De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:04

F_Orumster schreef:
Hitler kondigde niet aan in de early 30's dat ze de joden wel even massaal onder erbarmelijke omstandigheden zouden uitroeien. Dat idee komt zelfs niet van hem, maar de intense haat wel. En juist zulke haat is gevaarlijk en de mensheid zal altijd gevoelig zijn voor dergelijke manipulatie. In de uitspraken van Wilders zie ik wat kenmerken terug. Veel mensen nemen hem niet serieus, maar dat werd Hitler vaak ook niet.m.theatlantic.com/national/archive/2012/03/early-warnings-how-american-journalists-reported-the-rise-of-hitler/254146/

Die hele vergelijking gaat nergens over. Je bent i.m.o. net zo dom bezig als Wilders met zijn uitspraken als je Wilders met Hitler vergelijkt. En dat heeft helemaal niks te maken met wat hij wel en niet zegt.

Ik vind mensen van het geloof, ongeacht welk geloof veel gevaarlijker. Mensen die roepen dat alle niet gelovigen, anders gelovigen, homoseksuelen etc. dood moeten. Dat ik ga branden in de hel omdat ik niet braaf elke zondag in de kerk zit. Mensen die roepen dat Allah de enige god is, of dat God de enige is, en dat alle andere gestraft worden, zoals die achterlijke vent die roept dat Els Borst haar verdiende loon heeft gekregen. Dat zijn vele engere en gestoordere gedachten dan een kerel die roept dat Marokkanen moeten oprotten uit Den Haag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:06

Over andere partijen gaan we maar niet discussiëren, niet meer dan alleen VVD en PVDA niet realistisch zijn met hun banen. Die zijn er gewoon niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:41

Ceriadwen schreef:
leg uit, want ik kan toch echt wel redelijk lezen

maar als het niet de bedoeling was om te zeggen dat de meeste mensen die op de PVV stemmen laag opgeleid zijn en het vermogen missen om zaken in het juiste perspectief te zien, volgers zijn en geen denkers, dan kan IK het mis hebben natuurlijk

Er staat niet dat de meeste PVV-stemmers laag opgeleid zijn, wel dat veel laag-opgeleiden PVV stemmen, dus precies andersom. Verder legt Ninx uit hoe dat komt.
Er staat niet eens dat de meeste PVV-stemmers volgers zijn, er staat dat het grootste deel van de (NL) bevolking volgers zijn. Dus als je zo goed kan lezen - doe het dan. En lees geen dingen die er toch echt niet staan.

Ninx schreef:
Veel lager opgeleiden zijn makkelijk bang te maken, Wilders maakt misbruik van hun onvermogen zaken in het juiste perspectief te zien.
Hij weet mensen op te ruien en geeft ze een zondebok voor alles dat naar zijn zeggen 'niet goed gaat in dit land".
Erg gevaarlijk en schokkend.
Het grootste deel van de bevolking bestaat uit volgers, niet uit denkers... zijn markt is dus groot.

Ik vind de vergelijking niet ver gezocht.
Ik wacht met angst en beven af....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:44

Die laagopgeleiden zijn niet dom ofzo...ze voelen zich vertegenwoordigt door Geert.

Waarom word er trouwens zo neergekeken op de ''laagopgeleidde medemensch?''
We kunnen toch onmogelijk allemaal universiteit hebben?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:47

Ik snap de mensen wel die op de pvv stemmen. Geert Wilders gaat niet voor elkaar krijgen wat hij allemaal roept, maar hij zegt wel wat veel mensen denken of het nu reallistisch is of niet. En dan heb ik het niet alleen over zijn opvattingen over allochtonen of de islam, maar ook over de zorg, het hele eu gebeuren, dierenwelzijn.

En natuurlijk zijn mensen daar vatbaar voor. Het gaat "slecht" met/in Nederland en mensen willen verandering en een zondebok. De eu en de euro is er daar één van en de marrokanen een andere. Of het gerechtvaardigd is ten tweede. Maar hij zegt wat veel mensen denken en willen horen. En dat is heel slim van hem!

Verder vindt ik de vergelijking met Hitler behoorlijk ver gaan en vindt ik de politiek rond de verkiezingstijd meer op een kleuterschool lijken. Ik weet dat dat er allemaal bij hoort om zieltjes te winnen, maar ik heb daardoor weleens moeite om de politieke partijen serieus te nemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:49

Boras schreef:
Over het opleidingsniveau van pvv-kiezers hoeven we niet te gaan steggelen met elkaar, die cijfers zijn er.

Edit typefoutje

2011:
Citaat:
Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. In 2009 is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair).

Bron: TNS-Nipo

Van later datum heb ik nog even niet gevonden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:50

Blue_Eyes schreef:
Boras schreef:
Over het opleidingsniveau van pvv-kiezers hoeven we niet te gaan steggelen met elkaar, die cijfers zijn er.

Edit typefoutje

2011:
Citaat:
Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. In 2009 is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair).

Bron: TNS-Nipo

Van later datum heb ik nog even niet gevonden.

kijk eens aan...er is nog hoop :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:51

Blue_Eyes schreef:
Er staat niet dat de meeste PVV-stemmers laag opgeleid zijn, wel dat veel laag-opgeleiden PVV stemmen, dus precies andersom. Verder legt Ninx uit hoe dat komt.
Er staat niet eens dat de meeste PVV-stemmers volgers zijn, er staat dat het grootste deel van de (NL) bevolking volgers zijn. Dus als je zo goed kan lezen - doe het dan. En lees geen dingen die er toch echt niet staan.

