Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 04:06

Nadesh schreef:
Diegene op wiens naam het stuk geschreven is (Orbán de haas?) is inmiddels ondergedoken wegens doodsbedreigingen.

http://www.nu.nl/binnenland/2954042/orban-haas-duikt-bedreiging.html

Dat zal vast wel, was ook te verwachten.. Dit valt natuurlijk niet goed te praten dus ben benieuwd hoe ze zich hier uit gaan banketstaaf... '' In de hoop dat dat hééél lastig gaat worden.

ShauniBef

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 04:45

Ik heb het stuk echt met verbazing gelezen........ Echt.. Mijn god.. :\

Ik denk dat ik voor de buitenwereld maar ga doen alsof ik hetero ben.. Alleen al hierom... :\

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 05:00

REspect voor de meddemens is ver te zoeken
maar dat is tegenwoordig normaal

Mensen laten we het ons ter harte nemen en respect voor de medemens op nieuw in te voeren

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 05:01

Wat een schande dat iemand dit heeft geschreven in haar naam en dat het nog gepubliceerd is ook.. Shame on you..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:54

Er wordt te pas en te onpas met het woord respect gezwaaid, ook hierop bokt. Iemand vertelt een verhaal ohhhhhhhh respect. Zo he respect hoor… Zo raakt de betekenis ook een beetje kwijt hé…?

Iig heeft de metro zn excuses aangeboden voor de column ook de schrijver realiseert zich nu dat de familie van Tim niet op satire zat te wachten… Tjonge :roll:

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:55

Wauw! Excuses.. Daar hebben de ouders veel aan nu... :=

Een ''sorry'' wordt tegenwoordig ook niet altijd meer gemeend..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:05

Gister in Shownieuws (?) durfde hij ook nog te zeggen dat de familie over een half jaar zijn stuk wél zou waarderen. 8)7

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:09

Dieuwke_ schreef:
Gister in Shownieuws (?) durfde hij ook nog te zeggen dat de familie over een half jaar zijn stuk wél zou waarderen. 8)7

Echt :oo :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:13

Zal eerder Hart van Nederland zijn geweest? (Als het gezegd is.. )

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:14

Ik heb het stuk gelezen en reacties. Ik ben een voorstander van vrijheid van meningsuiting. Dan weet je ten minste wat leeft in de mens. Een column in naam van een ander schrijven is in mijn ogen walgelijk. Eigelijk maakt de inhoud dan niet uit. Je schrijft in naam van jezelf en als je iemand anders bedoelt of citeert, dan vermeld je dat even.
Al schreef hij misschien in de stijl dat M. Orbán- de Haas normaliter schrijft, zij heeft ditmaal haar fatsoen gehouden en niets geschreven over Tim Ribberink. L.Koelman heeft uit naam van een ander een ongezouten mening neergeschreven. Gelukkig zijn er veel mensen die daar weer negatief op reageren. Wat dan weer jammer is, dat er doodsbedreigingen zijn gekomen en het leven van Luuk nu zuur gemaakt wordt. Je bent natuurlijk veel erger, als je iemand met de dood bedreigt, doordat je het niet eens bent, met wat er geschreven is. L.Koelma had zijn spijt nog kunnen betuigen aan de ouders van Tim Ribberink.
Ik heb een hekel aan het woord respect. Dat wordt vaak misbruikt en kan 9 van de 10 keer vervangen worden door fatsoen. De column van L.Koelma getuigt niet van fatsoen. Sommige reacties naar hem toe ook niet. De aandacht gaat door deze verkondiging naar L.Koelma, maar zou mijn inziens moeten gaan naar het pesten, hoe dit soort zelfmoorden voorkomen kunnen worden in de toekomst.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:16

Sammie schreef:
Zal eerder Hart van Nederland zijn geweest? (Als het gezegd is.. )

nee was idd op sbs 6 bij beau van erven doren, ik heb het ook met verbijstering zitten kijken..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:18

Ik vind het helemaal niet schokkend of erg dat er doodsbedreigingen uitgegaan zijn..
Want de samenvatting van dit artikel is: (Vind ik) Als Tim hetero was, leefde hij nu nog. Het is jullie schuld. (-> De ouders)

Schandalig! Echt.... Bah! Om te kotsen!!!! De mensheid gooit tegenwoordig alles er maar uit wat ze denken, zonder na te denken of het handig is om te zeggen :)*

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:19

Sammie schreef:
Iig heeft de metro zn excuses aangeboden voor de column ook de schrijver realiseert zich nu dat de familie van Tim niet op satire zat te wachten… Tjonge :roll:

Dieuwke_ schreef:

Wauw.. Tis een groot licht, die schrijver. Wat een mensenkennis!

