Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:17

Zwerte schreef:
Wauw wat een tolerantie hier! Beide kanten op... Fatsoen ontbreekt overal blijkbaar.
Rekening houden met je medemens werkt beide kanten op he!

Volgens mij heb je verschillende type mensen die de tas liever laten liggen. Je hebt natuurlijk de luie en asociale medemens, die stomweg te egoistisch is om de tas te willen weghalen. Die zeggen bij een nette vraag ook nee of doen het met een diepe zucht. Dan is er de groep die zit te dromen oid en die reageren meestal wel netjes op de vraag om de tas weg te halen.
Dan is er nog een groep, waar ik zelf jaren geleden ook onder viel: de groep met psychisch moeite met vreemden (of mensen uberhaupt!) in hun persoonlijke ruimte. Mijn ervaring is dat ook deze groep wel netjes de tas weghaalt als je vraagt. Of zoals hierboven, verzoekt om ergens anders te gaan zitten. Blijkbaar ben je dan altijd asociaal: je bent aso als je de tas laat liggen, maar ook aso als je iemand verzoekt een andere plek te zoeken (als deze er is natuurlijk! Vragen te gaan staan vind ik wel aso).
Ik vind het echt zorgelijk hoe weinig respect er is voor zulke zaken. Zelfs expres gaan treiteren komt hier voorbij. Nou, top bezig hoor! Heel sociaal!
Kan je gaan roepen dat zulke mensen maar ander vervoer moeten nemen, maar die mogelijkheid moet er dan wel zijn. Niet iedereen heeft rijke ouders, zelf een hoog inkomen of de optie om alles in dezelfde stad te doen zodat je kan fietsen.
Ook een leuke: zeggen dat ze maar in therapie moeten. Helemaal mee eens, maar HOE denk je daar te komen?? Juist, ov..... Ik heb een jaar groepstherapie gedaan in amersfoort en woonde in utrecht, maar veel mensen kwamen wel van verder weg. Ik heb zelf enorm geluk gehad met mn verzekering, heb met veel zeuren en proberen vergoeding kunnen krijgen om met de auto te gaan. Vanwege deze reden, want treinreizen kostte me veel te veel energie door alle angst en stress. Maar dat was een uitzondering, het merendeel kreeg hooguit de trein vergoed. Wat moeten die mensen dan? Ze gaan in therapie om zulke sociale angsten e.d. aan te pakken, maar de enige optie om daar te komen is het ov. Soms moest ik wel met de trein en dan liet ik ook mn tas zo lang mogelijk liggen hoor. Ik kreeg gewoon een paniekaanval als iemand dicht naast me komt. Als de trein vol raakte, nam ik heus mn tas wel weg. Ook als iemand het vroeg deed ik dat met een glimlach en vriendelijk woord. Maar als eerste mn tas al weghalen terwijl er nog 10 man een stoel met tas bezet houd? Dat deed ik niet meer want ik hoopte dan gewoon dat ze eerst iemand anders zouden vragen. Zodra het vol liep en steeds meer mensen hun tas weg moesten halen, dan haalde ik de mijne dus wel weg omdat je dan wel weet dat het onvermijdelijk is dat iemand naast je komt. Maar waarom mezelf dat aandoen wanneer het nog niet nodig is omdat er nog andere plekken zijn???

Ondanks dat je het niet altijd aan iemand kan zien dat er een psychische reden is dat deze zijn/haar tad laat liggen, wil ik even vanuit persoonlijke ervaring (zoals zojuist gepost) reageren op het feit dat je zegt, zelfs expres gaan treiteren. Dit gaat bij mij op als ik vraag of er aub wat plaats voor me gemaakt kan worden maar iemand blijft aso breed zitten (zoals in mijn eerder geposte ervaring van vanmorgen). Daarnaast wilde ik laatst naast iemand gaan zitten die zei dat ze die plek bezet hield. Daarop reageerde ik natuurlijk : "Oh bedankt! Dat had je niet hoeven doen", en heb haar tas aan de kant geschoven en ben er gaan zitten.

