Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:21

wendyenbram schreef:
tja ik kraak jou niet af, ik kraak je mening af die meld dat mensen die geen geld over hebben of zelfs te kort komen niet op internet mogen komen, maar iets moeten gaan doen om geld te verdienen. tja ik laat jou nu zien, dat je ook flink geld te kort kan komen terwijl je dus wel keihard werkt!! (het is zelfs zo dat als ik veeeeeeeel minder zou gaan werken we net zoveel over houden als nu doordat we dan weer de toeslagen zouden krijgen!) maar ja net zoveel als nu is nog niet meer dan nu he ;-)

en inderdaad ontspan je niet van dit topic, gelukkig zijn dr genoeg topics waarbij ik wel kan ontspannen. en tja het park in lopen hoef ik niet zonodig, aangezien ik tegen het bos aan woon. en achter de hei!!!!
en met in het park lopen verdien je ook geen geld ;-)

Nee maar dan verbruik je ook geen geld |o

wendyenbram

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:28

nu ook niet, of ik nou 1 minuut achter internet zit of de hele dag. het blijft gelijk. en tja vanmiddag een poos zonder internet gezeten, en je zit meteen onthand. want de hele maatschappij is ingericht op internet gebruik. en je kunt wel zo dom met je kop tegen de muur aan slaan. maar dat getuigd van weinig respect.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:30

wendyenbram schreef:
nu ook niet, of ik nou 1 minuut achter internet zit of de hele dag. het blijft gelijk. en tja vanmiddag een poos zonder internet gezeten, en je zit meteen onthand. want de hele maatschappij is ingericht op internet gebruik. en je kunt wel zo dom met je kop tegen de muur aan slaan. maar dat getuigd van weinig respect.

De smiley doet het, ik niet. Jou antwoordt toont minder respect dan die van mij.

Maar ik heb het over de computer zelf, die gebruikt ook nog energie etc. ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:31

Kim_14 schreef:
Het geval van de Filipijnen is wel iets erger dan die 'crisis' van ons. Alhoewel ik wel van mening ben dat Nederland haar geld veeeeeeel beter kan besteden en ons sneller de crisis uit kan helpen dan dat op dit moment gebeurd..

Heb je 't topic gelezen :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:39

Magrathea schreef:
Kim_14 schreef:
Het geval van de Filipijnen is wel iets erger dan die 'crisis' van ons. Alhoewel ik wel van mening ben dat Nederland haar geld veeeeeeel beter kan besteden en ons sneller de crisis uit kan helpen dan dat op dit moment gebeurd..

Heb je 't topic gelezen :)

Nee alleen de OP. Wist niet of het de moeite waar was om ál die pagina's terug te lezen :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:12

Caelum schreef:
Ik ben hard ik ben gemeen, maar iedereen die hier loopt te l*llen en zeggen dat zijzelf elk dubbeltje om moeten draaien...

Heb ik geen medelijden mee, doe dan iets eraan om dat voedsel/dak te kunnen betalen i. p. v. achter je laptop/computer/mobiel te zitten :+

Als je er even aan denkt wat voor geld je zou verdienen als je dit verkoopt en je internet-bedrag lager is, hoef je niet in 'armoede' te leven.. Voor de mensen die in en internetcafe/ zo iets dergelijks zitten. Wat is het nut om hier op bokt te zitten? In die tijd kun je heus wel iets doen wat geen geld kost. :)

But on the topic now,

Ik vind het goed dat mensen geven. Stel je voor dat jij in een keer niets meer hebt en iedereen onwijs egoistisch is.. Dan zou je ook graag hulp krijgen. +:)+

Nee ik ben graag werkloos, ik zit alleen voor de lol achter mijn computer. Kom op zeg, ik zit al een maand thuis, elke dag open sollicitaties de deur uit te doen en vrijwilligerswerk te zoeken wat ik mag in combinatie met mijn uitkering, want ja, ook daar zitten regels aan.

Doe nou niet of wij allemaal luie mensen zijn en daarom voorzichtig moeten zijn met geld. Lekker makkelijk he, oordelen vanaf je computer!

