Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:02

Fitzroy schreef:
En zolang het allemaal maar getolereerd wordt zal dat idd niet veranderen.
Hoe komt het dat ze in hun thuisland niet dit soort dingen flikken? Omdat ze daar veel zwaarder gestraft worden. Daar laten ze het wel uit hun hoofd. Een Marokkaanse collega van mij gaf dit zelf ook aan. Je denkt toch niet dat ze daar het lef hebben om zo tekeer te gaan tegen bv. politieagenten zoals ze dat hier wel doen? Als ze daar zich zo gedragen als hier zitten ze al 3 x in de cel.
Maar waarschijnlijk word ik nu weer uitgemaakt voor racist terwijl ik gewoon het probleem benoem.

Kul het wordt allang niet meer getolereerd, er wordt al jaren heel veel aandacht aan besteed en mensen en tijd in gestoken.
Maar zoals hier al eerder gezegd zolang Wilders het volk ophitst en op de plaats waar ons land geregeerd oproept tot racisme, deze jongens zien hoe hun oudere broers kansloos opzij gezet worden in onze maatschappij, zal er weinig veranderen

Als jouw collega van Marokkaanse afkomst (waarom noem je zo iemand Marokkaan??) zich dit soort dingen aantrekt moet hij vrijwilliger worden in zijn vrije tijd, daar hebben we meer aan dan de vergelijking met een dictatoriaal bestuurd land

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:15

@ sarabande: zie dit topic.
Het gaat over een man, die tijdens zijn vrijwilligerswerk is aangevallen en daardoor is komen te overlijden.
Denk je nu echt dat er mensen zijn met dezelfde achtergrond, die staan te popelen om vrijwilliger te zijn voor dit soort jeugd?

In het krantenartikel staat ook: onzichtbare ouders.
Dit zegt genoeg, lijkt me.
Die moeten geactiveerd worden als vrijwilliger! Die zie je idd zelden aan de zijlijn om te supporten, laat staan om te helpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:23

MarvanTom schreef:
@ sarabande: zie dit topic.
Het gaat over een man, die tijdens zijn vrijwilligerswerk is aangevallen en daardoor is komen te overlijden.
Denk je nu echt dat er mensen zijn met dezelfde achtergrond, die staan te popelen om vrijwilliger te zijn voor dit soort jeugd?

In het krantenartikel staat ook: onzichtbare ouders.
Dit zegt genoeg, lijkt me.
Die moeten geactiveerd worden als vrijwilliger! Die zie je idd zelden aan de zijlijn om te supporten, laat staan om te helpen.

De grensrechter was van de thuisclub en zijn zoontje speelde in het veld, hij was bij mijn weten geen vrijwilliger van Marokkaanse afkomst, dus ik begrijp jouw vergelijking niet goed.

Overigens wat ouders van deze jongens stonden wel langs de zijlijn

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:26

sarabande schreef:
Kul het wordt allang niet meer getolereerd, er wordt al jaren heel veel aandacht aan besteed en mensen en tijd in gestoken.
Maar zoals hier al eerder gezegd zolang Wilders het volk ophitst en op de plaats waar ons land geregeerd oproept tot racisme, deze jongens zien hoe hun oudere broers kansloos opzij gezet worden in onze maatschappij, zal er weinig veranderen

Als jouw collega van Marokkaanse afkomst (waarom noem je zo iemand Marokkaan??) zich dit soort dingen aantrekt moet hij vrijwilliger worden in zijn vrije tijd, daar hebben we meer aan dan de vergelijking met een dictatoriaal bestuurd land

Omdat deze de Marokkaanse nationaliteit bezit, is dat zo vreemd? Je kunt nu overal wel wat achter zoeken, maar zo is het natuurlijk niet. Als iemand de Amerikaanse nationaliteit bezit zou ik ook Amerikaanse collega gezegd hebben. Hier word ik dus zo moe van, er wordt gelijk gesteigerd als je alleen het woord al noemt 8)7

Er wordt heel veel getolereerd, je hoeft maar wegmisbruikers te kijken en je ziet genoeg. Die grote bek die ze opzetten zou in eigen land echt niet geaccepteerd worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:31

Als die Amerikaan zijn ouders in Nederland geboren zijn en hijzelf ook en hij een Nederlands paspoort heeft en Nederlands spreekt noem je hem geen Amerikaan, waarom je collega dat stempel wel opleggen??

