Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:29

Happy16 schreef:
ik denk dat ze die vloeistof in z'n staart spuiten... daar wordt bij dolfijnen ook bloed afgenomen bijvoorbeeld.

En nú kan dat ineens wel. Eerst was ontploffen nog de enige manier. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:30

Jolandaa_ schreef:
dolfinarium heeft niet alleen dolfijnen ;) en wat maakt 't uit of 't een visje of zoogdier is, dat is in de discussie niet van toepassing. het klinkt mooier als bultrugje... dat was mijn punt ook niet.

Ik hoop dat naturalis verder aan een onderzoek kan werken en misschien nog kan vinden waarom hij aangespoeld is. misschien is er een verklaring voor en voor toekomstige onderzoeken om eventuele zulke standingen te voorkomen als hier aanleiding voor is :)

Wat is je punt dan wel precies?
Walvisstrandingen voorkom je er niet mee hoor en de reddingspogingen zullen er ook niet door verbeteren, vrees ik.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:31

ja heel vreemd.

Happy16

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:31

Lenie_t_hart #bultrug slaat met staart zijn moordenaars om de oren. Toch gaan ze door. Veel bloed. Er zijn videobeelden. #fb

Jolandaa_

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:33

Nee voorkomen gaat bij Johannes niet meer, maar er kan wel worden gekeken of er intern bij hem iets 'mis' was waardoor hij uit stroming is geraakt en is gestrand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:33

Jolandaa_ schreef:
Ik denk dat iedereen het beste voorhad met Johannes (is dat een Voice stunt?)
Maar ik vond het zelf niet nodig dat ze het dan zegt met "dolfinarium spuit het dier' dat had van mij niet gehoeven.

Dan verschillen we van mening daarover, ik denk de meeste mensen wel, maar de hoge omes van bepaalde organisaties niet imo.

Je geeft een paard of hond toch ook een spuitje, afspuiten is toch een heel normaal woord daarvoor? Het dolfinarium spuit de walvis af, wat is daar raar aan dan, aan die uitspraak?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:34

Wat ik vooral he typisch vind in dit ropic is dat alle goeie stuurlui aan wal staan.

Moddergooien, instanties voor rotte vis uitmaken, alles beter weten.

Maak m dood neeeee laat m leven......

Wat willen we bereiken met ons gejank en geschreeuw over n walvis.....op een paarden forum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:34

Zo te horen doet het dolfinarium het deskundig. Hebben ze vast geen ervaring in zo'n groot dier in laten slapen. Dit lijkt me ontzettend stressvol.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:36

Jilletje schreef:
Wat ik vooral he typisch vind in dit ropic is dat alle goeie stuurlui aan wal staan.

Wat willen we bereiken met ons gejank en geschreeuw over n walvis.....op een paarden forum

Nee, je bereikt wat met zeggen; Ach trek het je niet aan.... Daar word de wereld beter van!

Happy16

stressvol was het toch al.

Animal

Happy16 schreef:
Lenie_t_hart #bultrug slaat met staart zijn moordenaars om de oren. Toch gaan ze door. Veel bloed. Er zijn videobeelden. #fb

Eerlijk gezegd raak ik hier nu ineens benieuwd naar, niet omdat ik zo graag bultruggenbloed
wil zien maar omdat ik wel benieuwd ben of het echt zo ernstig is.. Eerst zien, dan een mening geven!

Anoniem

Jilletje schreef:

Men heeft het op dit forum ook over liefdesverdriet en over de laatste mode, wordt ook niet moeilijk over gedaan toch. Kijk je gewoon niet in een topic wat je niet aanspreekt? :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:37

Jilletje schreef:

Dan lees je toch fijn niet mee?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 20:38

Heb ecomare een bericht gestuurd voor uitleg, vind het verhaal een hele vreemde wending nemen nu. Staan ze er daadwerkelijk klaar "met een spuit" of roept Lenie maar wat?
Snap ook niet waarom zij zich ermee bemoeit en waarom nu pas. In mijn ogen alleen maar even interessant doen zodat haar naam valt en ze weer even in het nieuws komt.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:39

EliseBrouwer schreef:
Happy16 schreef:

Eerlijk gezegd raak ik hier nu ineens benieuwd naar, niet omdat ik zo graag bultruggenbloed
wil zien maar omdat ik wel benieuwd ben of het echt zo ernstig is.. Eerst zien, dan een mening geven!

overigens is deze tweet verdwenen tussen haar tweets op Twitter. ik ben dus ook heel benieuwd of deze beelden nog wel in hun bezit zijn ...

EDIT nu staat ie er wel weer tussen
Laatst bijgewerkt door bruceandnoon op 14-12-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de beelden eigenlijk.

Happy16

stef schreef:
Heb ecomare een bericht gestuurd voor uitleg, vind het verhaal een hele vreemde wending nemen nu. Staan ze er daadwerkelijk klaar "met een spuit" of roept Lenie maar wat?
Snap ook niet waarom zij zich ermee bemoeit en waarom nu pas. In mijn ogen alleen maar even interessant doen zodat haar naam valt en ze weer even in het nieuws komt.

dat vind ik ook, en dan anderen moordenaars noemen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:40

Happy16 schreef:
ik denk dat ze die vloeistof in z'n staart spuiten... daar wordt bij dolfijnen ook bloed afgenomen bijvoorbeeld.

Dan gaat het vast niet goed, aangezien hij behoorlijk met de staart aan het meppen is.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:40

@myfairytale Als jij het zo goed weet allemaal waarom gebruik je je superkrachten dan niet om de walvis te redden ipv hier de boel te dicteren??
Je kan zo dictator worden je hebt talent!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:41

Jilletje schreef:
@myfairytale Als jij het zo goed weet allemaal waarom gebruik je je superkrachten dan niet om de walvis te redden ipv hier de boel te dicteren??

Waar slaat dat nou weer op? Heb helaas geen superkracjten, anders had ik die wel ingezet.
Kun je niet tegen een reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:42

Jilletje schreef:

Deze reactie slaat natuurlijk nergens op, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet?

Jolien87

Dit is echt om te janken. Ervan uitgaande dat de nieuwsberichten kloppen...

_Wodka_

Bultrug wil niet dood, anders verzet hij zich toch niet zo. Dit is ook niet vredig laten inslapen. Waarom geen reddingspoging. Hadden ze het skelet al verkocht? Pokken geld. Hoop dat ze er geen cent aan verdienen omdat iedereen ze boycot.

caroline_max

Ongeacht of het wel of niet nodig is om deze stap te zetten vindt ik zo'n tweet over videobeelden echt verre van respectvol van mevrouw vhHart. Zo'n tweet lijkt me sowieso nogal nutteloos, want wat schiet je er nu mee op (behalve het betrokken centrum in een kwaad/negatief daglicht stellen)? Bultrug heeft spuitje gekregen is voldoende lijkt me in deze situatie. Misschien toch eens wat minder impulsief worden daar?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:43

Mindim schreef:
Happy16 schreef:

Dan gaat het vast niet goed, aangezien hij behoorlijk met de staart aan het meppen is.

ja dat denk ik ook :( zo'n dier kan behoorlijk meppen volgens mij.