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:16

xx_Horsiex schreef:
loveidefix schreef:
Ik vind het goed dat je ook aan andere mensen denkt! ik heb ook niet veel gedoneerd, maar wel een klein beetje. Dat zorgt er echt niet voor dat ik vanavond niet kan eten, mischien wel dat ik deze week niet naar de bioscoop kan gaan, maar wat voor rottende ziel heb je als je dat erger zou vinden :o

Ik ben 2 weken geleden terug gekomen uit India. Daar is pas armoede! Mensen en kinderen die op straat leven, bedelaars die aan je trui gaan hangen, allemaal omdat ze echt geen rode cent te makken hebben. Dan vind ik dat wij met onze mooie huisjes, gratis basis scholen en mogelijkheden op een toekomst echt wel aan een ander mogen en zouden moeten denken!

Ik zal het tegen die oudere dakloze meneer op de hoek zeggen dat hij blij moet zijn met zijn mooie huis...

Echt zo krom weer, alsof ik mij niet besef dat ik geluk heb. Maar er zijn zoveel mensen in Nederland die dat niet hebben, maar die vergeten wij voor het gemak even!

Ik heb niet gedoneerd. Want als ik doneer aan de Filipijnen, moet ik ook doneren aan de slachtoffers van de tornado's in Amerika, aan de mensen op Sardinië waar van het weekend ook een ramp is gebeurt. En dan moet ik ook doneren aan alle collecte's voor hart, kanker en nier, en noem maar op stichting. En dan ook aan het WNF, Natuurmonumenten, het ouderenfonds en noem maar op. Want in Afrika gaan ook nog steeds mensen dood aan de honger. Is dat allemaal minder erger dan de mensen in de Filipijnen? Is het erger dat iemand aan de kanker dood gaat dan iemand aan de honger bijvoorbeeld?

Bovendien kan ik het nu niet missen. Ik zit werkloos thuis, met nog 2 maanden uitkering te gaan en nul kans op nieuw werk binnen twee maanden. Ik woon samen, en heb drie katten die ook moeten eten en naar de da moeten. Die ene euro mis ik niet, maar ik ben hypocriet als ik wel doneer aan de Filipijnen maar aan alle andere dingen niet. En andersom ook.

Ik weet niet hoor, maar met deze instelling word er dus nergens een euro aan gedoneerd.. Dat vind ik pas hypocriet, zeggen dat het allemaal zo erg is en dat je geen doel voor wilt trekken om vervolgens dan maar helemaal niks te geven :')... Sorry maar dat snap ik niet..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:21

gemma92 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik zal het tegen die oudere dakloze meneer op de hoek zeggen dat hij blij moet zijn met zijn mooie huis...

Echt zo krom weer, alsof ik mij niet besef dat ik geluk heb. Maar er zijn zoveel mensen in Nederland die dat niet hebben, maar die vergeten wij voor het gemak even!

Ik heb niet gedoneerd. Want als ik doneer aan de Filipijnen, moet ik ook doneren aan de slachtoffers van de tornado's in Amerika, aan de mensen op Sardinië waar van het weekend ook een ramp is gebeurt. En dan moet ik ook doneren aan alle collecte's voor hart, kanker en nier, en noem maar op stichting. En dan ook aan het WNF, Natuurmonumenten, het ouderenfonds en noem maar op. Want in Afrika gaan ook nog steeds mensen dood aan de honger. Is dat allemaal minder erger dan de mensen in de Filipijnen? Is het erger dat iemand aan de kanker dood gaat dan iemand aan de honger bijvoorbeeld?

Bovendien kan ik het nu niet missen. Ik zit werkloos thuis, met nog 2 maanden uitkering te gaan en nul kans op nieuw werk binnen twee maanden. Ik woon samen, en heb drie katten die ook moeten eten en naar de da moeten. Die ene euro mis ik niet, maar ik ben hypocriet als ik wel doneer aan de Filipijnen maar aan alle andere dingen niet. En andersom ook.

Ik weet niet hoor, maar met deze instelling word er dus nergens een euro aan gedoneerd.. Dat vind ik pas hypocriet, zeggen dat het allemaal zo erg is en dat je geen doel voor wilt trekken om vervolgens dan maar helemaal niks te geven :')... Sorry maar dat snap ik niet..

