Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chelle_dora schreef:Ik hoor iedereen over 'hij heeft zijn straf uitgezeten'. Niet om de azijnpisser te zijn, want ik weet dat de Nederlandse wet zo werkt dat je vervroegd vrij mag onder voorwaarden, maar dan heeft hij toch niet zijn straf uitgezeten? 18 jaar cel en na 12 jaar eruit komen, tja, ik snap best dat mensen zoiets hebben van 'hij heeft zijn straf nog niet uitgezeten'..
Tuurlijk, die vent moet ergens wonen, alleen ik denk persoonlijk dat het beter is als de direct omwonenden hier als eerste van op de hoogte waren gesteld, in plaats van achteraf dmv een brief van de burgemeester.. Zou ik absoluut niet kunnen waarderen zelf.
Vind de 'wrange smaak' ook wel meevallen. Eerlijk is eerlijk, dat heeft ie toch echt zelf op zich afgeroepen.. Je bent niet verplícht om iemand te vermoorden hoor.. Maakt je leven een stuk makkelijker als je dat niet doet natuurlijk...
Bizzybijtje schreef:geerke schreef:12 jaar is niks....wacht maar tot je zelf 60 bent dan begrijp je pas dat 12 jaar niks is.
Als je jong bent lijkt 12 jaar een eeuwigheid.
12 jaar opgesloten zitten en daarna nooit meer zomaar ergens heen kunnen gaan... Nogmaals; ik denk dat dit zwaar onderschat wordt.
Margee schreef:Ik ben benieuwd wanneer de eerste vrijwilliger zich hier meldt voor een lynchpartij, de grootspraak is er naar. Kom op!!! Wie is er zo flink het touw en de boom te zoeken en de klus te klaren!!!
De man is gestraft en wordt nog steeds gestraft maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Margee schreef:Ik ben benieuwd wanneer de eerste vrijwilliger zich hier meldt voor een lynchpartij, de grootspraak is er naar. Kom op!!! Wie is er zo flink het touw en de boom te zoeken en de klus te klaren!!!
De man is gestraft en wordt nog steeds gestraft maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Margee schreef:In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Je wilt je niet verlagen maar lees je posts dan eens door, gezellig koffiedrinken en hem iets voeren. Je hebt er het lef niet eens voor, allemaal babbels.....
geerke schreef:Margee schreef:In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Je wilt je niet verlagen maar lees je posts dan eens door, gezellig koffiedrinken en hem iets voeren. Je hebt er het lef niet eens voor, allemaal babbels.....
nadat hij veroordeelt werd voor 18 jaar en 12 jaar kreeg is de wet verandert.
De moordenaar van Theo van Gogh heeft wel levenslang gekregen namelijk.Iets wat vrij aannemelijk is voor moord.
Dat de meesten hier 12 jaar genoeg vinden is
opmerkelijk.
Margee schreef:In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Cowgirl schreef:Margee schreef:In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Oh gut je kunt niet tegen een grapje.
BOKT...bloedserieus.
Magrathea schreef:geerke, het is ondertussen wel duidelijk denk ik dat jij 12 jaar niet zoveel vindt op een mensenleven. Ik vind dat wel. Ik moet er niet aan denken om op mijn 30e 12 jaar vast te komen te zitten...
De moordenaar van Theo van Gogh is heel anders te werk gegaan. Dat was bijkant een rituele slachting, hoe die man is gestorvenvreselijk.
Cowgirl schreef:Magrathea schreef:geerke, het is ondertussen wel duidelijk denk ik dat jij 12 jaar niet zoveel vindt op een mensenleven. Ik vind dat wel. Ik moet er niet aan denken om op mijn 30e 12 jaar vast te komen te zitten...
De moordenaar van Theo van Gogh is heel anders te werk gegaan. Dat was bijkant een rituele slachting, hoe die man is gestorvenvreselijk.
Dat kun je van te voren bedenken dat je vast komt te zitten als je je misdaad begaat.
Van de week nog die man op tv die bewust drugs had gesmokkeld naar Zuid Amerika. Heeft 6 jaar opgesloten gezeten daar en mamma maar zielig doen bij de regering omdat zoonlief maar in nederland in de gevangenis moest omdat het daar zo slecht was.
Ja sorry maar daar heeft hij toch zelf voor gekozen.
De moord op Theo van Gogh was dus erger als die op Pim Fortuyn....mmmm.....juist ja.
geerke schreef:nee....6 kogels door je kop is netter...
Margee schreef:Grapjes is niet erg hoor maar als je het maar niet echt meent, daar wordt ik een beetje eng van....
Lusitana schreef:Er is niks mis met (een langdurige) gevangenschap en ook gewoon verdient.
Maar men moet dan niet gaan doen alsof het niks is en alsof zo´n man als hij vrij komt maar wild om zich heen opnieuw Jan en alleman zal gaan vermoorden zodat je niet veilig naast hem kunt wonen.
Als er beslist is dat zulk gevaar niet bestaat, dan moeten we daarop vertrouwen. Gewone logica zegt ook dat het niet waarschijnlijk is.
De grapjes komen als men geen geldige argumenten meer naar voren kan brengen. Blijf dan gewoon uit een discussie.
Niet in elke discussie zijn grapjes, meestal sarcasme, op z´n plaats. Sarcasme laat zich sowieso niet lezen, omdat het in de manier(toon) zit waarop je dingen uitspreekt. Dus niet zo geschikt op een forum.
geerke schreef:Lusitana schreef:Er is niks mis met (een langdurige) gevangenschap en ook gewoon verdient.
Maar men moet dan niet gaan doen alsof het niks is en alsof zo´n man als hij vrij komt maar wild om zich heen opnieuw Jan en alleman zal gaan vermoorden zodat je niet veilig naast hem kunt wonen.
Als er beslist is dat zulk gevaar niet bestaat, dan moeten we daarop vertrouwen. Gewone logica zegt ook dat het niet waarschijnlijk is.
De grapjes komen als men geen geldige argumenten meer naar voren kan brengen. Blijf dan gewoon uit een discussie.
Niet in elke discussie zijn grapjes, meestal sarcasme, op z´n plaats. Sarcasme laat zich sowieso niet lezen, omdat het in de manier(toon) zit waarop je dingen uitspreekt. Dus niet zo geschikt op een forum.
humor is dus een gebrek aan geldige argumenten?Nou...doek alle cabaretiers dan ook maar op![]()
En of grapjes op zijn plaats zijn wel of niet is heel persoonlijk.De een heeft namelijk wel gevoel voor humor en de ander niet