Israel vs. Hamas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:41

hahahatsjoe schreef:
MarvanTom schreef:
Iemands gevoel vindt ik pas echt als deze persoon het zelf uitspreekt en plaatst in een topic.
En niet anoniem via pb en jij hahahatsjoe gebruikt het ook nog in het topic als een extra schep kolen op het vuur.

Waarom zou iemand mij niet mogen PBen? En waarom zou ik niet geraakt mogen worden door iemands gevoel dat uitgesproken wordt? En waarom zou ik niet mogen vragen of ik dat mag delen ?

Jij doet het voorkomen dat ik en de PB-ster 1 of ander duister complot voeren samen, waar heb jij in vredesnaam last van, complotwanen? Dat jij niet kan geloven dat een gevoel oprecht is en dat zo'n gevoel oprecht gedeeld wordt zegt meer over jou dan over mij en dat is niet positief in dit geval.

Je mag dat simpelweg niet delen omdat ondergetekende daar wordt geschoffeerd,en niet de kans heeft zich te verweren...ik ben geen temmer,maar dit was zeker temwaardig,en als de afzender bekend was had ik zeker excuses geëist.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:50

hahahatsjoe schreef:
Beste Shadow0, dit is gewoon zeuren ontzettend over niets door jullie (zonder daarbij namen te noemen). En dat niet 1x, nee vooral doorgaan om je gelijk te halen (mijn persoonlijke gevoel hierover). Graag ontopic blijven, ik reageer in elk geval niet meer op dit soort posts.

Dit is absoluut niet zeuren over niets....je hebt mij uitgemaakt voor zowat het ergste wat voor mij bestaat,en weigert daar de ernst van in te zien,,, ik zou het fan ook zeer op prijs stellen als je dit recht trekt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:57

hahahatsjoe schreef:
MarvanTom schreef:
Iemands gevoel vindt ik pas echt als deze persoon het zelf uitspreekt en plaatst in een topic.
En niet anoniem via pb en jij hahahatsjoe gebruikt het ook nog in het topic als een extra schep kolen op het vuur.

Waarom zou iemand mij niet mogen PBen? En waarom zou ik niet geraakt mogen worden door iemands gevoel dat uitgesproken wordt? En waarom zou ik niet mogen vragen of ik dat mag delen ?

Jij doet het voorkomen dat ik en de PB-ster 1 of ander duister complot voeren samen, waar heb jij in vredesnaam last van, complotwanen? Dat jij niet kan geloven dat een gevoel oprecht is en dat zo'n gevoel oprecht gedeeld wordt zegt meer over jou dan over mij en dat is niet positief in dit geval.

Wat Shadow0 zegt.
En dat jij mij als 'paranoia' ziet, omdat mijn gedachtengang qua deze kwestie anders is dan jij denkt dat het is, is aan jou.
Jouw reactie zegt dus meer over jou dan over mij.

Joh, zolang iemand zich stiekem en anoniem verschuilt achter jou en jij plaatst het, dan heb jij toch last van complotwanen om jouw punt kracht bij te zetten?
Je laat je er nog voor gebruiken ook!
Dus in mijn ogen ben jij totaal ongeloofwaardig geworden door de inbreng van anonieme pb's.

En die zogenaamde anonieme pb-er noemt ook nog mensen bij naam als anti-semiet.
Hier kan ik heel kort over zijn.
Absoluut typisch Joods, dat dan weer wel, maar hier in NL totaal ongepast.
Wát een Judas, zeg!
Ik ken bv PPG persoonlijk en vind dit een aanval als oogkleppenvisie met blindgang.
Een zware belediging op de persoon en dat vindt ik echt niet gepast.
Het klinkt mij in de oren als een Jood met zieligheidsfactor 10, vertaling: ow, wij sijn sooo sielug..!
Nee, ik ben echt klaar met jou qua discussie hier.
Dit kan ik echt niet als 'waarheid' beschouwen.

Jij bent een firestarter.
Ga lekker naar Israel om je punt duidelijk te maken, maar hier ga je iig bij mij je gelijk niet vinden.
Onschuldige kinderen en vrouwen en bejaarden neerschieten, schuilend in VN-gebouwen of zichtbaar op publieke plaatsen waar Hamas niet eens in de buurt is...

EN NOGMAALS: ISRAEL VOEDT ZELF DE HAMAS DOOR DE BEZETTING VAN PALESTINA!
Stop die bezetting, hou de grenzen aan, geen kolonisatie en dan pas komt alles tot rust!

