Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Sowieso heeft het onderwijs nog grote stappen te maken. Op het gebied van kinderen die achterlopen, maar ook kinderen die juist intelligenter of sneller zijn dan de rest etc. Ons onderwijssysteem is fantastisch, als je gemiddeld bent.
Vjestagirl schreef:Wat ik dan niet snap (en misschien komt dat omdat ik geen moeder ben) is dat kinderen dan nog naar crèches en KDV's worden gebracht, als ze zo duidelijk niet optimaal zijn voor een kind. Waarom kiezen ouders er dan niet voor om 3 dagen in de week te werken, en de overige 2 dagen te regelen met 3 of 4 andere ouders waarbij je allemaal om de beurt de kinderen een dagje in huis hebt.
Vjestagirl schreef:Wat ik dan niet snap (en misschien komt dat omdat ik geen moeder ben) is dat kinderen dan nog naar crèches en KDV's worden gebracht, als ze zo duidelijk niet optimaal zijn voor een kind. Waarom kiezen ouders er dan niet voor om 3 dagen in de week te werken, en de overige 2 dagen te regelen met 3 of 4 andere ouders waarbij je allemaal om de beurt de kinderen een dagje in huis hebt. Volgens mij heb je dan een optimale situatie: eentje waarbij je zelf kunt blijven werken en geld binnen kunt blijven brengen, en een situatie waarin je 4 dagen in de week je eigen kind kunt opvoeden, om je heen kunt hebben etc. en tegelijkertijd wel de sociale interactie van een kdv hebt...
Edit: én je kunt ook nog zelf kiezen bij wie je je kind wel en niet achter laat, ze zijn in een huiselijke omgeving, hebben stimulans doordat er in verschillende huizen verschillende speeltjes zijn etc.
Vjestagirl schreef:Maar waarom het een crèche noemen? De overheid kan jou toch niet verbieden je kind naar vrienden te brengen? Zolang je onderling afspraken maakt over eten, middagslaapjes en tijden waarop ze gehaald en gebracht worden kan de overheid daar toch niets tegen doen? Of ben ik nou naïef?