12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:47

alyel schreef:
Ik weet in ieder geval over wat ik spreek, en da's ni op basis van wat ik op de media zie en hoor.

Familie van vrienden zijn ook vermoord door de IS. Ik walg van hun praktijken. Maar je kan niet duizenden mensen vermoorden, en nadien nog mee lachen, zonder wraak te verwachten.

Oh, you little special snowflake.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:48

alyel schreef:
Maar je kan niet duizenden mensen vermoorden, en nadien nog mee lachen, zonder wraak te verwachten.

Heet deze redactie mensen vermoord dan? Dacht het niet?

Maar dames: Laten we het hier wat gezellig houden.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:48

BaileyMix. Nu word je persoonlijk.

Muppett

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:49

Dat doe je zelf ook naar mij toe! Denk eens na voor je wat post!

alyel

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:50

Nee, ik heb gezegd IK VIND, is iets anders als JIJ BENT

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:52

Bron Telegraaf.nl 8.55
Citaat:
do 08 jan 2015, 08:55
Opnieuw schietpartij in Franse hoofdstad
Agenten onder vuur in Parijs

PARIJS -
Twee agenten zijn donderdag aan de zuidrand van Parijs neergeschoten door een 52-jarige man met een lange criminele geschiedenis, meldden Franse media. De vrouwelijke agent overleed in het ziekenhuis, meldt de Franse krant Le Monde. Haar collega wordt momenteel behandeld aan zijn verwondingen.

Bron Telegraaf.nl 9.54
Citaat:
do 08 jan 2015, 09:54
Franse moskeeën doelwit

LYON -
Drie moskeeën in Frankrijk zijn het doelwit geweest van een aanval.
In een kebabzaak bij een moskee in Villefranche was donderdagochtend een explosie. Er vielen geen gewonden. Wel zijn de ramen van het restaurant vernield.
In Le Mans werden vier granaten afgeschoten op een moskee. Ook is er een kogelgat in de ruit gevonden.
Woensdagavond werd er is in Port-la-Nouvelle, in het zuiden van Frankrijk, een paar keer geschoten op een islamitisch gebedshuis.

Bron Telegraaf.nl 11.15
Citaat:
do 08 jan 2015, 11:15

Terroristen in auto op weg naar Parijs
Verdachten zwaarbewapend gesignaleerd

PARIJS -
De twee verdachten van de aanslag in Parijs zijn op weg naar Parijs. Volgens een politiebron zijn de twee bezig met een zelfmoordmissie. De broers hebben kalasjnikovs en raketwerpers bij zich. De twee zijn gemaskerd en rijden in een witte Renault Clio op de weg tussen Soissons en Parijs. Een grote politiemacht heeft de weg waar ze op rijden afgesloten.
Laatst bijgewerkt door xcowgirl op 08-01-15 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:54

alyel schreef:
Nee, ik heb gezegd IK VIND, is iets anders als JIJ BENT

Je hebt meerdere malen gezegd dat wij er niets vanaf weten, je presenteert het als een feit. Je staat totaal niet open voor discussie en denkt dat je de complete waarheid hebt. En dat is gewoon niet waar. Je manier van reageren is vervelend, storend, schreeuwerig, respectloos en ik vind het zelfs een beetje eng.

En mijn excuses dat ik nu inderdaad misschien persoonlijk wordt. Maar er zijn onschuldige mensen gestorven, de wereld is weer een stukje slechter gemaakt, en jij zit maar te blêren over 'dat je het 10 jaar geleden al zei, toen geloofde ook niemand me! Westerse landen zijn de boeman!'

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:55

Laatst bijgewerkt door alyel op 08-01-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:55

alyel schreef:
Ik weet in ieder geval over wat ik spreek, en da's ni op basis van wat ik op de media zie en hoor.

Familie van vrienden zijn ook vermoord door de IS. Ik walg van hun praktijken. Maar je kan niet duizenden mensen vermoorden, en nadien nog mee lachen, zonder wraak te verwachten.

Ik beslis dat niet hé, hierboven, ik sta ook achter die vrije meningsuiting ;-) maar je moet je grenzen kennen. En ik maak enkel maar duidelijk, dat er hier een groter ding gaande is. Iets waarover in deze topic niet gesproken wordt. Jammer. En waar klaarblijkelijk ook niemand oor naar heeft.