Als ik merk dat iemand zich er ongemakkelijk bij voelt dat ik "te dicht bij" kom, zal ik daar persoonlijk absoluut niks op uit doen, in negatieve zin. Maar als iemand zo aso is om er negatief op te reageren dat ik de doodnormale vraag stel of ik er naast mag komen zitten dan zal ik daar absoluut mn mond niet over houden. :n

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:42

Zwerte schreef:
Wauw wat een tolerantie hier! Beide kanten op... Fatsoen ontbreekt overal blijkbaar.
Rekening houden met je medemens werkt beide kanten op he!

Volgens mij heb je verschillende type mensen die de tas liever laten liggen. Je hebt natuurlijk de luie en asociale medemens, die stomweg te egoistisch is om de tas te willen weghalen. Die zeggen bij een nette vraag ook nee of doen het met een diepe zucht. Dan is er de groep die zit te dromen oid en die reageren meestal wel netjes op de vraag om de tas weg te halen.
Dan is er nog een groep, waar ik zelf jaren geleden ook onder viel: de groep met psychisch moeite met vreemden (of mensen uberhaupt!) in hun persoonlijke ruimte. Mijn ervaring is dat ook deze groep wel netjes de tas weghaalt als je vraagt. Of zoals hierboven, verzoekt om ergens anders te gaan zitten. Blijkbaar ben je dan altijd asociaal: je bent aso als je de tas laat liggen, maar ook aso als je iemand verzoekt een andere plek te zoeken (als deze er is natuurlijk! Vragen te gaan staan vind ik wel aso).
Ik vind het echt zorgelijk hoe weinig respect er is voor zulke zaken. Zelfs expres gaan treiteren komt hier voorbij. Nou, top bezig hoor! Heel sociaal!
Kan je gaan roepen dat zulke mensen maar ander vervoer moeten nemen, maar die mogelijkheid moet er dan wel zijn. Niet iedereen heeft rijke ouders, zelf een hoog inkomen of de optie om alles in dezelfde stad te doen zodat je kan fietsen.
Ook een leuke: zeggen dat ze maar in therapie moeten. Helemaal mee eens, maar HOE denk je daar te komen?? Juist, ov..... Ik heb een jaar groepstherapie gedaan in amersfoort en woonde in utrecht, maar veel mensen kwamen wel van verder weg. Ik heb zelf enorm geluk gehad met mn verzekering, heb met veel zeuren en proberen vergoeding kunnen krijgen om met de auto te gaan. Vanwege deze reden, want treinreizen kostte me veel te veel energie door alle angst en stress. Maar dat was een uitzondering, het merendeel kreeg hooguit de trein vergoed. Wat moeten die mensen dan? Ze gaan in therapie om zulke sociale angsten e.d. aan te pakken, maar de enige optie om daar te komen is het ov. Soms moest ik wel met de trein en dan liet ik ook mn tas zo lang mogelijk liggen hoor. Ik kreeg gewoon een paniekaanval als iemand dicht naast me komt. Als de trein vol raakte, nam ik heus mn tas wel weg. Ook als iemand het vroeg deed ik dat met een glimlach en vriendelijk woord. Maar als eerste mn tas al weghalen terwijl er nog 10 man een stoel met tas bezet houd? Dat deed ik niet meer want ik hoopte dan gewoon dat ze eerst iemand anders zouden vragen. Zodra het vol liep en steeds meer mensen hun tas weg moesten halen, dan haalde ik de mijne dus wel weg omdat je dan wel weet dat het onvermijdelijk is dat iemand naast je komt. Maar waarom mezelf dat aandoen wanneer het nog niet nodig is omdat er nog andere plekken zijn???

Omdat ieder ander mens die de bus binnenkomt en betaald heeft; simpelweg recht heeft om op die stoel
te gaan zitten. Als je liever alleen wilt zijn, moet je misschien niet met het OPENBAAR vervoer reizen ;)
Of zelf gaan staan, ook een optie.

