Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik zie er geen bijtsporen in, maar ik weet ook niet wat het anders is.![]()
Overigens hoe erg ik het ook vind voor die hond, en mogelijk onnodig, die agent het leven zuur gaan maken en bedreigen via social media vind ik ontzettend onbeschoft en getuigen van een steekje los in de hersenen van degene die dat doet.Zo ga je niet met mensen om, ook niet als ze fouten maken (ALS dat zo is)
kitlover schreef:yentl2010 schreef:Wanneer worden ze hier in Nederland toch eens wakker
In Spanje zijn dit soort rassen niet eens toegestaan op campings en vele andere landen ook niet oa Italie
En hier in dit kleine kikkerlandje is er het ene na het andere incident met dit soort honden
Word tijd er weer een gebod op komt en inderdaad net zoals in naaste buurlanden een verplichte cursus en anders verplicht muilkorfen
In nederland zijn er binnen de stamboeken al strenge regels aan verbonden. En in Spanje zijn ze wel toegestaan, ongemuilkorft. Het is niet verstandig om zomaar dingen te gaan roepen als je er niks vanaf weet![]()
En hoeveel mensen worden er jaarlijks gebeten Door chiauha's en jack Russells. En laten we de losgeslagen jachthonden niet vergeten. Het aantal aanvallen van kleine honden is veel meer dan de aanvallen van grote honden.
Het aantal mensen vorig jaar op de eerste hulp Door kleine hondjes was veel hoger dan met grote. (Moeder werkt op de eerste hulp)
Jennyj01 schreef:Als Amsterdams korps zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen met zo'n stumper op straat. Situatie niet in kunnen schatten. Niet kunnen schieten en ook nog eens niet op je eigen benen kunnen staan.
Als je om deze reden een hond dood schiet dan blijf je aan de gang in Amsterdam. Dan had ik die poedersuiker van m'n buurvrouw al 100x dood kunnen schieten. Loslopende en aangelijnde honden botsen nou eenmaal wel eens. En een eigenaar die er tussen staat krijgt ook wel eens een knauw.
Netjes? Nee maar soms gaat het wel eens mis.
Dit had heel anders af kunnen lopen in die woonwijk. Daar had makkelijk een omstander geraakt kunnen worden. Wat mij betreft mag deze sukkel zo snel mogelijk achter het bureau want van dit blauw op straat krijg ik geen veilig gevoel. Een agent die van twee blaffende honden al in z'n broek poept en niet meer goed kan denken en handelen is volkomen ongeschikt en een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving.
Lisa_H schreef:Ik vind het erg hoe de eigenaresse reageert, geeft alles en iedereen de schuld terwijl het duidelijk haar eigen schuld is. Zij heeft haar honden duidelijk niet goed opgevoed al beweerd ze van wel en daar zijn die arme beestjes de dupe van..
purny schreef:Tsjonge zeg, foute woordspeling. Agentje had geschoten beessie schrikt en rent de andere kant op en agentje blijkt dan nog maar eens een aantal keren te schieten. Dat vind ik niet kunnen.
Nessah schreef:Maar agenten hebben toch een taser? Waarom is deze niet gebruikt? Waarom geen gebruik gemaakt van het taser pistool? Of waarom is er geen gebruik gemaakt van pepperspray of rubberen kogels..Nu is er én een hond dood en was dit een gevaarlijke situatie met vliegende kogels op klaar lichte dag.
SAKKIA schreef:Waar halen jullie toch steeds die rondvliegende kogels vandaan? Vind dat echt zwaar overtrokken hoor (en dan beweren dat wij, die de agent verdedigende boel opblazen). Hij lost twee keer een waarschuwingsschot en daarna schiet hij volgens mij gericht raak.
Waarschuwingsschoten gaan meestal de lucht in, het enige wat hij had kunnen raken was een vogel, die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats vloog.
En politieagenten dragen in Nederland geen taser en dan nog was het maar de vraag of een hond dat had overleefd
F_Orumster schreef:Nessah schreef:Maar agenten hebben toch een taser? Waarom is deze niet gebruikt? Waarom geen gebruik gemaakt van het taser pistool? Of waarom is er geen gebruik gemaakt van pepperspray of rubberen kogels..Nu is er én een hond dood en was dit een gevaarlijke situatie met vliegende kogels op klaar lichte dag.
Tja, zo erg is het niet dat deze hond dood is naar mijn mening. De manier waarop was wellicht niet fijn, maar een dusdanig agressief dier hoeft van mij niet rond te lopen onder het beleid van de huidige eigenaar.
Nessah schreef:Knipoog mag van mij achterwegen en ik neem het voor niemand op ik stel vragen. Ik kijk graag verder dan zwart-wit. Ik vraag mij gewoon af waarom er is gekozen voor een pistool en niet voor bijvoorbeeld pepperspray.. Ik heb 1 keer een filmpje gezien waarbij pepperspray werd gebruikt in een situatie als deze en de situatie was binnen een paar seconde volledig onder controle. Ik zal het filmpje eens opzoeken.
Nessah schreef:Dat is jouw mening. Ik had veel liever gezien dat de hond op een niet dodelijke manier onder controle was gebracht. Hij was daarna waarschijnlijk als nog ingeslapen, maar deze manier kan ik niet aanzien en dat zou anders moeten. Dat is mijn mening..
Fiffill schreef:Pepperspray heb je weinig aan in zo'n situatie lijkt me. Dat wil ook niet altijd meteen werken en op afstand heb je daar natuurlijk ook niet zoveel aan. Volgens mij heeft de politie in NL niet zomaar rubberen kogels op zak? Maar dat weet ik niet zeker.
SAKKIA schreef:Wow wat een aanvallende reactie Nessah. Heb je het hele topic gelezen? Dan had je misschien ook gelezen dat pepperspray al aan de orde was geweest en dat de slagingskans hiervan zeer gering is.
Verder reageer ik in mijn post op mensen die het steeds maar hebben over rondvliegende kogels. Ik, en meerdere met mij, worden eerder in het topic er van beschuldigd de boel maar op te blazen en zeer overtrokken te reageren. Maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet IMO