jeetje best confronterend dan he die foto's onder water zo te zien. Fijn dat ze al iets hebben gevonden. Nu hopen dat ze het snel boven water kunnen halen. Wat ik begrijp is het door weersomstandigheden nog knap lastig
SURABAYA - De staart van het verongelukte toestel van AirAsia mag dan gevonden zijn, reddingswerkers zijn er donderdag niet in geslaagd om de zwarte dozen te bergen. Die worden in het staartdeel van een vliegtuig gebouwd en zijn cruciaal bij het onderzoek naar hoe het toestel kon verongelukken, toen het tussen Indonesië en Singapore vloog.
Pogingen om de zwarte dozen uit het wrakstuk in de Javazee te halen, mislukten donderdag volgens Britse en Zuid-Aziatische media. Dat kwam door de sterke stroming en het zeer beperkte zicht van ongeveer 1 meter. Ook het optakelen van de staart mislukte door het slechte weer.
Vrijdag worden er nieuwe pogingen ondernomen om het hele staartdeel van het vorige week zondag verongelukte vliegtuig naar boven te takelen.
Jemig wat een gedoe, als er de dozen maar niet door de sterke stroming worden meegenomen. Goed nieuws dat ze weten waar ze zijn, maar ze nu nog bergen!
Las op twitter dat de dozen waarschijnlijk op 300 meter van de staart ligt en dat ze waarschijnlijk iets verderop de romp hebben gevonden.
Op de foto's lijkt zo'n staart zo klein; maar volgens mij is dat ding enorm. Dat de dozen er niet meer inzaten verbaasd mij niks als ik de foto's zo zie.
De term zwarte doos is een vertaling van het Engelse black box, waarmee feitelijk een geheimzinnig apparaat wordt bedoeld waarvan velen niet weten hoe het er van binnen uitziet, of hoe het precies functioneert. (Wikipedia)
jeetje dat zou fijn zijn als ze de doos op zouden kunnen duiken, begreep dat hij vast zit tussen de wrakstukken. Nu weet ik niet wat het weer nu is daar?
dat zou super zijn wel gek dan zo he dat van malesia airlines (weet niet of ik dit goed schrijf), nog helemaal niks gevonden is. Ik denk daar wel eens aan. Die families hebben nog helemaal niks en daar weet niemand wat van.