Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:26

Als die honden zo braaf waren dan hoefde de politie ook niet te komen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:47

geerke schreef:
ik denk dat gewoon een plasje gedaan heeft....vrij geconcentreerde urine,dat wel.

:')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:13

Ik zie er geen bijtsporen in, maar ik weet ook niet wat het anders is. :?

Overigens hoe erg ik het ook vind voor die hond, en mogelijk onnodig, die agent het leven zuur gaan maken en bedreigen via social media vind ik ontzettend onbeschoft en getuigen van een steekje los in de hersenen van degene die dat doet. 8)7 Zo ga je niet met mensen om, ook niet als ze fouten maken (ALS dat zo is)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:20

Nikass schreef:
Ik zie er geen bijtsporen in, maar ik weet ook niet wat het anders is. :?

Overigens hoe erg ik het ook vind voor die hond, en mogelijk onnodig, die agent het leven zuur gaan maken en bedreigen via social media vind ik ontzettend onbeschoft en getuigen van een steekje los in de hersenen van degene die dat doet. 8)7 Zo ga je niet met mensen om, ook niet als ze fouten maken (ALS dat zo is)

Precies, het is echt niét normaal hoe er op dat filmpje op fb word gereageerd door mensen. Ik heb bijna plaatsvervangende schaamte :oo

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:27

kitlover schreef:
yentl2010 schreef:
Wanneer worden ze hier in Nederland toch eens wakker
In Spanje zijn dit soort rassen niet eens toegestaan op campings en vele andere landen ook niet oa Italie

En hier in dit kleine kikkerlandje is er het ene na het andere incident met dit soort honden
Word tijd er weer een gebod op komt en inderdaad net zoals in naaste buurlanden een verplichte cursus en anders verplicht muilkorfen

In nederland zijn er binnen de stamboeken al strenge regels aan verbonden. En in Spanje zijn ze wel toegestaan, ongemuilkorft. Het is niet verstandig om zomaar dingen te gaan roepen als je er niks vanaf weet ;)
En hoeveel mensen worden er jaarlijks gebeten Door chiauha's en jack Russells. En laten we de losgeslagen jachthonden niet vergeten. Het aantal aanvallen van kleine honden is veel meer dan de aanvallen van grote honden.
Het aantal mensen vorig jaar op de eerste hulp Door kleine hondjes was veel hoger dan met grote. (Moeder werkt op de eerste hulp)

Dan vergeet je moeder wel even te vermelden dat die piepkleine keffertjes als chihuahua's niet je hele gezicht in 1x verbouwen (tenzij je een prematuur baby'tje bent), wat grotere honden wel kunnen doen... en ja, soms bijten ze als nietmachientjes in je vel, maar stelt het eigenlijk niets voor (tenzij je als een gek gaat lopen rukken en trekken om los te komen, wat veel mensen instinctief helaas doen, maar zelfs dan vallen de piepkleine prikjes en krasjes mee. Nogal aanstellerij dus om voor een hapje van een piepklein keffertje hysterisch te doen op de eerste hulp, ben je bang om ziek te worden volstaat een tetanusprikje bij de huisarts, en als dat mijn huisarts zou zijn, zou die je uitlachen voor zo'n klein knauwtje.. Hoewel er heel soms grondig gestoorde hondjes zijn die ietsjepietsje groter zijn dan een chihuahua zijn die inderdaad beten van enige betekenis kunnen geven, dat is vooral gevaarlijk voor baby's en peuters vanwege oa hun kwetsbare huid. Ik ken een malthezer die daarom afgemaakt is, op aanraden van een dierenarts, vanwege buitengewone agressie.

En Jack Russels zijn eigenlijk jachthonden met terrier bloed, dus ja, die happen flink als ze fout willen. Niet te vergelijken met een chihuahua, daarbij zijn het honden die behoefte hebben aan beweging, wat veel impulsief hondjes kopende baasjes niet doorhebben. Daarbij zijn ze populair en van veel gehouden rassen heb je ook veel meer beten per ras.

