Kinderen worden betutteld ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Kinderen worden betutteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:03

Ik betuttel en verwen zelfs nog meer.
We zitten financieel goed, wie weet hoe anders dat in de toekomst kan zijn. Dus we verwennen hem, omdat het kan :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:31

En denk je dat dat op lange termijn goed is voor je kind?
ik ben bang van niet. Ik snap dat je goed wil doen maar hoe zal het voor hem voelen als hij ooit op eigen benen staat en de zaken misschien wat minder rooskleurig zijn. Kinderen die overmatig materieel verwend worden, worden vaak ontevreden mensen. Verwen liever met onverdeelde aandacht en met uitdagende spellen die je samen ontdekt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:32

Ik ben van mening dat je een kind nooit teveel kunt verwennen. Het is een heel dankbaar kind, die alles koestert en hij deelt gráág :) Dat hij in de winkel regelmatig wat mag uitzoeken betekent niet dat hij geen aandacht oid krijgt hoor :D
En wat betreft de toekomst; wie dan leeft, wie dan zorgt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:35

Je hebt verwennen en verwennen. Ik ben verwend, maar ik was nooit een verwend kind. In materieel opzicht heb ik altijd alles gehad wat mijn hartje begeerde, eigen pony's en paarden, ik hoefde nooit ergens 2 keer om te vragen. En nog steeds eigenlijk niet, hoewel ik nu 26 ben en niet afhankelijk wil zijn. Ik doe het dus nu met minder want wat ik niet kan betalen hoef ik niet. Ik ben totaal geen ontevreden mens, ik ben juist intens gelukkig met alles wat ik nu heb en vooral met mijn ouders die echt, echt, fantastisch zijn. Zo lief en grappig. Mijn ouders hebben mij altijd het gevoel gegeven dat ze onvoorwaardelijk van me houden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:01

Bij mij precies hetzelfde als lieveli. Elk jaar een paar weken op vakantie, elke dag goed eten en ik had alles wat ik nodig had, of iets groters kreeg ik met sinterklaas of kerst, rijbewijs ook gekregen van ze. Echt heel lief en ik heb een goede jeugd gehadmaaar ben nooit bezitterig of een verwend nest geworden, ik heb daar zo een hekel aan.

Ik werk in een brasserie en van de week ook een jengelend kind. Ik weet niet of die verwend was of zo, maar moeder en oma zaten alleen maar te zeggen dat " als mama zo ondersteboven op de bank zou liggen, zouden ze gelijk de politie bellen". "Doe je nou even normaal dat doet mama ook niet". Etc. "Ja we gaan er maar vandoor want mijn kleinkind is niet te houden" :+ kind had gewoon overal schijt aan en de moeder durfde niets te zeggen :z. Zulk gedrag hoefd ik niet te proberen hoor haha.