Je hebt blijkbaar niet mijn gehele post lezen. Als ik geld genoeg had zou ik aan alles doneren, maar ik kan het nu niet missen. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat IK ja mijn mening, ik vind dat het een niet minder erg is als het andere.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:22

Je zei zelf: "die ene euro mis ik niet"

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:45

gemma92 schreef:
Je zei zelf: "die ene euro mis ik niet"

Zucht.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:02

Het idee van geven aan een goed doel is dat je een doel kiest wat bij je past, waar je een goed gevoel bij hebt of omdat de ziekte/dieren/mensen dichtbij je staat.

Dat je niets geeft omdat je dan aan alles wel kan/moet geven is wel een beetje krom. Doe je daarom ook geen vrijwilligerswerk, omdat je toch niet overal kan helpen? Met niets geven is verder niks mis, maar deze argumentatie vind ik wel een beetje gek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:07

Yucca schreef:
Het idee van geven aan een goed doel is dat je een doel kiest wat bij je past, waar je een goed gevoel bij hebt of omdat de ziekte/dieren/mensen dichtbij je staat.

Dat je niets geeft omdat je dan aan alles wel kan/moet geven is wel een beetje krom. Doe je daarom ook geen vrijwilligerswerk, omdat je toch niet overal kan helpen? Met niets geven is verder niks mis, maar deze argumentatie vind ik wel een beetje gek.

Als je goed had gelezen ben ik op zoek naar vrijwilligerswerk wat ik mag doen in samengang met mijn uitkering.

En nogmaals, ik probeerde, wellicht verkeerd verwoord, uit te leggen dat er een hoop dingen zijn die even erg zijn of net zoveel donaties kunnen gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:10

Jup. Ik probeer daarom altijd het goede doel te kiezen waarvan ik denk dat daar de minste mensen aan zullen doneren (WSPA ofzo). Of diegene die toevallig met de collectebus bij de supermarkt staat :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:11

xx_Horsiex schreef:
Yucca schreef:

Als je goed had gelezen ben ik op zoek naar vrijwilligerswerk wat ik mag doen in samengang met mijn uitkering.

En nogmaals, ik probeerde, wellicht verkeerd verwoord, uit te leggen dat er een hoop dingen zijn die even erg zijn of net zoveel donaties kunnen gebruiken.

Dat ze net zoveel donaties kunnen gebruiken is helemaal waar. Maar je kunt toch kiezen voor een bepaald doel ? Kankerstichtingen steunen omdat een familielid/kennis kanker heeft bijvoorbeeld. Dan 'help' je indirect dat familielid/kennis, en dat zal je een goed gevoel geven. Alle stichtingen en organisaties evenveel donaties geven lukt niet tenzij je multimiljonair bent..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:54

Toch leuk om te lezen dat er 1 vliegtuigje met hulpgoederen die kant op is gegaan.

Waar is de rest van de 22 miljoen

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:39

Nederland staat er een heel stuk beter voor dan de Fillipijnen. Wij hebben schoon drinkwater. Bij ons kan ieder kind naar school. Bijna iedereen heeft een fatsoenlijk dak boven hun hoofd hier. Mijn familie is totaal niet rijk, en toch dacht een Fillipijns meisje waar ik regelmatig contact mee had dat ik een heleboel luxe had.

Ik vind het dan ook wel apart dat er mensen zijn die het serieus egoïstisch vinden.

Wij hebben hier geen wereldrampen op hun schaal. Als jij een van hen was geweest, of als jij Fillipijns was en familie daar had zitten, had je wel anders gepraat. En natuurlijk krijgen wij geen 13 miljoen van hun mocht ons zoiets gebeuren. Nederland is veel welvarender dan de Fillipijnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:32

Loretta schreef:
Toch leuk om te lezen dat er 1 vliegtuigje met hulpgoederen die kant op is gegaan.

Toch leuk ??
Ongepaste opmerking !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:33

Loretta schreef:

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, de Filipijnen ook niet in 1 dag voorzien van alle hulp....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:36

Loretta schreef:

Grapjas heb jij meegekregen hoe weinig (lucht) verkeer daar mogelijk is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:35

Shona schreef:
Nederland staat er een heel stuk beter voor dan de Fillipijnen. Wij hebben schoon drinkwater. Bij ons kan ieder kind naar school. Bijna iedereen heeft een fatsoenlijk dak boven hun hoofd hier. Mijn familie is totaal niet rijk, en toch dacht een Fillipijns meisje waar ik regelmatig contact mee had dat ik een heleboel luxe had.