Het kan verder ook zijn dat er een heleboel broodfokker chihuahua's eigenlijk geen chihuahua's zijn maar kruisingen, dan heb je al een groter hondje met steviger kaken, en staat de beet in het ziekenhuis toch te boek als zijnde van een chihuahua.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:43

Het was meer het punt dat het niet alleen grote honden zijn die bijten, die bijten juist vaak minder dan kleine. Maar omdat ze nauwelijks schade aandoen (wat ze wel degelijk doen. Mensen hebben vaak hechtingen nodig omdat ze juist met die scherpe tandjes vals bijten).
Het was dus zeker niet de bedoeling om de chihuahua aan te vallen. Meer om te laten zien dat het juist de kleintjes zijn die vals zijn omdat ze makkelijker gekocht worden Door mensen zonder verstand van honden. En dat dus (als er consequenties komen) niet alleen de grote honden daar de dupe van zijn

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:14

Ik vind het erg hoe de eigenaresse reageert, geeft alles en iedereen de schuld terwijl het duidelijk haar eigen schuld is. Zij heeft haar honden duidelijk niet goed opgevoed al beweerd ze van wel en daar zijn die arme beestjes de dupe van..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:35

Jennyj01 schreef:
Als Amsterdams korps zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen met zo'n stumper op straat. Situatie niet in kunnen schatten. Niet kunnen schieten en ook nog eens niet op je eigen benen kunnen staan.
Als je om deze reden een hond dood schiet dan blijf je aan de gang in Amsterdam. Dan had ik die poedersuiker van m'n buurvrouw al 100x dood kunnen schieten. Loslopende en aangelijnde honden botsen nou eenmaal wel eens. En een eigenaar die er tussen staat krijgt ook wel eens een knauw.
Netjes? Nee maar soms gaat het wel eens mis.
Dit had heel anders af kunnen lopen in die woonwijk. Daar had makkelijk een omstander geraakt kunnen worden. Wat mij betreft mag deze sukkel zo snel mogelijk achter het bureau want van dit blauw op straat krijg ik geen veilig gevoel. Een agent die van twee blaffende honden al in z'n broek poept en niet meer goed kan denken en handelen is volkomen ongeschikt en een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving.

dit is echt een reactie dat ik denk.. _O- :wow:

1: hij moet die situatie binnen secondes inschatten niet vanachter een pc na een filmpje kijkend.
2: Hij schiet toch raak! na de waarschuwingsschoten... dan kan je wel schieten.. meeste mensen zullen dat missen een bewegend doel als je op de grond ligt.
3. iedereen stuikeld wel eens.. zelf jij bent vast wel eens gevallen...
als je snel bedreigde situatie bent kan je struikelen.. wie valt er nou niet als ze snel weg willen voor iets in zijn leven.. vaak wel veel vaker..

bij de meeste lopende honden in amsterdam is geen auto gesloopt f doen ze niets na mensen.. en dan nog is elke situatie anders.

en het was iets anders dan 2 blaffende honden.. er was een melding van bijt incident en agressie.. die honden zien de agent en vliegen er wel degelijk dreigend op af voor de meeste mensen,

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:36

Lisa_H schreef:
Ik vind het erg hoe de eigenaresse reageert, geeft alles en iedereen de schuld terwijl het duidelijk haar eigen schuld is. Zij heeft haar honden duidelijk niet goed opgevoed al beweerd ze van wel en daar zijn die arme beestjes de dupe van..

