Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:11

goldenarrow schreef:
Dan kijken wij anders tegen dat woord aan :)

Ach ja, moet kunnen op Bokt. Ik heb hier op bokt tenslotte ook al gelezen dat het engelse ´boot camp´ letterlijk vertaald geen ´laarzenkamp´ is omdat het engelse ´boot´ geen ´laars´ is...

goldenarrow

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:13

:')

Vind voor zover ik kan zien de tatoeage van je vriendin heel gaaf trouwens!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:40

goldenarrow schreef:
Vind voor zover ik kan zien de tatoeage van je vriendin heel gaaf trouwens!

De fantasieplant is een paarsbladige klimmende variant van de klaproos :D
Op de foto is het groen met haar staande de lichaamsvorm volgend gezet en het rood die lijn strakker aangevend.
De artieste is die lijnen volgend de definitieve afbeelding op aan het zetten.
De bloemen welke erbij gekomen zijn, zijn voor het tatoueren slechts minimaal aangepaste versies van

Afbeelding

welk schilderij een vriendin voor haar gemaakt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:51

Ik vind een tattoo boven de kont ook niet mooi. Ik zal die persoon er niet over vooroordelen. Maar vind zulke tattoo's gewoon lelijk. Net zoals ik kleuren tattoo's ook niet mooi vind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:01

Ik vind de meeste tatoeages mooi, maar iedereen moet vooral zelf weten wat hij/zij laat tatoeëren met of zonder reden, maar feit is, dat zichtbare tatoeages en/of piercings bij sommige beroepen niet acceptabel is. De éénmaal gezette tatoeage kan je werkzame toekomst negatief beïnvloeden, daar moet je rekening meehouden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:01

De meeste vrouwen komen op een avondfeestje ook niet verder dan een zwart jurkje om over de mannen maar niet te spreken.
Sodeju wat een zo weinig mogelijk opvallende conformistische eenheidsworst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:05

Ow help, ik heb geen eens jurkjes :') Maar op de feestjes waar ik kom is dat ook niet handig _O-

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:06

I love tattoes :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:09

Electra63 schreef:
Ik vind de meeste tatoeages mooi, maar iedereen moet vooral zelf weten wat hij/zij laat tatoeëren met of zonder reden, maar feit is, dat zichtbare tatoeages en/of piercings bij sommige beroepen niet acceptabel is. De éénmaal gezette tatoeage kan je werkzame toekomst negatief beïnvloeden, daar moet je rekening meehouden.

Maar bij welke beroepen zou het dan niet acceptabel zijn? Ik kan me namelijk niet echt een functie voorstellen waarbij ik denk daar vind ik het niet kunnen.
Zou het ongepast zijn voor een arts of chirurg?
Vraag me af of patiënten je zouden afrekenen op een zichtbare tatoeage. En als je nu een overleden kindje hebt kan een naam of een symbool daar naartoe dan wel en een "gewoon" plaatje niet? Is niet specifiek naar jouw maar ben oprecht benieuwd waarbij mensen het dus niet acceptabel vinden. En altijd of maakt het ook nog uit wat het is?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:14

Maar wie gaat de grens dan trekken wat wel acceptabel is en wat niet?
Ik werk nu bij de mac en daar mag het gewoon niet. Dus hoeft er ook geen discussie over te ontstaan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:21

ik vind niet dat ze je daar op moeten afkeuren, wie heeft tegenwoordig geen tattoe meer ??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:23

Tigra_ schreef:
Electra63 schreef:

Maar bij welke beroepen zou het dan niet acceptabel zijn? Ik kan me namelijk niet echt een functie voorstellen waarbij ik denk daar vind ik het niet kunnen.
Zou het ongepast zijn voor een arts of chirurg?
Vraag me af of patiënten je zouden afrekenen op een zichtbare tatoeage. En als je nu een overleden kindje hebt kan een naam of een symbool daar naartoe dan wel en een "gewoon" plaatje niet? Is niet specifiek naar jouw maar ben oprecht benieuwd waarbij mensen het dus niet acceptabel vinden. En altijd of maakt het ook nog uit wat het is?

