Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:31

wat zeg ik voor doms dan?

dat er verschil van mening is, is prima maar om nou gelijk mensen dom te gaan noemen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:37

xxStitchxx schreef:
wat zeg ik voor doms dan?

dat er verschil van mening is, is prima maar om nou gelijk mensen dom te gaan noemen..

Volgens mij heeft ze het niet tegen jou.

Maar ben het met je eens...vind het ook niet netjes om iemand dom te gaan noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:41

Ik zeg niet dat iemand dom is. Ik zeg dat iemand domme dingen zegt, dat is heel wat anders. Vooral als er eens de moeite genomen wordt om de onderbouwing te lezen die in die rechtzaak heel duidelijk naar voren komt. Maar er wordt alleen maar met onzin terug gereageerd omdat mensen geen tijd hebben om het te lezen. Als je niet weet waar het over gaat zeg dan ook geen dingen erover die kant noch wal raken.

Mungbean

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:44

Misschien kun je het even samenvatten?
Niet iedereen leest makkelijk 60 paginas in het engels of zit op een telefoon te bokken :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:45

En mijn adobe reader doet het niet....kan het niet lezen -O-

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:00

ik heb niet gereageerd over rechtszaak hoor.
Repelsteel wat voor domme dingen zeg ik dan?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:01

Citaat:
MargreetW zegt net zulke domme dingen als jij. Het gaat hier namelijk om een heel andere rechtzaak.
Dit heeft niets met anti- vaccinatie mensen te maken maar met de fabrikant Merck en het vaccin dat hier en in de USA wordt gebruikt.
Ik had niet graag een moeder als jij die dit soort cruciale informatie zo makkelijk wegwuift.

Ik had het over de rechtszaak van dr. Wakefield, de beroemde arts die willens en wetens z'n mazelenonderzoeken vervalst heeft in samenwerking met letselschadeadvocaten.

Waar haal je de brutaliteit vandaan om mij dom te noemen of te beweren dat ik domme dingen zeg?
Als je verder had gekeken dat dit artikel over die rechtszaak van Merck dan had je geweten dat de vaccins inmiddels allemaal aangepast zijn, zeker in Nederland en dat het meer ging om een toevoeging die niet goed bleek te zijn. Die wordt al heel lang niet meer in Nederland gebruikt.
Maar dat is nou juist waarom ik eigenlijk me liever buiten deze discussies houdt, omdat mensen dingen erop zetten die inmiddels achterhaald zijn.
Bovendien zijn praktisch alle uitspraken in Hoger beroep ingetrokken. Ik heb nu geen tijd maar ik zal komend weekend wel even zoeken naar de uitdraai daarvan.

Het was veel netter van je geweest om te zeggen dat de vaccins zoals genoemd in dat artikel niet meer in Nederland gebruikt worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:19

Ik lees al een aantal pagina's jullie discussie. Wat me opvalt is de drang tot overtuigen, de drang c.q. het gevoel hebben te moeten verdedigen.
A vindt dit, B vindt dat, C vindt weer wat anders. Wat maakt het voor jullie zo moeilijk om dat als gegeven aan te nemen, om daarop iedere keer weer te moeten reageren? Het is bovendien totaal off-topic. (Boink wil regels stellen etc.). "ja maar ik wil niet dat mijn kind...." Nee, dat is niet de kwestie. Als een KDV geen on-geënte kinderen wil toelaten, dan mag zij dat (denk ik, juristen, corrigeer ff als dit niet zo is :o ) Wil je je je kind niet op dat dagverblijf plaatsen? Nee, nou dan doe je dat toch niet? Wil je je kind wel op dat dagverblijf plaatsen, dan zal je je aan de regels moeten houden. Net zoals je geen 100 kan rijden waar 50 is toegestaan, je je paard moet inenten als je een KNHS startpas wilt, je rechts moet rijden in Nederland om maar eens wat regels te noemen waar je je aan dient te houden.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:26

Juridisch gezien mag een KDV geen niet-gevaccineerde kinderen weigeren.

