DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:22

Het waren de broer en de neef van de verdachte :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:49

Nicolletje schreef:
Myfairytale schreef:
Marianne heeft ook niet bepaald een eerlijk "proces" gehad. Náást de beestachtige moord heeft ie óók nog eens 13 jaar!! gezwegen! Ouders en andere nabestaanden met kapotte levens achter gelaten en hij ging fijn verder met zijn leven.

Bizar verhaal en vreselijk voor iedereen, maar we weten niet hoe het zit.
Wie weet weet hij écht van niks (bewust) vanwege... die ene stoornis of het verdringen in je hoofd (brein werkt soms raar).

Lijkt me ook nógal.... bizar om mee te maken. Allerlei dingen wezen erop dat hij niet was voorbereid op een arrestatie na het DNA gebeuren.

Bij de afname van het DNA heeft hij (tegen een agent meen ik) gezegd dat hij de moordenaar is!
Dan wist hij dat dus wel degelijk...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:58

Ja maar de vraag is hoe hij dat gezegd heeft ;)

Ik ken mensen die in staat zijn zoiets te zeggen en ondertussen hard lachen en het afname persoontje op de schouder slaan, zodat het direct duidelijk is dat er maar een grap gemaakt wordt.
Niet leuk, ben ik het mee eens, maar ja zulke mensen bestaan en die vinden dat dan grappig ofzo :? ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:05

Net zo grappig als van die figiren op Schiphol "Ik heb een bom bij me, haha" bedoel je.
Die zeggen het meestal ook maar één keer :x

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:08

Hi Jack! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:16

Nicolletje schreef:
Net zo grappig als van die figiren op Schiphol "Ik heb een bom bij me, haha" bedoel je.
Die zeggen het meestal ook maar één keer :x

ja precies die ja ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:31

SAKKIA schreef:
Ja maar de vraag is hoe hij dat gezegd heeft ;)

En óf hij dat überhaupt gezegd heeft, want er wordt wel meer door de media naar buiten gebracht wat helemaal niet waar hoeft te zijn, aangezien er nog niet veel info is gegeven door de politie e.d.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:22

LEEUWARDEN (ANP) - Verdachte Jasper S. van de moord op Marianne Vaatstra blijft in ieder geval nog 2 weken vastzitten in beperkingen. Dat heeft de rechter-commissaris in Leeuwarden bepaald, zo meldde zijn advocaat Jan Vlug donderdagmiddag.

De 45-jarige melkveehouder uit het Noord-Friese Oudwoude, 2,5 kilometer van het weiland waar Marianne in 1999 dood en verkracht werd gevonden, is de afgelopen dagen intensief verhoord door een team van rechercheurs. Vlug wilde niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Voor zover bekend heeft S. nog geen bekentenis afgelegd.

Bron: msn nieuws

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:32

Bizar verhaal dit... Ook hoe die man het 13 jaar verzwegen houdt. Ik ben benieuwd of er hierna nog meer aan he licht komt. Aan zulke delicten gaan meestal heel nog wat vooraf. Dit is meestal niet het eerste wat een crimineel doet, het is veel te groot als eerste delict...

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:58

tenzij hij haar echt moest hebben.. er tussen hun eerder iets gebeurd is, een ruzie of wat dan ook..
kan soms zo diep gaan..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:37

verootjoo schreef:
Bizar verhaal dit... Ook hoe die man het 13 jaar verzwegen houdt. Ik ben benieuwd of er hierna nog meer aan he licht komt. Aan zulke delicten gaan meestal heel nog wat vooraf. Dit is meestal niet het eerste wat een crimineel doet, het is veel te groot als eerste delict...

Daar ben ik het mee eens. Zo'n barbaarse gruwelijke moord. Zal wel onderzocht worden in het Pieter Baan Centrum. Misschien eerst geoefend op dieren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 05:43

verootjoo schreef:
Dit is meestal niet het eerste wat een crimineel doet, het is veel te groot als eerste delict...

Kan wel degelijk iemands eerste delict zijn :j

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:39

Ik heb hier een verhaal gehoord dat Marianne een (geheime) relatie met de man had. Wie weet heeft ze gedreidgd om het tegen zijn vrouw te zeggen en is die in blinde paniek geraakt.
Haar vader wist zeker dat Marianne die man niet kende omdat hij de helft ouder was dat Marianne.
Nou mijn ouders wisten ook niet met wie ik wel en niet omging toen ik 16 was en ja daar waren ook wel ouderen bij. Niet dat ik het goedspreek maar er kunnen zoveel dingen zijn

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:47

Aangezien Peter R op tv heeft gezegd dat ze mogelijk vrijwillig is meegelopen zou dat een aanname kunnen zijn ja.

