Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Okay, chill.![]()
Lees jouw eigen onderstaande posts nog eens. Gewoon, even heel objectief. Kan je je dan voorstellen dat dit wordt opgevat als dat jouw voorkeur uitgaat naar afgetraind? Dat jij maat 40 ziet als overgewicht en niet dun/gezond? Snap je dat ik "daar die informatie vandaan haal"? Je roept zelf het hardst dat mensen moeten leren begrijpend lezen, maar dan dien je zelf ook wel begrijpend te typen.
Citaat:Jij hebt het zelf in bijna al je posts over (even generaliserend) Victoria's Secret-vrouwen met een "gezond" gewicht en Dove-vrouwen met "overgewicht". Jij maakt zelf het onderscheid tussen dat de ene wel gezond is en de ander niet.
.
sevke schreef:Ik ben ook niet dik en uitgelubberd, en ben ondertussen 43 en twee tieners verder ! Het is niet nodig te generaliseren.
Mijn dochter heeft inderdaad een probleem met haar zelfbeeld, en daar wordt erg aan gewerkt. Iedereen mag van mij ook vinden wat hij wil. Maar we moeten geen onrealistische normen gaan stellen, dat was mijn hele punt !
pol013 schreef:Die middelste dame in de vic sec reclame heeft gewoonweg een gat tussen haar benen. Begrijp dat dat ook weer een hype is bij jonge meiden. Dat je bovenbenen elkaar niet raken. Dat vindt ik (ook) echt van de pot gerukt.
Daarbij is (bij benadering) zo'n lichaam hebben nog tot daar aan toe als je rond de 20 bent maar echt niet meer gezond als je richting de 40 gaat. ( en die vrouwen moeten toch ook een bh aan? Of niet)
En ik zag er tot mijn 20 zo uit als de dames in de vic sec reclame (oke, zonder de boobs en met kortere pootjes) maar dat hoeft voor mij nu echt niet meer hoor. Had het steeds koud
sevke schreef:@TS : JIJ schreef toch dat het schandalig was dat zulke mensen de nieuwe norm worden ? Dat heb ik er toch uit begrepen. Nu IK vind het schandalig dat de bovenste mensen de norm zijn. Ik zal mij nuanceren : ik vind HET FIGUUR van de bovenste dames lelijk. Mag dat even ? Ik mag toch ook een mening hebben ? JIJ mag het figuur van de onderste dames lelijk vinden, dat is je goede recht ! Maar ik zal nooit opmerkingen maken naar iemand met een extreem mager of dik figuur, ik voel mij niet beter dan die mensen, namelijk.
Waarom betrek ik dat op mijn dochter ? Omdat zij nog van zichzelf vindt dat ze TE DIK (!!!) is. En dat vind ik erg. En de enige reden daarvan is dat plaatjes als die VS-modellen aan de jeugd wordt voorgespiegeld als zijnde de norm en normaal. Als iemand haar zegt dat ze te dun is, doet ze alsof haar dat kwetst, maar eigenlijk aanziet ze het als een compliment.
En eigenlijk heb ik veel medelijden met die mensen die hunzelf wel helemaal perfect vinden, en schoonheid het opperste goed.
Want ooit, en dat moment komt sneller dan je denkt, ben je zelf ook niet meer zo strak, wegens ouder, of kinderen gekregen, of wegens wat dan ook, en dàn zal de confrontatie met jezelf erg hard zijn !
Mensen, wind jullie niet zo op, wees eens tevreden met jezelf ! Pas als je vrede hebt met jezelf, wordt je er niet meer pissed van als iemand anders je te dun of te dik noemt. Zulke banaliteiten zullen je dan niet meer raken.
Vind ik mezelf perfect ?![]()
Verre van ! Maar ik heb er wel vrede mee. En je moest eens weten wat een rust dat brengt ! En dat probeer ik ook aan mijn kinderen over te brengen.
Als er een foto op bokt komt met een paard dat er in verhouding uitziet als een VS-model, dan roept het hele forum schande. Té is alleen goed in tévreden.
Trouwens : wat jij mooi en gezond noemt, is voor 90% van de mensen gewoon ongezond en te mager.
antje_vip schreef:Op je OP gereageerd: ik vind dat onderste plaatje niet dat die vrouwen te dik zijn, zij zijn juist een afspiegeling van hoe de gemiddelde vrouw eruit ziet. En dan bedoel ik de vrouwen rond maat 40. Ze zijn niet chubby, maar ook niet graatmager. Eigenlijk precies goed, toch?
edit: vroeger werd er reclame gemaakt dat je meer kilo's moest aankomen, omdat dat aantrekkelijker zou zijn. Toen iedereen te dik was, kwam er reclame over dat slank mooi is. En nu iedereen weer slank is, moet je weer aankomen. Tis gewoon marketing.
sevke schreef:@TS : JIJ schreef toch dat het schandalig was dat zulke mensen de nieuwe norm worden ? Dat heb ik er toch uit begrepen. Nu IK vind het schandalig dat de bovenste mensen de norm zijn. Ik zal mij nuanceren : ik vind HET FIGUUR van de bovenste dames lelijk. Mag dat even ? Ik mag toch ook een mening hebben ? JIJ mag het figuur van de onderste dames lelijk vinden, dat is je goede recht ! Maar ik zal nooit opmerkingen maken naar iemand met een extreem mager of dik figuur, ik voel mij niet beter dan die mensen, namelijk.