En nogmaals, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, dat doe ik ook. Waar ik wel op ageer zijn de niet onderbouwde opmerkingen.
Op FB is ook zo'n discussie dat de voorzitter van WHO heeft gezegd zijn kinderen niet te willen vaccineren, dat is dus niet waar, dat heeft die man al 1000x verteld. Dat is een verzinsel is maar nog steeds gebruiken de anti-vaccinatie mensen dat als argument.
Ik zeg ook niet dat de mensen die niet vaccineren niet helemaal ongelijk hebben hoor, kritisch kijken naar wat je prikt moet altijd. Maar er wordt -mijn inzien- teveel complete onzin verkondigd die gewoon niet waar is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:28

Ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is. Ik heb al meerdere discussies hierover gevolgd op verschillende kindergerelateerde forums en de gemoederen lopen vaak hoog op. Graag zou ik aan jullie willen vragen om niet persoonlijk te worden maar op de bal te blijven spelen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:33

Het is prima als een KDV een niet geënt kind wil weigeren.
Als dat hun beleid is dan hebben we dat te respecteren, wel vindt ik dat er altijd een keuze moet kunnen zijn voor ouders om hun kind wel of niet in te laten enten.

Er moet ruimte zijn voor beide

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:38

margreetw, het klopt dat er veel dingen uit hun verband worden getrokken.
En zeker niet alles wat gezegd wordt is waar.

Ik wil een ander ook echt niks opdringen of wat dan ook, maar zolang ik niet zeker weet wat al die chemische zooi doet op lange termijn dan weer ik het liever.

Jij kan je kind laten enten en dan na tig jaar blijkt het dat door de inenting je kind juist zieker woord, of ik laat mijn kind niet enten en dat blijft na tig jaar een slechte keuze zijn geweest... dat is iets dat weet niemand ( neem bijv. de DES kinderen)

Welke keuze er ook gemaakt wordt er zijn altijd voor en tegen standers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:48

Stitch, ik had het niet over jou :-)

Even over het vaccin... De vaccins zijn niet aangepast. De zaak gaat over dat er fraude is gepleegd met de onderzoeksgegevens en hierover is een fikse boete door Merck betaald terwijl ze na deze zaak gewoon verder kunnen gaan met het produceren en leveren van frauduleuze vaccins. Zo gaat dat namelijk in farmaland. Wanneer je als normaal persoon zoiets crimineelst doet dan wordt je er keer op keer weer voor opgepakt en veroordeeld. Wanneer een farmaceutisch bedrijf het doet kunnen ze dit met een aantal miljoenen euro's/ dollars afkopen en mogen ze gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren.
Maar iedereen mag van mij voor zichzelf weten of ze hun kind laten volspuiten met een dergelijk middel.

Sorry maar je blijft echt onzin praten over de link die ik gaf, margaretW. Ik zou zeggen... Lees het eens. Het is geen artikel maar het zijn de officiële rechtzaakdocumenten. En die liegen er niet om!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:59

Volgens mij zeggen jullie allet wee het zelfde: Doe wat je wilt doen. Laat wat je wilt laten.
En als mensen leugens verspreiden, halve waarheden of roddels.... tja, die heb je in het leven inderdaad. Meestal kost het een hoop energie om daar tegen te vechten.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:02

Anoniem schreef:
Mijn dochter kreeg diabetes na de BMR. In de amerikaanse bijsluiter van het BMR vaccin staat het ook als bijwerking.
Het BMR vaccin werkt niet en dat is ook bewezen in een rechtzaak (hier in nederland spuiten ze het vaccin van Merck, MMRvaxpro, de europese licentie van de MMRII die de amerikaanse licentie heeft).

http://childhealthsafety.files.wordpres ... s-ocrd.pdf

Kinderen die gevaccineerd zijn zijn de eerste maand na vaccinatie besmettelijk (zie bijsluiters BMR) ... worden die dan ook geweerd? Krijgen die dan ook een herkenningsteken zodat ik weet welk kind besmettelijk is zodat mijn baby die nog niet gevaccineerd mag worden (en ook nooit gevaccineerd zal worden) geen gevaar zal lopen omdat ik die besmettelijke gevaccineerde kinderen dan uit de weg zal kunnen gaan?

