Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:02

Ach die kerel loopt zn hele leven met een straf, hij moet hoe dan ook altijd achterom kijken ;) een volk die tegen hem is en geen werk oid kan krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:35

geerke schreef:
12 jaar is niks....wacht maar tot je zelf 60 bent dan begrijp je pas dat 12 jaar niks is.
Als je jong bent lijkt 12 jaar een eeuwigheid.

12 jaar opgesloten zitten en daarna nooit meer zomaar ergens heen kunnen gaan... Nogmaals; ik denk dat dit zwaar onderschat wordt. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:13

chelle_dora schreef:
Ik hoor iedereen over 'hij heeft zijn straf uitgezeten'. Niet om de azijnpisser te zijn, want ik weet dat de Nederlandse wet zo werkt dat je vervroegd vrij mag onder voorwaarden, maar dan heeft hij toch niet zijn straf uitgezeten? 18 jaar cel en na 12 jaar eruit komen, tja, ik snap best dat mensen zoiets hebben van 'hij heeft zijn straf nog niet uitgezeten'..

Tuurlijk, die vent moet ergens wonen, alleen ik denk persoonlijk dat het beter is als de direct omwonenden hier als eerste van op de hoogte waren gesteld, in plaats van achteraf dmv een brief van de burgemeester.. Zou ik absoluut niet kunnen waarderen zelf.

Vind de 'wrange smaak' ook wel meevallen. Eerlijk is eerlijk, dat heeft ie toch echt zelf op zich afgeroepen.. Je bent niet verplícht om iemand te vermoorden hoor.. Maakt je leven een stuk makkelijker als je dat niet doet natuurlijk...

Zijn straf zit er idd nog niet op. Nog lang niet zelfs. Maar voor een paar bokkers hier maakt dat niet uit, hij zal voor hen nooit afgestraft zijn.
En dan denken dat ze zelf geen bijdrage leveren aan negativiteit in de samenleving. Ff vergeten om die balk uit je oog te halen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:22

Bizzybijtje schreef:
geerke schreef:
12 jaar is niks....wacht maar tot je zelf 60 bent dan begrijp je pas dat 12 jaar niks is.
Als je jong bent lijkt 12 jaar een eeuwigheid.

12 jaar opgesloten zitten en daarna nooit meer zomaar ergens heen kunnen gaan... Nogmaals; ik denk dat dit zwaar onderschat wordt. :)

daar heb je over het algemeen alleen last van als je iemand vermoord,je word niet voor niets opgesloten.

Ik ben er inderdaad voor de samenleving te beschermen tegen dit soort gasten...pedo's,moordenaars,verkrachters.
En niet andersom.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:14

Ik ben benieuwd wanneer de eerste vrijwilliger zich hier meldt voor een lynchpartij, de grootspraak is er naar. Kom op!!! Wie is er zo flink het touw en de boom te zoeken en de klus te klaren!!!

De man is gestraft en wordt nog steeds gestraft maar blijkbaar is dat niet genoeg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:23

Margee schreef:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste vrijwilliger zich hier meldt voor een lynchpartij, de grootspraak is er naar. Kom op!!! Wie is er zo flink het touw en de boom te zoeken en de klus te klaren!!!

De man is gestraft en wordt nog steeds gestraft maar blijkbaar is dat niet genoeg.

dat komt toch door zijn eigen daad?Had hij het niet moeten doen.
Ik ga ook al 49 jaar door het leven zonder iemand te vermoorden,is best te doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:33

Margee schreef:

Waarom moet er nou gelijk weer over een lynch daad gesproken worden.
Als ik 1 ding niet wil is mezelf verlagen tot hetzelfde nivo als V.v.d G.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:04

In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Je wilt je niet verlagen maar lees je posts dan eens door, gezellig koffiedrinken en hem iets voeren. Je hebt er het lef niet eens voor, allemaal babbels.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:45

Margee schreef:
In andere landen werd je hand afgehakt bij diefstal, willen jullie dat hier ook? Stenigen, gevangenissen als krottenwijken met als eten varkenskliek. Dat niveau zijn wij toch wel ontstegen? Wij hebben een stelsel waarbij iemand gestraft wordt. Hij is gestraft en wordt nog steeds gestraft, maar jullie weten het beter.
Je wilt je niet verlagen maar lees je posts dan eens door, gezellig koffiedrinken en hem iets voeren. Je hebt er het lef niet eens voor, allemaal babbels.....

