Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauren_ schreef:Wasmiddel koop ik bij de makro, ik was een heel jaar voor nog geen vier tientjes. Denigrerend? Hoe hier over mensen met een uitkering wordt gesproken is denigrerend. En die moeten ook zo boodschappen doen. Jullie kunnen dat niet eens.......
Nijn schreef:Ik begrijp niet waarom iedereen zo valt over het vervallen van de zorgtoeslag?
Overal hoor en lees ik dat mensen zeggen ''daar gaat mijn leefgeld'' etc, terwijl de zorgpremie inkomensafhankelijk wordt?
Lauren_ schreef:Het is maar wat je erg klein noemt. Al die mensen die hun handje ophouden moeten het zo doen. En de manier waarop over die groep hier gesproken wordt geeft maar weer an hoe erg het gesteld is met onze maatschappij. Gelukkig zit ik anders in elkaar, zuur hoor als je alleen aan je eigen ikje denkt....
Mindim, dat zeggen jullie toch zelf, dat jullie het niet kunnen. De "klaplopers"kunnen het toch ook? Kun je toch nog wat van ze leren
Taffje schreef:Lauren_ schreef:(daarnaast "sponsor" ik de lokale middenstand en dat zijn ook niet de goedkoopsten)
Lauren_ schreef:Boven de 35 ben je eigenlijk al oud voor een werkgever en banen zijn er echt niet. En dan wordt ik echt heel recalcitrant als mensen dat soort dingen roepen over een grote groep die ongewild thuis zit. Dat vind ik laag. Het is makkelijk roepen vanuit een comfortabele positie als het hebben van een baan. Maar met de versoepeling van het ontslagrecht kan het zomaar iedereen gebeuren, inruilen voor een jongere werknemer zal heel normaal gaan worden. En als je dan de sjaak bent, dan is dat niets anders dan triest.
Winged schreef:Lauren, jij zegt zelf net zulke erge dingen. Beetje pot verwijt de ketel
Er zijn genoeg mogelijkheden, maar je moet wel willen. Om mijzelf als voorbeeld te nemen: Ik heb ervoor gekozen te verhuizen voor mijn huidige baan. Ook al was het maar een 9 maanden contract. Je moet er dingen voor over hebben. En dat hebben een heleboel mensen niet.
mandymonica schreef:Lauren_ schreef:Boven de 35 ben je eigenlijk al oud voor een werkgever en banen zijn er echt niet. En dan wordt ik echt heel recalcitrant als mensen dat soort dingen roepen over een grote groep die ongewild thuis zit. Dat vind ik laag. Het is makkelijk roepen vanuit een comfortabele positie als het hebben van een baan. Maar met de versoepeling van het ontslagrecht kan het zomaar iedereen gebeuren, inruilen voor een jongere werknemer zal heel normaal gaan worden. En als je dan de sjaak bent, dan is dat niets anders dan triest.
Misschien een beetje off-topic en ik heb ook niet het hele topic doorgeworsteld, maar hier moet ik toch even op reageren.
"Oudere" werknemers (en dat begint inderdaad al bij 35-plus) die thuis zitten, moeten soms zelf ook een paar keer slikken bij het aanvaarden van een nieuwe baan. Waarom worden er jonkies aangenomen? Omdat ze goedkoper en hopelijk nog wat kneedbaar zijn. Wij hebben in de afgelopen 2 jaar echter bijzonder negatieve ervaringen met al die "jonkies", die denken dat ze ook voor weinig tot geen inzet en prestatie toch hun salaris wel krijgen. De gemiddelde leeftijd van ons personeelsbestand is daardoor in het afgelopen half jaar ineens enorm gestegen, juist omdat we de "ouderen" zijn gaan aannemen met een in onze ogen stuk betere arbeidsethos. Betekent vaak wel dat die "ouderen" moeten instemmen met een salaris wat (een stuk) lager is dan dat wat ze voorheen verdienden. En daar wringt de schoen, want er zijn er zat die dan zelf bedanken voor de eer! "Nee, ik wil geen 16 maar 20 uur per week werken", "Nee, ik wil E 500,= bruto per maand meer verdienen" Tja... dit is wat we te bieden hebben en je kan er mee instemmen of niet. En nu hebben we uiteindelijk dus een stuk of wat "jonkies" naar volle tevredenheid verwisseld voor "oudere" collega's. Maar het was nog niet eens makkelijk! En ik wed dat de sollicitanten die niet mee wilden in een bepaald voorstel, nu wel piepend thuis zitten dat ze alwéér afgwezen zijn...
Klinkt onaardiger dan ik het bedoel als ik het zo teruglees, maar ik wil er mee zeggen dat er ook best iets meer een "niet l*llen maar poetsen"-mentaliteit mag zijn bij oudere werkzoekenden.
Eef_Bam schreef:Tjaa als studenten toch moeten gaan betalen voor het ov, en ook geen stufi meer krijgen is dit altijd nog een oplossing:
http://vimeo.com/52424493
hahahatsjoe schreef:Dat is het hem nu juist... Mijn zorgpremie zou tot boven de 300 stijgen, terwijl ik netto net 2000 verdien. Dan blijft er toch niets meer over ???
purny schreef:Waarom moeten de grootverdieners er weer op vooruit gaan terwijl de normaal verdieners juist iedere maand weer de eindjes aan elkaar moeten knopen? Nu hoor ik alleen maar dat de groot verdieners het hardste lopen te jammeren. Dan maar een keertje minder naar je paard of een biefstukje minder per week. Tegenwoordig is een paard houden een luxe.
Ik ben juist blij dat de bovenmodale gemeenschap meer moet gaan betalen voor de zorgverzekering. Eindelijk word de lijn getrokken. Ik daarintegen moet elke maand alle eindjes bij elkaar knopen en alles opzij zetten omdat ik 1 keer per jaar op vakantie wil en het ook gewoon nodig heb. Paardrijden doe ik al lang niet meer omdat ik het niet kan betalen, voor 1 maand rijden heb ik zowat mijn ziekenfondspremie bij elkaar.
purny schreef:Waarom moeten de grootverdieners er weer op vooruit gaan terwijl de normaal verdieners juist iedere maand weer de eindjes aan elkaar moeten knopen? Nu hoor ik alleen maar dat de groot verdieners het hardste lopen te jammeren. Dan maar een keertje minder naar je paard of een biefstukje minder per week. Tegenwoordig is een paard houden een luxe.
Ik ben juist blij dat de bovenmodale gemeenschap meer moet gaan betalen voor de zorgverzekering. Eindelijk word de lijn getrokken. Ik daarintegen moet elke maand alle eindjes bij elkaar knopen en alles opzij zetten omdat ik 1 keer per jaar op vakantie wil en het ook gewoon nodig heb. Paardrijden doe ik al lang niet meer omdat ik het niet kan betalen, voor 1 maand rijden heb ik zowat mijn ziekenfondspremie bij elkaar.
Electra63 schreef:purny schreef:Waarom moeten de grootverdieners er weer op vooruit gaan terwijl de normaal verdieners juist iedere maand weer de eindjes aan elkaar moeten knopen? Nu hoor ik alleen maar dat de groot verdieners het hardste lopen te jammeren. Dan maar een keertje minder naar je paard of een biefstukje minder per week. Tegenwoordig is een paard houden een luxe.
Maar waarom kan jij op je 28e moeilijk de eindjes aan elkaar knopen? Aan jouw advertentie te zien, ben je verpleegkundige? Dan heb je met je ORT een salaris (boven)modaal.