Citaat:
In een tweede artikel rekenen de auteurs af met een aantal vermeende bijwerkingen. Op grond van degelijk epidemiologisch onderzoek is gebleken dat er geen samenhang is tussen bof-, mazelen-, rubella- (BMR), difterie-, kinkhoest- en tetanusvaccinatie en het ontstaan van allergische ziekten. Evenmin tussen BMR en autisme alsmede darmproblemen, tussen hepatitis-B-vaccinatie en multipele sclerose en tussen Haemophilus Influenzae B vaccinatie en diabetes mellitus. Dat, zoals wel beweerd wordt, vaccinaties kunnen leiden tot wiegendood kan naar het rijk der fabelen verwezen worden. Hoewel sinds de jaren 80 het aantal vaccinaties aanzienlijk is toegenomen daalde sindsdien het aantal gevallen van wiegendood van ongeveer 220 naar ongeveer 25.

Ik heb vorige week een Hepatits A/B inenting gehad (TwinRix van GSK), en heb nu griep. Maar die twee dingen staan toch echt los van elkaar hoor.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:03

Magrathea schreef:
Anoniem schreef:
Nee dit is een hele andere rechtzaak . Als je de link opent en de inhoud van de rechtzaak even aandachtig leest dan zul je zien dat het vaccin niet goed werkt. Ik onderbouw wat ik zeg maar dan moet je die onderbouwing wel eerst even goed lezen voor je er tegenin gaat met onzin.

Mijn neefje, die volledig gevaccineerd was, kreeg op 2 jarige leeftijd de mazelen ( en daar zijn foto's van). Dit wordt door het RIVM echter nergens vermeld, dit verzwijgen zijn ze daar wel erg goed in.

Het is algemeen bekend dat vaccins 90-95% bescherming bieden. Dat jouw neefje bij die 5-10% hoort is vervelend maar wil niet zeggen dat het vaccin algeheel niet werkt.

@anneliesdj, aanvulling: of niet heel erg ziek.

Dat ligt dan eerder aan die groep niet-gevaccineerden, dat haar neefje besmet is geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:05

Het is overal hetzelfde. Parels voor de zwijnen

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:08

Repelsteel, ik weet niet voor wie jij mij houdt, maar ik ken de inhoud van de rechtszaak en ik ken ook het vervolg van die rechtszaak. Ik snap alleen niet wie jij bent dat je dus opnieuw op de man gaat spelen door te zeggen dat ik onzin zeg.

Nogmaals ik heb alleen gezegd dat de rechtszaak om een andere zaak ging, dat had niets te maken met de rechtszaak waar ik het over had, nl. die over dr. Wakefield.
Jij bent degene die mij betrekt met de rechtszaak tegen Merck en mij daarbij dom noemt.

Ik bestrijd ook niet de inhoud van de rechtszaak, ik bestrijd wel dat de zaak waarover het toen ging en de inhoud van de vaccin waarover het ging nu nog gebruikt worden. Dat is niet zo, zeker niet in Nederland.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:10

MargreetW schreef:
Ho ho, ik verplicht niemand iets hoor. Als jij niet wilt enten prima. Als jij het risico wilt lopen dat jouw kinderen misschien wel
iets krijgen en jij kunt dat tegenover jezelf en tegenover je kinderen accepteren ook heel erg prima.

Waarom prima? Waarom zeggen: Laat je eigen kinderen, en die van andere maar gevaar lopen! Geen probleem!

Waarom zouden we daar als maatschappij niet een stuk harder in zijn?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:14

Ik wil en kan toch niet iemand tot iets verplichten wat hij/zij niet wil? Dat is een ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. En dan zal je die verantwoordelijk ook moeten dragen als het niet goed gaat.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:15

Vjestagirl schreef:
Is het misschien een idee om hier eventjes een pas op de plaats te doen, en dat iedereen zich weer even realiseert dat het hier om hetzelfde gaat, namelijk het geluk en de gezondheid van kinderen.

De een denkt er op de ene manier over, de ander op de andere manier, maar het uiteindelijke doel is hetzelfde.