Net zoals niet de meeste marrokkanen crimineel zijn maar dit er wel veel zijn?

En het grootste deel van de Nederlandse bevolking zijn volgers? potjandorie lijkt wel een veralgemenisering of hoe ik het graag in deze discussie noem verwildersd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:54

Ceriadwen schreef:
En het grootste deel van de Nederlandse bevolking zijn volgers? potjandorie lijkt wel een veralgemenisering of hoe ik het graag in deze discussie noem verwildersd.

Gut ja... Moet je doen, zonder er verder even over na te denken. Het grootste deel van de mensheid is een volger. Dat is ook logisch, anders waren er veel te veel leiders.

Voorbeeld van wat documentatie daarover (maar er is veel meer te vinden):
link

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:55

En so what? De lager opgeleide is wel meestal degene die juist midden in het leven staat en die wonen niet in dure wijken waar minder criminaliteit is. Die maken de dingen mee die hier besproken worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:55

ach...dat is altijd zo.Als een partij het goed in de peilingen doet word er meteen een profiel geschetst van de stemmer.En die is meestal in de media niet zo positief.
En als er wel een weldenkend mens tussen zit die goed verwoord waarom hij op Wilders gaat stemmen,zend de linkse gesubsidieerde omroep het niet uit.
Alleen de stotterende niet goed uit hun woorden komende tokkies mogen in beeld.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:56

Mijn ervaring is juist dat er in de duurdere wijken zeker zoveel criminaliteit is. Daar valt wat te halen.

Geerke, iedere politieke partij heeft een profiel van zijn gemiddelde kiezer. Communicatietechnisch moet dat ook; ze moeten namelijk hun PR daarop aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-03-14 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:56

chanicha schreef:
En so what? De lager opgeleide is wel meestal degene die juist midden in het leven staat en die wonen niet in dure wijken waar minder criminaliteit is. Die maken de dingen mee die hier besproken worden.

zo is het :j

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:57

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:

Gut ja... Moet je doen, zonder er verder even over na te denken. Het grootste deel van de mensheid is een volger. Dat is ook logisch, anders waren er veel te veel leiders.

Voorbeeld van wat documentatie daarover (maar er is veel meer te vinden):
link

Dus zijn ook de aanhangers van SGP, CU CDA enzo volgers en heeft het volger zijn helemaal niks van doen met de PVV aanhang specifiek?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:57

Er is daar meer geld voor beveiliging.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:58

Ik denk dat het inderdaad zo geldt dat van iedere politieke partij het gros van de aanhangers volger is. Alleen weet Wilders daar handig op in te spelen, door precies te roepen wat bepaalde mensen willen horen en door dat ook op hun manier te doen, in zijn eigen versie van Jip-en-Janneke-taal: Henk-en-Ingridtaal.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:01

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat het inderdaad zo geldt dat van iedere politieke partij het gros van de aanhangers volger is. Alleen weet Wilders daar handig op in te spelen, door precies te roepen wat bepaalde mensen willen horen en door dat ook op hun manier te doen, in zijn eigen versie van Jip-en-Janneke-taal: Henk-en-Ingridtaal.

is dat niet zo bij andere partijen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:02

chanicha schreef:

Daar heb je een heel goed punt. Dat ze op pvv stemmen is niet omdat ze wat minder slim zijn, maar omdat ze de problemen ervaren die Wilders inziet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:04

Misschien wel omdat hij weet wat er speelt onder de (lager opgeleide) bevolking. Ik heb liever recht voor zijn raap dan dat draaien als een drol in een pispot om vooral niemand voor zijn schenen te trappen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:05

Ceriadwen schreef:
Blue_Eyes schreef:

is dat niet zo bij andere partijen?

Wilders valt in ieder geval meer op. Laat ik het daar voor nu maar op houden, ik moet nu weg. Lesgeven aan die allochtonen die geen Nederlands willen leren. En toch zitten ze zowel de zaterdagochtend als de zaterdagmiddag bij mij ;)

chanicha

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:06

Ach je hebt uitzondering op de regel he, wees er zuinig op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:09

Blue_Eyes schreef:
Vandaar ook het feit dat mijn taalcursussen ieder jaar weer zo mudvol zitten dat er een wachtlijst voor bestaat, zelfs als we een extra groep starten. De meeste mensen willen echt de taal wel leren hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:11

Het is zo vreemd dat het nu gebracht word alsof Wilders ALLE marokkanen het land uit wil hebben.Dat is helemaal niet zo.
Intervieuw met Frits Wester/Geert Wilders op RTLZ
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/w ... t-land-uit

Marokkanen zitten 5x vaker in de criminaliteit
7x vaker in de bijstand
60% van de jonge marokkanen ,onder de 23 zijn verdacht bij de politie

Dit is niet verzonnen.

De gewoon werkende marokkaan is niets op tegen.
Degene die uitkering trekken en er een zooitje van maken in de zin van vernielingen,berovingen enzo.
Nederlands paspoort inleveren en terug naar Marokko.

Hier is toch niets vreemds aan?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:11

Juist Geerke!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:24

Hm,Wilders zou gevaarlijk zijn? áls je dan toch iemand met Hitler wil vergelijken dan is dat Poetin wel.
Hij doet precies hetzelfde wat Hitler deed.Poetin is een levens gevaarlijk mannetje! daar is Wilders nog heilig bij.