Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Thesserd schreef:Bij ziekenhuizen is het natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar eventueel aan het rouwen bent bijvoorbeeld.
Verder weet iedereen dat niemand behoefte heeft aan een stilte ruimte in een pretpark. Nog geen 1 procent van de niet-moslims. Dat durf ik bijna met zekerheid te zeggenik zou niemand op kunnen noemen die daar evt behoefte aan heeft. Het zullen in 99% van de gevallen moslims zijn die moeten bidden. Dat het theoretisch gezien voor iedereen is zegt mij echt helemaal niks.
Wat dacht je van mensen met autisme? Die wel naar een pretpark willen maar soms teveel prikkels krijgen? Of wat oudere mensen? Of als je net gebeld wordt met rotnieuws?
Gruis schreef:Zo duidelijk is het kennelijk niet: je geeft zelf aan dat er nog ontzettend veel zaken zijn die hier eigenlijk niet kunnen, maar wel gebeuren. Waar komt dit vandaan? Hoe kan dit gebeuren?
... Het gáát me niet om die gebedsruimte. Honderdste keer ongeveer? Het gaat om de rest van de discussie die erdoor is opgelaaid met daarin onder andere de punten die jij zelf net hebt aangehaald als zorgwekkend.
Blue_Eyes schreef:Suusje92 schreef:Waar blijft mijn kerk dan in dat park???
Het is een algemene stilteruimte. Dus net zo goed voor jou en mij,
lifaya schreef:Wat een hoop gemierenneuk hier zeg. We wonen in een multiculti land, deal with it. Anders emigreer je maar naar Alaska ofzo, heb je geen moskeeën en zo...
Ik heb hier binnen een straal van 1,5 km 2 of zelfs 3 moskeeën, prima toch, i dont care, Laat hen maar lkkr bidden. Ook binnen straal van 1,5 km een hele hoop kerken, zelfs een in de straat. Leuk toch? Ik ga nu niet opeens eerder dood als ongelovige xD
Arc_En_Ciel schreef:Ik heb zelf absoluut geen problemen met andere geloofsovertuigingen, maar ik vindt dat dit aardig ver gaat.
Natuurlijk moeten we tolerant zijn en ruimte maken voor het hebben van een afwijkend geloof, maar ik ben het er niet mee eens dat er zelf bij Walibi een ruimte moet komen voor hen. Waarom alleen voor islamitische bezoekers? En waarom kunnen zij niet thuis bidden, of in de moskee?
Je kunt ook tever gaan met ruimte maken voor andere geloven. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de islaam (wel en niet bewust) de wereld overneemt. En dit klinkt misschien achterlijk, maar daar neigt het toch echt naar, wat dan weer niet prettig is, omdat dat de situatie voor groepen als bijv. de IS, makkelijker maakt.
Door steeds maar ruimte te maken voor een bepaald geloof, komt er toch ooit een punt waarop dit ten koste gaat van onze eigen levensstijl.
Angeliquee18 schreef:Walgelijk ! Pas je gewoon lekker aan in het land waar je woont. Wat word het volgende, islamitische pretpark?
mick75 schreef:Typisch stukje oer-Hollandse handelsgeest. Pragmatisch kijken naar hoe er meer omzet gehaald kan worden, welke doelgroepen er nog missen en er met een kleine moeite binnen te halen zijn. Denk dat dit de allergoedkoopste manier is van een hele nieuwe doelgroep aanboren!
Je schildert een leegstaande ruimte wit, zegt dat het een gebedsruimte is en voila: Een nieuwe doelgroep van ongeveer 1 miljoen! mensen binnen handbereik! Zijn niet zoveel marketinggasten zo clever geweest!
Oja, 20 jaar geleden had Hotel Krasnapolsky ook al een gebedsruimte voor Moslims (personeel en gasten als die dat prettig vonden). Nooit last van gehad. Maar wel voor mensen uit Arabische landen een reden om bij Krasnapolsky een kamer te boeken in plaats van bij een ander hotel in dezelfde prijsklasse. Dus extra omzet voor Krasnapolsky. En de rest van de bezoekers? Die hadden nergens last van en wisten niet eens dat die ruimte er was. Dat was trouwens letterlijk een bezemkast.
mick75 schreef:Typisch stukje oer-Hollandse handelsgeest. Pragmatisch kijken naar hoe er meer omzet gehaald kan worden, welke doelgroepen er nog missen en er met een kleine moeite binnen te halen zijn. Denk dat dit de allergoedkoopste manier is van een hele nieuwe doelgroep aanboren!
Je schildert een leegstaande ruimte wit, zegt dat het een gebedsruimte is en voila: Een nieuwe doelgroep van ongeveer 1 miljoen! mensen binnen handbereik! Zijn niet zoveel marketinggasten zo clever geweest!
Oja, 20 jaar geleden had Hotel Krasnapolsky ook al een gebedsruimte voor Moslims (personeel en gasten als die dat prettig vonden). Nooit last van gehad. Maar wel voor mensen uit Arabische landen een reden om bij Krasnapolsky een kamer te boeken in plaats van bij een ander hotel in dezelfde prijsklasse. Dus extra omzet voor Krasnapolsky. En de rest van de bezoekers? Die hadden nergens last van en wisten niet eens dat die ruimte er was. Dat was trouwens letterlijk een bezemkast.