Omdat je moe wordt als je iemand niet in een hokje kan duwen???

Dit is hun eigen land, wen er maar aan

Fitzroy

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:41

Je leest echt niet, waar heb jij gelezen dat deze persoon een Nederlands paspoort heeft? Ik denk niet in hokjes, ik denk in feiten. En jij denkt in aannames.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:45

@ sarabande: je toon is wel erg fel, alsof je je aangevallen voelt, maar dat is echt niet nodig.

We spotten allemaal het probleem, maar wat is nu de oplossing?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:50

Nou fel, dat valt wel mee.
Ik denk dat zolang Nederlanders andere mensen die al generaties Nederlander zijn consequent Marrokanen, of Turken blijven noemen, de problemen zich niet oplossen

Wen er eens aan dat ze Nederlanders zijn en bejegen ze zo

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:52

Fitzroy schreef:
Je leest echt niet, waar heb jij gelezen dat deze persoon een Nederlands paspoort heeft? Ik denk niet in hokjes, ik denk in feiten. En jij denkt in aannames.

Geef even de naam en adres kunnen we nagaan of dat niet zo is

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:58

sarabande schreef:
Fitzroy schreef:

Geef even de naam en adres kunnen we nagaan of dat niet zo is

Je gaat nu echt te ver om eventueel je gelijk te krijgen en waarvoor of waarom?
Ga ff lekker een frisse neus halen buiten in de sneeuw, dat zal vast helpen. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:01

MarvanTom schreef:
Je gaat nu echt te ver om eventueel je gelijk te krijgen en waarvoor of waarom?
Ga ff lekker een frisse neus halen buiten in de sneeuw, dat zal vast helpen. ;)

Dus iemand liegt de hele boel bij elkaar en als ik daar helderheid in wil hebben ga ik te ver, alleen maar omdat jullie mensen in hokjes willen plaatsen en helemaal overstuur raken als blijkt dat dat wel eens de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.

Nee het is de schuld van hunnie, dat is makkelijk

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:09

Waarom maak je Fitzroy uit voor leugenaar?
Ik begrijp werkelijk niet wat het nut hiervan is?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:21

Fitzroy schreef:
Er wordt heel veel getolereerd, je hoeft maar wegmisbruikers te kijken en je ziet genoeg. Die grote bek die ze opzetten zou in eigen land echt niet geaccepteerd worden.

Er wordt in Nederland inderdaad vrij veel getolereerd. Maar in Marokko ook hoor.
Marokko tolereert bijvoorbeeld het arresteren van mensen op grond van geloof, seksuele geaardheid of politieke voorkeur.
Marokko tolereert het massaal uitzetten van migranten (over de grens met Algerije jagen zonder water of voedsel). Marokko tolereert ook het martelen van gevangenen en een forse toename van politiegeweld sinds de Arabische lente. Dat haal ik overigens uit separate rapporteren van de VN en van Amnesty International, maar misschien zijn dat geen betrouwbare bronnen.

Dat er op sommige plaatsen in Nederland een probleem is met jongeren van met name Marokkaanse en Antilliaanse afkomst is geen nieuws. Dat dat probleem zou kunnen worden opgelost door harder optreden van de politie lijkt me niet. Voor zover ik weet hééft de politie recent heel hard opgetreden toen er ’s nachts gedoe was op een treinstation in de grote stad maar dat is niet echt lekker gevallen (en terecht). Deze samenleving tolereert namelijk (gelukkig) geen politiegeweld. Dat het probleem kan worden opgelost door financiële maatregelen tegen (de ouders van) jongens die toch al een aanzienlijk deel van hun inkomen uit semi-legale en volstrekt illegale praktijken halen lijkt me een nog veel naïever idee. Da’s de meest effectieve manier om ze voorgoed over de rand te trappen.