Ik heb zelf misofonie in ernstige vorm. Als er iemand in de trein naast mij iets gaat eten of drinken (i.v.m.
die stoornis kan ik daar niet tegen, wordt enorm agressief) ga ik zelf weg. Of ik zet de muziek hard maar dat vind ik eigenlijk al weer asociaal naar andere reizigers toe.
Andere netjes betalende medereizigers moeten natuurlijk geen last hebben van mijn psychische stoornis en
ze hoeven zich er ook niet voor aan te passen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:21

Rowdine schreef:
hamsterfan schreef:
Amen _/-\o_
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan me hier helemaal in vinden.
Ja ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar school (meestal met de bus, nu ook wat vaker met de trein) en heb dan ook verschrikkelijke mensen naast me die vak onwijs stinken oid. Daar kan ik gewoon niet tegen en zeker niet in de ochtend :Y) Ik ga zelf altijd naast het raam zitten en zet mijn tas dan naast me neer. Hij is zwaar en mijn laptop zit er in dus ik zou er ook zeker niet van gediend zijn als mensen gewoon zouden gaan zitten zeker als ze het niet vragen of mijn tas zouden weghalen. Ik zit dus liever alleen en heb ook altijd mijn oortjes in, maar ik check wel altijd of mijn muziek niet te hard staat :) Als mensen me aantikken of me vragen of ze mogen zitten vindt ik dat zeker geen probleem. Als ze blijven staan en niet vragen of ze mogen zitten, ja sorry maar dan blijf je maar staan :o

Ik weet echt niet wat ik lees. Je bent nondeju de koningin niet!!
Het Ov is het openbaar vervoer! Voor iedereen toegankelijk. Je hebt recht op een plaats en mensen moeten het maar aan je vragen of ze alsjeblieft mogen zitten omdat jij je tas zo nodig wil laten zitten? Godsamme wat aso zeg.
Je kan ook zelf die tas weghalen he, zonder dat iemand het aan je hoeft te vragen. Je hebt immers geen recht op twee stoelen.
Het valt me echt op dat er blijkbaar gewoon 18 jarigen zijn die denken dat ze de dienst uitmaken en dat men maar respect naar hun moet tonen door lief te vragen of ze daar misschien kunnen zitten. Oef aan mij hadden jullie toch geen goeie gehad.

Pardon? Kan ook wel een toontje minder hoor.
Ik haal gewoon mijn tas weg als ik zie dat het druk wordt, maar vaak dan kiezen mensen er alsnog voor om te blijven staan dus dan zet ik mijn tas gewoon weer naast me neer, maar als ik hier lees dat mensen gewoon zomaar op je tas gaan zitten of hem weg halen oid daar ben ik absoluut niet van gediend. Soms heb je van die mensen die je geen blik waardig keuren en je aan staren alsof je een stuk stront bent, maar niet vragen of ze mogen zitten en er ook geen poging tot doen en dus blijven staan. Nouja sorry, maar dan blijf je maar staan hoor? Natuurlijk ik kan mijn tas weghalen, maar het moet ook wel een beetje van beide kanten komen vind ik hoor.. Kijk als ik zie dat iemand slecht ter been is of zwanger is of wat dan ook dan sta ik echt wel mijn plek af (want dat gebeurd ook niet bepaald vaak..) En als iemand alleen al naar me kijkt terwijl ze de bus in komen omdat ze daar willen zitten haal ik mijn tas weg, maar in veel gevallen is het anders. Nou heb ik wel vaak dezelfde bus met hetzelfde type mensen die van mij mogen blijven staan omdat ze lekker aso staan te voor te dringen om de bus in te mogen, maar dat is ook weer een ander verhaal :Y) + Ik vind dat je nou wel erg makkelijk op 1 post oordeelt, maar goed dat heb je altijd met het internet. Daarnaast hoef je mij alleen aan te kijken (als ik gewoon wakker ben) of aan te tikken hoor als ik zelf bijna in dromenland ben (dat krijg je als je om half6 uit bent en dat heb ik nou eenmaal 3 dagen in de week). Lijkt mij een kleine moeite en dan haal ik mijn tas weg. Je hoeft niet poeslief te gaan vragen of je mag gaan zitten en ik vind het ook zeker geen probleem om mensen te laten zitten omdat ze er duidelijk blij mee zijn dat ze kunnen zitten.
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 25-11-14 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:23

ooh jongens toch.. het gaat nu echt al 15 pagina's over precies hetzelfde, welles nietes welles nietes..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:34