Niemand heeft oor naar geschreeuw in dit topic, dat is het meer geloof ik :+

Heel fijn dat jij speciale informatie hebt die wij allemaal niet hebben volgens jou, maar wat voegt dat toe aan deze discussie? Breng het rustig en fatsoenlijk, eventueel met een bron of wat dan ook. Tuurlijk is het hele radicalisering/midden-oosten/isis een heel groot probleem! Er is bijv. ook een topic over de hele situatie in en rondom Israel, maar dat is niet waar dit topic over gaat.

Tuurlijk wordt er meer haat veroorzaakt door de onschuldige slachtoffers die vallen in het Midden-Oosten, maar ISIS maakt zelf net zo goed onschuldige slachtoffers, en daar probeert men wat tegen te doen. In een oorlog zal het altijd zo blijven dat er onschuldige slachtoffers vallen. En nee, ik ben het echt niet 100% eens met die Amerikanen die maar in het Midden Oosten blijven hangen, blabla dat is een hele discussie op zich...

Dat deze mensen die nu vermoord zijn cartoonist zijn en spotprents maken over o.a. Mohammed is heus geen toeval, dat lijkt mij echt onzin :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:56

Meiden praat dit gewoon via PB uit en niet in dit topic....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:57

Alyel, ja er zijn vele doden in het Midden-Oosten gevallen om en rond IS, om de vele gevechten en oorlogen die daar al uitgevochten zijn.
In China zijn er nog zoveel meer doden gevallen en geen haan die er toen naar kraaide. Er gaan elke dag vele mensen dood aan ziektes en epidemieën waar een geneesmiddel voor bestaat..

Wat is je punt?
Waar zijn we mee bezig?
Tja, wie zal het zeggen.
Maar met elkaar te lopen bang maken en angst creëeren komen we niet verder. En dat is wat terrorisme doet. En daarom is deze aanslag belangrijk, het creëert angst en nog meer geweld omdat het mensen tegen elkaar opzet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:58

Jij wel dan?

*heel glad ijs*
Er zijn meer mensen die hun waarheid de waarheid vinden....

Ik probeer open te staan voor meningen en visies van anderen, dat kan heel verhelderend en leerzaam zijn. Maar de manier waarop jij hier loopt te stampvoeten.... Nee sorry

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:59

alyel schreef:
Dus nu heb jij plots alle waarheid in pacht?

Ik zeg iets en het wordt allemaal ontdaan als "niet waar", of "niet van toepassing". Wie staat er niet open voor discussie?

Heb een goed boek voor je, check:
http://www.bol.com/nl/p/het-geweld-van- ... country=BE

Dat zeg ik nergens, ik zeg dat het niet waar is dat jij de complete waarheid hebt, want dat is gewoon simpelweg niet zo. Ik sta zeker open voor discussie en vind het zeker interessant om de verbanden tussen conflicten te zien, maar niet als dat in m'n gezicht geschreeuwd wordt op een onfatsoenlijke manier.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:00

Tja, ik heb geen zin om heelder epistels te schrijven. Ik probeer in kortzinnen te reageren op dit topic, hoofdletters gebruik ik om de nadruk op te leggen... De discussie open te houden, maar men voelt zich direct aangevallen, wordt persoonlijk...

Ik ben gewoon beschaamd mens te zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:01

alyel schreef:
Tja, ik heb geen zin om heelder epistels te schrijven. Ik probeer in kortzinnen te reageren op dit topic, hoofdletters gebruik ik om de nadruk op te leggen... De discussie open te houden, maar men voelt zich direct aangevallen, wordt persoonlijk...

Geen zin... reageer dan niet...

En beschaamd om mens te zijn. Dat hebben we denk ik allemaal, maar dat heeft voor mij persoonlijk niks hiermee te maken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:03

alyel schreef:

Klinkt voor mij eerder als een manier om gemakkelijk onder de discussie uit te komen nu, maar goed... :+

Jammer ook dat je niet op mijn heel redelijke reactie op jou reageert.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 08-01-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Dat mensen zich direct aangevallen voelen is toch logisch? Kijk zelf nu eens hoe je hier binnen walst? Als je dat bij mij thuis zou doen sta je ook direct weer buiten....

