Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovemyhorse1 schreef:Is niet goed voor mn gezondheid want dan kost het me weer geld.
Patsab schreef:Marlinderooz, hoe lang denk jij dat dat termijn is dan want ontwikkelingshulp is niet bepaald sinds gisteren en wat is de winst denk jij na zo'n termijn?
Brilletje schreef:ha ha, wel grappig als je het zo leest, vingertjes wijzen vaak naar een ander, buitenlanders zijn ook een gewild object. Om daar even op aan te haken, dat is gewoon Europese regelgeving of we het leuk vinden of niet. Dus misschien kunnen we beter in Brussel het verkeer plat leggen![]()
Zelf vind ik het niet erg om veel belasting te betalen want dan verdien ik ook veelMaar het moet wel in verhouding blijven, want anders wordt werken niet meer beloond en ja dan moeten we weer meer buitenlanders laten komen voor werk wat hier niemand wilt doen.
Tazzey schreef:KarmaWitch schreef:Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...
Maar wel krijsen dat het allemaal anders moet. Dan HEB je de kans om je stem te laten horen op de JUISTE manier dan doe je het niet. Nee je gaat opstoppinkje spelen op de snelweg.
lovemyhorse1 schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat een buitenlander hier gerust mag werken van mij als hij netjes alle belastingen afdraagt,netjes wegenbelasting betaalt ed en voor hetzelfde loon werkt als een Nederlander betaalt krijgt.
Maar ze moeten niet voor een schijntje gaan werken zodat de Nederlanders thuis komen te zitten omdat hun voor minder gaan werken.En dan hier met een buitenlands kenteken gaan rijden en geen wegenbelasting betalen,geen ziekenfondspremie ed.
Dan ook helemaal gelijk als de Nederlanders.
En wat betreft ontwikkelingshulp,stuur goederen naar die landen want dan weet je zeker dat die hoge pieten daar het geld niet verduisteren naar hun eigen rekening.
Hoeveel geld is in de ontwikkelingslanden al in verkeerde handen gekomen?
lovemyhorse1 schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat een buitenlander hier gerust mag werken van mij als hij netjes alle belastingen afdraagt,netjes wegenbelasting betaalt ed en voor hetzelfde loon werkt als een Nederlander betaalt krijgt.
Maar ze moeten niet voor een schijntje gaan werken zodat de Nederlanders thuis komen te zitten omdat hun voor minder gaan werken.En dan hier met een buitenlands kenteken gaan rijden en geen wegenbelasting betalen,geen ziekenfondspremie ed.
En wat betreft ontwikkelingshulp,stuur goederen naar die landen want dan weet je zeker dat die hoge pieten daar het geld niet verduisteren naar hun eigen rekening.
Patsab schreef:Marlinderooz, hoe lang denk jij dat dat termijn is dan want ontwikkelingshulp is niet bepaald sinds gisteren en wat is de winst denk jij na zo'n termijn?
lovemyhorse1 schreef:En wat betreft ontwikkelingshulp,stuur goederen naar die landen want dan weet je zeker dat die hoge pieten daar het geld niet verduisteren naar hun eigen rekening.
MarlindeRooz schreef:lovemyhorse1 schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat een buitenlander hier gerust mag werken van mij als hij netjes alle belastingen afdraagt,netjes wegenbelasting betaalt ed en voor hetzelfde loon werkt als een Nederlander betaalt krijgt.
Heb jij je ooit verdiept in waarom die gastarbeiders hier heen zijn gekomen? Dat is namelijk de schuld van de Nederlanders zelf.
Wij waren te beroerd om het vuile werk te doen, dus daarom kwamen de Turken en de Marokkanen dat maar opknappen.
MarlindeRooz schreef:lovemyhorse1 schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat een buitenlander hier gerust mag werken van mij als hij netjes alle belastingen afdraagt,netjes wegenbelasting betaalt ed en voor hetzelfde loon werkt als een Nederlander betaalt krijgt.
Heb jij je ooit verdiept in waarom die gastarbeiders hier heen zijn gekomen? Dat is namelijk de schuld van de Nederlanders zelf.
Wij waren te beroerd om het vuile werk te doen, dus daarom kwamen de Turken en de Marokkanen dat maar opknappen.
little_king schreef:Maar ze heeft wel een punt.
Ik herinner me niet anders dan vroeger al filmpjes met zielige kindjes met dikke buikjes en vliegjes om de ogen en wat heeft onze hulp er veranderd voor deze echte arme mensen?
Daar zijn helemaal de rijken rijker geworden.
MarlindeRooz schreef:little_king schreef:Maar ze heeft wel een punt.
Ik herinner me niet anders dan vroeger al filmpjes met zielige kindjes met dikke buikjes en vliegjes om de ogen en wat heeft onze hulp er veranderd voor deze echte arme mensen?
Daar zijn helemaal de rijken rijker geworden.
Natuurlijk is dat niet zo 1,2,3 te verbeteren daarvoor moet er duurzaam geïnvesteerd worden in zaken die ik al eerder noemde, onderwijs, veiligheid, sociale voorzieningen. Eigenlijk de taken van de nachtwakersstaat, daar van uit kan dan een wat meer verzorgende staat groeien.
Patsab schreef:MarlindeRooz schreef:
En die groep mensen genieten nu van hun welverdiende pensioen, hebben ook belasting betaald en hun kinderen hier groot gebracht....
Dat is wat anders dan de huidige situatie
MarlindeRooz schreef:Dat klopt, maar het geld alsnog omdat wij niet voor minimumloon willen werken met een HBO diploma op zak dan staan er genoeg polen klaar hoor.
MarlindeRooz schreef:Heb jij je ooit verdiept in waarom die gastarbeiders hier heen zijn gekomen? Dat is namelijk de schuld van de Nederlanders zelf.
MarlindeRooz schreef:Dan moet de overheid strenger controleren dat het minimumloon na gestreefd wordt, dan zullen de oostblokkers niet meer aan de bak komen hier want dan hebben werkgevers liever een Nederlander want die zijn slimmer en toch even goedkoop.
MarlindeRooz schreef:Dan moet de overheid strenger controleren dat het minimumloon na gestreefd wordt, dan zullen de oostblokkers niet meer aan de bak komen hier want dan hebben werkgevers liever een Nederlander want die zijn slimmer en toch even goedkoop.