Een probleem dat al ruim een generatie bestaat los je niet in een paar jaar op. Maar als je er wel serieus iets aan wilt doen dan zul je moeten investeren en je zult moeten samenwerken om er uiteindelijk voor te zorgen dat er een aantrekkelijk alternatief is voor de macho-subcultuur. Namelijk volwaardig meedragen in een samenleving die jou als volwaardig lid aanvaardt. Zolang jongeren op grond van hun naam geen kans maken op stageplaatsen of banen en allerlei gespuis dingen als ‘terug naar het eigen land’ blijft roepen gaat er helemaal niets opgelost worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:04

Zolang de ouders niet willen meewerken zal je die dus wel sancties moeten opleggen.
Dat is niet iemand over de rand duwen, maar wel direct bij het probleem betrekken.
Je kan niet alles aan de hulp, justitie, school, welzijnswerkers, vrijwilligers etc over laten.

Maar acceptatie van de samenleving is inderdaad de eerste prioriteit, en ik zie hier vaak dat dit nog ver te zoeken is

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:35

maura schreef:
Nrkee, stel nou dat sectie uitwijst dat het slachtoffer niet is overleden als gevolg van de mishandeling maar door iets anders? Die kans is heel klein, dat snap ik ook, maar het kán wel. Dan hebben ze nog steeds iemand zwaar mishandeld dus ze zullen dan nog steeds straf krijgen. Vind je dat dan de maximale straf voor mishandeling moet worden opgelegd of lijkt het je redelijk om een lagere straf op te leggen, aangezien deze jongens dank zij alle media-aandacht voor de rest van hun leven minder kansen zullen hebben op het gebied van opleiding en werk?
En kun je iets meer vertellen over je werk in de TBS-kliniek? Heb je juist door dat werk een hekel gekregen aan het rechtssysteem in Nederland of staat dat er los van. In een TBS-kliniek krijg je natuurlijk ook alleen de mensen die echt niet goed zijn in de bovenkamer, dat lijkt me wel anders (zwaarder) dan in een gevangenis.

Ja ik vind sowieso de maximale straf voor mishandeling. Mishandeling = mishandeling of diegene er nou aan overleden is of niet. Als het nou een ruzie is op stap bijv. hebben er over het algemeen 2 schuld, maar deze grensrechter heeft hun niet eens uit gelokt naar mijn weten. De reden is gewoon zo bizar om iemand zo toe te takelen, kan ik echt met mn verstand niet bij.

Nouja, door het werk daar heb ik er wel meer inzicht in gekregen dat sommige dingen gewoon echt niet kloppen of mis lopen. Begrijp me niet verkeerd ik vind het werk echt super leuk. Maar soms willen ze mensen op verlof sturen die bijv. nooit praten. En dan denk ik, diegene moet eerst maar eens praten zodat je kan peilen hoe diegene er echt bij zit. En ja er gaat veel meer aan vooraf, als zomaar op verlof sturen maar toch, bij sommige clienten houd ik m'n hart echt vast.
Of bijv. een client die een ketting wilde verpatsen binnen de kliniek voor 40 euro. Handel = verboden bij ons dus de ketting is in beslag genomen. Op een gegeven moment zou die client die ketting weer in bezit mogen hebben, bleek dat die ketting kwijt was. Weet die client het zo te spelen dat ie een vrgoeding krijgt van 390 euro voor die ketting die hij zelf had willen verkopen voor 40 euro.. Wat een flut onzin zeg.. Als je buiten op straat van je ketting beroofd word zeggen ze: Tja er zijn geen getuigen/niet genoeg bewijs.. Kun je fluiten naar je ketting en de nachtmerries krijg je er gratis bij. En zo kan ik nog wel even door gaan.. Er zijn zoveel dingen/rechtszaken waarbij ik denk.. :? Waar gaat dit in godsnaam naartoe..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:07

capopjekop

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:21

Geen woorden voor. Kijk als het in een vlaag van woede is gebeurd en ze zouden er spijt van hebben dan snap ik het nog enigszins een heel klein beetje. Maar dat ze dan zo denigrerend naar die man deden na de wedstrijd dan lijken ze er geen spijt van te hebben.

