kerngezonde giraffe door kop geschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:13

Afbeelding

Ik ben het eens met het bovenstaande plaatje. Verder is er niets verloren gegaan van het dier wat het zonde zou maken om hem gedood te hebben. Daarnaast heeft ie ook niets meegekregen van alles door het kopschot dat hij gekregen heeft ;)

Als mensen dieren willen houden, moeten ze er ook stil bij staan dat het teveel kan worden, kijk maar naar alle honden, katten en paarden er in overschot zijn. Zou niet verkeerd zijn om vaker paarden te laten slachten en honden en katten te helpen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:14

vuurneon schreef:
Zouden leeuwen dit ook lekkerder vinden dan bv een koe?

Geen idee?!, goede vraag!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:15

Esmeej333 schreef:
vuurneon schreef:
Zouden leeuwen dit ook lekkerder vinden dan bv een koe?

Geen idee?!, goede vraag!

Voor de volgende x een experiment.

Een stuk giraffe en een stuk koe voeren en dan kijken wat ze als eerste gaan eten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:21

MarlindeRooz schreef:
Danielledm schreef:
Wat een imbecielen...snap best dat we niet alles kunnen redden maar waarom een gezond dier als er andere oplossingen zijn?! Fok dan niet zou ik zeggen!?

Kan me hier echt zo kwaad om maken!! Zo weet ik er nog wel een paar om af te schieten... maar dan geen dieren... ow nee bij mensen mag het natuurlijk niet....

Je eet geen snoepjes met gelatine of E120 (M&Ms, tumtums, winegums etc) en je draagt geen leer en eet helemaal geen vlees? :Y)

Ik eet het allemaal niet maar ik draag wel leer, omdat ik moet schoenen een jaar of 3 doe (dan koop ik wel direct schoenen van 150 euro of meer) dus dat vind ik minder zonde dan hap slik weg vlees...

Om die schoenen te kunnen dragen, zal er toch eerst een dier afgemaakt moeten worden. En dat vlees wordt tenminste nog opgegeten, zodat het dier niet alleen maar voor het leer is gedood. Er zijn meerdere mensen die zeggen geen vlees te eten, maar wel lederen tuig en schoenen te dragen onder het mom dat het dier dan toch al dood is. Sowieso wordt werkelijk alles van een gedood dier gebruikt, dus het is niet koe 1 die alleen voor het vlees wordt gebruikt (en de rest in de destructiewagen) en koe 2 alleen voor de gelatine voor het snoep en koe 3 alleen voor het leer. Toch vind ik dat er niet meer dieren moeten worden gefokt c.q. afgemaakt dan er werkelijk nodig is. Helaas draait het in de vleesindustrie alleen maar om duim-wijsvinger, waardoor er zelfs een overschot ontstaat. Zelf eet ik twee tot drie keer per week vlees en dan alleen gehakt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:25

vuurneon schreef:
Ingrid_92 schreef:
Belachelijk, ik snap hier echt niets van. Genoeg mensen hadden aangeboden de giraffe over te willen nemen. Dan ga je die toch niet voor het oog van andere mensen (lees: KINDEREN!) neerschieten en ontleden? Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij. Net zo min snap ik de ouders die hun kinderen dit gewoon laten aanzien. :n

Goed lezen ;)
Giraffe is in het binnen verblijf rustig neergeschoten (gelokt met wat lekkers) dus er was niemand anders bij dan diegene die erbij hoorden te zijn. Schieten is dus in alle rust gebeurt.

En weet je wat? Er zijn kinderen die op die leeftijd zelf al een dier hebben geslacht ;) onder goede begeleiding is er niets mis mee om dit te laten zien aan kinderen (die het aankunnen)

Vroegere kennissen van ons hadden 3 kinderen in de leeftijd onder de 10 jaar, die regelmatig bij de boer bij een slachting van paarden was. Ze hielpen met het bereiden van het vlees tot paardenworst, die ze vervolgens ook zelf opaten. Ze waren niet anders gewend. Zou het zelf niet kunnen, maar dat is een ander verhaal. ;)

romyloverrr

Re: kerngezonde giraffe door kop geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:27

Ik kijk ook al vanaf mijn 10e en eet kijk naar het slachten van oa kippen en konijnen.
Ik eet ze daarna ook nog zelf op :=
Niets mis mee hoor, ik ben blij dat ik niet zo iemand ben die flauvalt als hij bloed ziet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:32

Pearlx schreef:
Uiteraard mogen ze met hun dieren doen wat ze willen, maar als er een dierentuin is die ze eerder perfect geschikt vonden om een 18 maanden oude mannetjes giraffe onder te brengen, waarom deze dan niet weer even contacteren? Waarom liever dood dan naar een andere dierentuin die de kwalificaties had?