Waarom betrek ik dat op mijn dochter ? Omdat zij nog van zichzelf vindt dat ze TE DIK (!!!) is. En dat vind ik erg. En de enige reden daarvan is dat plaatjes als die VS-modellen aan de jeugd wordt voorgespiegeld als zijnde de norm en normaal. Als iemand haar zegt dat ze te dun is, doet ze alsof haar dat kwetst, maar eigenlijk aanziet ze het als een compliment.
En eigenlijk heb ik veel medelijden met die mensen die hunzelf wel helemaal perfect vinden, en schoonheid het opperste goed.
Want ooit, en dat moment komt sneller dan je denkt, ben je zelf ook niet meer zo strak, wegens ouder, of kinderen gekregen, of wegens wat dan ook, en dàn zal de confrontatie met jezelf erg hard zijn !
Mensen, wind jullie niet zo op, wees eens tevreden met jezelf ! Pas als je vrede hebt met jezelf, wordt je er niet meer pissed van als iemand anders je te dun of te dik noemt. Zulke banaliteiten zullen je dan niet meer raken.
Verre van ! Maar ik heb er wel vrede mee. En je moest eens weten wat een rust dat brengt ! En dat probeer ik ook aan mijn kinderen over te brengen.
Als er een foto op bokt komt met een paard dat er in verhouding uitziet als een VS-model, dan roept het hele forum schande. Té is alleen goed in tévreden.
Trouwens : wat jij mooi en gezond noemt, is voor 90% van de mensen gewoon ongezond en te mager.
petraaken schreef:Marilyn Monroe is toch nog steeds HET SEXSYMBOOL voor de mannen en het is inderdaad een erg mooie vrouw met een mooi figuur (al dan niet met correctieondergoed) en had toch echt maatje 40. Zij heeft nog een normaal figuur en ziet er niet uit als een bonenstaak want dat is tegenwoordig de norm.
Nessah schreef:petraaken schreef:Tja graatmager en grote boobs gaan niet samen. Maar daar heb je tegenwoordig siliconenborsten voor dus dat probleem is dan ook snel opgelost.
Ik heb anders maat D en kledingmaat 32, dus dat is niet helemaal waar
Nessah schreef:petraaken schreef:Tja graatmager en grote boobs gaan niet samen. Maar daar heb je tegenwoordig siliconenborsten voor dus dat probleem is dan ook snel opgelost.
Ik heb anders maat D en kledingmaat 32, dus dat is niet helemaal waar
Needje schreef:Het schijnt dat er maar 1 ding is wat vrouwen aantrekkelijk maakt bij mannen, en dat is het verschil tussen taille en heupen. Als je je omvang van je taille deelt door de omvang van je heupen en het is 0,7 dan schijn je het aantrekkelijkst te zijn voor mannen.
Grappig is dat ik als vrouw zijnde vrouwen met een echt zandloperfiguur ook al snel "mooier" vind.
mylittlejoy schreef:@TS: Maar zonder nu weer meteen in de tegenaanval te gaan, beantwoord mijn vraag nu eens: Kan je je voorstellen dat jouw posts wordt opgevat als dat jouw voorkeur uitgaat naar afgetraind? Dat jij maat 40 ziet als overgewicht en niet dun/gezond? Kan je je voorstellen dat jouw posts een bepaalde ondertoon hebben?
Citaat:De Dove vrouwen (dit praat even makkelijk omdat we het dan gewoon over dezelfde vrouwen hebben) hebben volgens jou overgewicht. Die maat is - zoals jij het zegt - overgewicht, ook al is het maar een beetje. Punt. Dát is wat je getypt heb. Daarnaast heb je het over modellen met een dun/gezond gewicht. Waar of niet waar? Dan maak je zélf het onderscheid tussen dun/gezond en overgewicht/ongezond.
Citaat:Dat die lingerie modellen ondergewicht hebben/te dun zijn, dat ís in veel gevallen toch ook zo? Je zal mij niet horen zeggen dat ze ongezond zijn, want veel van die meiden sporten zich suf en hebben een gezondere levenstijl dat de gemiddelde Nederlander. Maar dat neemt niet weg dat zij ondergewicht hebben. Ik koppel dat zelf niet aan dat het een ongezond gewicht is. Als anderen dat wel doen, is dat net zo fout als dat jij zelf doet met overgewicht.
amaze schreef:TS ;ik vind het triest dat je vrouwen met maat 40/42 bij voorbaat te dik vindt . Het is iig afhankelijk van je lengte..