overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:51

Ik vind het altijd zo'n slap excuus!

Pleegt een misdrijf, ja hij zal wel dit of dat
Kom nou, gewoon weer eentje die gemakkelijk aan veel geld wil komen en daarbij scheit heeft wat hij een ander daar bij aan doet.

En laten we wel wezen, hadden deze jongelui in eigen land deze actie ondernomen en het met de dood bekocht, had er geen familie lid een demonstratie gehouden hoor, ze zien ze daar aankomen.
Nu ze in Nederland crimineel zijn en door Nederlanders overhoop zijn geschoten, zijn ze ineens zielig.

Die ééne had al gezeten en een strafblad dus dat was al geen lievertje en dan nu ineens zielig gaan lopen doen en beweren dat het zo'n lieve jongen was, ja toen hij 5 jaar was misschien.
Als de marokaanse gemeenschap het allemaal zo verschrikkelijk vind, moeten ze de koppen eens bij elkaar steken en hun eigen kroost opvoeden en opvangen en voorkomen dat het crimineeltjes worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:02

Adriana schreef:
Maar ze kunnen wel zelfstanding met een wapen omgaan en een overal plegen??? Die groep waar jij nu over spreekt is ook niet in staat om een overval te plegen.

Volgens mij hoor je mij dat nergens zeggen?
Ze zijn soms wel betrokken bij ernstige delicten als ze door anderen daarvoor worden ingezet

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:06

8nnemiek schreef:
Een laag IQ is totaal geen reden om geen goed werk te kunnen vinden. Er zijn zat beroepen voor mensen met een laag IQ waar ontzettend veel vraag naar is en ze een hoog uurloon kunnen vragen.. denk aan tegelzetter, loodgieter, heftruckchaffeur, vrachtwagenchauffeur, kitter, loonwerker, dakdekker, timmerman.. Ze zijn heel lastig te vinden en behoorlijk prijzig als je een goede vakman nodig hebt. Voor iedereen is wel een passend beroep te vinden.

Wát een foute post is dit zeg! :oo
Jij noemt hier nogal wat beroepen op, die als ambacht gezien worden en waarvoor een gedegen opleiding voor nodig is, naast aanleg en feeling voor het vak.
Je doet nu voorkomen alsof iedere 'idioot' dit kan doen en dat is niet zo.

Het probleem zit in de cultuur, die ze van huis uit meekrijgen.
Die jonge mensen zitten er middenin, maar toch ook weer niet.
Dit is geen gevalletje 'best of both worlds' , want NL is vrij en Marokko hangt aan tradities en strikte regels.
Buiten de deur spreken ze gebrekkig NL, omdat thuis de voertaal Marokkaans is.
Buiten mogen ze 'ruiken' aan de vrijheid, maar thuis worden ze weer in hun verstikkende cultuur getrokken.
Het is en blijft een cultuurprobleem en heeft in mijn ogen geen reet te maken met laag IQ.

Helemaal tenenkrommend is dit verhaal:
http://www.nu.nl/algemeen/3740604/politie-zoekt-meer-overvallers-deurne.html

Citaat:
De derde dader is volgens de 22-jarige zus Saïda en de 18-jarige vriendin Chanel niet in de juwelierszaak geweest. Momenteel zou hij zich schuilhouden. "Wie hij is en wat zijn rol bij de overval was, is mij ook niet bekend. Binnen de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven houdt iedereen de kaken stijf op elkaar over zijn naam", zegt de zus in de krant.

Dus de Marokkaanse gemeenschap weet wie het is, maar zeggen niets. >;)
Ze leven hier wel, maar meedoen met NL? Nee...
Dát is probleem!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:09

8nnemiek, lvbers zijn een steeds grotere groep onder delinquenten en ze plegen soms ernstige geweldsdelicten, ook overvallen. Daarmee hoor je mij niet zeggen dat ekke lvb-er crimineel is.

