Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vumana89 schreef:Eindelijk de tijd om even achter de laptop te kruipen.
Met ElineS de discussie gehad of Pedofilie nu wel of geen geaardheid was. Ik vind van niet, wat in de ogen van ElineS geen mening is, ElineS vind het namelijk wél een geaardheid.
Na diverse gesprekken, in real life, heeft niemand mij kunnen overtuigen dat dit wél een geaardheid zou zijn.
Pedophilia or paedophilia is a psychiatric disorder in which an adult or older adolescent experiences a primary or exclusive sexual attraction to prepubescent children, generally age 11 years or younger, though specific diagnostic criteria for the disorder extends the cut-off point for prepubescence to age 13.[1][2][3][4] As a medical diagnosis, it is a psychiatric disorder in persons 16 years of age or older. [knip]
Hierin staat duidelijk dat Pedofilie gezien word ls een ''psychiatric disorder''. Dus een psychisch disfunctioneren.
En hierin kan ik me meer vinden.
LadyMadonna schreef:Fiffill schreef:Ik kan me voorstellen dat als je het van dichtbij hebt meegemaakt het nog heftiger is. Ik heb er ook eea over gelezen/gezien en ik word er ook niet vrolijk van. Ik vind het moeilijk te begrijpen maar uiteindelijk blijven het ook mensen.
Er zit voor mij ook wel een heel groot verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel.
Ja en nee... Ik heb dan niet met pedofilie te maken gehad, maar wel met wat anders, wat wel puur een macht iets is, wat geen afwijking is, en toch roep ik niet met termen als laat ze verrotten, onverdoofd castreren en weet ik veel.
missRosanne schreef:Even een vraagje voor de mensen die pedofilie als een geaardheid zien: Kijken jullie ook zo aan tegen zoöfilie?
Kahawa schreef:is geen plek in onze maatschappij. Nergens kan je terecht met je problemen, je worstelingen.
Lusitana schreef:Je dwaalt dan wel af. Een pedofiel heeft geen seks met kinderen.
Een pedoseksueel heeft seks met kinderen en wordt daar ook gewoon voor gestraft als het aangegeven wordt en er is bewijs.
geerke schreef:Lusitana schreef:Je dwaalt dan wel af. Een pedofiel heeft geen seks met kinderen.
Een pedoseksueel heeft seks met kinderen en wordt daar ook gewoon voor gestraft als het aangegeven wordt en er is bewijs.
een pedofiel kijkt wel foto's van kinderen waar erg veel leed aan vooraf ging.Voor mij net zo erg.
geerke schreef:Lusitana schreef:Je dwaalt dan wel af. Een pedofiel heeft geen seks met kinderen.
een pedofiel kijkt wel foto's van kinderen waar erg veel leed aan vooraf ging.Voor mij net zo erg.
primera schreef:Kahawa schreef:is geen plek in onze maatschappij. Nergens kan je terecht met je problemen, je worstelingen.
vaak lopen ze toch ergens tegen de lamp, vooral een pedofiel die al flink aan het verzamelen ishet internet is makkelijk en dat verzamelen is ook niet legaal. Ze krijgen de kans om vrijwillig in therapie te gaan, met andere te praten.
niet iedereen laat een pedo gelijk vallen, geloof me maar ze zijn niet allemaal zo zielig alleen als sommige maar denken.
En ook al zijn ze niet alleen en hebben ze een sociaal leven, hoe goed ze het ook proberen ze komen er niet vanaf, ze leren het begrenzen (kunnen het leren) en optijd weer hulp in te schakelen als ze het nodig achten. Maar toch dat trekje houden ze vaak wel dat het niet alleen aan hun ligt, schuld ligt vaak toch bij anderen volgens hun.