Sababber schreef:
[ Video ]

Ik moest hier even aan denken :+

HAHAHAHAHAHA _/-\o_ _/-\o_
Die zag ik niet aankomen :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:38

xApple schreef:
Omdat ieder ander mens die de bus binnenkomt en betaald heeft; simpelweg recht heeft om op die stoel
te gaan zitten. Als je liever alleen wilt zijn, moet je misschien niet met het OPENBAAR vervoer reizen ;)
Of zelf gaan staan, ook een optie.

Ik heb zelf misofonie in ernstige vorm. Als er iemand in de trein naast mij iets gaat eten of drinken (i.v.m.
die stoornis kan ik daar niet tegen, wordt enorm agressief) ga ik zelf weg. Of ik zet de muziek hard maar dat vind ik eigenlijk al weer asociaal naar andere reizigers toe.
Andere netjes betalende medereizigers moeten natuurlijk geen last hebben van mijn psychische stoornis en
ze hoeven zich er ook niet voor aan te passen.

Eh, heb je de rest ook gelezen? Om wat jij zegt, zou ik nooit weigeren als iemand aan me vraagt de tas weg te halen. Sterker nog, hoe rot ik dat ook vind en ongeacht wat mn humeur is, krijgen ze altijd van mij een vriendelijke "natuurlijk!", met een glimlach erbij. Want ze hebben idd recht om daar te zitten. En precies om die reden haal ik mn tas preventief weg als de bus of trein echt vol loopt.
Maar in de situatie dat in elke tweezitter 1 persoon zit, zijn er dus tig plekken om uit te kiezen. Dan heb ik toch liever dat ze naast een ander gaan zitten omdat de kans zeer groot is dat die persoon er minder stress door krijgt dan ik. Dus ja, ik laat mn tas liggen als er nog tig andere plaatsen zijn en niemand mij duidelijk maakt (erbij gaan staan en me aankijken is ook genoeg, dan haal ik em ook weg) dat ze daar perse willen zitten. Stukje bescherming voor mezelf zolang dat anderen niet schaadt en daar is niks mis mee imo.
Zelf gaan staan is niet echt een optie voor mij. Dus wat jou betreft heb ik de keus tussen: thuis mezelf opsluiten, vreselijke pijn krijgen omdat ik blijf staan, of stress en angst omdat die ene plek naast mij gevuld moet worden terwijl andere wel leeg blijven. Ik voeg er dus nog de optie aan toe om te zitten in mn uppie voor zolang dat gaat. En je kan wel openbaar vervoer gaan benadrukken, maar wederom: de rest van mn verhaal gelezen? Soms ontkom je er niet aan!

Muziek hard vind ik niet "eigenlijk" asociaal, dat vind ik per definitie asociaal. Dat zou ik dus weer nooit doen, hoe graag ik me ook van de wereld wil afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:54

Cinderella schreef:
Neon schreef:

Seriously? Woon je in the usa ofzo... Ik wens je veel succes om daT in NederLand geregeld te krijgen :P misschien kun je ook nog even een claim indienen i.v.m. emotioneel opgelolen schaDe?

On topic... Mensen moeten zich van beiden kanten niet zo aAnstellen... Dus om te beginnen die ene groep moet zn tas netjes op schoot pakken als het druk is... En de andere groep moet maar gewoon even vragen of de tas even weg kan aan de mensen die te lomp zijn om door te hebben dat ze niet de enige op de wereld zijn of in hun eigen wereld leven en hun gsm belangrijker vinden dan hun medemensen...

