Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Susan88 schreef:Ik ben ook niet blij met deze regeling.
Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader verdient modaal en mijn moeder niet erg veel, maar mijn vader zal waarschijnlijk niet meebetalen aan de studie. Mijn moeder heeft gespaard voor het collegegeld. Helaas moet ik voor de studie uit huis. Ik heb dan wel het geluk dat ik een technische studie (Werktuigbouwkunde of civiele techniek) ga doen. (Waarschijnlijk) heb ik dan snel na mijn studie een goed betaalde baan. Ik vind het alleen geen prettig idee om daarna met een aardige schuld te zitten.
Ik vind het alleen erg raar dat mensen meer MBO'ers in de maatschappij willen. Wetenschap is zo belangrijk. Waarom zou je dat ontmoedigen? Door wetenschap komt er veel vooruitgang en kunnen we misschien nog wat langer van het leven genieten op aarde of ergens anders in het helal (leven van de mensheid niet per individu). Ook zullen er door de wetenschap steeds meer MBO'ers vervangen worden door robots of andere machines.
Wel vind ik dat meer mensen beta-studies zouden moeten doen. Kunst, ruïnes, geloof oid zijn allemaal leuk en aardig, maar helpen de maatschappij niet echt verder vind ik. Hiermee wil ik niemand beledigen, maar dit is hoe ik het zie.
Susan88 schreef:Wat is uiteindelijk? Over 30 jaar? Zou wel fijn zijn als er in die 30 jaar nog iemand is die mijn fietsketting kan vervangen. En wie denk je dat die "opkomende techniek" in elkaar gaat zetten of pijpen gaat lassen bij Shell? Niet de MSc natuurkundige hoor.Uiteindelijk wel, denk ik.
Maar het punt waar het om ging is dat er een verschil is tussen de financiering van het MBO en het hoger/wetenschappelijk onderwijs. 1 argument was dat er een tekort is aan MBO'ers. Ik denk alleen dat het niet zo veel nut heeft om te investeren in MBO i.p.v. hoger onderwijs door de opkomende techniek.
Susan88 schreef:Uiteindelijk wel, denk ik.
Maar het punt waar het om ging is dat er een verschil is tussen de financiering van het MBO en het hoger/wetenschappelijk onderwijs. 1 argument was dat er een tekort is aan MBO'ers. Ik denk alleen dat het niet zo veel nut heeft om te investeren in MBO i.p.v. hoger onderwijs door de opkomende techniek.
Eulogy schreef:Dat is niet de definitie van kapitalisme
Maar goed. Je snapt het probleem dus echt niet?
Susan88 schreef:
Susan88 schreef:Uiteindelijk wel, denk ik.
Susan88 schreef:Kapitalisme en de wet van vraag en aanbod zijn twee verschillende dingen. Nederland is niet eens een volledig kapitalistische maatschappij. Snap ook niet wat het communisme hiermee te maken heeft.Eulogy schreef:Dat is niet de definitie van kapitalisme
Maar goed. Je snapt het probleem dus echt niet?
Mijn definitie.
Kapitalisme: wet van vraag en aanbod. De maatschappij vraag om goedkope producten/diensten. Robots zijn goedkoper waardoor de prijs daalt. Dit zul je niet zien in het communisme ofzo.
Als ik het probleem niet goed snap, zou ik graag uitleg willen. Ik ben best bereid om mijn standpunt te veranderen.
_sharonnn schreef:Jij gaat vast niet naar de kapper, winkels, haalt geen eten en/of drinken in de kantine, laat je fiets repareren of iets dergelijks?![]()
Ik vind je uitspraken erg gewaagd..
En ik krijg er een beetje het gevoel van:"ik ben een hbo-er en ik ben beter dan een mbo-er, ik voeg iets toe aan de wereld en zij niet."
Susan88 schreef:Nogmaals: waarschijnlijk denk ik te veel op de lange termijn en ik vind het erg fijn dat er MBO'ers bestaan in deze maatschappij. Ik ben erg dankbaar. Iedereen draagt zijn steentje bij in de maatschappij. Helemaal top!
Voor nu en de komende jaren zullen deze banen echt niet verdwijnen, maar ik denk op een veel langere termijn. Te lang waarschijnlijk.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik erg geïnterreseerd ben in techniek en al diverse onderszoekartikelen heb gelezen over hoe ver de techniek is.
Sorry voor iedereen die zich aangevallen, beledigd, minderwaardig voelt door mij. Dit is niet mijn bedoeling.
Susan88 schreef:Nogmaals: waarschijnlijk denk ik te veel op de lange termijn en ik vind het erg fijn dat er MBO'ers bestaan in deze maatschappij. Ik ben erg dankbaar. Iedereen draagt zijn steentje bij in de maatschappij. Helemaal top!
Voor nu en de komende jaren zullen deze banen echt niet verdwijnen, maar ik denk op een veel langere termijn. Te lang waarschijnlijk.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik erg geïnterreseerd ben in techniek en al diverse onderszoekartikelen heb gelezen over hoe ver de techniek is.
Sorry voor iedereen die zich aangevallen, beledigd, minderwaardig voelt door mij. Dit is niet mijn bedoeling.