Terroristen zouden nu op een zelfmoordmissie zijn (let op: zouden!)
Ik hoop toch van niet. Buiten de slachtoffers die daar wellicht bij vallen: ze moeten imo in leven blijven, wellicht krijg je dan wat meer info betreft motieven etc en kunnen ze berecht worden

Muppett

Laten we idd weer ontopic gaan in die zin van geen aandacht meer geven aan Alyel maar aan hoe vreselijk het we vinden wat er gisteren in Parijs is gebeurd.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:05

Ook het begrip 'jihad' ligt veel breeder dan het lijkt.
Ik heb mij daar eens in verdiept.
(Als de bronnen die ik bekeken heb waar zijn) lopen daar 3 groepen rond.
Van 1 groep snap ik echt dat ze daar gaan vechten, serieus. En ik was altijd die vrij negatief daarover was in gesteld.
De andere 2 zijn m.i wel slecht.
De een doet alleen een spel om macht en ranselt onschuldige burgers af, heeft het vooral gemunt op vrouwen en kinderen.
De andere is de groep die wij voornamelijk kennen als de strijders van het geloof.
Zij moorden omdat zij vinden dat dat in de Koran staat.
Zij zijn degene die hun geloof verkeerd interpreteren.

Máár om degene die uit de naam van het geloof vechten te stoppen, zul je eerst een andere groep moeten stoppen. (Degene die kinderen en vrouwen afranselt)
Stop die groep dan vecht ook automatisch groep nummer 1 waarvan ik snap dat ze vechten.
Het punt is alleen dat dus de groep die als eerste gestopt moet worden niet als direct gevaar wordt gezien omdat ze alleen binnenlandse onrust veroorzaken en gewoon omdat het idioot goed beveiligd is.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:06

Vind dat je zeker een punt hebt, alyel. Het is een grote ramp wat er is gebeurd in Parijs (en dat is het ook!!) maar naar de duizenden doden door IS en andere rampen in de wereld kijkt niemand om. Daar gaan 1000-en mensen dood. Hier 12. Alsnog erg, maar de wereld geeft gewoon veel meer om westerse, Europese, blanke mensen dan om anderen. Daar is dit maar weer eens een voorbeeld van. Als er 12 Afrikanen of zoiets dood waren gegaan had niemand ernaar opgekeken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:07

Daar heb je gelijk in, Muppett. Excuses.

Vreselijk, hoop ook dat ze gepakt worden. Bizar toch dat deze mensen zo gehersenspoeld zijn dat de dood ook echt het doel is dat ze nastreven... Alleen maar in de hoop dat ze een goed hiernamaals krijgen... Als ze toch eens wisten...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:09

Wordt deze actie niet een beetje te groot uitgemeten? Het gaat om 12 mensen. Dat zijn er 12 teveel, maar dat soort acties gebeuren dagelijks! Wees blij dat ze niet de Eiffeltoren hebben opgeblazen, dan waren honderden mensen slachtoffer geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:10

Narita schreef:
Vind dat je zeker een punt hebt, alyel. Het is een grote ramp wat er is gebeurd in Parijs (en dat is het ook!!) maar naar de duizenden doden door IS en andere rampen in de wereld kijkt niemand om. Daar gaan 1000-en mensen dood. Hier 12. Alsnog erg, maar de wereld geeft gewoon veel meer om westerse, Europese, blanke mensen dan om anderen. Daar is dit maar weer eens een voorbeeld van. Als er 12 Afrikanen of zoiets dood waren gegaan had niemand ernaar opgekeken.

Wat een rare uitspraak: niemand kijkt naar de anderen rampen om.
Vergeet niet dat wij bijna dagelijks in het nieuws krijgen wat er met IS gebeurt. Hierdoor is het wellicht geen spectaculair nieuws meer en wordt er wat minder aandacht aan gehecht. Want dat is nieuws: sensatie. Op dit moment is wat er in Parijs gaande is sensationeel en morgen is het weer wat anders en ebt wat er in Parijs is gebeurt ook weer weg.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:11

Sorry hoor, maar volgens mij hebben jullie ander nieuws gezien dan ik de afgelopen tijd. "Kijkt niemand naar om"?? Ik heb niets anders voorbij zien komen de afgelopen tijd dan de verschrikkelijke beelden over IS en wat daar allemaal gebeurd, en dat is door de hele wereld al veroordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:11

alyel schreef:
Dit heeft er net ALLES mee te maken.

Muppett, dan ben je geen goede mens in mijn ogen. Zelfs een héél slechte als jij mensen doelbewust kwetst. Er zijn zoveel andere dingen waar mee gelachen kan worden, waarom dan per se gaan provoceren?
.

Hier maakte je het naar mijn mening persoonlijk mee.

Het is haar mening, en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Je mag er zelfs grappen over maken.

Overigens is satire zelden het kwetsen van individuen, maar meer van stromingen politiek, geloof, filosofie etc.
Soms is er een persoon het boegbeeld van een dergelijke stroming en wordt de "grap" om diegene heen gebouwd.