Minder risicos, en meteen vlees voor de dieren bv?
Ze zijn echt niet verplicht om de hele wereld te verwittigen dat ze met een mannetje in hun maag zitten als ze al een beslissing hebben genomen die praktisch is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:32

Als je inderdaad van jongs af aan niet beter weet, dan kan ik het me wel voorstellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:50

Spruitjee schreef:
[ Afbeelding ]

Ik ben het eens met het bovenstaande plaatje. Verder is er niets verloren gegaan van het dier wat het zonde zou maken om hem gedood te hebben. Daarnaast heeft ie ook niets meegekregen van alles door het kopschot dat hij gekregen heeft ;)

Als mensen dieren willen houden, moeten ze er ook stil bij staan dat het teveel kan worden, kijk maar naar alle honden, katten en paarden er in overschot zijn. Zou niet verkeerd zijn om vaker paarden te laten slachten en honden en katten te helpen.

of gewoon honden en katten opeten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:53

Ik wou ook al zeggen, jullie eten zeker allemaal geen vlees?
En als je tegen het fokken van slachtdieren bent, dan is ergst wat je kan doen is vlees weggooien.
Dankzij deze actie van dierentuin scheelt weer hoop slacht koeien/kippen die niet zo goed leven hebben als een giraf.
En giraf verkopen aan een particulier met risco dat slecht verzorgt zal worden, eenzaam bestaan zal krijgen of andere verkeerde dingen mee zou worden gedaan zou ik niet willen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:54

geerke schreef:
Spruitjee schreef:
[ Afbeelding ]

Dat zou inderdaad kunnen, maar voorlopig zal die grens nog te hoog liggen voor Nederlanders. Laten we eerst maar met dieren zoals paarden, geiten en konijnen beginnen :)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:57

Billy schreef:
Vanuit Brussel zijn er regels voor het houden van dit soort dieren. Dat betekent ook dat je hem niet zomaar ergens mag plaatsen als hij niet in een fokprogramma past. Dus je moet niet bij de dierentuin zijn maar bij de overheid.
Daarbij janken jullie ook niet over het grote aantal andere dieren wat dagelijks geslacht wordt, koeien, paarden schapen etc....
Ik vind het allemaal een beetje hypocriet, omdat het een interessant beest is en een naam heeft, is het opeens erg....

1+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:00

Was het niet gewoon een marketingstunt?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:02

Dit beest was toch niet gefokt voor de slacht? ;)
Beetje onzin dus.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:03

Ik las dit bericht met meteen al een 'nee, dit is niet goed, dit is zielig' idee. Maar ik heb mijn visie gewoon helemaal moeten veranderen. Ik kan gewoon geen deugdelijke argumenten bedenken waarom dit dier niet gedood had mogen worden. Ik vind dat deze giraf juist een hele nuttige dood gehad heeft: eerst educatief, dan wetenschappelijk en uiteindelijk ook praktisch (leeuwen). Zoveel beter dan al die varkentjes en koetjes die in de toonbank bij de slagerij liggen en op het einde van de dag gewoon de kliko in gaan. Uiteindelijk blijft de dood een onleuk onderwerp, maar om over ieder dood dier moord en brand te schreeuwen, bwa, daar heb ik geen behoefte aan lijkt wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:10

ik vind nieteen dood van een dier nuttig...behalve als het lijdt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:11

Spruitjee schreef:
geerke schreef:

Dat zou inderdaad kunnen, maar voorlopig zal die grens nog te hoog liggen voor Nederlanders. Laten we eerst maar met dieren zoals paarden, geiten en konijnen beginnen :)

Volgens mij zou je een hond of kat niet eens mogen eten of in diervoer verwerken omdat die ook al vlees van twijfelachtige kwaliteit eten, daarom worden nertsen bijv ook niet gegeten of in diervoer verwerkt. Dat heeft dus ook met voedselveiligheid te maken.