Persoonlijk vind ik dat niet. Ik vind dat een werknemer beoordeeld moet worden op zijn/haar vaardigheden, niet op het uiterlijk. Ik werk in de psychiatrie, daar zie je in verhouding redelijk wat kleurrijke types :D . Maar mijn man werkt in de zakelijke dienstverlening, daar mogen tatoeages niet zichtbaar zijn (men mag ook niet in spijkerbroek :D ). Men moet representatief zijn i.v.m. klantencontacten. Bij de politie geldt dit ook. Tevens zie je geen zichtbare tatoeages bij accountantskantoren/notatiskantoren, bank- en verzekeringswezen. Bij directiesecretaressen en receptionistes zie je het ook weinig. Omdat het nu zo'n hype is, verwacht ik wel, dat de vooroordelen minder zullen worden.
Mijn man was 16 toen hij zijn 1e tatoeage liet zetten en toen wij ruim 30 jaar geleden op vakantie gingen naar bijv. Griekenland, vroeg men altijd of hij zeeman was of dat hij in de bak had gezeten :D . Onze koffers werden ook altijd bij de douane leeggehaald :D . Dat soort vooroordelen zijn de afgelopen 30 jaar duidelijk verminderd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:23

bello2005 schreef:
ik vind niet dat ze je daar op moeten afkeuren, wie heeft tegenwoordig geen tattoe meer ??

Ken genoeg mensen zonder tattoo. Van mijn moeder mag ik ook geen tattoo, pas als ik het huis uit ben. Maar woon nu bij mijn vader. Maar weet niet hoe die er over denkt. Aangezien hij zelf wel een tattoo heeft.

Maar er zijn nog mensen die er wel problemen mee hebben, helaas. En als bedrijf wil je die klanten niet kwijt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:30

RusselNuwell schreef:
Ik vind het heel verschillend, als het echt iets moois is, en het liefst iets met betekenis, kan een tattoo heel mooi zijn. Echter staan zichtbare tattoos gewoon niet representatief, zeker niet als je hele lijf er onder zit.

Sommige tattoos maken mensen gewoon echt oprecht dom lijken. Ik ken mensen die hun initialen hebben laten tatoeëren of zelfs gewoon hun eigen voornaam. Daar kan ik gewoon echt niet inkomen.

Ik ken zelfs iemand die de namen van zijn ouders, zijn 2 broers en zijn eigen naam heeft laten tattoeren. Alsof je die soms gaat vergeten?
Vond de stijl daarvan ook totaal niet mooi en ik vond ze veel te lomp. Liever zie ik dan een teken of een tekening van iets wat je aan diegene doet denken.
Zelf hoef ik absoluut geen tatoeages, ik vindt het niet representatief en het past niet bij mij. Ik kan ze wel heel mooi vinden op iemand anders...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:42

maai_ke schreef:
Ik ken zelfs iemand die de namen van zijn ouders, zijn 2 broers en zijn eigen naam heeft laten tattoeren. Alsof je die soms gaat vergeten?
Vond de stijl daarvan ook totaal niet mooi en ik vond ze veel te lomp. Liever zie ik dan een teken of een tekening van iets wat je aan diegene doet denken.
Zelf hoef ik absoluut geen tatoeages, ik vindt het niet representatief en het past niet bij mij. Ik kan ze wel heel mooi vinden op iemand anders...

Nou dementie is anders niet zo zeldzaam meer hoor ...
Maar als hij het maar mooi vind, dat is belangrijk ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:49

love_western schreef:
bello2005 schreef:

Ken genoeg mensen zonder tattoo. Van mijn moeder mag ik ook geen tattoo, pas als ik het huis uit ben. Maar woon nu bij mijn vader. Maar weet niet hoe die er over denkt. Aangezien hij zelf wel een tattoo heeft.

Maar er zijn nog mensen die er wel problemen mee hebben, helaas. En als bedrijf wil je die klanten niet kwijt.

tuurlijk maar er zijn er echt veel die er wel een hebben.
als je vader zelf een tattoe heeft, kan hij jouw dat niet verbieden ( ligt ook wel enigzins aan je leeftijd)

bij mij precies hetzelfde, mijn moeder moet er niets van hebben mijn vader heeft er 3.
van hem mag het dan ook wel. ( woon nu zo wie zo niet meer thuis, dus doe wat ik zelf wil)

en dat er mensen blijven die er moeilijkheden mee hebben, blijf je altijd hebben. maar dat heb je met alles

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:56

Ik vind het nogal een verschil of het je ding is en of je het ermee eens bent dat iets op je lichaam gezet word maar asociaal is ondertussen een erg ouderwetse opmerking, Ja er lopen ook asociale mensen mee maar die lopen ook in een spijkerbroek (bijvoorbeeld) en in een tshirt of blouse, daarom is niet gelijk iedereen met een spijkerbroek etc asociaal.

