Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adriana schreef:Maar ze kunnen wel zelfstanding met een wapen omgaan en een overal plegen??? Die groep waar jij nu over spreekt is ook niet in staat om een overval te plegen.
8nnemiek schreef:Een laag IQ is totaal geen reden om geen goed werk te kunnen vinden. Er zijn zat beroepen voor mensen met een laag IQ waar ontzettend veel vraag naar is en ze een hoog uurloon kunnen vragen.. denk aan tegelzetter, loodgieter, heftruckchaffeur, vrachtwagenchauffeur, kitter, loonwerker, dakdekker, timmerman.. Ze zijn heel lastig te vinden en behoorlijk prijzig als je een goede vakman nodig hebt. Voor iedereen is wel een passend beroep te vinden.
Citaat:De derde dader is volgens de 22-jarige zus Saïda en de 18-jarige vriendin Chanel niet in de juwelierszaak geweest. Momenteel zou hij zich schuilhouden. "Wie hij is en wat zijn rol bij de overval was, is mij ook niet bekend. Binnen de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven houdt iedereen de kaken stijf op elkaar over zijn naam", zegt de zus in de krant.
Nikass schreef:MarvanTom, het is een ernstig misdrijf, maar het had ook door mensen met een andere achtergrond kunnen worden gepleegd. Waarom leg je zo de nadruk op de afkomst van die jongens?
MarvanTom schreef:Dus de Marokkaanse gemeenschap weet wie het is, maar zeggen niets.![]()
Ze leven hier wel, maar meedoen met NL? Nee...
Dát is probleem!
Nikass schreef:russel schreef:Viel binnen in het stukje Paul Witteman.
Daar komt aan de orde dat de meesten die crimineel zijn een zeer laag IQ hebben. Hoe ga je dat oplossen? Als je toch veel geld wil hebben, niks met leren hebt en het ook niet kan?
Dan ben je feitelijk al kansarm, want de kansen die je dan hebt is laag geschoolde arbeid met dito financiele mogelijkheden...en juist in die richting is weinig werk..
Welk hulp programma ga je daar voor in elkaar zetten?
Want dat geld dan toch voor elk kind die niet kunnen leren en daardoor geen kansrijke toekomst te gemoed kan gaan, mits geholpen door familie in bv familie bedrijfjes?
Als er dan wordt geroepen dat de overvallers en wanhoopsdaad hebben gepleegd?
We hebben toch een vangnet in de vorm van bv uitkeringen, huursubsidie, gesubsidieerde banen? Dat geldt toch voor iedereen?
Er is een groot te kort aan opvangvoorzieningen en begeleiding voor deze licht verstandelijk beperkten. Zeker als hun lage IQ (tussen de 60 en de 85) nog gepaard gaat met een gedragsstoornis. Hier moet dus in geïnvesteerd worden. Deze jongens zijn vaak ontzettend beïnvloedbaar en worden gemakkelijk gebruikt door anderen. Het is niet voor niets dat ze vaak vermindert toerekeningsvatbaar worden verklaard.
Hermelientje schreef:Kan iemand me trouwens vertellen waarom er hier en in de pers de hele tijd gesproken wordt over "juweliersvrouw" maar nooit over "juweliersman"? Wat is dat eigenlijk voor persoon een juweliersvrouw? Is dat een vrouwelijke juwelier of is dat de vrouw van een juwelier. Volgens mij kan taalkundig gezien een juwelier gewoon een man of een vrouw zijn. Aangezien deze dame juwelier is en ook heel duidelijk haar mannetje stond vind ik het nogal neerbuigend om haar de hele tijd als "de vrouw van" aan te duiden. Maar dat is dan weer typisch Nederlands met de pers voorop, altijd neerbuigend over vrouwen, altijd een verlengstuk van en ondergeschikt aan de man. Als we toch lekker bezig zijn met discrimineren en stereotyperen doe ik ff mee.
Furrow schreef:Schaamtevol dat mensen weten wie en waar de derde dader is en het niet willen zeggen.
Probleem ligt dus duidelijk niet bij het IQ.
Nies_ schreef:Hermelientje schreef:Kan iemand me trouwens vertellen waarom er hier en in de pers de hele tijd gesproken wordt over "juweliersvrouw" maar nooit over "juweliersman"? Wat is dat eigenlijk voor persoon een juweliersvrouw? Is dat een vrouwelijke juwelier of is dat de vrouw van een juwelier. Volgens mij kan taalkundig gezien een juwelier gewoon een man of een vrouw zijn. Aangezien deze dame juwelier is en ook heel duidelijk haar mannetje stond vind ik het nogal neerbuigend om haar de hele tijd als "de vrouw van" aan te duiden. Maar dat is dan weer typisch Nederlands met de pers voorop, altijd neerbuigend over vrouwen, altijd een verlengstuk van en ondergeschikt aan de man. Als we toch lekker bezig zijn met discrimineren en stereotyperen doe ik ff mee.
Waarschijnlijk is dat gewoon om duidelijk te maken dat het over de vrouw gaat. Zie het hele probleem niet. Over de pers heb ik genoeg te klagen, maar neerbuigend naar vrouwen is mij nog nooit opgevallen. Is misschien ook maar hoe je het zelf opvat.
Nikass schreef:Tja Kohtje, ik geef heel duidelijk aan dat er geen excuus is voor hun gedrag. Maar het is niet zo simpel als geen driewieler hebben gehad. Nogmaals: een anti-sociale persoonlijkheid (stoornis) ontwikkel je niet zomaar.
yentl2010 schreef:Daar worden de meeste mee geboren
Wist jij dat 90% inteelt is ? Ze trouwen bijna allemaal met neef en nicht ,
Nikass schreef:yentl2010 schreef:Daar worden de meeste mee geboren
Wist jij dat 90% inteelt is ? Ze trouwen bijna allemaal met neef en nicht ,
Oh wat heb jer er weer veel verstand van![]()
Met een persoonlijkheidsstoornis wordt je niet geboren. Je persoonlijkheid is dan nl nog niet ontwikkeld. Sjonge jonge wat een geblaat weer in de ruimte