Kom op zeg.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:12

http://www.jewsnews.co.il/2014/08/08/th ... -show-you/

Tsja, ze schieten raketten af naast de hotels waar de internationale media zitten... En echte Gazanen vertellen.

En daar gaan we weer... Ik heb 1 PB gedeeld :-) zelfs tellen is moeilijk geloof ik... Enne, MarvanTom, als je werkelijk wist waar je het over had zou je weten dat er nooit zoiets als Palestina bestaan heeft, op geen enkele kaart (recent of oud) vindt je die naam terug. Vroeger woonde iedereen zonder ruzie gezellig samen in hetzelfde gebied...
Je hebt echt niet gesnapt wat ik probeer aan te geven. Ik hoef geen gelijk, ik hoef niet iets te winnen, het enige wat ik wil zeggen is dat Israel niet de boeman is in dit verhaal, getuige ook weer dit filmpje (waar internationale journalisten op staan).

Papagroom, je kunt ook overdrijven. Tsjonge als je alles zo aantrekt wat op dit forum gezegd wordt, dan heb je het zwaar. Als iemand iets naars over mij zegt dan trek me er niets van aan (was vroeger wel anders moet ik wel eerlijk zeggen, maar door de jaren heen geleerd), mensen die mij kennen en ikzelf weten wel beter.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:41

hahahatsjoe schreef:
http://www.jewsnews.co.il/2014/08/08/th ... -show-you/

Tsja, ze schieten raketten af naast de hotels waar de internationale media zitten... En echte Gazanen vertellen.

En daar gaan we weer... Ik heb 1 PB gedeeld :-) zelfs tellen is moeilijk geloof ik... Enne, MarvanTom, als je werkelijk wist waar je het over had zou je weten dat er nooit zoiets als Palestina bestaan heeft, op geen enkele kaart (recent of oud) vindt je die naam terug. Vroeger woonde iedereen zonder ruzie gezellig samen in hetzelfde gebied...
Je hebt echt niet gesnapt wat ik probeer aan te geven. Ik hoef geen gelijk, ik hoef niet iets te winnen, het enige wat ik wil zeggen is dat Israel niet de boeman is in dit verhaal, getuige ook weer dit filmpje (waar internationale journalisten op staan).

Papagroom, je kunt ook overdrijven. Tsjonge als je alles zo aantrekt wat op dit forum gezegd wordt, dan heb je het zwaar. Als iemand iets naars over mij zegt dan trek me er niets van aan (was vroeger wel anders moet ik wel eerlijk zeggen, maar door de jaren dingen geleerd), mensen die mij kennen en ikzelf weten wel beter.

Nee,JIJ wil niet zien waar dit NU over gaat!
En alleen jij hebt problemen met tellen, niet ik.
JIJ bagateliseert PPG's gevoelens, die terecht zijn, terwijl jij zelf een zogenaamde anonieme pb neerzet?
JIJ bent niet goed bezig!
Wat ik al zei: jij bent een firestarter.
Een slechte discussievoerder ook. In het nauw gedreven zelfs op de persoon.
Alsof die persoon de situatie kan veranderen...
Niemand kan dat, zelfs jij niet.
En niemand heeft gelijk in deze kwestie.

papagroom

Re: Israel vs. Hamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:59

Hahahatsjoe ziet de ernst niet helemaal in geloof ik Mar....dat zegt veel over het inlevings,en geestelijk vermogen van voornoemde.
In het echte leven had ik overigens gelijk een aangifte wegens laster ingediend.
Zo nu over tot de orde van de dag en laten we weer ontopic gaan,want alle tijd die we aan deze ziekelijke drammer besteden is verspilde tijd.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:15

papagroom schreef:
Hahahatsjoe ziet de ernst niet helemaal in geloof ik Mar....dat zegt veel over het inlevings,en geestelijk vermogen van voornoemde.
In het echte leven had ik overigens gelijk een aangifte wegens laster ingediend.
Zo nu over tot de orde van de dag en laten we weer ontopic gaan,want alle tijd die we aan deze ziekelijke drammer besteden is verspilde tijd.

_/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:06

papagroom schreef:

PPG, je hebt helemaal gelijk !!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:02

zelfs de berichten op bokt over dit onderwerp veroorzaken al oorlog...
kun je je voorstellen hoe het daar ter plekke gaat.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:18

Precies :-). Het grappige is dat waar jullie mij van betichten, dat jullie dat zelf doen :-)... op de persoon spelen en als extraatje ook nog eens schelden. Ik kan er wel tegen, maar ik vermoed dat degene die mij de beruchte PB stuurde daarom een PB stuurde en niets in het topic zette.