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het om die reden lastig is om koeien kroos te voeren, zou goed koeienvoer zijn maar omdat je met opzuigen per ongeluk ook slakjes en kleine visjes zou kunnen opzuigen mag dat niet. De regels ten aanzien van het verwerken van vlees in voer van consumptie dieren zijn schijnbaar erg streng geworden na de BSE.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:11

geerke schreef:

Als dit een reactie op Gini is, denk ik dat ze bedoeld dat het dier na zijn dood nuttig gebruikt is. Zijn dood opzich is misschien niet nuttig (behalve voor de dierentuin), maar hij is na zijn dood wel nuttig gebruikt. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:14

[/quote]

Dat zou inderdaad kunnen, maar voorlopig zal die grens nog te hoog liggen voor Nederlanders. Laten we eerst maar met dieren zoals paarden, geiten en konijnen beginnen :)[/quote]

Volgens mij zou je een hond of kat niet eens mogen eten of in diervoer verwerken omdat die ook al vlees van twijfelachtige kwaliteit eten, daarom worden nertsen bijv ook niet gegeten of in diervoer verwerkt. Dat heeft dus ook met voedselveiligheid te maken.

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het om die reden lastig is om koeien kroos te voeren, zou goed koeienvoer zijn maar omdat je met opzuigen per ongeluk ook slakjes en kleine visjes zou kunnen opzuigen mag dat niet. De regels ten aanzien van het verwerken van vlees in voer van consumptie dieren zijn schijnbaar erg streng geworden na de BSE.[/quote]

nee....al die plofkippen en varkens zijn gezond....En zolang Unilever het hele alfabet aan E nummers in ons eten stopt..ach.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:15

geerke schreef:

Volgens die redenering hebben carnivoren dus geen bestaansrecht...

Er is een verschil tussen BSE en kleurstoffen in je eten he :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:15

liedje89 schreef:

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het om die reden lastig is om koeien kroos te voeren, zou goed koeienvoer zijn maar omdat je met opzuigen per ongeluk ook slakjes en kleine visjes zou kunnen opzuigen mag dat niet. De regels ten aanzien van het verwerken van vlees in voer van consumptie dieren zijn schijnbaar erg streng geworden na de BSE.

Je mag in Nederland wel je eigen hond/kat doden (en zelfs opeten als je wilt).
Alleen mag er niet (commercieel) geslacht en verhandeld in worden (zoals met vee gebeurd).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:19

Wat hebben E-nummers ineens met een dode giraf te maken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:22

liedje89 schreef:
geerke schreef:

Volgens die redenering hebben carnivoren dus geen bestaansrecht...

Er is een verschil tussen BSE en kleurstoffen in je eten he :')

BSE kwam doordat er aan koeien gemalen schapenbotten gevoerd werden...die niet tot 300 graden verhit werden.Sinds wanneer ga je aan een koe botten voeren? :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:23

sflj schreef:
Dit beest was toch niet gefokt voor de slacht? ;)
Beetje onzin dus.

Dat zeg jij. Ze hadden 50% kans dat het een mannetje zou worden dat alleen goed is om aan de leeuwen te voeren...
dus best iets waar ze in hun achterhoofd rekening mee houden, hoor.

Er worden in dierentuinen wel meer overbodige dieren gedood, dat hoort gewoon bij het fokprogramma.
Trouwens, niet alleen in dierentuinen, dat is bij sommige paardenfokkerijen (of vul maar in) echt niet anders.

Dus wellicht niet gefokt voor de slacht, maar zeker niet gefokt met een 100% zekerheid om oud te kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:31

geerke schreef:
nee....al die plofkippen en varkens zijn gezond....En zolang Unilever het hele alfabet aan E nummers in ons eten stopt..ach.

Geerke, kijk eens welke E nummers er al gewoon in normaal groente en fruit zitten, niet alle E-nummers zijn synthetisch;

http://motherboard.vice.com/nl/read/hey ... ten-zitten