Waarom moet je hiervoor in de usa wonen?
Nee, ik heb totaal geen verstand van rechten, daarom zeg ik het :')
Het is simpel, die schadeclaim die kan ik maken ja, zodra iemand mijn laptop vernield. Kan dat onderling niet worden opgelost via het civiele recht, dan via het strafrecht.
Je denkt toch niet dat ik zomaar iemand mijn dure spullen kapot zou laten maken? Het moet niet gekker worden.
M.b.t. de emotione schade: gaat hier iets te ver, maar onderschat dat niet. Een emotionele schadevergoeding is vaak nog meer dan de vergoeding van het hele incident. Ik snap je spottende toon dus niet helemaal.

Emotionele schade krijg je hier niet vergoed. En ooit gehoord van een wa verzekering? Hahaha

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:59

Ik vind het heel normaal om even vriendelijk te vragen of ik erbij mag, het kan altijd gebeuren dat mensen dat niet in de gaten hebben, geen enkel probleem. Ook wanneer iemand een muziekje opheeft en het niet doorheeft o.i.d., ook geen probleem, desnoods tik ik diegene even zachtjes aan en vraag ik of ik naast diegene kan zitten. En ik heb nog nooit meegemaakt dat dat een probleem vormt. Zelf gebeurt het me heel af en toe ook wel eens dat ik het niet door heb, hoe goed ik er ook op probeer te letten, dan ben ik ook altijd blij wanneer iemand het me vraagt of me desnoods gewoon erop wijst. Maar zelfs al ben ik diegene die niet oplet en een plek bezet houdt terwijl er mensen willen zitten, dan nog zou het nooit in me opkomen dat mensen het eerst moeten vragen, voordat ik plaats maak. Het impliceert, maar dat is mijn mening, namelijk dat je vindt dat je in de positie verkeert dat je dat verzoek af kan wijzen. Ik zit als treinreiziger op zo'n moment niet in een bevoorrechte positie om zo'n verzoek af te wijzen, en door te stellen dat mensen het eerst vriendelijk moeten vragen voordat je je extra plek afstaat, impliceer je dat wel vind ik. Vriendelijk vragen is hartstikke fijn en beleefd, en communiceert veel prettiger. Maar als eis om te mogen zitten? Nee. Andermans tas oppakken of wegzetten zou ik nooit doen.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 25-11-14 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:04

Ik zet ook altijd mijn tas naast me. Als ik zie dat iemand naast me wil zitten pak ik hem weg, of als iemand het vraagt. Waar ik wel link van kan worden is dat mensen zelf mijn tas opzij duwen. Hallo.. Tong verloren?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:05

En wat als diegeen nu ook een sociale fobie heeft en het gewoon niet durft te vragen ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:07

WillBokkers schreef:
Sababber schreef:
[ Video ]

Ik moest hier even aan denken :+

HAHAHAHAHAHA _/-\o_ _/-\o_
Die zag ik niet aankomen :')

Hahahahahahahah nee ik ook niet. Super mooi.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:13

Babsiej schreef:
En wat als diegeen nu ook een sociale fobie heeft en het gewoon niet durft te vragen ? :+

Jahee, zo kun je voor alles wel iets verzinnen.

Als iemand dat niet durft te vragen dan durft ie vast ook die tas niet zomaar weg te zetten :+

(tenzij bovenstaande sarcastisch bedoeld is dan heb ik dat duidelijk niet opgepikt en bied ik mn innigste excuses aan)
(en als het niet sarcastisch bedoeld is: zie tekst boven die niet tussen () staat)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:41

Toevallig dat ik dit topic tegen kom. Een vriend van mij ging vanochtend met de trein en wou ook ergens zitten , maar er lag een tas. Netjes gevraagd of hij er mocht zitten, maar dat mocht niet. De reden wou mevrouw ook wel geven: een of twee weken geleden zat je ook al naast mij. Toevallig was een conducteur in de buurt die hij erbij heeft gehaald. Toen mocht hij wel zitten, maar mevrouw ging een klacht indiene nbij ns.