Trouwens, jullie willen over Israel vs. Hamas discussieren, maar alles wat positief is voor Israel (bijvoorbeeld de links naar de filmpjes van http://www.jewsnews.co.il) wordt afgedaan als propaganda en is daarom niet waar. Tsja, dan is jullie mening wel duidelijk en valt er niets meer te discussieren, of wel? Dan kun je beter het evangelie gaan verkondigen bij de demonstratie van vanmiddag in Utrecht. Daar zijn allemaal gelijk gestemden aanwezig en dan hoef je hier geen oorlogje meer te voeren en je boos te maken.........

Of ga je druk maken over wat ISIS / IS doet. Maar misschien is dat niet interessant omdat Israel daar niet de grote boze wolf is? Foto kan schokkend zijn.
http://www.jewsnews.co.il/2014/08/09/th ... emnations/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:55

hahahatsjoe schreef:
Precies :-). Het grappige is dat waar jullie mij van betichten, dat jullie dat zelf doen :-)... op de persoon spelen en als extraatje ook nog eens schelden.

Ik heb dat niet gedaan en wil dat ook niet doen.

Overigens - ik vind het ook niet goed dat het gebeurt. Zo escaleert de discussie alsnog - iets waarvan ik zo heb geprobeerd om dat niet te laten gebeuren.

Citaat:
Trouwens, jullie willen over Israel vs. Hamas discussieren, maar alles wat positief is voor Israel (bijvoorbeeld de links naar de filmpjes van http://www.jewsnews.co.il) wordt afgedaan als propaganda en is daarom niet waar.

Propaganda is niet per se niet waar - het is alleen meestal erg selectief. En ja, ik probeer meerdere bronnen te bekijken, dus nadat ik een paar berichten van die site heb gelezen wordt het tijd voor wat anders. Gewoon, omdat het belangrijk is en blijft om de zaak van meerdere kanten te blijven bekijken, en dat is bijna onmogelijk als je je informatie van 1 site krijgt.

Citaat:
Dan kun je beter het evangelie gaan verkondigen bij de demonstratie van vanmiddag in Utrecht. Daar zijn allemaal gelijk gestemden aanwezig en dan hoef je hier geen oorlogje meer te voeren en je boos te maken.........

Ah, da's wel een goed idee, hangt er een beetje van af of dat gaat lukken maar wie weet. De manier waarop je erover schrijft komt wat neerbuigend op mij over, maar wat is er precies mis met een demonstratie die oproept tot vrede, het respecteren van VN-resoluties en het zoeken naar oplossingen ipv geweld? (Men heeft trouwens ook heel duidelijk gemaakt in de oproep dat oproepen tot geweld, antisemitisme of verheerlijking van bv IS/ISIS niet is toegestaan en dat mensen die dat wel doen zonder pardon de demonstratie uitgekieperd worden.)

Omgekeerd is het natuurlijk niet waar dat dat genoeg is. Ik vind het belangrijk dat mensen nuances blijven lezen, juist ook de mensen die niet op zo'n demonstratie afkomen, en dat onjuistheden als 'het is alleen maar zelfverdediging' weerlegd blijven worden, en dat we de gevolgen (1800 doden, waarvan een groot deel niet-betrokken mensen en veel kinderen) niet vergeten.

ISIS/IS is hier simpelweg off-topic, dat heeft verder niets te maken met mijn persoonlijke mening daarover. Al wil ik er wel over kwijt dat ik gedrag veroordeel, maar mij niet wil laten verleiden om een hele bevolking of religie aan te rekenen wat een groep in een zwaargetraumatiseerd gebied doet. Geen anti-islamisme voor mij, want dat is geen fractie beter dan antisemitisme.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:07

Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 10-08-14 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:22

Ik vind Isis vreselijk, maar heeft niets met Israel of Gaza te maken. Dat jij dat nu juist aandraagt in dit topic om je standpunt duidelijk te maken, zegt mij genoeg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:25

Ik ben een flinke tijd weg geweest van bokt, en ik zie ook precies weer waarom, in dit topic.
Mijn standpunten over radicale islam zijn in die jaren alleen maar bevestigd.

En het is ook een feit dat er met isis vlaggen werd gewapperd tijdens demonstraties over Gaza, en dit tot ergernis van de mensen die wél pro Gaza willen demonstreren maar niet met isis geassocieerd wil worden.
Ik zie op mijn facebook zelfs doodsbedreigingen voorbij komen als je het daar als gematigd moslim niet mee eens bent, of je wil de radicale islam erbuiten houden als moslim zijnde.
De boosheid en haatdragendheid van sommige mensen is voor mij ongekend.
Dit geldt wat mij betreft ook voor de steeds groter wordende groep extreemrechtse Israëli's.