Drinkwater tot het afgesloten wordt omdat je je rekeningen niet kunt betalen, of tot je de huur niet meer kunt opbrengen. En nee, dan is het niet een kwestie van ergens anders even binnenlopen, want je kunt ook niet met regelmaat in bad dus loop je bijv. de Mac binnen voor de toiletten dan word je weggestuurd.

Ieder kind moet naar school, maar je moet wel je schoolboeken huren, allerhande bijdrages leveren. Onderwijs is niet gratis.

Het dak boven het hoofd wordt ook steeds lastiger. Mensen kunnen hun huren en hypotheken niet meer opbrengen. Goedkoper wonen is vaak geen optie vanwege woningnood en wachttijden, huizen die niet verkocht raken of alleen met een immense restschuld. Dus op een gegeven moment sta je gewoon op straat.

Ja, in vergelijking met tussen de lijken op straat is het luxe, maar het is voor vele mensen zeker geen Walhalla met de dagdagelijkse noden waarin voorzien wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:34

In Nederland is onderwijs wel gratis :)
Geen schoolboeken huren (school moet het aanleveren) , school mag borg vragen (hoef je niet mee akkoord te gaan). Voor uitjes heb je vaak potjes, dus als daar geen geld voor is kun je dat potje aanspreken. Dus in Nederland kun je basisonderwijs en middelbaar onderwijs gratis volgen.

Dus dat is in Nederland top geregeld!

Hoe het in België is weet ik uiteraard niet.

En wat betreft drinkwater afsluiten? Daar gaan een hoop procedures aan vooraf; heb je een medische verklaring waarom het drinkwater niet kan worden afgesloten? Dan is het verboden om het drinkwater af te sluiten. Maar dan nog; er is toegang tot schoon drinkwater. Loop een openbaar toilet binnen en daar vind je al water, klop aan bij een kerk en ook daar kun je drinkwater vinden en leger des Heils als je echt niets meer hebt; ook daar kun je water halen. Dus het is er. Dat maakt het verschil.

De voorzieningen zijn er, in de Filipijnen niet.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:46

Bij ons is onderwijs zogezegd ook gratis --'
Alleen de inschrijving is gratis ... Tot je de boeken moet huren en kopen, iedere trimester een schoolrekening binnen krijgt dat varieert tussen de 20 en de 70 euro! En laten we het dan nog niet hebben over de ( verplichte) schoolreizen ;-)
( kleuter, basis en secundair onderwijs )
En ja dit gebeurd hier ook hoor... Zoveel maand de rekeningen niet betalen en alles wordt afgesloten zonder boe of ba ;-) Ja je krijgt wel waarschuwingen maar daar ben je niets mee, want je weet het zelf ook wel dat je die rekeningen moet betalen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:08

vuurneon schreef:
In Nederland is onderwijs wel gratis :)
Geen schoolboeken huren (school moet het aanleveren) , school mag borg vragen (hoef je niet mee akkoord te gaan). Voor uitjes heb je vaak potjes, dus als daar geen geld voor is kun je dat potje aanspreken. Dus in Nederland kun je basisonderwijs en middelbaar onderwijs gratis volgen.

Dus dat is in Nederland top geregeld!

Hoe het in België is weet ik uiteraard niet.

En wat betreft drinkwater afsluiten? Daar gaan een hoop procedures aan vooraf; heb je een medische verklaring waarom het drinkwater niet kan worden afgesloten? Dan is het verboden om het drinkwater af te sluiten. Maar dan nog; er is toegang tot schoon drinkwater. Loop een openbaar toilet binnen en daar vind je al water, klop aan bij een kerk en ook daar kun je drinkwater vinden en leger des Heils als je echt niets meer hebt; ook daar kun je water halen. Dus het is er. Dat maakt het verschil.

De voorzieningen zijn er, in de Filipijnen niet.

En dit was dus precies mijn punt. Wij hebben het een heel stuk beter voor elkaar dan dat de Filipijnen alleen al hadden voor de ramp.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:13

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Toch leuk ??
Ongepaste opmerking !!

Lekker ongepast ja.

Ben blij dat ik mijn tientje bij een alternatieve club voor de fillipijnen heb geschonken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:55

Loretta schreef:

Het klinkt mij als leedvermaak in de oren, dat vind ik ongepast als er duizenden doden, gewonden en daklozen zijn.........