nadat hij veroordeelt werd voor 18 jaar en 12 jaar kreeg is de wet verandert.
De moordenaar van Theo van Gogh heeft wel levenslang gekregen namelijk.Iets wat vrij aannemelijk is voor moord.
Dat de meesten hier 12 jaar genoeg vinden is opmerkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:51

geerke schreef:
Margee schreef:

nadat hij veroordeelt werd voor 18 jaar en 12 jaar kreeg is de wet verandert.
De moordenaar van Theo van Gogh heeft wel levenslang gekregen namelijk.Iets wat vrij aannemelijk is voor moord.
Dat de meesten hier 12 jaar genoeg vinden is
opmerkelijk.

Dat jij denkt dat ie nu van het gezeik af is en dat het nut heeft om hem nog langer op te sluiten is ook opmerkelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 10:53

geerke, het is ondertussen wel duidelijk denk ik dat jij 12 jaar niet zoveel vindt op een mensenleven. Ik vind dat wel. Ik moet er niet aan denken om op mijn 30e 12 jaar vast te komen te zitten...

De moordenaar van Theo van Gogh is heel anders te werk gegaan. Dat was bijkant een rituele slachting, hoe die man is gestorven :n vreselijk.

geerke

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:57

nee....6 kogels door je kop is netter...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:08

Margee schreef:

Oh gut je kunt niet tegen een grapje.
BOKT...bloedserieus. :z

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 11:13

Cowgirl schreef:
Margee schreef:

Oh gut je kunt niet tegen een grapje.
BOKT...bloedserieus. :z

Tja, en ik vind het niet iets om grapjes over te maken :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:17

Magrathea schreef:
geerke, het is ondertussen wel duidelijk denk ik dat jij 12 jaar niet zoveel vindt op een mensenleven. Ik vind dat wel. Ik moet er niet aan denken om op mijn 30e 12 jaar vast te komen te zitten...

De moordenaar van Theo van Gogh is heel anders te werk gegaan. Dat was bijkant een rituele slachting, hoe die man is gestorven :n vreselijk.

Dat kun je van te voren bedenken dat je vast komt te zitten als je je misdaad begaat.
Van de week nog die man op tv die bewust drugs had gesmokkeld naar Zuid Amerika. Heeft 6 jaar opgesloten gezeten daar en mamma maar zielig doen bij de regering omdat zoonlief maar in nederland in de gevangenis moest omdat het daar zo slecht was.
Ja sorry maar daar heeft hij toch zelf voor gekozen.

De moord op Theo van Gogh was dus erger als die op Pim Fortuyn....mmmm.....juist ja.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:19

Citaat:
Tja, en ik vind het niet iets om grapjes over te maken :n
[/quote]

Gewoon taart met iets erin..... aardbeien, pindakaas vulling, chocolade vulling , bessen. Misschien wel een scheutje likeur....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:21

Er is niks mis met (een langdurige) gevangenschap en ook gewoon verdient.
Maar men moet dan niet gaan doen alsof het niks is en alsof zo´n man als hij vrij komt maar wild om zich heen opnieuw Jan en alleman zal gaan vermoorden zodat je niet veilig naast hem kunt wonen.
Als er beslist is dat zulk gevaar niet bestaat, dan moeten we daarop vertrouwen. Gewone logica zegt ook dat het niet waarschijnlijk is.

De grapjes komen als men geen geldige argumenten meer naar voren kan brengen. Blijf dan gewoon uit een discussie.
Niet in elke discussie zijn grapjes, meestal sarcasme, op z´n plaats. Sarcasme laat zich sowieso niet lezen, omdat het in de manier(toon) zit waarop je dingen uitspreekt. Dus niet zo geschikt op een forum.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:22

Cowgirl schreef:
Magrathea schreef:

Dat kun je van te voren bedenken dat je vast komt te zitten als je je misdaad begaat.
Van de week nog die man op tv die bewust drugs had gesmokkeld naar Zuid Amerika. Heeft 6 jaar opgesloten gezeten daar en mamma maar zielig doen bij de regering omdat zoonlief maar in nederland in de gevangenis moest omdat het daar zo slecht was.
Ja sorry maar daar heeft hij toch zelf voor gekozen.