Ik vind de reactie van die Jasper S zijn advocaat op de complotdenkers hier nogal raar:
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/2 ... s_335.html
(ongeveer 10.50)
Hij zegt "Aluhoedjes. Gekkies" en een beetje staan lachen.
Ik snap best dat je ze nogal raar vindt en hun theorie vergezocht, maar ik vind zo'n reactie onprofessioneel.

Verder vind ik het apart dat nu de rest van het afgenomen DNA niet onderzocht gaat worden en vernietigd wordt.
Wel fijn voor de privacy van de DNA-afsnaanders, maar persoonlijk zou ik elke fout willen uitsluiten en voor alle zekerheid de rest ook onderzoeken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:13

De fout is al uitgesloten doordat ze na aanhouding van de verdachte nogmaals wangslijm hebben afgenomen en ook dat matchte bijna 100% dus ik vind het wel goed. Het zou alleen voor deze zaak gebruikt worden, hier is een 100% match dus kan de rest in de prullenbak daar komt hoouguit nog familie uit maar geen 100% score meer want die hbben ze al.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:43

Cayenne schreef:
verootjoo schreef:
Dit is meestal niet het eerste wat een crimineel doet, het is veel te groot als eerste delict...

Kan wel degelijk iemands eerste delict zijn :j

daarom zeg ik ook meestal, maar het is wel heel erg uitzonderlijk als dit een eerste delict is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:17

Nicolletje schreef:
Verder vind ik het apart dat nu de rest van het afgenomen DNA niet onderzocht gaat worden en vernietigd wordt.
Wel fijn voor de privacy van de DNA-afsnaanders, maar persoonlijk zou ik elke fout willen uitsluiten en voor alle zekerheid de rest ook onderzoeken.

Dat vind ik logisch want er kan maar 1 100% match zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:51

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:12

Gisteren las ik in de krant dat de verdachte een Friese tolk wil hebben? :?
Kijk, dat iemand van 80 niet goed ABN kan spreken kan ik me voorstellen maar een vent van 45?
Is het echt zo dat sommige mensen alleen Fries spreken of is dit een uitstel truuk?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:16

Er zijn hier in deze regio zeker mensen die zeer slecht Nederlands spreken maar deze man.. Ik weet het niet. Hij had natuurlijk wel een eigen bedrijf.. Aanvragen, regelingen, verzekeringen, dat gaat allemaal gewoon in het Nederlands.

Ik las het inderdaad ook. Vroeg me vooral af waarom ie geen Friese advocaat heeft gevraagd.. die zijn er genoeg!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:42

Hij heeft een advocaat toegewezen gekregen, ze hadden eerst ge gebroeders Anker gevraagd ( oa omdat ze Fries spreken.) maar die hebben geweigerd.

Als Fries je 'memmetaal' is, dan ben je gewoon vaardiger in het Fries dan in het Nederlands. Als je dan als advocaat bepaalde taalcontructies/uitdrukkingen niet begrijpt kunnen er vervelende miscommunicaties optreden.

Nu zullen er vast mensen zijn die zeggen; verplicht hem maar in het Nederlands te communiceren. Klinkt simpel, maar dat is het niet.. de verdachte heeft het recht in in het Fries ( namelijk een erkende taal in NL) te procederen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:49

Hij heeft niet meer zijn toegewezen advocaat. Dat was een meneer uit Sneek (De Boer geloof ik?) inmiddels heeft hij een 'Nederlandse' advocaat Jan Vlug.

Hij heeft zeker het recht om in het Fries te procederen.. hij zal straks dus ook zeer waarschijnlijk een Friese rechter krijgen.
Maar of het nou zin heeft om met een tolk met je advocaat te praten.. uitdrukkingen komen dan ook niet helemaal zuiver over.

Maar goed.. hij zal zijn redenen wel hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:04

http://waldnet.nl/wn/nieuws/39340/Man_v ... eorie.html

Vind dit toch wel respectloos, zeker als ze de familie er mee gaan lastig vallen, daarnaast heeft die Wim Dankbaar een hele grote mond achter zijn laptopje tot hij er mee geconfronteerd word.. Ben benieuwd wat er gebeurd als ze idd in de Westereen gaan flyeren..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:47

Complotters zijn zeker vriendjes van Jasper.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:52

Die Wim Dankbaar is een van de personen die er al sinds 1999 van overtuigd is dat twee Irakeese (?) asielzoekers Marianne hebben vermoord. Hij (en nog meer mensen) denken dat ook dat het allemaal een groot overheidscomplot is en dat het DNA onderzoek ook allemaal nep was en Jasper S. dus ook gewoon 'uitgekozen' is door de overheid.

Die mensen gaan echt heel ver.. zo bizar.. :roll: