F_Orumster schreef:Hitler kondigde niet aan in de early 30's dat ze de joden wel even massaal onder erbarmelijke omstandigheden zouden uitroeien. Dat idee komt zelfs niet van hem, maar de intense haat wel. En juist zulke haat is gevaarlijk en de mensheid zal altijd gevoelig zijn voor dergelijke manipulatie. In de uitspraken van Wilders zie ik wat kenmerken terug. Veel mensen nemen hem niet serieus, maar dat werd Hitler vaak ook niet.m.theatlantic.com/national/archive/2012/03/early-warnings-how-american-journalists-reported-the-rise-of-hitler/254146/
Die hele vergelijking gaat nergens over. Je bent i.m.o. net zo dom bezig als Wilders met zijn uitspraken als je Wilders met Hitler vergelijkt. En dat heeft helemaal niks te maken met wat hij wel en niet zegt.
Ik vind mensen van het geloof, ongeacht welk geloof veel gevaarlijker. Mensen die roepen dat alle niet gelovigen, anders gelovigen, homoseksuelen etc. dood moeten. Dat ik ga branden in de hel omdat ik niet braaf elke zondag in de kerk zit. Mensen die roepen dat Allah de enige god is, of dat God de enige is, en dat alle andere gestraft worden, zoals die achterlijke vent die roept dat Els Borst haar verdiende loon heeft gekregen. Dat zijn vele engere en gestoordere gedachten dan een kerel die roept dat Marokkanen moeten oprotten uit Den Haag.