Van zulke eigenaren zijn er helaas zàt in dit land.
En nu is een politieagent die alleen maar zijn werk probeerde te doen zijn leven niet zeker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:38

Nederland krijgt helaas steeds meer tokkies

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:42

purny schreef:
Tsjonge zeg, foute woordspeling. Agentje had geschoten beessie schrikt en rent de andere kant op en agentje blijkt dan nog maar eens een aantal keren te schieten. Dat vind ik niet kunnen.

hij schiet 2 keer.. daarna valt hij terwijl de honden verder doorlopen komt eentje weer richting agent en dan schiet hij 1 keer raak.. 1 keer niet een aantal keren..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:45

Maar agenten hebben toch een taser? Waarom is deze niet gebruikt? Waarom geen gebruik gemaakt van het taser pistool? Of waarom is er geen gebruik gemaakt van pepperspray of rubberen kogels..Nu is er én een hond dood en was dit een gevaarlijke situatie met vliegende kogels op klaar lichte dag.

Ik kan je vertellen dat wanneer dit mijn hond was geweest, ik woest was geweest (en ontroostbaar). Gelukkig heb ik 2 schatjes van honden, maar ik kén de situatie niet ( jullie ook niet, al lijkt het met jullie reacties alsof jullie erbij stonden) maar een hond kan zich ook in het nauw gedreven voelen.

Daarnaast vind ik ( let wel, vind ) dat in een land waar 2,2 miljoen honden staan geregistreerd een agent weldegelijk kennis zou moeten hebben in honden gedrag. Al is het maar een basis kennis en dit zie ik niet bepaald terug in het filmpje.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:47

Nessah schreef:
Maar agenten hebben toch een taser?

Nee, politieagenten in Nederland dragen geen taser.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:49

Wranglerbutt schreef:
Nessah schreef:
Maar agenten hebben toch een taser?

Nee, politieagenten in Nederland dragen geen taser.

Oke, ik twijfelde vandaar het vraagteken. Wél dragen zij pepperspray en rubberen kogels. Dus dan blijf mijn vraag nog steeds hetzelfde.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:49

Waar halen jullie toch steeds die rondvliegende kogels vandaan? Vind dat echt zwaar overtrokken hoor (en dan beweren dat wij, die de agent verdedigen :? de boel opblazen). Hij lost twee keer een waarschuwingsschot en daarna schiet hij volgens mij gericht raak.
Waarschuwingsschoten gaan meestal de lucht in, het enige wat hij had kunnen raken was een vogel, die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats vloog.

En politieagenten dragen in Nederland geen taser en dan nog was het maar de vraag of een hond dat had overleefd ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:51

Nessah schreef:
Maar agenten hebben toch een taser? Waarom is deze niet gebruikt? Waarom geen gebruik gemaakt van het taser pistool? Of waarom is er geen gebruik gemaakt van pepperspray of rubberen kogels..Nu is er én een hond dood en was dit een gevaarlijke situatie met vliegende kogels op klaar lichte dag.

Tja, zo erg is het niet dat deze hond dood is naar mijn mening. De manier waarop was wellicht niet fijn, maar een dusdanig agressief dier hoeft van mij niet rond te lopen onder het beleid van de huidige eigenaar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:51

SAKKIA schreef:
Waar halen jullie toch steeds die rondvliegende kogels vandaan? Vind dat echt zwaar overtrokken hoor (en dan beweren dat wij, die de agent verdedigen :? de boel opblazen). Hij lost twee keer een waarschuwingsschot en daarna schiet hij volgens mij gericht raak.
Waarschuwingsschoten gaan meestal de lucht in, het enige wat hij had kunnen raken was een vogel, die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats vloog.

En politieagenten dragen in Nederland geen taser en dan nog was het maar de vraag of een hond dat had overleefd ;)

Knipoog mag van mij achterwegen en ik neem het voor niemand op ik stel vragen. Ik kijk graag verder dan zwart-wit. Ik vraag mij gewoon af waarom er is gekozen voor een pistool en niet voor bijvoorbeeld pepperspray.. Ik heb 1 keer een filmpje gezien waarbij pepperspray werd gebruikt in een situatie als deze en de situatie was binnen een paar seconde volledig onder controle. Ik zal het filmpje eens opzoeken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:53

F_Orumster schreef:
Nessah schreef:

Tja, zo erg is het niet dat deze hond dood is naar mijn mening. De manier waarop was wellicht niet fijn, maar een dusdanig agressief dier hoeft van mij niet rond te lopen onder het beleid van de huidige eigenaar.