Spatter: je moet het ook niet als excuus opvoeren. Maar volgens mij heeft niemand hier dat nog gedaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:12

MarvanTom, het is een ernstig misdrijf, maar het had ook door mensen met een andere achtergrond kunnen worden gepleegd. Waarom leg je zo de nadruk op de afkomst van die jongens?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:12

MarvanTom, zeg ik dan ergens dat je die beroepen zonder opleiding kan uitvoeren? Dat bedoelde ik iig zeker niet met mijn post. Het is logisch dat je er een opleiding voor moet volgen. Mijn twee neefjes hebben houtbewerking en metaalbewerking gestudeerd. Kunnen slecht leren, maar een vak leren gaat hun prima af.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:13

Schaamtevol dat mensen weten wie en waar de derde dader is en het niet willen zeggen.
Probleem ligt dus duidelijk niet bij het IQ.
Een tijdje geleden was er een reality serie op tv over de gevangenis, zo lang ze meer verdiende met het criminele zaakje was het voor hun een kosten baten analyse.
De straffen waren zo laag dat ze met plezier in de gevangenis zaten, in plaats van als gewoon persoon te werken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:27

Nikass schreef:
MarvanTom, het is een ernstig misdrijf, maar het had ook door mensen met een andere achtergrond kunnen worden gepleegd. Waarom leg je zo de nadruk op de afkomst van die jongens?

Omdat wij er ooit naast hebben gewoond en weten hoe het werkt misschien? :roll:
Turken woonden er ook. En Chinezen. Maar daar had je geen last van.
Die hebben ook hun eigen cultuur, maar respecteren wel NL.
Net als de Antillianen en Surinamers, dat is begrijpelijk volk als je de moeite neemt om ze te leren kennen en van hun eten houdt! :Y)
Maar bij de Marokkanen voelden wij ons niet thuis in eigen land, laat staan straat.

@8nnemiek: dan begrijpen we elkaar toch goed! ;)
Pfieuw!

Mist

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:36

Die Abdel volgde toch een ICT opleiding ?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:58

MarvanTom schreef:
Dus de Marokkaanse gemeenschap weet wie het is, maar zeggen niets. >;)
Ze leven hier wel, maar meedoen met NL? Nee...
Dát is probleem!

O ja natuurlijk is dit een uitzondering, bij bijvoorbeeld Holleeder ging iedereen die iets wist wel meteen met de politie praten. Alle andere nationaliteiten staan natuurlijk te trappelen om met de politie te praten als ze informatie hebben over zeer geweldadige types, geloof je het zelf?

Kan iemand me trouwens vertellen waarom er hier en in de pers de hele tijd gesproken wordt over "juweliersvrouw" maar nooit over "juweliersman"? Wat is dat eigenlijk voor persoon een juweliersvrouw? Is dat een vrouwelijke juwelier of is dat de vrouw van een juwelier. Volgens mij kan taalkundig gezien een juwelier gewoon een man of een vrouw zijn. Aangezien deze dame juwelier is en ook heel duidelijk haar mannetje stond vind ik het nogal neerbuigend om haar de hele tijd als "de vrouw van" aan te duiden. Maar dat is dan weer typisch Nederlands met de pers voorop, altijd neerbuigend over vrouwen, altijd een verlengstuk van en ondergeschikt aan de man. Als we toch lekker bezig zijn met discrimineren en stereotyperen doe ik ff mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:05

Way to go, Hermelientje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:09

Nikass schreef:
russel schreef:
Viel binnen in het stukje Paul Witteman.

Daar komt aan de orde dat de meesten die crimineel zijn een zeer laag IQ hebben. Hoe ga je dat oplossen? Als je toch veel geld wil hebben, niks met leren hebt en het ook niet kan?

Dan ben je feitelijk al kansarm, want de kansen die je dan hebt is laag geschoolde arbeid met dito financiele mogelijkheden...en juist in die richting is weinig werk..

Welk hulp programma ga je daar voor in elkaar zetten?

Want dat geld dan toch voor elk kind die niet kunnen leren en daardoor geen kansrijke toekomst te gemoed kan gaan, mits geholpen door familie in bv familie bedrijfjes?

Als er dan wordt geroepen dat de overvallers en wanhoopsdaad hebben gepleegd?

We hebben toch een vangnet in de vorm van bv uitkeringen, huursubsidie, gesubsidieerde banen? Dat geldt toch voor iedereen?

Er is een groot te kort aan opvangvoorzieningen en begeleiding voor deze licht verstandelijk beperkten. Zeker als hun lage IQ (tussen de 60 en de 85) nog gepaard gaat met een gedragsstoornis. Hier moet dus in geïnvesteerd worden. Deze jongens zijn vaak ontzettend beïnvloedbaar en worden gemakkelijk gebruikt door anderen. Het is niet voor niets dat ze vaak vermindert toerekeningsvatbaar worden verklaard.