Die reacties in dat filmpje zijn om misselijk van te worden. Je zou denken dat er toch wel iets zwaarder gedacht zou worden over het doodschoppen van een mens. Helemaal als een klasgenoot/vriend/schoolgenoot daar verantwoordelijk voor is geweest. Waarschijnlijk vinden ze zichzelf heel wat dat ze nu stoer 'opkomen' voor hun vriend :/ Ik vind het schokkend dat er zulke domme mensen bestaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:16

sarabande schreef:
Dus iemand liegt de hele boel bij elkaar en als ik daar helderheid in wil hebben ga ik te ver, alleen maar omdat jullie mensen in hokjes willen plaatsen en helemaal overstuur raken als blijkt dat dat wel eens de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.

Nee het is de schuld van hunnie, dat is makkelijk
]

Pardon, Sarabande??? Jij gaat echt te ver. Jij kent mijn collega niet dus je weet er ook niets over. Deze collega is Marokkaan met een verblijfsvergunning, ooit van gehoord? Ik ga Temmen want ik ben je gedrag meer dan zat. Ik ben aan jou geen verantwoording schuldig over de collega's die ik heb en wil al helemaal niet voor leugenaar uitgemaakt worden terwijl ik gewoon de waarheid spreek.

Overigens gedraag je je nu zelf ook als een klein kind die geen respect kan opbrengen voor ervaringen van anderen. Hoe toepasselijk in dit topic. Verbeter de wereld, begin bij jezelf ....
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 07-12-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:20

Zie je niet hoe totaal onwaarschijnlijk je klinkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:23

Ik begrijp je echt niet, ik spreek gewoon de waarheid. Dat jij dÀt niet wil geloven is jouw probleem en getemd heb ik ook al.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:49

Alsjeblieft zeg, zet deze discussie lekker ergens anders voort. Ik vind het behoorlijk respectloos om zo in dit topic te gaan lopen discussiëren of je iemand van Marokkaanse afkomst ook Marokkanen mag noemen en dergelijke. Kom op zeg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:58

sarabande schreef:
Zolang de ouders niet willen meewerken zal je die dus wel sancties moeten opleggen.
Dat is niet iemand over de rand duwen, maar wel direct bij het probleem betrekken.
Je kan niet alles aan de hulp, justitie, school, welzijnswerkers, vrijwilligers etc over laten.

Maar acceptatie van de samenleving is inderdaad de eerste prioriteit, en ik zie hier vaak dat dit nog ver te zoeken is

ik vermoed dat je mening anders word als jij een keer op een niet leuke manier in aanraking komt met dit soort tuig...en dan maakt mij de kleur even niet uit.
Verlaat je landgoed in Limburg en ga even in een achterstandswijk wonen :j
En met s'avond je hond uitlaten een goed gesprek hebben met die gasten.
Op plekken waar de politie niet durft te komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:24

Ik vermoed dat jij geen idee hebt waar ik allemaal kom

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:52

geerke schreef:
ik vermoed dat je mening anders word als jij een keer op een niet leuke manier in aanraking komt met dit soort tuig...en dan maakt mij de kleur even niet uit.
Verlaat je landgoed in Limburg en ga even in een achterstandswijk wonen :j
En met s'avond je hond uitlaten een goed gesprek hebben met die gasten.
Op plekken waar de politie niet durft te komen.

Euhh, geerke, volgens je profiel woon jij in Frankrijk. Dus ik vermoed dat jij ook je hond niet uitlaat rond lelylaan. 8)7

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:46

Zucht, kan de discussie of iemand uit Marokko komt, wel of niet een Marokkaan heet enz. misschien ergens anders verder gevoerd worden?