Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Ik heb het eventjes gevraagd aan mijn ouders: 18 jaar geleden hebben zij ruim 25 000 euro betaald aan ivf. Toen werd het nog niet terugbetaald. Ze hebben 13 behandelingen gedaan van 1500/stuk, + benzine (was een uur rijden heen) + spuiten,....
nu is de behandeling natuurlijk al goedkoper geworden, maar ik vind het wel goed dat de eerste 3x terugbetaald worden.
Sees schreef:Oa. daarom is het zo stom dat de Mods dit topic naar boven hebben gehaald en het andere (met iets vriendelijkere titel) hebben gesloten...
Miranda40 schreef:Sees schreef:Oa. daarom is het zo stom dat de Mods dit topic naar boven hebben gehaald en het andere (met iets vriendelijkere titel) hebben gesloten...
Ga ik helemaal in mee.
Hoezo IVF moet verboden wordenIk denk dat heel wat mensen blij zijn dat het bestaat. Ons 1e kindje ging via 'moeder natuur'. Was vrij snel zwanger maar daarna............door EUG 1 eileider helemaal verwijderd en 1 eileider de knip erop.....weg snelweg en geen zwangerschap meer.....de enige oplossing was IVF. Maar denk je dan echt dat je over 1 nacht ijs gaat?????? Je weet inmiddels dat er veel mis kan gaan. Ondanks dat er van die ene eileider nog een stukje zat was een EUG nog steeds aanwezig. Na 3 volledige behandelingen (en 8 terugplaatsingen) werd ik zwanger van ons zoontje Casper*. Helaas had dit mannetje een verstopte plasbuis waardoor hij na 24 weken kwam te overlijden. En ja dan hoor ik mensen zeggen: zie je wel, die eileiders zijn niets voor niets verwijderd; de natuur heeft besloten. Wel ik vind dit echt de grootste onzin die er bestaat. Maak eerst dingen zelf mee eer je er een oordeel over kunt geven.
Kwanyin schreef:En overbevolking...pak je dat niet eerder aan door geboortebeperking dan door ifv verbieden? Wat heeft het meeste impact, één kind van een koppel dat er geen kon krijgen, of die 7 van de buurvrouw die maar met haar ogen moet knipperen en ze is zwanger? Maar zelfs dat is niet zo simpel, de vergrijzing is nu al een probleem. Dat ligt best wel ingewikkelder dan "we maken met z'n allen minder kinderen en alles wordt opgelost".
Kwanyin schreef:Maar is dat niet iets wat al zo oud is als de mensheid? Oorlog, epidemieën en hongersnoden komen al voor van voor het begin ter tijden. En wanneer is het einde? Dat is altijd een 'risico' dat je neemt. In mijn leven ging de wereld ook vergaan in de jaren 90 en nog eens in 2000 en we zijn er nog. Er zijn gewoon ook mensen die de toekomst niet doemdenken en het daarom wel waard vinden nieuw leven op aarde te zetten.
geerke schreef:en dan te bedenken dat je in China maar 1 kind mocht hebbenEn dan nog zo druk...
sallandval schreef:[Natuurlijk weet ik dat dit heel berekenend klinkt, zoals ik al zei: ik misgun niemand zijn geluk. Maar straks heb je al je middelen gestoken in het krijgen van een kind en ben je eindelijk wensouder en dan komt er een wereldwijde epidemie, oorlog of hongersnood en sterft datzelfde kind als gevolg van de overbevolking... hoe zuur is dat?
Kwanyin schreef:Dat is toch pas na 2 jaar dat je een doorverwijzing krijgt? Tenzij je al ver over de 30 bent. Maar dan heb je gewoon weinig tijd. Hoe ouder hoe beter geldt misschien voor wijn maar niet voor vruchtbaarheid.En dan nog moet je eerst door de hele molen gaan, ze gaan niet zomaar ifv toepassen omdat je het vraagt. Als bv blijkt dat de oorzaak iets is waar je wat aan kan doen (obesitas bv), moet je eerst maar afvallen.
En overbevolking...pak je dat niet eerder aan door geboortebeperking dan door ifv verbieden? Wat heeft het meeste impact, één kind van een koppel dat er geen kon krijgen, of die 7 van de buurvrouw die maar met haar ogen moet knipperen en ze is zwanger? Maar zelfs dat is niet zo simpel, de vergrijzing is nu al een probleem. Dat ligt best wel ingewikkelder dan "we maken met z'n allen minder kinderen en alles wordt opgelost".
NatasjavE schreef:Miranda40 schreef:En ja dan hoor ik mensen zeggen: zie je wel, die eileiders zijn niets voor niets verwijderd; de natuur heeft besloten.
Zijn er serieus mensen die dat tegen je gezegd hebben?
*shock*
![]()
Waar halen ze het lef vandaan vraag ik me dan af.
Sees schreef:Sallandval, ja ik kan het mis hebben maar ik denk dat een kinderwens vele malen sterker is dan de 'angst' voor overbevolking of wat dan ook. En daarbij denk ik dat de meeste mensen toch wel goed nadenken over het willen van kinderen en het niet in een bevlieging doen ofzo, althans, niet in NL.