Echt mensen blijven mij verbazen, ook na het lezen van sommige reacties in dit topic trouwens.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:41

Rowdine schreef:
Cinderella schreef:

Waarom moet je hiervoor in de usa wonen?
Nee, ik heb totaal geen verstand van rechten, daarom zeg ik het :')
Het is simpel, die schadeclaim die kan ik maken ja, zodra iemand mijn laptop vernield. Kan dat onderling niet worden opgelost via het civiele recht, dan via het strafrecht.
Je denkt toch niet dat ik zomaar iemand mijn dure spullen kapot zou laten maken? Het moet niet gekker worden.
M.b.t. de emotione schade: gaat hier iets te ver, maar onderschat dat niet. Een emotionele schadevergoeding is vaak nog meer dan de vergoeding van het hele incident. Ik snap je spottende toon dus niet helemaal.

Emotionele schade krijg je hier niet vergoed. En ooit gehoord van een wa verzekering? Hahaha

Nee, dat meen je! Ik zit zelf in de rechten, dus je hoeft me hier op te wijzen hoor :).
Ik had het dan ook zeker niet over de emotionele schade in een geval als deze, lijkt me duidelijk dat dat niet vergoed wordt. Ik doelde erop dat er spottend werd gedaan over de emotionele schade, maar dat deze niet onderschat moet worden in een zaak waar het wel aangehaald wordt.
Ja je hebt een WA verzekering, daar mag je dan ook zeker die laptop van betalen, maar dat regel jij dan met je verzekeraar, dat is niet mijn pakkie aan. (hypothetisch gezien dus, mocht dit conflict tussen ons zijn ontstaan)
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 25-11-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:42

Een of twee weken geleden zat je ook al naast me??? 8)7 8)7 Bijzonder zeg! Die mevrouw wil dus iedere dag iemand anders naast zich hebben ofzo?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:45

MarlindeRooz schreef:
Maureen95 schreef:
Oh ik heb een keer erger gehad :+
Bus was helemaal vol. En bij een vierzitten zaten 3 oude dames te praten. En er was 1 stoel vrij. Ik vroeg netjes of ze haar tas aan de kant wou doen zodat ik daar kon zitten.
Toen zei ze nog nee ook :roll: Toen ( beetje eigenwijs) ben ik tussen hun in gaan staan. In dat middenstukje waar ze zaten en zo konden ze elkaar niet meer zien. Ik bleef die vrouw toen glimlachend aankijken en toen deed ze haar tas op haar schoot en kon ik zitten. :Y)

Ik zie het zo voor me. _O-

Ik was bij die vrouw op schoot gaan zitten. :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:48

dormy schreef:
Toevallig dat ik dit topic tegen kom. Een vriend van mij ging vanochtend met de trein en wou ook ergens zitten , maar er lag een tas. Netjes gevraagd of hij er mocht zitten, maar dat mocht niet. De reden wou mevrouw ook wel geven: een of twee weken geleden zat je ook al naast mij. Toevallig was een conducteur in de buurt die hij erbij heeft gehaald. Toen mocht hij wel zitten, maar mevrouw ging een klacht indiene nbij ns.

Echt mensen blijven mij verbazen, ook na het lezen van sommige reacties in dit topic trouwens.

Serieus? Wow :wow:

Ik reis elke dag 1.5 uur met de trein (enkele reis) en altijd in de spits. Zodra ik in de trein stap en er zijn twee lege stoelen, dan zet ik inderdaad mijn tas neer. Maar als het drukker wordt dan neem ik hem altijd op schoot. Wel een keer meegemaakt dat het niet heel druk was en mijn tas ook naast mij lag. Kwam er een vrouw aan die gewoon zonder te kijken/vragen gaat zitten op die stoel. Ik kon echt net op tijd mijn tas wegtrekken (waar een peperdure laptop in zit..).. Dat vind ik dus wel asociaal. Ze had wel even een seconde kunnen wachten of kunnen vragen of ik mijn tas weg kon halen :=

