Hurricane Sandy!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:16

xlisza schreef:
Djilna schreef:
Je hebt in NY toch zelfs appartementen zonder keuken? Omdat ze zo ingesteld zijn om buiten de deur te eten. Raar idee!
Hopelijk gaat wil het met de stroom vlotten. Maar blijft een gevaarlijk iets dus moet wel zorgvuldig..

Dat is inderdaad n raar idee, geen keuken!
Zou inderdaad weer fijn zijn als de mensen straks weer stroom hebben! Maar als ik het zo overal hoorde gaat dat nog niet meevallen.

Inderdaad zonder keuken, toen ik rond ging kijken voor woningen werd er soms ook gezegd "we hebben wel een keuken, maar die mag niet gebruikt worden..."

De mensen in Manhattan kunnen makkelijker uptown gaan om daar stroom te halen of warm water te gebruiken (heb al aan een aantal vrienden aangeboden dat ze langs mogen komen).

Ik heb het meest te doen met de mensen in New Jersey, daar is het nog echte chaos.

Vriendinnetje van me is opgegroeid aan de Jersey Shore en die is er helemaal kapot van hoe het natuurgeweld alles heeft weggevaagd (haar familie is gelukkig ok, maar sommige woningen nog onzeker).

xlisza

Re: Hurricane Sandy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:19

@Macavity Niet gebruikt mogen worden? Hoezo dat, wel echt apart!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:32

xlisza schreef:
@Macavity Niet gebruikt mogen worden? Hoezo dat, wel echt apart!

Veel apartementen hebben een open keuken bij de woonkamer. Om geld te bespraken (huren zijn hier gigantisch), hebben ze de woonkamer omgebouwd tot een extra slaapkamer. Dan willen ze niet dat kookgeuren in het apartement blijven hangen. Of omdat ze het gewoon niet willen, bij sommige mensen hier zit er een steekje los ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:34

Duur leven hoor, altijd uit eten gaan of take out halen... daar moeten de salarissen wel naar zijn dan! Je ziet het ook altijd in films en series, dat berust dus op waarheid :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:39

GamblersCup schreef:
Duur leven hoor, altijd uit eten gaan of take out halen... daar moeten de salarissen wel naar zijn dan! Je ziet het ook altijd in films en series, dat berust dus op waarheid :D

Gezond eten uit de supermarkt is soms zo duur, dat het soms bijna goedkoper is om uit eten te gaan..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:41

Dat is inderdaad apart haha. Maar wel logisch dat je geen eetgeuren in je slaapkamer wilt!
@Gamblerscup Iedere dag uiteten kost indd n hoop geld! Zeker in NY zullen de restaurants ook niet de goedkoopste zijn denk ik!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:48

Brace yourself, the end of the world is comming...

Nee hoor heel erg voor de mensen daar!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:11

Hier ziet er naar uit dat de storm eindelijk voorbij is en dat langzaamaan de stroom weer aangaat... maar denk wel dat het leventje van de amerikanen nog wel wat ontregeld zullen zijn! Maar dat zal wel binnenkort verholpen zijn.

http://new.livestream.com/timcast/Frankenstorm
Hij hier heeft alles zowat gedocumenteerd met filmpjes en foto's. Echt de moeite waard om even door te kijken!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:08

:)

Afbeelding

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:13

Super cool!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:16

Kijk, dat is nou een mooi gebaar. :)

Zag net op het nieuws dat deel van Queens wat is afgebrand. Echt vreselijk voor die mensen, die hebben gewoon echt helemaal niks meer.. :\

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:21

Wat lief zeg, die foto!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

Alles onder 37th street is een ghost town, alles is gesloten en nog zonder stroom, straat na straat na straat.

Daarentegen is het in de Upper East chaotisch druk - half Manhattan komt hier heen om te eten (rijen voor de restaurants) en boodschappen te halen (sommige schappen kunnen ze bijna niet aanvullen of het is weer weg).

De wegen zijn een chaos - gisteren nog nooit zoveel file gezien.

Het openbaar vervoer doet het weer een beetje vandaag, maar is gigantisch druk en mensen doen er uren over om ergens te komen.

Maar alles begint op gang te komen, dat kan helaas nog niet gezegd worden van New Jersey...

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:51

Haha leuk zeg dat van je gsm opladen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:00

Macavity, een vriend van me zit in Greenwich street, heb je enig idee hoe het er daar voor staat? We hebben na de orkaan helemaal geen contact meer gehad en zijn toch wel benieuwd hoe het ervoor staat :\

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:31

Vanillia schreef:
Macavity, een vriend van me zit in Greenwich street, heb je enig idee hoe het er daar voor staat? We hebben na de orkaan helemaal geen contact meer gehad en zijn toch wel benieuwd hoe het ervoor staat :\

Greenwich street is lang, maar buurten waardoor die straat loopt zit nog zonder stroom en mogelijk dat ook de telecommunicatie nog plat ligt (al heeft een vriend van mij die daar woont wel weer internet). Lager gelegen delen heeft ook waterschade, maar de mensen zullen veelal ok zijn (er zijn geen hele huizen weggevaagd oid).

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:10

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:35

'Leuk' stukje MacavityL! Vind het heel 'bijzonder' dat je het zo mee maakt. Hopen dat New Jersey en de andere kusten nu weer een beetje kunnen opbouwen..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:38

Thanks Desteney!

Vorig jaar was ik aan het 'klagen' dat ik de aardbeving had gemist, orkaan Irene had gemist (ik was net weer terug in Nederland), nou dat heb ik nu dus dubbel terug gekregen - zal voortaan niet meer klagen! :D

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:54

Haha, lijkt me een heel goed en verstandig plan!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:38

Haha inderdaad niet meer klagen over gemiste orkanen oid! Voor je t weet krijg je weer n overstroomde stad.. :=

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:29

Ravage in Rockaway, New York. :oo

Afbeelding

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:32

Pff ziet er heavy uit hoor...
Ik wil stiekem nog een keer zo'n storm van dichtbij meemaken. Een orkaan, tornado of tsunami ofzo. En dan op de veiligste plek die je je maar kan bedenken, in een vuurtoren. Want waar ben je veiliger dan in een blok beton?! Lijkt me heel tof stiekem :=

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:55

Nou vuurtoren zou ik niet doen! Behalve als er een schuilkelder in zit, want die vuurtoren gaat gewoon om..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:22

Desteney_ schreef:
Nou vuurtoren zou ik niet doen! Behalve als er een schuilkelder in zit, want die vuurtoren gaat gewoon om..

Afbeelding

En die schuilkelder loopt onder. :') :))