburg. Zijn ouders zijn vorige week beide overleden. Iemand op twitter zou hem herkend hebben
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 29-01-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd

Anoniem

Rintah schreef:

brief is wel echt. zeiden ze net op NOS

Tytonidae

@LadyMadonna

Heb je de brief(waarvan bevestigd dat deze authentiek is) wel gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:23

_Forgetten schreef:
Dit is hoe ik de brief heb gelezen, voor wie wilt.. Niet heel goed perfect vertaald, neergezet hoe ik het zelf zag.

Wanneer u dit leest, raak dan niet in paniek. Ga niet schreeuwen en waarschuw uw collega’s ook niet. Doe alsof er niks aan de hand is. Ik ben zwaarbewapend. Als u gewoon netjes meewerkt, dan zal u niet overkomen. Besef dat ik niet in mijn eentje ben. Er zijn er nog vijf plus (…..) die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zwarre explosieven geplaatst die informatief materiaal bevatten. Als u mij, niet naar de studio brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op uw geweten hebben toch?

Wij zijn gegijzeld door zwaarbewapende mannen in studio 8. Er zijn er nog meer van hen in de rest van het land (?) en zij hebben 38 hackers klaar staan voor een cyberaanval. Ook zijn er acht zware explosieven in het land geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Zij willen een live uitzending doen om hun verhaal te kunnen houden. Als die live uitzending op enige manier verstoord wordt, zullen zij tot actie overgaan. Van buitenaf wordt in de gaten gehouden of de live uitzending in heel Nederland bekeken kan worden. Hun voorwaarden zijn daarom onder andere. 1. Dit gebouw wordt niet bestormd. 2. De live uitzending wordt niet vertraagd, geen enkele seconde onderbroken en niet bewerkt. 3. Voor de duidelijkheid wordt er dus geen informatiebalk en ook geen ondertiteling aan de live uitzending toegevoegd. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zullen wij vrij worden gelaten, ik zal het nog een keer herhalen. [herhalen]

Spuit elf :P Er is al een duidelijke foto van de brief

Gentlegiant

Die spullen zijn blijkelijk nogal makkelijk te verkrijgen als je in de ''onderwereld'' zit hoor
Je komt ze niet op elke straat hoek tegen dat niet

In Oostenrijk bv kun je verschillende nogal gevaarlijke wapens kopen in bepaalde winkels
En onderweg ben ik nog nooit gecontroleerd daarom moeten ze ook die grenzen dicht gooien
Maar dat wilt niet zeggen dat je ze hier in NL niet meer kunt krijgen

Snippergroen

Vriendin van me zit in t gebouw ernaast. Zij mogen niet naar buiten. Volgens haar is het nog altijd gigantische chaos daar.

Skinfaxi

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat die man wilde gaan zeggen als hij live op het journaal was geweest

Chiave

LadyMadonna schreef:
Jongen schijnt *knip* te heten en zat op het novum in Voorburg. Zijn ouders zijn vorige week beide overleden. Iemand op twitter zou hem herkend hebben

Als dit waar is... Verdriet doet soms rare dingen met een mens.
Hopelijk krijgt hij de juiste hulp nu.
Laatst bijgewerkt door tamary op 29-01-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangezien naam uit origineel gehaald is, hier ook verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:24

Fira schreef:
Filmpje gekeken en naar mijn gevoel klopt er gewoon iets niet.
Kan niet echt mijn vinger erop leggen, maar de man is zo ontzettend kalm.
Geeft zich ook meteen over aan de politie.
Zou inderdaad best eens een afleidingsmanoeuvre geweest kunnen zijn voor iets veel groters...
Klinkt raar maar; dit ging iets 'te makkelijk.'

Idd.. , het stinkt wat

denice

_Annika schreef:
denice schreef:
Ik krijg een beetje het gevoel alsof het allemaal nep en gespeeld is...

Ik ook... -O-

Ik denk dat we nooit het echte verhaal te horen krijgen, heb regelmatig het idee dat we een heleboel belangrijke dingen niet weten. Maar ik geloof er in ieder geval niets van. Heb t gevoel dat we voor de gek worden gehouden.

xNathaliee

In de brief stond dat ze tot actie overgaan.. 8 explosieven met radio actief materiaal? Ben nog niet gerust..

Boompje1985

LadyMadonna schreef:
Wij hebben terroristen in ons hoofd, dat is deze man niet, hij was niet van plan mensen iets aan te doen, terroristen wel....

Hij wilde wereldzaken naar buiten brengen als ik het goed begrijp? En de groep die hem gestuurd heeft vond het tijd dat die zaken in het openbaar werden getoond? Kan me vergissen hoor ik kon het niet allemaal zo heel goed verstaan.

saskiakefie

Tja maar als er echt nog bommen liggen etc....

ElineR

Lianne schreef:
Rintah schreef:

brief is wel echt. zeiden ze net op NOS

Maar ook dat het waar is wat er staat?

LadyMadonna

Tytonidae schreef:
@LadyMadonna

Heb je de brief(waarvan bevestigd dat deze authentiek is) wel gelezen?

Ja, die heb ik gelezen, maar ik hoor ook een nieuwslezer die de man (jongen) heeft gesproken, waar hij aan verteld dat het niet zijn doel was om mensen kwaad te doen

Debbels

Ik vind het doodeng, maar zei hij nou serieus 'ik vind het wel tof dat u koel blijft, dat is wel tof' !?