Het uiteindelijke resultaat is alleen totaal anders; gezonde kinderen, of kinderen die doof worden of een van de fijne effecten van polio oplopen, of doodgaan.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:20

Kinderen die ge-ent zijn, hoeven toch niet bang te zijn om ziek te worden, van kinderen die niet ge-ent zijn? Ik bedoel dan is de kans toch heel klein dat ze ziek kunnen worden, of zie ik het nou allemaal verkeerd in?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:21

Heeft iemand de gevolgen van niet vaccineren al van dichtbij meegemaakt?
Ik wel, mijn zwangere buurvrouw kwam jaren geleden, in aanraking met een kind dat rubella had. De gynaecoloog adviseerde haar het vruchtje te laten verwijderen omdat het risico op een gehandicapt kind veel te groot was. Tegen het advies van de dokter in besloot zij en haar man het kindje te houden. Hun dochtertje werd geboren, zwaar gehandicapt. Jarenlang hebben zij zelf voor hun dochtertje gezorgd. Maar dan kwam het moment waarvoor de ouders zo’n schrik hadden. Ze konden zelf de zorg voor hun dochter niet meer aan. Noodgedwongen hebben ze het meisje in een instelling voor zwaar gehandicapten moeten plaatsen. Nu zijn de ouders gepensioneerd, en hebben de mooiste jaren van hun leven opgeofferd voor hun dochter. En de dochter? Gelukkig beseft zij het zelf niet.

Een nonkel van mij kreeg op 4 jarige leeftijd kinderverlamming (Polio).(In die periode zijn er meerdere kinderen besmet geraakt) Resultaat, geestelijk licht gehandicapt en niet meer kunnen lopen. Hij heeft altijd op de zorg van zijn ouders en broer kunnen rekenen totdat de ouders gestorven zijn en de broer alleen de zorg niet meer aankon. Op 60 jarige leeftijd is hij dan in een verzorgtehuis terecht gekomen.

En dan nog het verhaal van een gepensioneerde collega van mij. Toen hij kind was kreeg hij bof (dikoor) achteraf bleek dat hij daardoor onvruchtbaar geworden was.

Laat je kinderen vaccineren, zo breng je hun leven niet in gevaar maar bescherm je ook de gezondheid van anderen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:22

MargreetW schreef:
Ik wil en kan toch niet iemand tot iets verplichten wat hij/zij niet wil? Dat is een ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. En dan zal je die verantwoordelijk ook moeten dragen als het niet goed gaat.

Als iemand op andere wijze bewust kinderen het risico op de dood of ernstige verminking laat lopen dan zijn 'we' als maatschappij daar ook niet mild over.

En dit gaat niet alleen om iemands eigen kinderen, maar om de hele maatschappij die zo het risico gaat lopen, doordat mensen bepaalde spookverhalen geloven.

(En zelfs áls die spookverhalen waar zouden zijn -wat ze niet zijn- dan zijn de risico's altijd nog kleiner dan wanneer we met het vaccinatieprogramma zouden stoppen!)

Wat mij betreft moeten vaccinaties verplicht worden.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:25

kimberley12 schreef:
Kinderen die ge-ent zijn, hoeven toch niet bang te zijn om ziek te worden, van kinderen die niet ge-ent zijn? Ik bedoel dan is de kans toch heel klein dat ze ziek kunnen worden, of zie ik het nou allemaal verkeerd in?

Als iedereen gevaccineerd is, klopt dat. De bescherming is ongeveer 95%.

Als je alleen een paar figuren hebt die op een vaag blog afgaan over wat voor een superkankerautismeaids je kind wel niet kan krijgen van vaccinaties, en dus niet vaccineren, dan heb je een mogelijke besmettingsbron die, met maar genoeg contacten, vanzelf voor verspreiding zorgt.

Nou is 1 niet gevaccineerd persoon niet zo erg. Maar er zijn ook mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Als je daar bovenop nog de religieuze fanaten en de foutief voorgelichte groep mensen plakt, dan kunnen die voor de wél gevaccineerde groep voor een serieus risico zorgen.