Dat is jouw mening. Ik had veel liever gezien dat de hond op een niet dodelijke manier onder controle was gebracht. Hij was daarna waarschijnlijk als nog ingeslapen, maar deze manier kan ik niet aanzien en dat zou anders moeten. Dat is mijn mening.. :)

bakkabouter

Nessah schreef:
Knipoog mag van mij achterwegen en ik neem het voor niemand op ik stel vragen. Ik kijk graag verder dan zwart-wit. Ik vraag mij gewoon af waarom er is gekozen voor een pistool en niet voor bijvoorbeeld pepperspray.. Ik heb 1 keer een filmpje gezien waarbij pepperspray werd gebruikt in een situatie als deze en de situatie was binnen een paar seconde volledig onder controle. Ik zal het filmpje eens opzoeken.

Pepperspray wordt een paar pagina's terug uitgebreid besproken, conclusie was dat de slaagkansen van pepperspray in deze specifieke situatie vrij klein zijn.

Fenrir

Pepperspray heb je weinig aan in zo'n situatie lijkt me. Dat wil ook niet altijd meteen werken en op afstand heb je daar natuurlijk ook niet zoveel aan. Volgens mij heeft de politie in NL niet zomaar rubberen kogels op zak? Maar dat weet ik niet zeker.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:56

Nessah schreef:
Dat is jouw mening. Ik had veel liever gezien dat de hond op een niet dodelijke manier onder controle was gebracht. Hij was daarna waarschijnlijk als nog ingeslapen, maar deze manier kan ik niet aanzien en dat zou anders moeten. Dat is mijn mening.. :)

Ik zei ook dat de manier waarop niet fijn was, maar zo is de situatie niet. Ik vond het ook een naar gezicht.
Ik wilde aangeven dat de dood van deze hond wat mij betreft maar beter is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:58

Wow wat een aanvallende reactie Nessah. Heb je het hele topic gelezen? Dan had je misschien ook gelezen dat pepperspray al aan de orde was geweest en dat de slagingskans hiervan zeer gering is.

Verder reageer ik in mijn post op mensen die het steeds maar hebben over rondvliegende kogels. Ik, en meerdere met mij, worden eerder in het topic er van beschuldigd de boel maar op te blazen en zeer overtrokken te reageren. Maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet IMO

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:58

Fiffill schreef:
Pepperspray heb je weinig aan in zo'n situatie lijkt me. Dat wil ook niet altijd meteen werken en op afstand heb je daar natuurlijk ook niet zoveel aan. Volgens mij heeft de politie in NL niet zomaar rubberen kogels op zak? Maar dat weet ik niet zeker.

pepperspray werkt júist heel goed tegen honden, ook van een afstand ;)

In 1970 is er zelfs nog sprake van geweest dat een postbode dit standaard bij zich zou dragen voor agressieve honden, dit is later verworpen door opstand van de dierenbescherming. Had iets te maken met het oogvlies van een hond die dunner is en dan dus voor een heel klein druppeltje al genoeg werking heeft. ;)

( google het maar eens)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:59

SAKKIA schreef:
Wow wat een aanvallende reactie Nessah. Heb je het hele topic gelezen? Dan had je misschien ook gelezen dat pepperspray al aan de orde was geweest en dat de slagingskans hiervan zeer gering is.

Verder reageer ik in mijn post op mensen die het steeds maar hebben over rondvliegende kogels. Ik, en meerdere met mij, worden eerder in het topic er van beschuldigd de boel maar op te blazen en zeer overtrokken te reageren. Maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet IMO

Aanvallend? Ik zei alleen dat die knipoog niet hoeft. Als dat al aanvallend is?

Ik verwijt helemaal niemand iets. Maar de informatie over pepperspray klopt niet, dat is juist zéér effectief voor honden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:00