Maar dat zal dan wel van de ouders uit moeten gaan, die moeten zich inzetten voor deze kinderen, laten testen, mee laten draaien in dergelijke projecten, maar dat gebeurd niet dat is cultuur..

Vaak zijn de ouders ook erg laag geschoold, analfabeet, maar binnen hun groepscultuur wordt dat niet als een probleem ervaren..evenals dat er ook psychisch gestoorden niet als zodanig bekeken worden, liever stilzwijgend gelaten wordt voor wat het is en als ze dan op straat komen te leven, zitten daar de ouders niet mee.

Zo vaak meegemaakt als je bij ouders komt voor hun minderjarige zoon dat ze die al een eeuwigheid niet hebben gezien, niet weten waar ze zijn, wie hun vrienden zijn en het bijzondere is dat het hun ook niks interesseert, kortom het is een totaal andere denk cultuur en speel daar maar eens op in...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:22

Hermelientje schreef:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom er hier en in de pers de hele tijd gesproken wordt over "juweliersvrouw" maar nooit over "juweliersman"? Wat is dat eigenlijk voor persoon een juweliersvrouw? Is dat een vrouwelijke juwelier of is dat de vrouw van een juwelier. Volgens mij kan taalkundig gezien een juwelier gewoon een man of een vrouw zijn. Aangezien deze dame juwelier is en ook heel duidelijk haar mannetje stond vind ik het nogal neerbuigend om haar de hele tijd als "de vrouw van" aan te duiden. Maar dat is dan weer typisch Nederlands met de pers voorop, altijd neerbuigend over vrouwen, altijd een verlengstuk van en ondergeschikt aan de man. Als we toch lekker bezig zijn met discrimineren en stereotyperen doe ik ff mee. :D

Waarschijnlijk is dat gewoon om duidelijk te maken dat het over de vrouw gaat. Zie het hele probleem niet. Over de pers heb ik genoeg te klagen, maar neerbuigend naar vrouwen is mij nog nooit opgevallen. Is misschien ook maar hoe je het zelf opvat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:25

dat klinkt verzachtender...omdat vrouwen haast nooit crimineel zijn.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:50

Furrow schreef:
Schaamtevol dat mensen weten wie en waar de derde dader is en het niet willen zeggen.
Probleem ligt dus duidelijk niet bij het IQ.

Dat is natuurlijk een lastige. Dat kan natuurlijk ook gewoon uit angst zijn. De derde dader zal ook weer z'n vriendjes hebben en ik zou ook niet graag degene zijn die de boel verraad. Het is duidelijk dat ze niet voor geweld weglopen dus kan me voorstellen dat de mensen die er wat verder van af staan niet durven vertellen. Als de buren hier een drugspand hebben ga ik ze niet aangeven bij de politie hoor.
Ene kant is dat natuurlijk triest maar ja...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:19

Nies_ schreef:
Hermelientje schreef:

Waarschijnlijk is dat gewoon om duidelijk te maken dat het over de vrouw gaat. Zie het hele probleem niet. Over de pers heb ik genoeg te klagen, maar neerbuigend naar vrouwen is mij nog nooit opgevallen. Is misschien ook maar hoe je het zelf opvat.

Of je bent zo gewend dat het zo in de pers staat in Nederland dat het je gewoon niet opvalt. In Engeland werd een aantal jaren geleden een echtpaar overvallen in hun juwelierswinkel. Daarbij werd de vrouw doodgeschoten en de man raakte zwaargewond. Alle kranten schreven toen gewoon "jeweller Marion Bates shot by armer robbers". Als hier in eerste instantie in de krant had gestaan juwelier uit Deurne schiet overvallers dood, haar man gewond aan zijn hand was het toch ook duidelijk geweest.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:59

Nikass schreef:
Tja Kohtje, ik geef heel duidelijk aan dat er geen excuus is voor hun gedrag. Maar het is niet zo simpel als geen driewieler hebben gehad. Nogmaals: een anti-sociale persoonlijkheid (stoornis) ontwikkel je niet zomaar.

Daar worden de meeste mee geboren
Wist jij dat 90% inteelt is ? Ze trouwen bijna allemaal met neef en nicht ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:28

Een groot gedeelte van de jongeren die buiten hangen en overlast veroorzaken heeft ind een psychische stoornis, omdat er in de Marokkaanse cultuur niet naar gekeken wordt.