De moord op Theo van Gogh was dus erger als die op Pim Fortuyn....mmmm.....juist ja.

Dat kon hij inderdaad weten, een sukkel dus. Maar wat vinden jullie dan als hij vrij komt? Moet hij hier dan ook zijn hele leven achtervolgt worden door mensen die denken zoals jullie? Drugs doodt ook veel mensen, meerdere zelfs, en het draait alleen maar om poen. En een moeder blijft altijd een moeder, die gaan echt wel door het stof voor hun kind. Bovendien zou hij in Nederland ook de gevangenis in gaan, dat realiseert ze zich vast wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:24

Goed ik zal geen grapjes meer maken. iedereen blij.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:43

Grapjes is niet erg hoor maar als je het maar niet echt meent, daar wordt ik een beetje eng van....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:58

geerke schreef:
nee....6 kogels door je kop is netter...

Onjuist :+

https://www.youtube.com/watch?v=EbE-f10b__I

Overigens... laten we aub geen discussie gaan voeren over welke moord er erger is. Elk leven dat genomen wordt door een derde is erg. Punt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:06

Margee schreef:
Grapjes is niet erg hoor maar als je het maar niet echt meent, daar wordt ik een beetje eng van....

Ik zou niet durven en daarnaast verlaag je jezelf gewoon tot hetzelfde niveau (of is het nivo? 8)7 ).
Ik hoop dan ook niet dat iemand anders het wel doet...en trouwens wat schiet je ermee op laat hem maar lekker de rest van zijn leven achterom kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:10

Lusitana schreef:
Maar men moet dan niet gaan doen alsof het niks is en alsof zo´n man als hij vrij komt maar wild om zich heen opnieuw Jan en alleman zal gaan vermoorden zodat je niet veilig naast hem kunt wonen.
Als er beslist is dat zulk gevaar niet bestaat, dan moeten we daarop vertrouwen. Gewone logica zegt ook dat het niet waarschijnlijk is.

De grapjes komen als men geen geldige argumenten meer naar voren kan brengen. Blijf dan gewoon uit een discussie.
Niet in elke discussie zijn grapjes, meestal sarcasme, op z´n plaats. Sarcasme laat zich sowieso niet lezen, omdat het in de manier(toon) zit waarop je dingen uitspreekt. Dus niet zo geschikt op een forum.

humor is dus een gebrek aan geldige argumenten?Nou...doek alle cabaretiers dan ook maar op :+
En of grapjes op zijn plaats zijn wel of niet is heel persoonlijk.De een heeft namelijk wel gevoel voor humor en de ander niet ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:22

geerke schreef:
Lusitana schreef:

humor is dus een gebrek aan geldige argumenten?Nou...doek alle cabaretiers dan ook maar op :+
En of grapjes op zijn plaats zijn wel of niet is heel persoonlijk.De een heeft namelijk wel gevoel voor humor en de ander niet ;)

Cabaretiers voeren geen discussie, maar een monoloog. Zij doen aan satire, daar zijn we hier niet mee bezig.
Of grapjes op zijn plaats zijn heeft niet te maken met gevoel voor humor, maar met de zwaarte van het onderwerp. Ik denk zelf dat op het hele forum nieuws en maatschappij wat dat betreft dus grapjes eigenlijk niet op z´n plek zijn. Genoeg ruimte in andere fora daarvoor.

Humor is niet universeel, niet iedereen lacht om dezelfde grapjes, dat is verder geen probleem, en een grapje op z´n tijd kan de lucht wat klaren, maar als je een volwassen gesprek hebt over wat dan ook, is het niet op z´n plaats als dat ondermijnt wordt met grapjes, ipv inhoudelijke posts.

En nu is dit dus ook al helaas weer een post die niet meer gaat over het onderwerp en dat is hinderlijk evenals nietszeggende antwoorden als _/-\o_ en +1. :+
Mijn excuses dus, maar ik wilde wel even reageren omdat het wel belangrijk is.

Misschien kunnen jullie, geerke en cowgirl, nog eens benadrukken wat jullie wel een gepaste maatregel lijkt en waarom, dan kunnen we het weer oppakken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:30

Margee schreef:

Heel goed, Margee, je schrijft het precies zoals ik het ook zie.
Allemaal grootspraak en leeghoofdig geleuter van een paar bokkers hier.