Ik hoop ook voor je, Shadow0, dat isis weg blijft uit Gaza, want die veegt Hamas, en Fatah helemaal, compleet van de kaart als ze dat willen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:28

Wat Nic zegt :j...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:38

Sorry, niet afgekeken want ik kan echt-echt-echt niet tegen die 'vertalingen' waarbij de woorden worden uitgelegd als iets dat veel verder gaat dan mogelijk bedoeld. Een eerlijke discussie begint met eerlijke woorden wat mij betreft, en ik heb er dan ook grote moeite mee dat enerzijds er gezegd wordt 'Israel heeft het recht zich te verdedigen' terwijl de maatregelen veel verder gaan dan verdediging, en anderzijds een tegenreactie met 'de palestijnen mogen zich verdedigen' wordt uitgelegd als een oproep tot de totale vernietiging van Israel.

Dat is gewoon niet meer oprecht.

(Overigens - het is iedereen toegestaan om in vreedzaamheid een tegendemonstratie te organiseren. Geen probleem mee.

Maar de demonstratie van vandaag is voor zover ik kan nagaan wel van een andere orde... in het filmpje demonstreert men voor palestina, met als tegenreactie "Israel".
Maar de insteek van de demonstratie vandaag is "einde aan het geweld en respecteren van de internationale verdragen" en een tegendemonstratie zou daar dan tegen zijn?)

Nic - voor mij hoef je dat niet te hopen hoor. Ik heb niets met Isis of Hamas te maken verder. Voor de bewoners daar hoop ik het wel, en dat er meer gezocht wordt naar vreedzamere oplossingen. Maar een ding weet ik wel: hoe meer geweld er is, hoe meer voedingsbodem er ligt voor IS. In een omgeving waar de zaken gewoon stabiel draaien en mensen een behoorlijk leven kunnen leiden escaleren de zaken niet zover.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:01

Shadow0, geen tegendemonstratie. Iedereen wil vrede en respect voor internationale verdagen (dat mag ik tenminste hopen). Maar daar gaat de demonstratie van vanmiddag niet echt om, het is een vredesmars specifiek voor Gaza (waar de dingen die jij noemt een onderdeel van zijn).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:11

Naar mijn weten is inderdaad opgeroepen vandaag religie buiten de demonstratie te houden, omdat dat soms uit de hand is gelopen, er negatieve publiciteit is ontstaan en niet moslims niet meer mee durfden lopen.

Nouja, wat betreft isis, laat ik het zo zeggen: ik hoop zelf écht dat isis daar wegblijft, maar ik ben er zelf eerlijk gezegd minder zeker van dat isis niets met Gaza te maken heeft of gaat krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:12

De organisatie van de demonstratie schrijft zelf dit: https://www.facebook.com/events/1438437706436760/

Naar aanleiding van de aanhoudende vreselijke gebeurtenissen in Gaza kunnen we ook in Utrecht niets anders dan ons uitspreken tegen het disproportionele geweld dat Israël gebruikt en willen we ons medeleven tonen aan alle slachtoffers en nabestaanden. Daarom organiseren we een vredesmars in Utrecht op zondag 10 augustus. Vooraf en aan het eind van deze mars zullen enkele sprekers hun verhaal doen en verwoorden wat wij allemaal vinden: geweld is nooit een oplossing!

De afgelopen weken zijn er al meer dan 1800 doden gevallen, duizenden mensen zijn gewond en op de vlucht. Dit is al de derde keer in zes jaar dat de strijd tussen Israël en Palestina zo uit de hand loopt. Wij spreken ons uit tegen de Nederlandse overheid die nog steeds de bezetting en de onderdrukking van de Palestijnen steunt. Wij geloven niet dat de bezetting en de bombardementen een duurzame oplossing bieden. Wij geloven dat er vreedzame en rechtvaardige mogelijkheden zijn. Wij willen vrede voor zowel Palestijnen als Israëliërs.

Iedereen is welkom om mee te komen lopen en te luisteren naar de toespraken. Spandoeken, vlaggen en megafoons zijn welkom, mits ze een positieve boodschap uitdragen. Laat je niet provoceren, een vreedzaam geluid is een krachtigere boodschap!

