Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stefje schreef:geerke schreef:Het gaat mij er om dat mensen gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden....er word altijd een soort van andere oorzaak gezocht.Even niet meegerekend dat er inderdaad sprake is geweest van een misdrijf.Maar ik heb het idee dat niemand begrijpt wat ik bedoel.
Jewel hoor Geerke. Dat vind ik ook. Lonely Planet heeft het blijkbaar niet duidelijk beschreven, maar dat is niet meer dan jammer, daar kun je hun de schuld niet van geven. In die regionen wandelen is heel wat anders dan hier op de Veluwe... Maar er zijn toch wel rare aspecten nog, want je zou denken dat ze het daar wel met iemand erover hebben gehad dat ze die trail gingen lopen, en lijkt me dat iedereen daar wel weet dat het serious business is, geen wandelingetje, en dat omkeren zal daar toch ook wel bekend zijn, zou iemand hun dat niet verteld hebben? Het zou mij ook niets verbazen als er nog meer uitkomt dan 'enkel' dat keerpunt gemist hebben en verdwaald zijn, zoals Lauke ook zegt. Dat 's middags pas weggaan is ook raar. En ik vermoed dat er nog informatie komt van mobiel en camera, want daar is nog niets over bekend gemaakt, ook niet dat het geen enkele info biedt (of heb ik iets gemist?).
(Edit: bordjes... de ANWB bordjes hier in NL staan soms al precies de andere kant op, laat staan in gebieden zoals daar.) Hopelijk wordt ooit duidelijk wat er echt gebeurd is, beter dat verwerken dan de onzekerheid van je de rest van je leven afvragen wat er daar gebeurd is. Wat een nachtmerrie deze hele gebeurtenis.
Moschino schreef:Hoe weet je dat ze dat niet hebben gedaan?
Nic schreef:Moschino schreef:Hoe weet je dat ze dat niet hebben gedaan?
Omdat dat op dat kaartje staat wat ik heb gepost, dat rode stukje.
Heino schreef:Nic schreef:Volgens mij weten ze ook al het eea. van de mobieltjes en camera, maar brengen ze dat niet naar buiten.
Dat denk ik ook ja, als het niets had opgeleverd was het wel naar buiten gebracht denk ik.
juniper schreef:... Misschien voegt deze post niet zo veel toe aan dit topic, maar het geeft wel aan wat de jungle inhoudt.
Hermelientje schreef:@Nic
Er hadden al mensen die het gebied kennen gezegd dat ze waarschijnlijk aan de verkeerde kant van de waterscheiding (continental divide) naar beneden zijn gegaan.
Citaat:As an engineer working for phone companies in Panama, I know there is not enough signal coverage up in the mountains. In fact, the few cellphone antennas installed in small towns like Boquete are meant to cover the main areas of the city, roads, hotels. Despite that some weak signals can still be picked in some trails or mountains. There are 4 mobile phone operator in Panama, I don't know if they bought a Panamanian Sim card (chip) or kept using their dutch Sim cards in their phones in Roaming mode.
In any case they still had access to Emergency Calls (911 or Police), in this scenario the emergency call takes the resource available from any of the network providers at that moment, so if only one mobile operator signal reaches the spot where they were, the call will complete over this signal no matter if they are not clients or are using roaming, this call will be free of charge, its is a GSM Standard, its also a law in Panama and most countries.
ThreeFingers schreef:We mogen niet speculeren...toch word er nu gespeculeerd dat ze verdwaald zijn, een verkeerde beslissing hebben genomen, daardoor in de rivier gevallen zijn enz....
Een misdrijf kan alsnog niet uitgesloten worden.