1 keer meegemaakt: Ik zit in mijn eentje in een vierzits, tas weer naast me. Buiten de spits trouwens, dus was vrij rustig. Komen er twee vrouwen aan, helemaal kletsen en nogal wat tassen bij zich. Ze willen uitgerekend in de vierzits zitten waar ik ook al zit. Een vrouw vraagt of ze op de plek van mijn tas mag zitten (met de richting meereizen misschien?) dus ik haal mijn tas weg. De andere vrouw gaat tegenover haar zitten en beide pleuren hun tassen op de overgebleven stoel neer >;) Zat ik dan met mijn enorme rugzak met twee laptops waar ik niet overheen kan kijken op schoot. Had echt de neiging mijn tas ook op hun hoop tassen te gooien :=

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:58

Natasja91 schreef:
Ik zet ook altijd mijn tas naast me. Als ik zie dat iemand naast me wil zitten pak ik hem weg, of als iemand het vraagt. Waar ik wel link van kan worden is dat mensen zelf mijn tas opzij duwen. Hallo.. Tong verloren?

Hallo....heb jij betaald voor die tas dat je hem op een stoel zet?? ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:02

Ik doe dat nooit, tenzij er echt super veel vrije plaatsen zijn en ik laptop + tas bij heb. En als ik wil zitten ga ik zitten, want als ze zelf de tas niet opschuiven doe ik het zelf wel. Kom zeg, dat kinderachtige kleurgedrag moet ik niet hebben als ik wil zitten. Maar ik moet zeggen, meestal zijn de mensen heel aardig en netjes en mag ik zitten en degene die niet netjes doet, tsjah, die mag zijn tas op de grond gaan halen want dan zet ik die in het gangpad neer.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:03

Amaris schreef:
Babsiej schreef:

Jahee, zo kun je voor alles wel iets verzinnen.

Als iemand dat niet durft te vragen dan durft ie vast ook die tas niet zomaar weg te zetten :+

(tenzij bovenstaande sarcastisch bedoeld is dan heb ik dat duidelijk niet opgepikt en bied ik mn innigste excuses aan)
(en als het niet sarcastisch bedoeld is: zie tekst boven die niet tussen () staat)

nee, oke...duidelijk..dus als je een sociaale fobie hebt en niemand naast je kan hebben zitten omdat je dan de rest van de dag niet meer functioneert is dat oke.(zie eerdere discussie)...maar als je een sociale fobie hebt en het niet durft te vragen is dat je eigen probleem..goed verhaal. :j

Wat een discussie zeg. De basis is: Je betaald per persoon voor een plek. Dus als je twee plekken neemt is dat gewoon asociaal. En dan mag iemand aan jou vragen of je je tas weg wil zetten? Jij bent toch degene die iets doet wat niet helemaal oke is. Dit klinkt een beetje als links gaan rijden op de weg omdat het rustig is. En als er dan iemand in wil halen pas opzij gaan als diegene toetert...joehoe...aarde aan de mensheid!!
Waarom niet zelf je ogen gebruiken? Toppunt van asociaal.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:10

Dát je hem op je stoel zet vind ik het probleem niet. Maar als je ziet dat iemand er wil gaan zitten en/of vraagt of ze daar mogen zitten, dan haal je je tas gewoon weg. Zo simpel is het. Na een drukke werkdag wil ik ook gewoon zitten, ookal is het maar een treinreis van den half uur. Kan me niet interesseren of je het wel of niet tolereert. Als er ergens anders nog plek is, wil ik daar met alle liefde wel gaan zitten, maar als dat de laatste zitplek is ga ik toch echt het liefst zitten. Als ik dan zo'n chagerijnige kop naar me krijg en een nee, dan ben je bij míj aan het verkeerde adres. Aso of niet, dat kan me dan niet schelen. Als het goed is heb je een opvoeding gehad van je ouders en heb je fatsoen. Hebben ze dat niet, dan heb ik dat ook niet. Verlagen in niveau? I don't care. Wie de bal kaatst kan het terug verwachten. Verder kan ik aan de buitenkant niet zien of iemand problemen heeft met persoonlijke kwesties en dat soort dingen. Ik ga niet eerst een uitgebreid verslag vragen of ze er wel of geen problemen mee hebben of ik naast ze kom zitten. En 99/100 keer zijn het gewoon mensen die te beroerd zijn hun tas weg te zetten. Ik vraag ALTIJD eerst of ik naast ze mag zitten, ook als de stoel leeg is. Willen ze hun tas niet zelf aan de kant zetten, zet ik hem wel voor ze op zij. En weet je, des te rustiger en kalmer je het doet, des te meer je ze er mee irriteert. Ik zal nooit rare dingen doen met mensen hun tas en er op gaan zitten is wel het laatste wat ik in mijn hoofd zal halen, maar come on! Zet gewoon die tas even aan de kant.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:15