Als je als tattoo hater even niet denkt aan t feit dat t op iemands lichaam zit maar naar een tekening kijkt alsof het gewoon op canvas is, moeten we toegeven dat er hele mooie werkjes tussen zitten. Bedoel doe het maar eens! de meeste onder ons kunnen t niet, al helemaal niet als je dus niet kunt overschilderen, overnieuw beginnen of gummen!

Iedereen uit zich op een andere manier. doorgaans word het ook helemaal niet gezet om iets te bewijzen aan een ander maar omdat HUN dit mooi vinden of omdat het voor iets belangrijks in hun leven staat (overleden ouders, kindjes, een moeilijk moment in je leven etc)

Zelf heb ik niks met namen/woorden en zinnen. maar het is mijn lichaam niet.

hoe dan ook lelijk? NEE, smaakverschil/voorkeur JA
Zo is ook geen mens lelijk. Dat jij t niks vind en t in jou ogen lelijk is (al vind ik dat echt t foute woord) betekent niet dat een ander het niet een onwijs knap persoon kan vinden. Zo ook met kleding, kleuren, behang, tafels etc.

Asociaal daar moeten mensen zich langzaam overheen zetten aangezien het gewoon niet juist is! dat een net persoon in pak, goed geschoolt etc iemands respect krijgt en je hem/haar een leuk persoon vind betekent niet dat ze geen tatoeage hebben, wie zegt dat ze er geen op hun voet/kruis/kont/rug hebben? daar zit een mooi pak overheen of zo'n bekende witte jas bijvoorbeeld ;)
Ik heb regelmatig deze discussie met mn opa gehad maar hij heeft ondertussen ingezien dat het gewoon onjuist was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:37

bello2005 schreef:

Zo´n 80% van de volwassenen onder de 30.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:40

dat geloof ik niet

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:42

Ligt eraan wat voor tattoo..
Je hebt van die enorm onsmakelijke teksten in het gezicht... Een die een bepaalde tekst op zijn bovenlip had staan met betrekking tot het vrouwelijk lichaam... Zoiets vind ik geen kunst en echt asociaal maar anders, mooi! Absoluut niets tegen tattoos. Sommige zijn zo uniek en mooi. En daarbij stoort het verder niemand.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:49

chimello schreef:
En daarbij stoort het verder niemand.

Lees het onderwerp eens iets verder terug/door; er zijn hier Boktsters die zich er dusdanig aan storen dat ze vinden dat bedekken verplicht moet worden opdat niemand er aanstoot aan kan nemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:49

bello2005 schreef:
dat geloof ik niet

Tant pis.

Eigenlijk heel := dat het % universitaire studentes dat wel eens wat bijverdiend heeft in de sexindustrie beduidend hoger is dan het % dat een tattoo heeft.
Een tattoo is blijkbaar schadelijker voor hun toekomst dan prostitutie >;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:56

Huertecilla schreef:
bello2005 schreef:
dat geloof ik niet

Oh.

:D
Ik ook niet!
Er zijn echt veeeeeel mensen met een tattoo, omdat het 'in' is en niet meer alleen voor zeelui zoals vroegâh.
Veel meiden en jongens hebben op hun 18e al ergens een plaatje.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:57

Oja, mijn trouwring is een tattoo! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:00

MirandaFuego schreef:
Ik ook niet!
Er zijn echt veeeeeel mensen met een tattoo, omdat het 'in' is en niet meer alleen voor zeelui zoals vroegâh.
Veel meiden en jongens hebben op hun 18e al ergens een plaatje.

Zelfs in de UK, met afstand de meest getatoueerde bevolking van het westen, is het percentage veel lager dan je zou kunnen denken. Het is gewoon dat je een tatto wel opmerkt en een niet niet. Helemaal als je zelf een tattoo hebt. Dan is het net als dat om de andere vrouw zwanger lijkt als je zelf in verwachting bent.