Wat een ernstig triest stuk is dit. Ik zie er op zich best doorheen 'dat het niet gemeend is' en dat het is om iets aan te kaarten (hoewel ik die hele Haas-figuur niet ken dus wat extra inlezen was wel op z'n plaats, anders kwam het toch een stuk fouter over), maar ik vind het écht ongepast om dit zo neer te zetten. Grap of niet.

En daar zit ook die grens 'Tot waar geldt vrije meningsuiting én in dit geval persvrijheid, en waar gaat het te ver?' Komt er ook nog bij dat deze grens verschuifbaar is al naar gelang de persoon die je voor je hebt. De ene zegt "Nou, kan best, no problem!" terwijl een ander niet kan snappen dat je iets dergelijks schrijft. Hoewel we het er in dit geval denk ik allemaal over eens zijn dat het nergens op slaat :roll:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:20

Ik vind het wel degelijk schokkend dat er doodsbedreigingen geuit zijn. Zeker omdat ze ook zijn geuit naar aanleiding van deze column naar iemand die deze column niet geschreven heeft.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:21

Blue_Eyes schreef:
Ik vind het wel degelijk schokkend dat er doodsbedreigingen geuit zijn. Zeker omdat ze ook zijn geuit naar aanleiding van deze column naar iemand die deze column niet geschreven heeft.

Maar als ze dat niet wisten..?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:23

Dat is dom. Maar dat is wel het effect dat Luuk Koelman had kunnen voorzien voor hij deze column schreef. En wat hij er nu zelf over zegt is helemaal beneden alle peil:
Citaat:
Luuk Koelman, die zelf ook met de dood bedreigd werd vanwege de column, is er niet zo van onder de indruk dat Orbán-De Haas onderduikt. "Ik geloof er helemaal niks van. Met alle respect, maar ik vind dit een beetje huilie huilie-gedoe. Ik denk dat dat puur effectbejag is."

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:24

moet de Metro zelf niet geboycot worden?zij zijn degenen die het plaatsten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:25

Dan nog zijn doodsbedreigingen niet op hun plaats. Dat zijn ze nooit :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:27

Dat ook natuurlijk!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:36

inderdaad, ook Metro heeft hier grote schuld aan!
ik snap niet waarom hij het in naam van iemand anders schrijft, alleen om die zwart te maken over de rug van anderen. En waarom moet iemands mening ergens over uitgebreid worden belicht in een krant, terwijl dit voor de nabestaande als zeer schokkend kan worden ervaren. Ik vind dit meer iemands mening opdringen door het zo in de krant te plaatsen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:52

ShauniBef schreef:
Ik vind het helemaal niet schokkend of erg dat er doodsbedreigingen uitgegaan zijn..
Want de samenvatting van dit artikel is: (Vind ik) Als Tim hetero was, leefde hij nu nog. Het is jullie schuld. (-> De ouders)

Schandalig! Echt.... Bah! Om te kotsen!!!! De mensheid gooit tegenwoordig alles er maar uit wat ze denken, zonder na te denken of het handig is om te zeggen :)*

Dus als ik het goed begrijp, vind jij het dus goed als er doodsbedreigingen worden geuit, als de reden maar voor jou begrijpbaar is? Dat is het recht naar eigen hand zetten. Staan de mensen die doodsbedreigingen uiten, boven de wet?
Het artikel, hoe walgelijk dan ook, is een geschreven mening. Een doodbedreiging hoort tegenwoordig serieus genomen te worden, want het kan een actie worden.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:53

Waar staat dat ik het goed vind :D ?
Ik vind het niet schokkend, maar er staat toch nergens dat ik het goed vind :') ??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:59

Je vind het niet schokkend en ook niet ERG zei je. De link naar dan is het oké is dan snel gemaakt.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:14

Ik vind dit zeer respectloos.. en ergens vind ik het discriminatie naar homo's. dit is dus niet toegestaan.

Mensen moeten eens gaan nadenken hoe het bij een ander overkomt -O-

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:16

ShauniBef schreef:
Waar staat dat ik het goed vind :D ?
Ik vind het niet schokkend, maar er staat toch nergens dat ik het goed vind :') ??

Ik vraag dan ook of ik het goed begrijp.
Met mijn eigen woorden maak ik een overzicht van wat iemand, tja daar ga ik wel eens de mist mee in. Door te vragen of ik iets goed begrijp, kan dan weer iets rechtgezet worden.
Nu weer terug naar het onderwerp.