Maar de zware criminelen zijn wel bij volle verstand....een bewuste keuze...the thin line, waarom iemand wel en iemand ..... .? Dat is nou opvoeding! Normen en waarden, wat goed is en fout en dat doen je ouders.....wat ook meetelt is goed voorbeeld doet goed volgen..

Als een 6 jarige precies weet hoe hij iets moet jatten, invl magneetstrip verwijderen en weet wat hij moet zeggen of niet moet zeggen als hij in de kraag gevat wordt...en je de familienaam door het systeem haalt...dan zegt dat genoeg..

Als ik een andere mentaliteit met de paplepel had ingegoten gekregen, ging ik nu ook op roverspad om financieel meer armslag te krijgen, maar ja die thin line he?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:41

Wat ik stuitend vind is dat crimineel gedrag ook nog eens beloond wordt door onze huidige maatschappij.

Nu bv weer een artikel gelezen dat "discriminatie" met werk aangepakt gaat worden. Maar als ik als werkgever de keuze heb tussen het aannemen van iemand uit een bevolkingsgroep waarvan van de mannen tot zo halverwege de twintig meer dan 60% in aanraking is geweest met justitie of uit een groep waarvan dat percentage beduidend minder is dan weet ik waarvoor ik kies. Ik neem het liefst zo weinig mogelijk risico want anders heb ik zelf geen inkomen meer en mijn werknemers ook niet. Dat is geen discriminatie, dat is goed afgewogen risicobeleid.

Als je nu gaat stimuleren dat diegenen uit de 60% groep sneller een baan en een woning krijgen dan de jongeren die daar niet toe horen, dan is dat gelijk aan straffen van goed gedrag en belonen van slecht gedrag.
Je zou je kinderen er bijna door gaan stimuleren om maar crimineel en hooligan te worden: Karatelessen, vakanties, skatebanen, scholing met baangarantie. Dat hebben die van mij nooit gehad, maar dat zijn dan ook jongens met een goed hart. Die doen vrijwilligerswerk bij gehandicapten, stelen niet, werken voor hun geld, leren. Die krijgen niets extra, sterker nog: Zij en wij financieren die extra's waarvan zij zelf nooit iets gehad hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:51

Dus, stampij maken voor werk en woning, voor woning is dit al tientallen jaren zo, nu nog werk....en als het niet naar je zin gaat, grote mond en discriminatie roepen....

Marokkanen zijn een volk van eigen handeltjes, winkels, goederen, garages etc...loondienst met minimumloon zal die groep niet zo snel willen aanpakken...

De goeden zorgen wel dat ze aan werk komen, die stralen een totaal ander beeld uit! Iedereen heeft toch wel minstens een Marokkaanse collega of gehad due fijn werkbaar was? Of on zijn buurt, kennissen die fijn in de omgang zijn? Werkloosheid is er bij de jongeren....banen creeeren is wat de overheid moet doen en werkgevers moeten net als in andere landen schriftelijk aan tonen dat er voor een vakature niemand uit eigen land te vinden is eer se voor immigranten gaan!

Dat scheelt heel veel banen....dat geeft ook rust..

Iedereen kent het plaatje, heel personeel op straat, bij het hek wachten de oostblokkers om hun plaats in te nemen, daar zou verbod op moeten komen! Dan strikte controle op werk en uitkering! Werk weigeren is uitkering stopzetten...onaangepast gedrag voor tijdelijk werk met ontslag als gevolg, geen uitkering...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:07

Tegenwoordig wordt er ook steeds meer een bewijs van goed gedrag gevraagd bij sollicitaties. Ga dat maar eens zien te krijgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:24

yentl2010 schreef:

Oh wat heb jer er weer veel verstand van 8)7
Met een persoonlijkheidsstoornis wordt je niet geboren. Je persoonlijkheid is dan nl nog niet ontwikkeld. Sjonge jonge wat een geblaat weer in de ruimte :O

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:43

Nikass schreef:
yentl2010 schreef:

Oh wat heb jer er weer veel verstand van 8)7
Met een persoonlijkheidsstoornis wordt je niet geboren. Je persoonlijkheid is dan nl nog niet ontwikkeld. Sjonge jonge wat een geblaat weer in de ruimte :O

inderdaad....jij blaat nog het hardst Nikass@
Doe wat research voordat je de volgende keer weer gaat blaten :Z

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:54

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:58

20% teveel dus.