Kom aanstaande zondag naar onze vredesmars als je vindt dat:
    - Het geweld moet stoppen
    - Meer dan 1800 slachtoffers niet valt te rechtvaardigen
    - Er gezocht moet worden naar vreedzame en politieke oplossingen
    - Mensenrechten gerespecteerd moeten worden...
    - Palestijnen net als Israëliërs een veilig en waardig leven moeten kunnen opbouwen
    - Alle partijen bovenstaande moeten erkennen
    - Er een einde moet komen aan de bezetting, de muur en illegale nederzettingen
    - Sancties moeten volgen als Israël zich hier niet aan houdt
    - Nederland bovenstaande moet erkennen
    - Dat er een einde aan de blokkade moet komen
    - Er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar oorlogsmisdaden
    - Je gelooft in vrede

Er zullen ongetwijfeld mensen meelopen die er anders over denken, heftigere standpunten hebben. Maar dit is de officiele stellingname van de vredesmars, en ik denk dat die serieus genomen moet worden. Het is niet respectvol om de mensen die daaraan deelnemen zomaar (en op voorhand!) in een andere hoek te plaatsen. Ik zie in bovenstaande in elk geval niets verkeerds. Het is zeker geen pro-Hamas.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:18

Het zal wel verkeerd overkomen, maar de initiatiefneemster is deze keer een Nederlandse, en bij vorige demonstraties die iets uit de hand liepen waren volgens mij voornamelijk moslims (althans ik werd via fb uitgenodigd door moslims die meewerkten aan de organisatie).
Voor veel moslims is het niet zo makkelijk om hun islamitische emoties, om het zo maar te zeggen, erbuiten te laten.

In deze standpunten zie ik inderdaad niet zoveel verkeerds en kan ik me wel in vinden, maar ik zou écht niet gezien of gefilmd willen worden in de buurt van isis vlaggen of mensen met bedekte gezichten die dood aan de joden wensen.

Ik las ook ergens dat mensen die bv bij mc Donalds zaten te eten geïntimideerd werden door de stoet demonstranten omdat dat een pro Israël bedrijf zou zijn o.i.d.
Daar zou ik dus echt niet tussen willen lopen :)F

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:02

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:16

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:54

Pfoe we hadden het er vandaag op het werk nog eens over. Het is echt werkelijk diep triest allemaal, het nieuws van nu. Met die Yezidi's, Palestijnen... Allemaal slachtoffers van haat, dood en verderf. En dat wordt nog aangehangen in de Schilderswijk hier in Nederland ook -O-. De Sharia in de Schilderwijk? WTF? Waarom wordt er niks gedaan? Ik ben echt bijna van plan om op PVV te gaan stemmen om dit soort idiote dingen. %) Je zal er maar wonen zeg... Nooit zo blij geweest om in het veilige oosten van NL te wonen.

En weer on-topic: Op dit moment is er weer een wapenstilstand @ gaza geloof ik? Hopelijk komt er nou nog eens wat goeds uit. Of nou Israel of Hamas de boosdoener is (allebei...), er is maar één slachtoffer en dat is de gewone bevolking. Dit is typisch zo'n voorbeeld van een verhaal met twee kanten. Los dat maar eens op... :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:13

Thesserd - als je er niet woont is het verstandig om de zaken met een korreltje zout te nemen. Het zijn de extremen die de media halen, want dat maakt het verhaal.

Daarnaast, het is nooit verstandig om zelf uit angst voor iets wat je niet echt kent (de situatie in de schilderswijk) snel conclusies te trekken. En het is nog onverstandiger om op basis daarvan mensen te steunen die actief bijdragen aan meer antipathie over en weer, want daar wordt het zeker niet beter van.
Als je je werkelijk ongerust maakt, probeer dan te zoeken naar meer begrip, want dat maakt de wereld veiliger.
Als je veilig wilt zijn rondom paarden moet je niet paniekerig doen maar juist kalm en zelfverzekerd. Dat geldt voor andere gevaren eigenlijk niet anders. Alleen kalm en zelfverzekerd kun je dingen oplossen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:21

Ik weet dat het maar een klein groepje was, maar dat betekent niet dat ik dat niet te ver vind gaan :+

Overigens weet ik niet of het een goed idee is om op Wilders te stemmen, daarom zei ik ook 'bijna van plan om'. Blijkbaar ben ik hier bijna de enige, maar ik vind dat het écht te ver gaat als je een organisatie als IS gaat aanmoedigen, vooral in Nederland. :n

Kalmte en zelfverzekerdheid gaat denk ik niet helpen tegen dit soort mensen. Dan wordt er gewoon over je heen gelopen. Overigens zaaien paarden geen dood en verderf.