Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:33

Nicolletje schreef:
sloffiee schreef:
_/-\o_ Precies... Mensen die nog een mens in zo`n Monster zien vinden het blijkbaar allemaal maar normaal wat er gebeurt.. tot het hun eigen kind of dierbare is ;)

Of je eigen vader...

ja indd.. ik vind het vreselijk voor die vrouw en kinderen van hem...ik snap niet dat hij er 13 jaar mee heeft kunnen leven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:35

opsluiten maakt een moordenaar niet beter...dat hoeft ook niet...het gaat er om dat de normale mens er geen last meer van heeft.De gewone brave,werkende burger die niet moord ;)

Anoniem

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:50

En de gewone brave werkende burger die toevallig in een gevangenis werkt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:54

Lente schreef:

daar moeten er gewoon genoeg van zijn,het is van de gekke om daar te bezuinigen.
Ik heb liever dat ze in de gevangenis moeilijk doen dan erbuiten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:55

sloffiee schreef:
_/-\o_ Precies... Mensen die nog een mens in zo`n Monster zien vinden het blijkbaar allemaal maar normaal wat er gebeurt.. tot het hun eigen kind of dierbare is ;)

Ben ik absoluut niet met je eens en ik vind het nogal een hard oordeel over een ander. Ja, ik zie deze man als een mens. Nee, daarmee keur ik absoluut niet goed wat hij heeft gedaan. Maar wat moet je dan? Deze man behandelen als een monster? Terug doen wat hij heeft gedaan? Wordt de wereld/maatschappij daar beter van? In mijn ogen niet. Dat maakt je namelijk net zo goed een monster.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:57

de maatschappij word beter als dit soort mensen gewoon achter slot en grendel blijven,dus uit de maatschappij.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:03

Zeker! Maar dat geeft niemand het recht om dit soort mensen respectloos te behandelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:04

EvaC schreef:
Zeker! Maar dat geeft niemand het recht om dit soort mensen respectloos te behandelen.

nee...dat heb ik ook nooit beweerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:06

geerke schreef:
Lente schreef:

daar moeten er gewoon genoeg van zijn,het is van de gekke om daar te bezuinigen.
Ik heb liever dat ze in de gevangenis moeilijk doen dan erbuiten.

Daar gaat het niet om. Als gevangenen niet als mensen worden behandeld is de situatie onwerkbaar voor de mensen die in de gevangenis werkzaam zijn omdat je daarmee agressie oproept.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:07

maar je kunt toch nooit met een seriemoordenaar omgaan alsof het je buurman is?
Ik geloof dat ik je niet begrijp...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:08

EvaC schreef:

hun hebben het slachtoffer toch ook niet met respect behandeld. nee ik zou er geen seconde aan denken om deze mensen maar ook 1 blik respect te gunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:09

Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:12

In een kelder gooien en af en toe wat brood naar binnen gooien dan maar?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:19

geerke schreef:
maar je kunt toch nooit met een seriemoordenaar omgaan alsof het je buurman is?
Ik geloof dat ik je niet begrijp...

Haha ik denk het ook. Dat bedoel ik ook idd niet. Het gaat mij er om dat je zo'n persoon alsnog wel als mens kan zien en dus als mens moet behandelen als hij achter gesloten deuren zit, ondanks wat hij gedaan heeft. Niet dat je dus gezellig kopjes koffie moet gaan zitten drinken alsof er nooit iets gebeurt is. Zoals iemand anders ook al aangeeft houdt dat de situatie ook werkbaarder.

Hmm, het is moeilijk uitleggen hoe ik het precies bedoel.

StalNollie schreef:
hun hebben het slachtoffer toch ook niet met respect behandeld. nee ik zou er geen seconde aan denken om deze mensen maar ook 1 blik respect te gunnen

Respect hebben voor iemand als persoon of respectvol met iemand omgaan zijn toch wel 2 heel verschillende dingen vind ik.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:25

ik doe en heb het beide niet voor deze mensen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:28

Ik ken een meisje uit Friesland, die heb ik toevallig laatst na een paar jaar weer gesproken.. wat blijkt; zij is heel goed bevriend geweest met de zoon van Jasper S.
Die kon het ook gewoon echt niet geloven dat hij dat was geweest zeg! Ik zou me ook dood schrikken als het de vader van een bekende zou zijn..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:30

EvaC schreef:

Iets anders verdienen ze niet...
Opsluiten en NOOIT meer loslaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:41

Nogmaals Kaja; Wat dan voor de mensen die werken in de gevangenis?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:30

sloffiee schreef:
enomis123 schreef:
ja sloffiee zo zie je maar weer dat veel mensen toch nog een mens zien in zo`n beestiaal figuur... deze man heeft in mijn ogen zn kaarten verspeeld in de maatschapij, en moet ie inderdaad levenslang opgesloten worden... weg ermee, onbehandelbaar... zieke ziel...

Dat jullie dan maar nooit en te nimmer bij justitie komen te werken, want dan is het toch wel heel belangrijk dat je de mens blijft zien.
En dat is het ook, het zijn en blijven mensen, altijd, ongeacht wat ze gedaan hebben. Dat heeft niets te maken met het wel of niet normaal vinden.
Ik vind het niet normaal nee, maar ik heb altijd de mens achter de daad gezien. Wat iemand doet is niet wat hij is.
Eigenlijk zouden ze eens een paar verhalen van gedetineerde openbaar moeten maken, eens kijken hoe hard men dan nog roept, als je hun levensverhaal hoort. (niet bij allemaal, maar wel bij veel).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:33

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:33

Lente schreef:
Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.

Mwa, ik moet zeggen dat ik in de loop van de tijd veel mensen gesproken heb over iemand, en daar gewoon normaal mee omgingen.
En zij wisten dan wel niet wat iemand gedaan had (en van de ene kant is dat maar goed ook, maar dat vond ik altijd dubbel), maar het kan weldegelijk hoor. Het zijn gewoon mensen.
Een moeder of vader die een kind slaat vind ik ook niet normaal, moet ik die dan ook maar uit mijn leven bannen?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:36

milou123 schreef:
Lente schreef:

Mwa, ik moet zeggen dat ik in de loop van de tijd veel mensen gesproken heb over iemand, en daar gewoon normaal mee omgingen.
En zij wisten dan wel niet wat iemand gedaan had (en van de ene kant is dat maar goed ook, maar dat vond ik altijd dubbel), maar het kan weldegelijk hoor. Het zijn gewoon mensen.
Een moeder of vader die een kind slaat vind ik ook niet normaal, moet ik die dan ook maar uit mijn leven bannen?

Ik ben het dus met je eens :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:37

Gaat dat alleen over de tijd in de gevangenis? Dat bedoel ik namelijk niet.
Ik bedoel juist de verhalen daarvoor, voornamelijk uit hun jeugd.
Die gaan echt (vaak) door merg en been.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:40

Het schijnt trouwens (is onderzocht, één van mijn linkjes) dat als mensen daadwerkelijk inzicht krijgen in het strafdossier en de verdachte zelf zien en spreken, dat gewone burgers 'milder' straffen (ongeveer net zoals de rechter) dan bijvoorbeeld na het lezen van 1 nieuwsberichtje.

Ik heb het nog niet gezien Milou, de docu. Eerlijk gezegd. Staat in mijn 'nog te kijken' lijst.
Maar ik begreep dat het juist de achtergronden waren
http://programma.vpro.nl/themadaders/ni ... nding.html