Gillbo schreef:
Nee dit is !omgekeerde wereld. Waarom moet ik vragen of ik mag zitten terwijl een stoel daar voor bedoeld is.
Iedereen ziet toch dat er mensen staan, dan houd je geen stoelen bezet met je voeten, tas, hond of weet ik veel wat.
Dat moet je niet hoeven vragen want stoelen zijn bedoeld om op te zitten en niet om je tas op te deponeren.

Je moet je dus afvragen waarom het zover komt dat een chauffeur een bus stil moet zetten om mensen in te doen laten zien dat je iemand laat zitten en niet een plek bezet houd met een tas of als gezond persoon een ouder of zwanger of beperkte persoon niet laat zitten.

Zo denk ik er precies het zelfde over, de mensen hoeven dat niet te vragen.
Daar zijn de stoelen voor.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:18

Ik had vanmiddag iemand in de bus die in het gangpad stond en niet opzij ging terwijl ik vroeg of ik erlangs mocht, had een stoel gezien en ik wilde graag gaan zitten. Maar nee hoor blokkeer het gangpad maar..

Heb ook een keer gehad dat ik opstond voor mijn zwangere docente die de bus in zou komen. Ging er snel een of andere jonge gast op die stoel zitten.. toen lag m'n kin wel op de grond hoor :')

En ook een keer iemand die met een megagrote koffer de bus in kwam, bus was bijna leeg en er zat al iemand op de rolstoelplek. Vraagt die man met de koffer of hij op de rolstoelplek mag zitten, geeft madam geen antwoord en doet ze net alsof haar neus bloedt.. jongeman was nog te verlegen om nog een keer te vragen. Heeft ie met die enorme koffer zitten hanessen in het gangpad.. beetje sneu.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:25

dormy schreef:

Denk dat de NS haar vierkant uitlacht _O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:29

gekvanfleur schreef:
nee, oke...duidelijk..dus als je een sociaale fobie hebt en niemand naast je kan hebben zitten omdat je dan de rest van de dag niet meer functioneert is dat oke.(zie eerdere discussie)...maar als je een sociale fobie hebt en het niet durft te vragen is dat je eigen probleem..goed verhaal. :j

Wat een discussie zeg. De basis is: Je betaald per persoon voor een plek. Dus als je twee plekken neemt is dat gewoon asociaal. En dan mag iemand aan jou vragen of je je tas weg wil zetten? Jij bent toch degene die iets doet wat niet helemaal oke is. Dit klinkt een beetje als links gaan rijden op de weg omdat het rustig is. En als er dan iemand in wil halen pas opzij gaan als diegene toetert...joehoe...aarde aan de mensheid!!
Waarom niet zelf je ogen gebruiken? Toppunt van asociaal.

Euh joehoe wat zit je nou tegen mij te blazen?

Ik ben een van die schijnbaar zeldzame figuren die
1. Zn tas wegpakt bij drukte
2. Liefjes dankjewel zegt als iemand anders zn tas voor me weg haalt
3. Netjes vraagt of ik ergens mag zitten als er een tas ligt.
4. Altijd rechts rij.

Dus.... Als je van een toren wilt blazen, ga vooral je gang, maar niet tegen mij. Dank je.

En ja, als je niet aan mij durft te vragen of mn tas weg kan is dat idd jouw probleem, wiens probleem anders? Niet die van mij.