_lies_ schreef:Littera schreef:Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar begrijp je wat ik zeg met die 'mensenlevens'?
Het zit me toch niet helemaal lekker dat daar een misverstand over ontstaan is namelijk.
Het is jouw goed recht om daar niet in te geloven (gelukkig maar). Niet iedereen gaat uit van de goedheid in de mens.
Maar ik vind wel dat je een beetje kort door de bocht bent.
"Jaaa lekker huilen op TV zodat iedereen medelijden krijgt. Geloof je dat nou echt?
Iets met nadenken voordat je handelt, al helemaal bij onschuldige kinderen"
Het is echt een aanrader om hier eens wat boeken over te lezen, of om in je in de psychologie te verdiepen, ik denk namelijk dat dat een heel interessante ervaring voor je kan zijn. En ik hoop - ik verplicht je niets! - dat je daardoor een wat genuanceerder beeld van je (zieke) medemens krijgt.
Waar heb ik iets gezegd over lekker huilen op tv?
Ik snap heel goed wat je bedoelt met een mensenleven, ieder is er 1 toch?
Ja ik reageer ook ontzettend kort door de bocht en als iemand een goede discussie met me wil voeren, ontvang ik graag een PB, maar dit hele topic is niet bepaald van hoog niveau af en toe..
En nee Littera ik bedoel niet per sé jou, ik poste net alleen jouw opmerking over die trol, maar ik bedoelde er meerderen ook van andere bokkers.
Kwoot verkloot.

Ik vind anders dat hier door sommige mensen behoorlijk goede argumenten en wetenschappelijk onderlegde opmerkingen worden geplaatst.