Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Nikass schreef:Er zijn genoeg mensen met een hoger IQ die dat (ook) niet kunnen.
Dat zijn er ook zat tegenwoordig, helaas.
Maar hier gaat het eigenlijk niet over in deze topic.
purny schreef:Goed ik kan niet in de zorg werken, ik kan geen tijdsdruk aan. Maar zet mij aan de kassa (wat ik overigens nu ook doe, al is het maar voor 12 uur per week) dan heb je aan mij een perfecte medewerker, omdat ik weet wat ik moet doen en omdat dat vrij eenvoudig is.
gohya schreef:Miss. moeten ze eens beter naar de instantie's gaan kijken,zoals Jeugdzorg?
Hoeveel doden zijn er niet gevallen bij mensen en kinderen die onder toezicht staan van Jeugdzorg en andere instantie's?
Miss. zie ik het anders,maar ik vind dat ook daar een probleem ligt.
Als jeugdzorg een aantal keren moet ingrijpen bij een gezin,maar ze halen het kind niet uit huis,en dan gaat het mis.Dan ben je te laat,dan doe je toch zeker iets niet goed?
gohya schreef:Als ze dan bij de juiste gezinnen het kind uit huis halen,en dat gebeurt helaas nog te weinig.
Jeugdzorg doet echt wel goed werk,maar ergens gaat het toch té vaak fout.En dáár moet verandering in komen.
Vjestagirl schreef:purny schreef:Goed ik kan niet in de zorg werken, ik kan geen tijdsdruk aan. Maar zet mij aan de kassa (wat ik overigens nu ook doe, al is het maar voor 12 uur per week) dan heb je aan mij een perfecte medewerker, omdat ik weet wat ik moet doen en omdat dat vrij eenvoudig is.
Maar kan jij dan wel de tijdsdruk aan om je kindje op een bepaalde tijd op school te hebben iedere ochtend?
Vjestagirl schreef:gohya schreef:Als ze dan bij de juiste gezinnen het kind uit huis halen,en dat gebeurt helaas nog te weinig.
Jeugdzorg doet echt wel goed werk,maar ergens gaat het toch té vaak fout.En dáár moet verandering in komen.
Ik denk dat het ontzettend lastig is om uiteindelijk de beslissing te maken een kind uit huis te halen, en ook om in te zien bij wie het mis gaat gaan.
Vjestagirl schreef:gohya schreef:Als ze dan bij de juiste gezinnen het kind uit huis halen,en dat gebeurt helaas nog te weinig.
Ik denk dat het ontzettend lastig is om uiteindelijk de beslissing te maken een kind uit huis te halen, en ook om in te zien bij wie het mis gaat gaan.
purny schreef:Juist wanneer kinderen van het leven worden beroofd hoor je altijd dat jeugdzorg betrokken was. Word het niet eens tijd om jeugdzorg dan ook op de vingers te tikken?
Ragdollcat schreef:Het is niet eerlijk maar bij de mensen die zwakbegaafden en of down van syndroom hebben bijvoorbeeld, wéét je dat van tevoren............dat het beter is dat ze geen kinderen krijgen.
Nikass schreef:Dat weet ik wel zeker. Er is zoveel kritiek op Jeugdzorg, en soms ook terecht, maar het is natuurlijk absoluut geen eenvoudige job. En ze worden voldoende op hun vingers getikt, wees maar niet bang. Ik heb respect voor de mensen die dat werk überhaupt nog willen doen. Je wordt door iedereen verguisd.
Verder vind ik vragen die bijvoorbeeld aan Purny gesteld worden (kan je dit of dat?) die worden toch ook niet aan andere (aanstaande) ouders gesteld? En geloof mij, niet iedereen meteen normaal IQ kan opvoedingsvaardigheden leren, snel handelen en de juiste inschatting maken.
Ik kom op mijn werk veel in aanraking met mensen met een lager IQ en veel kunnen zich niet goed redden (daarom komen ze bij ons) maar dat heeft ook met veel omgevingsfactoren te maken. En ik spreek er ook genoeg waarvan ik later hoor dat ze minder begaafd zijn en waaraan ik dat niet had gemerkt. Oftewel, er zijn veel gradaties binnen mensen met een wat lager IQ. Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn om daar conclusies aan te verbinden.
Nikass schreef:Ragdollcat schreef:Het is niet eerlijk maar bij de mensen die zwakbegaafden en of down van syndroom hebben bijvoorbeeld, wéét je dat van tevoren............dat het beter is dat ze geen kinderen krijgen.
Maar je stelt het nu heel ruim hè. Zwakbegaafd is weer iets anders dan syndroom van down.
En ik kan het voor een groot deel met je eens zijn, maar vind het ook lastig. Ik heb er geen eenduidig antwoord op.
Vjestagirl schreef:Wat je niet hoort is hoeveel kinderen jeugdzorg t leven heeft gered door ze uit huis te halen...
Nikass schreef:Het was ook geen persoonlijke kritiek op jou Vjestagirlen ik ben het met je eens dat eigenlijk iedereen van te voren bepaalde vragen gesteld zou moeten worden. Maar dat is natuurlijk totaal niet haalbaar.
Ragdollcat: het lastige is denk ik juist de "grensgevallen".